Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Visum til Thailand
Hjælp til Visum til Thailand
 Udskriv debat Udskriv debat
Jorgen123
08-08-2016 10:13
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 15

Selv om siden her har gjort sit bedste for at skabe klarhed over visum til Thailand, er jeg stadig noget I tvivl.

Jeg er gift med en Thai, og vil gerne bo sammen med hende i Thailand så lang tid som muligt.
Jeg regner med at flyve der ned her sidst på måneden.

Jeg kan ikke lige PT. Dokumentere en pension på over 40.000 Bath, og der har heller ikke stået 80.000 Kr. på min bankconto de sidste 2 måneder.
Vil det bedste for mig, i første omgang være at få et METW turistvisum, og enten få det forlænget i Thailand, eller tage en tur til Savannakhet og få en ny indrejse.
Jeg vil komme til at bo 25 Km fra Mukdahan, så det vil ikke være noget problem.
Som i skriver det, skulle det så være muligt at blive i Thailand op til 270 dage.
Vil det efter den tid, vil det da være muligt at få et Non Imm Visum enten i Thailand, eller i Savannakhet hvis jeg til den tid kan stille garantien?
Med hensyn til den garanti, er det så muligt at få den delt op, så pensionen f.eks. udgør 20.000 Baht og der er en garanti for 200.000 i en Thailandsk bank. ??
Med et turistvisum, vil det vel være nødvendigt at betale de 1.500 Kr. for en returbillet, selv om man ikke regner med at bruge den.

Jeg vil være meget glad for lidt råd og vejledning for at undgå flere problemer end nødvendigt.
Lars
08-08-2016 18:39
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7067

Hej Jørgen,
Det er lidt af en jungle og her et par input eller muligheder fra mig.

Måske andre ser flere muligheder end jeg lige ser her og kan supplere?

Først "så lang tid som muligt" - mener du dermed at bosætte dig i Thailand?

METV virker som en OK start. Og enten forlænge efter 60 dage med 30 dage i Thailand og så tage over grænsen efter de dage er gået osv osv.

Du kan få konverteret et turistvisum til et Non Imm O visum, men det vil så være som en 1-årig forlængelse af opholdet med de krav der er bl.a. til økonomien.

Men kan ikke få et visum som sådan lavet i Thailand.

Du kan også tage til Savannakhet og få lavet et Non Imm O som ægteskab. Idag udsteder de såvel enkelt indrejse (90 dages visum) og 12 mdrs mulitindrejse og pt. uden pengevisning. Der skal du så ud af Thailand hver 90 dag eller forlænge med 60 dage på immigrationen og derefter ud/ind. Eller lave en 1-årig forlængelse af opholdet med kravene til det.

Spørg endelig igen eller ind til mere. Det her ligner ret meget det som du selv skrev.....
Lars
Jorgen123
09-08-2016 23:10
Brugers avatar

Bruger

Tak for hjælpen Lars.
Ja jeg håber at bosætte mig i Thailand.
Jeg regner så med for nu at starte ud med turistvisum, og så få det ombyttet til et Non imm O Visum senere.

Som jeg forstår det, tager det heller ikke ret lang tid at få et turistvisum, hvis jeg selv tager ind til Hellerup.
Har fået billetten og en retur knap 60 dage senere, så det skulle vel være i orden.
Jørgen
Jorgen123
10-08-2016 15:39
Brugers avatar

Bruger

Hej igen
Min oprindelige plan virker så ikke da jeg nu ser at ambassaden vil have it bank indestående på 30.000 Kr. for at udstede et METV turist visum.
Jeg regner så med i første omgang at få et 60 dages turistvisum. Forlænge det med 30 dage, og så inden det udløber at gå til Savannakhet og få lavet et Non Imm O som ægteskab.
Måske for en sikkerheds skyld at søge en re enter permit inden jeg går, for en sikkerheds skyld.
I værste fald kan jeg vel flyve fra Savannakhet til BKK og få et normalt 30 dages ophold der kan forlænges med 30 derved.
Men som jeg læser det, skulle det kunne lade sig gøre at få et Nom imm visum i Savannakhet.
Lyder det helt tosset ??
Jeg har 2 dages bestilt hotel i Mukdahann til at vise ved visum ansøgningen, så det er vel nok til at vise jeg har et sted at bo.
Jeg får en invitation etc. fra min kone til at bo der, med posten , men den er bare endnu ikke kommet.
Vil meget gerne have lidt råd.
Jørgen
milex
11-08-2016 02:46
Bruger
Antal indlæg: 70

Er det nemmeste ikke bare at rejse uden visum. Her kræver luftfarts-selskabet ved checkin typisk en retur-billet eller en billet ud af Thailand inden for 30 dage.

Få de 30 dages visa exemption ved ankomst i (lufthavn) Thailand, evt. forlænge med 30 dage - pris 1900 baht.

Og så gøre som Lars skriver:

Du kan også tage til Savannakhet og få lavet et Non Imm O som ægteskab. Idag udsteder de såvel enkelt indrejse (90 dages visum) og 12 mdrs mulitindrejse og pt. uden pengevisning. Der skal du så ud af Thailand hver 90 dag eller forlænge med 60 dage på immigrationen og derefter ud/ind. Eller lave en 1-årig forlængelse af opholdet med kravene til det.
Jorgen123
11-08-2016 06:56
Brugers avatar

Bruger

Hej milex.
Ja det havde jeg også tænkt på, men syntes så jeg lige så godt kan smutte ind og få et 60 dages turist visum først.
Det giver mig dog 30 dage længere ( det kan jo også forlænges med 30 dage ), inden jeg skal til Savannakhet.
Så bliver der heller ikke noget vrøvl med at min returbillet er til efter 60 dage. ( selv om jeg ikke regner med at bruge returbilletten.)
Jeg vil så indenfor de 60 eller 90 dage tage til Savannakhet og søge et Nom Imm Visa.
bendtsiv
11-08-2016 11:18
bruger
Antal indlæg: 4

Hej Jørgen
din plan med turist visa er ok.Jeg var igår på amb,i oslo og fik non imm visa eneste krav var min vielses atest. men den skulle være underskrevet af min kone,var ikke det store problem da hun opholder sig her i Norge, ved så ikke om det er samme krav i savannakhet men altid godt at være på den sikre side sennere når du skal søge om forlængelse kommer der vel et krav om økonomi
og der spørger du om det er muligt at dele pension og bankindestående ifølge det jeg har læst mig til er det ikke noget problem måske 400000 på thai konto er det bedste.
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Udrejse - hvornår åbnes Thailand for danskere? Sundhed og medicin 31 09-07-2020
Corona virus i Thailand - opdateringer Sundhed og medicin 243 01-07-2020
Folkepension fra Udbetaling Danmark til Thailand ? Job, banker, forretninger 23 23-06-2020
Automatisk forlængelse af visum under COVID-19 krisen Visum til Thailand 12 21-04-2020
Visum på førtidspension Visum til Thailand 3 26-02-2020
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder