Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - som turist - Rejseplaner
Rejsende pige alene i Thailand.
 Udskriv debat Udskriv debat
Laurasofie
27-07-2015 17:17
bruger
Antal indlæg: 1

Hej alle.
Jeg ville lige høre jeres mening omkring at rejse alene til Thailand. Jeg er en pige på 19 år, der ønsker at tage afsted til Phuket evt. Kata Beach eller Karon Beach. Min kæreste og mig har delte meninger omkring rejser, han er ikke meget for at en rejse koster for meget, hvor jeg er meget anderledes, da jeg gerne vil give de penge sådan en rejse koster. Jeg har altid drømt om at komme til thailand, både for alle de kulturelle oplevelser, men også for de fantastiske strande. Jeg står så i denne situation, at jeg bare så gerne vil afsted, hvor min kæreste er mere tilbageholdene og fortrækker istedet en billigere rejse. Men jeg er fast besluttet at nu vil jeg bare afsted. Jeg vil så derfor høre hvad jeres mening omkring at rejse til Thailand alene? Er det sikkert, eller vil i evt. forslå en rejsepartner?
girobank
27-07-2015 20:50
Bruger
Antal indlæg: 225

Hej Laura

Min hustru og jeg har under vores mange ferier i Thailand mødt mange danske piger,der har rejste alene.

Det er helt sikkert at du vil møde andre danske piger på en tur til Thailand.

Hvor har du tænkt dig at rejse til ?
janboje
28-07-2015 10:04
Bruger
Antal indlæg: 5

Ja det er sikkert at rejse alene,, lige så sikker som at gå i byen i kbh , Tænk dig om inden du gør noget så skal det nok gå ..... jeg vil så nok lægge min tur i hele Thailand og ikke kun på Phukrt..jeg har selv vade i næsten hele Thailand ... men er falde for Chiang Mai og i Chiang Mai er der rigtig mange unge på din alder
MVH janSmile
jsvarre
28-07-2015 10:09
bruger
Antal indlæg: 1

Hej Laurasofie

Du kan sagtens rejse alene til Thailand, men selv thaierne holder sig fra at køre alene med taxier sent om aftenen - det gælder også motorcykel-taxier.

Søger du strande, er Phuket et udmærket sted at finde dem, men jeg ville absolut aldrig vælge Phuket for den thailandske kultur. De fleste områder på Phuket er ekstremt turistet på den dårlige måde og bare det at finde en reel thai-restaurant kan være et problem (vi måtte køre 7 km fra Kata Beach for at finde et "autentisk" sted). Phuket er helt klart også det mest uvenlige sted, jeg har besøgt i Thailand. Jeg har aldrig før eller efter følt, at jeg hele tiden skulle passe på ikke at blive snydt, men det skulle vi hele tiden på Phuket. Også selvom jeg rejste med min thailandske hustru.

Jeg ved Phuket er meget populært blandt danskere, men efter at have besøgt stort set hele Thailand (undtagen det aller sydligste), kan jeg absolut ikke anbefale det.

Skulle du vælge Phuket, kan jeg anbefale et rigtigt dejligt lille hotel, hvor ejerne tager sig rigtigt godt af dig og er lige ved at modbevise, hvad jeg skrev ovenfor :-)

Du kan læse min anmeldelse her:
http://www.tripadvisor.dk/ShowUserReviews-g1210...ml#REVIEWS

Håber du får en dejlig tur - også selvom du vælger Phuket :-)
Lars
28-07-2015 16:00
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7026

Hej LauraSofie,

Du skal bare tage afsted og så må kæresten blive misundelig bagefter.

Hvis du selv vil, så vil du nemt møde mange andre unge der også rejser alene og meget ofte er meget mere åbne for nyt selskab end folk er derhjemme og nemt at falde ind med. Måske ikke på et charterhotel, men på cafeer, i lobbyerne på Guesthouse eller billigere hoteller osv.

Vil også mene det er sikkert nok, men behold den sunde fornuft og påklædning. Som skrevet tager thaikvinder helst ikke taxaer osv om aftenen. Det er et godt råd at følge. Undgå måske helt motobike taxaer.

Måske altid sørge for at følges med nogle hvis du er ude sent aften/nat og undgå tomme mørke steder og gader. Forsøger en gruppe lokale at få dig til at sætte dig og feste med dem, så tak pænt nej tak.

Undgå af flashe noget af værdi som kan friste svage sjæle. Gem det i safetyboks. 1.000 kroner svarer til er en månedsløn i Thailand.

Ellers vil jeg mene det bare er at finde ud af hvor du vil hen og få bestilt billetten.
Lars
rikkejuul
31-07-2015 11:28
Bruger
Antal indlæg: 8

Kære LauraSofie

Jeg er pige (dame) og har rejst alene i Thailand med stor fornøjelse.
Jeg elsker at rejse alene og har aldrig været ude for nogen ubehageligheder.
Hvis det er første gang du er afsted, så er Phuket et meget fint udgangpunkt til mange steder rundt omkring.
Hvis du kan få fat i en billig charterrejse, kan du bruge hotellet som base og tage et par dage hist og pist. Der er både til både Krabi og forskellige øer fra Phuket.
Det kommer selvfølgelig og helt an på, hvor lang tid, du tænker at være væk.

Håber at du får en skøn tur.

Mange hilsner Rikke
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Folkepension fra Udbetaling Danmark til Thailand ? Job, banker, forretninger 20 03-06-2020
Corona virus i Thailand - opdateringer Sundhed og medicin 241 29-05-2020
Køre bil i Thailand Generelt 5 28-01-2020
Norwegian stopper alle flyvninger til Thailand - også fra Oslo Fly 1 17-01-2020
Demonstrationer varslet i Thailand Sikkerhed 4 12-01-2020
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder