Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - med børn - Thailand med børn
Bangkok - hvor skal vi bo?
 Udskriv debat Udskriv debat
Turisterne
14-02-2016 00:29
Bruger
Antal indlæg: 7
Tilmeldt: 14.02.16

Hej vi er en familie med en bedsteforældre, to voksne og 3 børn i alderen 4,9,11 år, som tager til Bangkok i marts måned. Vi har bestilt flyrejsen, men søger efter rette hotel i Bangkok for 3 dage. Men hvor skal vi bo ? Planen er, at vi vil se Grand palace delen, chinatown og så vil vi gerne på en dagstur med tog til Kanchanaburi. Men hvor er det mest oplagt at bo ? Nær Wat Pho eller i metro-områderne ? Kan man booke tog i forvejen til Kanchanaburi eller er det bedre/billigere at bestille en pakketur ? Vi tænker også meget på de aggressive myg, malaria og dengue....Er der risiko for malaria i nationalparkerne ? Ja ret mange spørgsmål har trængt sig på, men skal have turen planlagt nu, hvor tiden nærmer sig med hastige skridt. Håber på gode tips og tricks fra jer.
På forhånd tusind tak mvh TuristerneSmile
styker
16-02-2016 12:59
Bruger
Antal indlæg: 139
Tilmeldt: 21.01.15

Jeg vil anbefale at bo i Pratunam, det er nær skytrain og det bedste shoppingområde i mine øjne.
I gåafstand til f.eks. world trade center.
Og platinium fashion mall som er billigt tøj fra små butikker til alle køn/aldre.
Og selvfølgelig også alle de andre store shoppingcentre tæt på evt med skytrain.
Og det er også meget familievenligt og ikke overpriced på alt som sukhumvit.
En alternativ dagstur i bangkok jeg vil anbefale er en tur til koh kret, som er en rigtig autentisk oplevelse af Thailand.
Men det skal være lørdag eller søndag da der ikke er aktiviter derovre på hverdagene.



https://www.youtube.com/watch?v...

Også skal i købe sejlturen til 50 baht derovre hvor sejler rundt på de små klonger og ligger til ved et sted hvor man kan spise og et andet sted hvor man kan købe alverdens gammeldags thai slik/dessert begge steder for småpenge.

Nu har vi kommet i Thailand i 22år og aldrig hørt om nogen der har fået/haft malaria så det ville jeg ikke tænke på.
Men denque fever er jo lidt mere et issue i disse år, men der er jo ikke andet for end at tage sine forholdsregler med myggebalsam købt i Thailand og undgå at få hotelværelset fyldt med myg(ingen åbne vinduer med lyset tændt om aftenen).

Mht turen til kanchanaburi er der jo muligheder for at købe togbilletter online, ellers vil jeg anbefale at købe en pakketur lokalt, da de danske rejsearrangører er alt for dyre.
I øvrigt undgå for så vidt muligt at tage på sådanne ture i weekenden, da thaierne også tager ud af byen/på tur i weekenden.

(Admin: Rettet linket til youtube, så videon vises)
Redigeret af admin d. 16-02-2016 15:52
Lars
16-02-2016 18:13
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Tog:
Blot ekstra til Stykers. Her er lidt link til køreplanerne - fra Thonburi bydelen og ikke hovedbanegården. 3 timer tager det.
Statsbanerne- www.railway.co.th/home/images/c...

Andet link - www.kanchanaburi-info.com/en/tr...

Ja, kan bestilles online, dog ikke direkte ved jernbanerne men forskellige netbureauer.

Styker, de pakketure er det minibusser med overnatning, ed evt udflugter? Priser, hvis du husker det? Hvor har I købt dem? (for dem som måske ikke er kendt med Bangkok).

Der er lidt om Kanchanaburi og tips og Erawan vandfaldet i denne tråd:
www.thaiguide.dk/forum/forum/vi...

I Bangkok:
Har ikke noget bud på hvor det er bedst. Vil I gerne lidt rundt og nemt frem og tilbage kan anbefales at bo nær ved en Skytrain station, BTS (de hævede "S-tog" ). Togene stopper ved alle de store shopping centre.

Nær Wat Pho, det vil nok blive omkring Khaosan Road området, hvor der er flest muligheder. Men er ikke sikker på at det er området for bedsteforældre, men det nok en smag sag. Det meget travlt, musik og fart på til sen nat i midten af det, hovedsageligt for den yngre del og en oplevelse i en verden helt udenfor omgivelserne. Der også lidt mere stille områder lidt derfra. Relativt tungt at komme til og fra da der ikke er toge dertil.

Malaria,
Min opfattelse er som Styker at Dengue er noget der skal tænkes mere over i disse år. Der ser ud til at være flere fatale tilfælde af Dengue end Malaria.

Det lidt forskelligt hvad man kan finde om Malaria men fælles er at de alle skriver det er i yderdistrikterne mod Cambodia og Burma at risikoen er størst.

Mht undgå myggestik så er det også en god ide at undgå parfume. Myggene elsker nogle af de dufte. Syntes også jeg har oplevet at er man godt svedig sidst på dagen kommer myggene også mere end hvis man tager et bad.

Ved godt det måske ikke passer til ferielivet. Men lange bukser og sokker/strømper kan holde myggene væk fra knæhaserne om aftenen.

Aircon på værelserne syntes jeg også får dem til at holde sig lidt væk.

Og så en af de mange spray, lotion og roll-on, med DEET.

Skal man se på lidt tørre kedelige tal....

WHO estimere 50 dødsfald pgra Malaria, officielle tal fra Thailand er 39, med 37.000 officielt registrerede smittede. WHO estimere antal smittede til mellem 37.000 og 390.000. Og det ialt ud af en befolkning på 65 millioner.

Det vil svare til 5 dødsfald i Danmark med 5,5 mio mennesker. Til sammenligning dør der flere end 5 om året i Danmark af listeria infektion fra madvarer.

http://www.who.int/malaria/publ...

Men omvendt kan man til dels beskytte sig mod Malaria og dermed ikke løbe en risiko.

Dengue er der officielt rapporteret 141 fatale tilfælde af sidste år, det reelle tal givet højere.

Der er nok af myggemidler at vælge imellem. Her fra supermarked i Bangkok:

Redigeret af Lars d. 16-02-2016 18:51
Lars
Turisterne
17-02-2016 12:23
Bruger
Antal indlæg: 7
Tilmeldt: 14.02.16

Tak for disse fine tips. Vi har nu booket et hotel nær Hualamphong Station og overvejer kraftigt, om vi skal tage toget til Khao Yai nationalpark i stedet for Kanchanburi. Som jeg har læst det, er der ikke meget vand i de forskellige sektioner i midten af marts i Erawan vandfaldet.(Har været der for 17 år siden - meget flot)
Ville det ikke være en fordel så at tage en pakketur til Nationalparken - Får vi ikke mere ud af det ? Jeg ved godt, at rejsen fra Bangkok til nationalparken tager tid og vi måske fik mere ud af at bo i byen nær Nationalparken. Men vi er nødt til at huske på, at vi gerne skal have en base i starten, når vi har små børn og bedsteforælder med Smile
Er det pengene værd at tage en pakkerejse eller skal vi køre med tog og så hoppe på en pakkerejse fra Nationalparken ? Hjælp - råd/tips og tricks modtages med kyshånd. Mvh Dorthe

kimsen
17-02-2016 16:19
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 493
Tilmeldt: 25.07.11

Mon ikke du bytter lidt rundt på tingene / turene, ?

hvis du har besøgt Erawan vandfaldet for 17 år siden,
har det (ret sikkert) ikke været med tog, da der ikke går nogen jernbane i den retning,
det gør der heller ikke i dag,

så hvis du absolut VIL derud, skal du nok finde alternativer til toget,... fx. bus, taxi, minivan mm.

derimod er der en togtur til Sai Yok vandfaldet, (også Kanchanaburi)
den tur er (i mine øjne) betydelig mere interessant, går til Sai Yok vandfaldet,
der kører toget bla. også over den eftertragtede River Kwai bro,
her er en venlig sjæl som har lagt nogle foto på nettet af turen:
http://railtravelstation.com/20...

og lidt mere info vedr. turen:
http://www.kanchanaburi-info.co...

husk lige, der er 2 vandfald i Sai Yok,.. et stort og et lille. !

ps. jeg har ikke selv været med selve togturen,
men set / oplevet lokaliteterne fra motorbike ture i de nævnte områder,

Erawan vandfaldet, er (efter min mening) ALT for populær,
dvs. overfyldt, så det er svært at se / nyde skønheden / naturen for bare mennesker,
man kan dårligt komme til at sidde og 'nyde' udsigten,
hertil kommer larmen fra de mange mennesker, som nærmest overdøver lyden fra vandfaldet.
- det er der sikkert nogle der godt kan lide,.. andre kan ikke.

der er dog mulighed for at besøge Erawan vandfaldet og nyde stilheden,
men det kræver man kommer meget tidlig om morgenen, (før alle turistbusserne mm.)
tæt på stedet, kan der lejes små hyggelige hytter (også hotel / resort)

sætter lige nogle billeder ind, (fra December-15) så kan du selv bedømme.

kimsen
17-02-2016 16:20
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 493
Tilmeldt: 25.07.11

2

kimsen
17-02-2016 16:22
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 493
Tilmeldt: 25.07.11

Bare få km. fra vandfaldet, kan man til gengæld nyde naturen,
og så er der ikke så langt til vandfaldet om morgenen.

kimsen
17-02-2016 16:23
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 493
Tilmeldt: 25.07.11

2

- Jo mere man ved,.. jo mere ved man man ikke ved... (sikkert skrevet af en lærd)

kimsen
17-02-2016 21:01
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 493
Tilmeldt: 25.07.11

Ops,.. klik på billederne for at forstørre - zoome.



.
- Jo mere man ved,.. jo mere ved man man ikke ved... (sikkert skrevet af en lærd)
Turisterne
17-02-2016 21:22
Bruger
Antal indlæg: 7
Tilmeldt: 14.02.16

Tak for svar. Efter at have set billederne, må jeg konkludere, at vi nok satser mere på nationalparken som en turist pakkerejse. Kan se, at vi får udleveret iglesokker - er det ikke en ok tur også til en 4-årig ? Har I været på nogle sådanne pakketure ?
Meningen er, at vi herefter vil med toget til Hua Hin og blive der et par dage...hvad siger I ? Er det for langsomt med tog ? Er det bedre med en minivan, når vi nu er 3voksne og 3 børn ?
Vi har 3 uger, som gerne skulle krydres med kultur og ikke kun strandferie ( vi vil slutte af med Krabi-området...
Indenrigsfly fra Phuket til Bangkok - er det bedre at booke flybilletter hjemmefra - eller billigere at gøre det på et lokalt rejsebureau ?
Råd og tips modtages meget meget gerne...mvh Dorthe

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Bagage kontrol i Bangkok v ankomst Nyheder 6 11-02-2024
Skyderi i Siam Paragon Shoppingcenter i Bangkok Nyheder 3 04-10-2023
Bangkok Airways vejer passagererne Fly 1 18-09-2023
Parker i Bangkok som ligger ved Metroen og et par stykker ved Skytrain Bangkok 1 03-09-2023
Flyselskabers websider - Nogle navne narrer og har meget dyre billetter. Bangkok Airways eks Fly 2 11-08-2023
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 3
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,235
· Nyeste bruger: Mogms
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder