Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Generelt
Thai kørekort
 Udskriv debat Udskriv debat
kimsen
22-07-2015 15:50
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 493

Skal vi ikke bare sige du har ret,

min erfaring siger mig, at uden dokumentation, er debat noget nær håbløs,

- Jeg er Jesus, det har jeg været i mange år, derfor skal du tro på mig,
hvortil Buddha svarer,... nej mig,
Allah holder sig bestemt ikke tilbage,.... nej MIG
,
osv. osv.

ellers kan jeg minde om sidste gang vi ikke kunne enes om hvad der er rigtigt / ikke rigtigt.
altså vedr. plattenslageren Mikkel / Rejsestedet,
naturligvis ledsaget af link til 'stedet'
http://www.thaiguide.dk/forum/forum/viewthread....#post_9412

'Eventyret' endte,... i øvrigt helt som forventet.

citat.
Jeg syntes egentlig ikke at Mikkels forslag var så galt - og, uden at lege admin, så lå det, efter min
opfattelse, og uden for det man kan kalde reklame, hvilket jo ikke er tilladt på siden.

hvis det ikke er / var reklame,...
hvad kalder man så en person der poster et svar (ét,.. og kun ét)
og intet andet efterfølgende.

en god portion skepsis, og tro-ikke-på-alt-der-bliver-sagt,
har aldrig skadet noget,... tværtimod.

jeg finder bare den nødvendige viden hos mere kvalificerede fagfolk,
sværere er det ikke.

(admin: billede fjernet da det relaterer til anklager om at være plattensager.)
Redigeret af admin d. 22-07-2015 20:18
- Jo mere man ved,.. jo mere ved man man ikke ved... (sikkert skrevet af en lærd)
gall
22-07-2015 17:42
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1002

Jeg aner ikke hvad du mener, og jeg har svært ved at se relevansen til emnet i tråden.

Til dem der søger reglerne, skal man kigge i kørekortbekendtgørelsen - bemærk at der er lagt lidt elastik ind, i forhold til krav om kontrollerende prøve i § 126 https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx...2ab2bde3e3

Reglerne ved ombytning og ansøgning herom finder man på politi.dk https://www.politi.dk/da/borgerservice/korekort...koerekort/

Vedr. præstationskrav til køreprøve, kan man finde nærmere info i fejlkataloget. https://www.politi.dk/NR/rdonlyres/7C87D10D-E01...rs1213.pdf

Og til dem der ønsker at få ombyttet mc kørekort, kan man se detaljer vedr. manøvreprøver - se video længere oppe, her: https://www.politi.dk/NR/rdonlyres/2B633D31-922...rs1213.pdf

Måske er det bedst hvis Kimsen undlader at kommentere for ikke at forvirre yderligere.
Thomas
Lars
22-07-2015 20:14
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 6696

Kimsen dog, skulle vi ikke holde os til emnerne og gå efter bolden og ikke manden?

Kan være uenige om emner, men skrive om emnerne?

Nogle skriver så noget som du mener at vide bedre om, men det giver ikke anledning til at begynde en diskussion om alt dette og andre personer. Tal pænt til hinanden. Gamle emner som man er ueninge i er jo ligegyldigt her - det er ikke altid alle kan få ret i deres synspunkter.

Plattenslagere - er det ikke bedre at undgå dette fremover? (skal ikke kommenteres, blot noteres - det kan blive en uendelig diskussion uden relevans) Admin vil fjerne dele af dit indlæg, da der ikke er belæg for at bruge ordet plattenslager.

Hvis du er så sikker, så er det jo bare at kontakte en politistation, få det bekræftet og så kontakte en køreskole og vende tilbage hertil?

Læste engang i en undersøgelse at 75 % af alle danske mænd mener de kører bedre end gennemsnittet. Inkl. mig selv!!

Jeg har også tøffet rundt på de forstørrede (45) knallerter her i Thailand. Men da jeg så videoen om at manøvrere en "rigtigt" motorcykel blev jeg ret sikker på at det jeg har lært mig selv på de forvoksede knallerter i Thailand ikke gør mig istand til uden videre at føre en rigtig motorcykel på forsvarlig vis - for ikke at tale om at manøvrere den sikkert gennem en hændelse i trafikken.

Ej heller selvom jeg har kørt bil i mange år i Danmark og i Bangkok og resten af Thailand.

Skal jeg prikke lidt, så skriver du at du ikke skal køre så mange km hvert år. Det vil jeg næsten mene er mere farligt end nogle der kører meget mere, da rutinen ikke bliver den samme. Altså burde det være sværere at få kørekort hvis cyklen ikke bruges nok? Sådan for at skrive det firkantet.
Redigeret af Lars d. 22-07-2015 20:16
Lars
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
And. giftes med en thai Visum til Thailand 2 19-09-2019
Thai kæreste til danmark permanent Opholdstilladelse i Danmark 5 03-07-2019
Thai Festival 2019 - Lørdag d. 6. juli, København Arrangementer i Danmark 2 01-07-2019
Hjælp til visum ansøgning for en Thai Visum til Thailand 4 25-05-2019
Nye rejsetider med Thai Airways Rejseplaner 1 15-03-2019
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder