Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Kærligheden - Kærester m.m.
Vil vies i Thailand..
 Udskriv debat Udskriv debat
Hbl89
28-04-2016 08:02
bruger
Antal indlæg: 1
Tilmeldt: 26.04.16

Hej alle derude...

Er lidt i tvivl om jeg er i den rigtige kategori, da det ikke er ægteskab til en thai det omhandler. Smile

Min kæreste og jeg vil gerne giftes i Thailand, det skal kun være os og vores to små børn..
Vi vil gerne vies på stranden på Krabi. Vi har booket ophold på sofitel i november, vi lande i phuket og skal så med bussen videre.. Jeg har været ved at læse om ALT det med papir osv. Det viser sig at vi skal til Bangkok for at få styr på papirerne, hvilket vi vil være meget kede af med små børn.
Jeg ringede derfor til ambassaden for at høre om det var muligt at undgå, han gav mig nummeret på en thai kvinde der havde arbejdet på ambassaden, han mente hun kunne hjælpe mig, men har ringet i flere dage og hun tager den ikke..

Jeg har også skrevet til hotellet om de vil hjælpe med at planlægge brylluppet og de svarer heller ikke..

Vi valgte at blive gift i Thailand fordi vi elsker Thailand, vi har være det to gange før og vi ønskede det skulle være nemt, men lige nu virker det meget besværligt... Sad

Nogen der kan hjælpe?
Nogen der har erfaring?
Og måske har undgået at skulle flyve til Bangkok?

Håber på hjælp Smile

Tak..
Hilsen Heidi
thailand-fil
28-04-2016 12:35
Bruger
Antal indlæg: 20
Tilmeldt: 20.09.14

Nok ikke et fyldestgørende svar, men måske et skridt på vejen. Først, du skriver P� Krabi. Krabi er en by i provinsen Krabi som ligger på fastlandet i det sydlige Thailand. Nærmest beach må vel være Ao Nang. http://www.jungle-village.com er et dansk ejet hotel/guesthouse beliggende i Ao Nang ca. 2 km fra Ao Nang Beach. Ejeren Niels er en venlig og meget hjælpsom mand. Prøv at kontakte ham - hjemmesiden reklamerer også med afholdelse af bryllupper, så måske det kunne være en løsning. Det koster gratis at kontakte hotellet/Niels og få mere at vide. Held og lykke med brylluppet og tillykke.DK
Lars
29-04-2016 20:07
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9351
Tilmeldt: 30.09.08

Hej Heidi.

Det bliver også blot lidt skud og ideer herfra.

Spørge først. Hvem skal vie Jer, har I nogle krav til det?

Der er lidt i en anden tråd om et andet dansk-dansk par der ville gifte sig i Thailand. Der står også noget om en svensk præst i Thailand, som måske stadig kan hyres og måske være behjælpelig. Giftes i Thailand, men mangler den perfekte location

(Der tales om muligvis at få en dansk præst i Thailand. Det er endnu ikke tilfældet. Det var lidt i sammenhæng med at der har været tale om at lave en dansk kirke i Thailand, men begge dele er stadig i tænkeboks)

Det med at skulle til Bangkok, kunne det tænkes at være fordi vielsespapirerne skal legaliseres af Ambassaden, for at kunne blive godkendt og retsgyldigt i Danmark?

At hotellet ikke svarer vil jeg nok tage som udtryk for at de ikke kan eller ved noget om det.

Endelig er der måske mulighed for at kontakte det danske konsulat på Phuket, som også betjener Krabi-området. Kontaktinfo på Ambassadens side her:

thailand.um.dk/da/om-os/kontakt/konsulater-i-thailand/

Held og lykke med det hele.
Redigeret af Lars d. 29-04-2016 20:16
Lars
Lars
01-05-2016 09:58
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9351
Tilmeldt: 30.09.08

Fandt dette fra den svenske kirke:
(ser ud til forumet ikke helt har lært de svenske bogstaver. Så sat google translate ind istedet. Oversat fra www.svenskakyrkan.se/thailand/k...

Hej kære nygifte!

Her er vigtige oplysninger om velsignelse / ægteskab service i Thailand.

Nyttige oplysninger:

�gteskabet er et juridisk dokument og den svenske kirke i dag ikke foretage vielser i Thailand. Derfor tilbyder vi en service, der for det meste ligner bryllup tilbedelse og formelt er en velsignelse af en borgerlig vielse. Det betyder, at parret registrerer deres ægteskab gennem borgerlig vielse i Sverige før de rejser til Thailand.

Blessing gudstjeneste følger den svenske kirke, skal registreres i det, vi kalder kirken bogen. Der skrives dåb, konfirmation, ægteskab / velsignelse og begravelse ligesom før. En bog, som mange mennesker bruger i slægtsforskning i dag. Det er derfor vigtigt, at du tager med dig både en kopi af vielsesattesten og en form kaldet Salige indgået borgerlig vielse 'fra sognet du bor i mig. Kontakt dit lokale sogn kontor.

Svenske kirke i Phuket har ikke en lokal kirke. Blessing optræder ofte f.eks en strand eller et hotel, som vi aftalt. En mulighed er en præst bolig tagterrasse med udsigt over Kata og Andamanhavet. Hvis velsignelse af loven, såsom finder sted på en strand, vi Alteret, som vi dekorere, Erik spiller og synger til guitar dem salmer / sange, som vi sammen aftalt. Den mest almindelige er, at det begynder og slutter med en salme (vi hjælpe en til at vælge), så er der selvfølgelig plads til sange / rocksange / ballader osv, for at handle for at være så smuk og mindeværdigt som muligt. Vi har hidtil sat op med alt fra KISS til Taube.

Kommunikation med os, er til enhver tid via e-mail, når tidsforskellen er 6 timer (vinter). Ofte er der en opfordring til gudstjenesten. Dette kan gøres dagen for velsignelse, eller hvilken som helst dag før, hvis det kan gøres.


Og dette:
Finansielle oplysninger:

Vi opkræver et gebyr for den velsignelse, der er 4800 SEK. Dette gebyr er en vigtig del til at finansiere og fremme den svenske kirkes arbejde her i Thailand. I Sverige kontingent i menigheden, der finansierer alle aktiviteter, herunder bryllup / velsignelse. Dette gebyr inkluderer ture til Phuket, hvor vi er stationeret, samt til øen Koh Lanta, hvis det falder sammen med en af r03;r03;vores ture der. Hvis du ønsker at være uden for Phuket, Kao Lak alt. Krabi / Krabi er en ekstra bil koster SEK 200. Alt i alt således 5000 SEK for disse to steder.


Kirken er også for danskere, som de skriver på anden side:

Vi är en kyrka för skandinaver i Sydostasien. Genom oss kan du ta del av gudstjänst, gemenskap, samtal, vigsel/välsignelsegudstjänst, själavård, bikt, förnyelse av äktenskapslöften, skolbesök och mycket mer.
Redigeret af Lars d. 01-05-2016 10:04
Lars

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Tage hund med til thailand Generelt 2 25-03-2024
Problem at veksle danske kroner i Thailand Valuta og banker 36 29-12-2023
Thailand fået ny Premierminister 22. august. Løbende opdatering siden valget. Politik 12 01-09-2023
22-årig komet fra Thailand vandt guld i herresingle i badminton VM i København Nyheder 1 28-08-2023
Steder i det sydlige Thailand uden Russer Rejseplaner 4 26-07-2023
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 4
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,233
· Nyeste bruger: Truetype
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder