Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - bosat eller længere ophold - Flytte til Thailand
Gode råd ved at flytte til Thailand.
 Udskriv debat Udskriv debat
revsbech
18-12-2015 12:01
bruger
Antal indlæg: 1
Tilmeldt: 18.12.15

Som i nok har skrevet til så mange før ønsker jeg gode råd til at bo i thailand.
Jeg læser side op og side ned på nettet med at det nærmest er umuligt, men er det nu også det? Jeg ønsker inderligt at bo et andet sted en Danmark, dels pga. vejret og generelt kulde. Jeg tager afsted i slutningen af denne måned for at opsøge nye bekendtskaber og drøfte mine muligheder. Som person kræver jeg ikke meget jeg har næsten alt uden at være glad. Jeg har selv virksomhed i Dk vil dette kunne give mig nogen fordel evt? Jeg vil være meget glad hvis nogle kunne give mig en god ide til hvad jeg kunne gøre. Jeg har kontakt men en fillipinsk pige som selv arbejder og bor i Thailand med visum. Hun ved dog ikke hvad mine muligheder er med job osv.

Glæder mig til nogle gode indput ;-)

Hilsen Lars.
kimsen
18-12-2015 21:12
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 493
Tilmeldt: 25.07.11

Tror du bliver nødt til at uddybe hvordan,
og nogenlunde hvor i Thailand du ønsker at bosætte dig,
din økonomi spiller også en ret stor rolle,.. hvad påtænker du at leve af,

har du ægteskab med en Thai i overvejelserne,
så er den nærmest altafgørende,

jeg er ret sikker på at temmelig mange (helt sikkert alt for mange) er blevet
franarret, bedraget, snydt for enorme beløb, ikke mindst pgra. manglende viden, og info,

vær i den forbindelse, obs. på at det er langt fra er alle der fortæller hele sandheden,
det er den sædvanlige 'gamle plade' - med at den ene skal overgå den anden,
alle er naturligvis ovenud lykkelige,.. den ene lykkeligere end den anden,..
ingen kunne drømme om at fortælle det modsatte,

jeg har selv haft samme ønske om at bo fast i Thailand året rundt,
jeg har også indset at det er stort set umuligt i mit tilfælde,
og dermed også for andre alm. pensionister / førtidspensionister, (uden ekstra indtægter / tillæg)
medmindre man udover pensionens grundbeløb, har en eller anden form for opsparing,
eller anden indtægt,

i stedet nøjes jeg med at leve i Thailand, i de 5 - 6 danske vintermåneder,
det har givet mig mulighed for at sammenligne alle de priser der nu engang kan sammenlignes,
eksempelvis boligudgifter, fødevarer, møbler, IT osv.
det viser,. forbavsende nok,. at Thailand desværre ikke er så vanvittig billig at bo i,
som mange forsøger at få det til at lyde,

men det er der HELT sikkert delte meninger om,

en anden nok så vigtig årsag, til at jeg lever ca 50 / 50 er vejret, eller klimaet,
det behagelige Thailandske klima 'falder' netop i de 5 - 6 danske vintermåneder,
før og efter, bliver det både, Hot og Vådt, for en del's vedkommende nærmest Uudholdelig.
- også helt sikkert mange delte meninger.

du kan læse meget mere om emnet i spørgsmål jeg selv har stillet her på sitet.
især vedr. økonomi,
http://www.thaiguide.dk/forum/f...




.
- Jo mere man ved,.. jo mere ved man man ikke ved... (sikkert skrevet af en lærd)
Jos_38
19-12-2015 05:36
Bruger
Antal indlæg: 237
Tilmeldt: 24.05.12

Som Kim skriver er der for få oplysninger til at kunne give et kvalificeret svar, udfra dit oplæg går jeg derfor udfra at du er ikke folkepensionist, og du er ikke invalidepensionist. Du har eget firme i DK ? Får du løn som direktør er det nemmeste nok at åbne en underafdeling i Bangkok, administrations kontor ? Og så være her på non immigration visa B.

Jeg gætter på at din Philippinske veninde er engelsk lærer her i Bangkok, det er muligt at du kunne komme i samme branche herude ? At finde et job efter man er ankommet vil jeg ikke anbefale, der ER danske firmaer herude som driver call centre, det kunne være en mulighed ? Men helt generelt så er vores lønninger så høje og vores thailandske sprog så begrænset at det kan være nærmest umuligt at finde beskæftigelse, med mindre man er del af et firma der udstationerer.

Så er der finten med at være studerende, altså komme ind på et Visa ED - så må man jo ikke arbejde, men igen hvis dit firma i DK udbetaler dig en løn, som du jo godt kan tillade dig at sætte ned mens du arbejder i Thailand, så har du ikke nogen økonomiske problemer, visa ED kræver ikke en dokumenteret indkomst (interessant nok) - der er også den mulighed at du kan søge som praktikant i et firma, der kan man også komme ind med Visa ED selvom det altså ER et arbejde, men det betragtes (da man er praktikant) som læreplads. På et tidspunkt slutter uddannelsen jo, eller praktikopholdet, så det er ikke nogen langtids holdbar løsning.

Du kan muligvis få visum (hvis du gifter dig med den Philippinske pige) som medfølgende ægtefælle, men det kan jo have ret lange udsigter.

Hvis du ønsker at være her på business visum - så er kravet bl.a. en minimum indkomst på 65,000.- THB til visum, men også et firma og en invitation til at arbejde. Hvis du lige nu får løn i din egen virksomhed, så kan du givetvis spare på lønudgiften Smile

Det er ikke umuligt, men det er bestemt ikke det nemmeste i verden heller, jeg har H�RT at det skulle være meget nemmere på Philippinerne at få lov til at blive der. Her kræver det ind imellem kreativ tankegang. Men under alle omstændigheder - hav et godt ophold mens du er her, og jeg håber da at du kan finde og knytte en masse gode kontakter.

kimsen skrev:
vær i den forbindelse, obs. på at det er langt fra er alle der fortæller hele sandheden,
det er den sædvanlige 'gamle plade' - med at den ene skal overgå den anden,
alle er naturligvis ovenud lykkelige,.. den ene lykkeligere end den anden,..
ingen kunne drømme om at fortælle det modsatte,


Jeg vil da gerne fremhæve mig selv så Wink jeg har (som du kan læse i den tråd kimsen refererer til), tidligere været gift med en kvinde der har overordentligt godt styr på økonomien, og mit liv med hende var i det store hele (vi er jo skilt) ideelt, og kunne med få (men uoverstigelige) justeringer såmænd godt have været "Kjeld og Hilda" - men sådan skulle det ikke gå.

Nu er jeg gift med en fattig tidligere fabriksarbejderske, uden universitets uddannelse, uden inkomst, men føler mig nu rigtigt lykkelig - men det er dælen sparkemig ikke let at få enderne til at nå sammen, så der bliver da kæmpet meget af tiden, og indimellem ser det da også så håbløst ud at "man" (jeg) tænker på at give op. Men så får man een eller anden sød situation med datteren, og så er jeg jo klar igen til at kæmpe for det vi dog trods alt HAR.

Hvis man som kimsen har en økonomi på omkring 30,000.- / md. så kan man da godt overleve, men det er med garanti ikke voldsomt morsomt - en (pæn) del af de penge skal jo gå til at bekoste et ED visum, altså være tilmeldt en skole og betale dem, enten for reel undervisning eller for at de vil påstå at der foregår en reel undervisning.

Da jeg er den eneste med inkomst har jeg modsat den anden tråd, fuldstændigt styr på økonomien her, min kone og datter er blevet forsikret mod sygdom, efter en oplevelse på offentlige sygehuse, ønsker jeg dette. Det er jeg naturligvis også selv.

Vores datter skal i skole, det er gratis på de såkaldte tempelskoler (skoler der ligger klods op af, eller i forbindelse med, templer) men oftest er filosofien der at man kan banke lærdom ind i børn, det er imod min overbevisning, derfor skal datteren på privatskole, hvor penge der taler, er en del af lærerens filosofi så at sige, dette gør at vores gennemsnitlige månedlige inkomstkrav ligger mellem 70 og 80,000.- Jeg mener ikke at vi på nogen måde lever extravagant, men vi mangler så heller ikke noget. Men det er altså ikke gratis at være her, det er det jeg ville signalere.

Blandt de ting vi ikke bruger penge på er : byture, alkohol, smøger - ting som nok kan fylde et budget ud ellers. Vi spiser indimellem på KFC eller tager datteren med på Swensen is. men det er vist topmålet af fråds Smile

Det er ikke længere muligt at være i Thailand på gentage turist visa. Men der er kommet en ny visum type der såvidt jeg har forstået kan give op til et halvt års ophold. Det ved Lars dog en hel del mere om end jeg gør.
Lars
19-12-2015 20:18
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Det er måske et bredt oplæg, så jeg syntes de to svar her dækker mange af mulighederne og faldgruberne godt til at starte en dialog.

Så jeg har ikke noget føje til det, før vi hører lidt mere fra Lars om hans tanker.

Men vil kort tage den med visum. Det er jo unægtelig er en væsentlig del af det at flytte til Thailand kort tid eller permanent.

Der findes en kort overordnet gennemgang af de nok mest typiske scenarier som personer der tænker på at flytte til Thailand vil stå i og mulighederne for at få visum til langtidsophold Thailand.
Måske du ikke falder derind, men så er jeg sikker på at nogle her kan guide lidt.

Mulighederne kan findes på Bo i Thailand - muligheder mht visum
Lars

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Tage hund med til thailand Generelt 2 25-03-2024
Problem at veksle danske kroner i Thailand Valuta og banker 36 29-12-2023
Thailand fået ny Premierminister 22. august. Løbende opdatering siden valget. Politik 12 01-09-2023
22-årig komet fra Thailand vandt guld i herresingle i badminton VM i København Nyheder 1 28-08-2023
Steder i det sydlige Thailand uden Russer Rejseplaner 4 26-07-2023
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 6
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,234
· Nyeste bruger: TomP
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder