Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - som turist - Rejseplaner
Thailand. hvad kan anbefales
 Udskriv debat Udskriv debat
Bjarne
14-04-2015 07:14
Bruger
Antal indlæg: 6
Tilmeldt: 13.04.15

Vi er i gang med at planligge 1 mdr til thailand i okt med begge unger på 10 mdr og 4,5 år :-)

Vi tænker på at flyve til Bangkok og planen er at se

Damnoen Saduak Floating Market

Bo i Kananaburi i ca 7 dage

Herefter tænker vi at tage syd på, ned omkring,

khao Lak , Khoa Sok ca 7 dage som ligger 1,5 time nord for Phuket


herefter over til Trang, eller Krabi Provinsen


vi vil begrænse os til max 3- 4 destinationer for det ikke skal blive for stresset og for meget rejsen for ungerne

vi er ikke sikker på destinationerne endnu, men er sikker på Kananaburi i ca 7 dage, vi har også snakket om at tage den anden vej ned forbi pattaya, til, ko Samet og ko chang, men vi aner ikke meget om thailand

Vi vil gerne både have oplevelser,jungle, afslapning og rigtig thai, men vi skal tænke på vi også har børn med på 10 mdr og 4,5 år så det med der ikke er strøm før kl 17 er ikke en mulighed Desværre :-)

vil helst ikke steder hen der er fyldt med tosse turister, alså phuket, hua hin, ko samoi og der hvor alle andre danske selskaber flyver hen :-)

Jeg har før rejst som backpacker i Thailand, hvor jeg var i Bangkok- Phi phi - Tonsai bay, så det er ikke steder jeg har lyst til at tage min børn med hen :-)

vi tænker at noget af ferien ca 10 dage skal være ren afslapning på en bounty ø
og noget af ferien kombineret strand og dags turer, men gerne steder hvor vi kan få diverse ting til den lille på 10 mdr, og hvor der er noget både for mor, far og ungerne

Vi er åben for alle forslag om vi skal rejse øst eller vest,
kom gerne med forslag om de forskellige provinser, hvad i mener er det bedste sted

jo jo vi er godt klar over det er slutningen af regnsæsonen :-)

Mvh
Bjarne
Finn B
14-04-2015 09:46
Bruger
Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 07.01.15

Bjarne skrev:
Vi er i gang med at planligge 1 mdr til thailand i okt med begge unger på 10 mdr og 4,5 år :-)

Vi tænker på at flyve til Bangkok og planen er at se

Damnoen Saduak Floating Market

Bo i Kananaburi i ca 7 dage

Herefter tænker vi at tage syd på, ned omkring,

khao Lak , Khoa Sok ca 7 dage som ligger 1,5 time nord for Phuket


herefter over til Trang, eller Krabi Provinsen


vi vil begrænse os til max 3- 4 destinationer for det ikke skal blive for stresset og for meget rejsen for ungerne

vi er ikke sikker på destinationerne endnu, men er sikker på Kananaburi i ca 7 dage, vi har også snakket om at tage den anden vej ned forbi pattaya, til, ko Samet og ko chang, men vi aner ikke meget om thailand

Vi vil gerne både have oplevelser,jungle, afslapning og rigtig thai, men vi skal tænke på vi også har børn med på 10 mdr og 4,5 år så det med der ikke er strøm før kl 17 er ikke en mulighed Desværre :-)

vil helst ikke steder hen der er fyldt med tosse turister, alså phuket, hua hin, ko samoi og der hvor alle andre danske selskaber flyver hen :-)

Jeg har før rejst som backpacker i Thailand, hvor jeg var i Bangkok- Phi phi - Tonsai bay, så det er ikke steder jeg har lyst til at tage min børn med hen :-)

vi tænker at noget af ferien ca 10 dage skal være ren afslapning på en bounty ø
og noget af ferien kombineret strand og dags turer, men gerne steder hvor vi kan få diverse ting til den lille på 10 mdr, og hvor der er noget både for mor, far og ungerne

Vi er åben for alle forslag om vi skal rejse øst eller vest,
kom gerne med forslag om de forskellige provinser, hvad i mener er det bedste sted

jo jo vi er godt klar over det er slutningen af regnsæsonen :-)

Mvh
Bjarne
Synes det lyder som et mægtig ambitiøst projekt med så små børn. Hvorfor skal de dog udsættes for alt det rejseri. Begræns jer til en enkelt eller to destinationer. Koh Lanta f.eks. er en meget familievenlig ø med ro og fred. Andre har sikkert også andre anbefalinger. Jeres planer kan hurtigt blive noget af en udfordring for jeres parforhold. Det tænker jeg, I må have overvejet. Men alligevel vil jeg nævne det.
gall
14-04-2015 11:05
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Det lyder som et fornuftigt og velovervejet projekt. Vi har selv rejst med vores børn en måned ad gangen fra de var 4 måneder, til nu, hvor den ældste er 8, altså 9 gange, og det er en fed måde at være sammen med børnene på.

Jeg vil ikke anbefale ruten forbi Pattaya, hvis du søger det lidt mere autentiske Thai.
Khao Sok er et fedt sted. Søen er kæmpestor, så man kan vælge mellem øde steder, og områder med by.

Bounty øer på den rute kunne være Koh Phayam - lille med billedskøn. De fleste hoteller har dog ikke strøm døgnet rundt. �nsker du det endnu mere autentisk ligger en ø der (også) hedder Koh Chang en halv time fra Koh Phayam. Man kommer dertil via Ranong, så der er mulighed for en sviptur ind i Burma (bemærk at jeres visum kun gælder 14 dage efter at ha' krydset en grænse.)

Jeg mangler en vigtig oplysning. Hvordan har I tænkt jer, at komme rundt? Lejet bil, tog, taxa, bus?

Koh Phayam

Thomas
gall
14-04-2015 13:31
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Jeg tillader mig lige at komme med et eksempel på en af vore ture. Dette er fra 2013 hvor vi startede i Bangkok. Lige en tur i Dusit zoo for at komme over den værste jetlag, og så hygge sig i byen 3 dage.

i1288.photobucket.com/albums/b494/Thomas_Gall/Thai%2013/IMG_8614_zps9qydknzj.jpg

Derefter tog vi en taxa til Chao Samran hvor vi bl.a. havde udflugter til Pechburi, og kiggede på aber, og så det gamle kongeslot.

i1288.photobucket.com/albums/b494/Thomas_Gall/Thai%2013/IMG_7694_zps99dkde5b.jpg

Herfra tog vi til et Novotel hotel, lidt før Cha Am, og blev der 3 dage.
Vi rejste videre til Bang Sappang Noi hvor vi fandt et fedt sted med ro, hvor den store af vore børn kunne lege i plantagen. God børnevenlig strand.

i1288.photobucket.com/albums/b494/Thomas_Gall/Thai%2013/IMG_7801_zpsduqo7x86.jpg

Det er et sted, hvor vi er kommet tilbage til flere gange, fordi der er gode udflugter

i1288.photobucket.com/albums/b494/Thomas_Gall/Thai%2013/IMG_8043_zpsndexjtwk.jpg

Og dejlige øde strande
i1288.photobucket.com/albums/b494/Thomas_Gall/Thai%2013/IMG_7840_zpsnijcscyy.jpg

i1288.photobucket.com/albums/b494/Thomas_Gall/Thai%2013/IMG_7853_zpsh4zjpkjm.jpg

Vi rejste videre til Chumphon, hvor vi boede på den strand der hedder Tung Wua Laen. Her har vi været nogle gange. Vi kørte lidt rundt og så omgivelserne.

i1288.photobucket.com/albums/b494/Thomas_Gall/Thai%2013/DSCN0122_zpseteffxz1.jpg

Vi tog derfra videre til Ranong, her hyggede vi os ved de varme kilder og med udflugter i bjergene.

i1288.photobucket.com/albums/b494/Thomas_Gall/Thai%2013/IMG_8320_zpsjtfrrg1o.jpg

Vi rejste også et smut ind i Burma.

i1288.photobucket.com/albums/b494/Thomas_Gall/Thai%2013/IMG_8274_zpsqzkhguhg.jpg

Derfra tog vi natbussen tilbage til Bangkok.

5 dejlige uger med ungerne. Turene er rigtigt meget værd for vores familie. Det er et afbræk i en ofte stresset hverdag, og en mulighed for at tilbringe meget tid med børnene.

I Bangkok kan man forkæle børnene med ture i zoo, Dreamworld, Safaripark eller akvariet under Siam Paragon. (billedet her er fra en tidligere tur. Bilen som drengen står ved, er faktisk et akvarium)

Redigeret af gall d. 15-04-2015 05:42
Thomas

Bjarne
15-04-2015 08:50
Bruger
Antal indlæg: 6
Tilmeldt: 13.04.15

hej Thomas
vi overvejer at få transfer fra Lufthavn til Kanchanaburi og derefter flyve syd på
om vi så lejer bil der ellertager bus, taxa ved vi ikke endnu, da vi ikke bare vil have en bil stående når vi er på tur. ( er det bedre selv at køre ud til diverse sesværtligheder ) ??
gall
15-04-2015 11:27
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Det er klart at foretrække at køre selv, især med små børn. Men din plan om at flyve fra Kanchananuri sydpå lyder god, hvis man kan flyve derfra.

Udflugter i Kanchanaburi omfatter både sejlture på floden, til de gamle fangelejre, og ture til Hellfire pass, med tur med den gamle jernbane, og her behøver man nok ikke bil.

Turen ud til Eravan kan man hyre sig fra, ved at gå hen til natmarkedet, og tale med en af førerne på Songtheaw'erne, og få dem til at afhente jer på hotellet om morgenen, og igen hente jer ved Eravan sidst på eftermiddagen.

Fortæl endelig videre om jeres planer. Det kan jo være til inspiration for os og andre.

Som I sikkert har opdaget nyder vi også at skrive om det.

Billedet er fra Eravan

Thomas
styker
15-04-2015 19:51
Bruger
Antal indlæg: 139
Tilmeldt: 21.01.15

Der er ikke nogen lufthavne i Kanchanaburi, så vil i flyve videre sydpå er det tilbage til Bangkok.
Og der er Don muang så heldigvis den der er tættest på hvor alle de billige fly afgår fra.
Og hvis jeg skal sige min ærlige mening så drop det flydende marked, det er en af de mest dødsyge turistfælder der findes i Thailand.
Bjarne
16-04-2015 05:26
Bruger
Antal indlæg: 6
Tilmeldt: 13.04.15

Hej
tak for jeres indput
er godt klar over, der ikke er lufthavn i Kanchanaburi, vi tager ind til Bangkok og flyver der fra,
jeg har før været i Thailand, så Floating Market er mere for min kæreste´s skyld, jeg har set det og syndes nu det er en fin oplevelse, mange ting i Thailand er vel mere eller mindre turistfælder :-)

opdatere når vi er kommet videre med planen

Bjarne
06-05-2015 18:23
Bruger
Antal indlæg: 6
Tilmeldt: 13.04.15

Hej igen
når vi kigger booking.com og angoda, så koster en ekstra seng næsten det samme som hele værelset, da hun er over 3 år, det er jo fuldstændig sindsygt, pigen på 4 kan sagtens sove i samme seng som os, men mit spørgsmål er om der er nogen der ved, om diverse steder accepter hvis man kun booker 2 voksne og et barn på 10 mdr og så kommer 4, hvordan er thaierne med det, vil de accepter eller afvise os og er de til at forhandle med på stederne når man ankommer og fortæller man ikke har brug for den ekstra seng ????
mvh
Bjarne
gall
07-05-2015 14:30
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

De fleste steder vi har været accepterer hotellet at børn under 6 (tror jeg det er) sover i samme seng som jer. Nogle steder kræver de halv pris af morgenmad oveni, pga barnet - og det er jo fair nok.

Du kan få forskellige transportable løsninger, til at ligge på gulvet.

Jeg prøvede at gå ind under hoteller her, hvor du kan se hvilke du kan ha' børn med på, men pt. virker links ikke. Nok bare en kortvarig forstyrrelse. http://www.thaiguide.dk/hotel-t...

Andre steder kan du finde værelser med 3 senge, som ikke koster alverden.

Admin: rettede linket så det er aktivt.
Redigeret af admin d. 07-05-2015 16:03
Thomas

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Tage hund med til thailand Generelt 2 25-03-2024
Problem at veksle danske kroner i Thailand Valuta og banker 36 29-12-2023
Thailand fået ny Premierminister 22. august. Løbende opdatering siden valget. Politik 12 01-09-2023
22-årig komet fra Thailand vandt guld i herresingle i badminton VM i København Nyheder 1 28-08-2023
Steder i det sydlige Thailand uden Russer Rejseplaner 4 26-07-2023
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 3
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,235
· Nyeste bruger: Mogms
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder