Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Rejsemål - udflugter, aktiviteter, overnatning... - Bangkok
Grand Palace åbnet igen
 Udskriv debat Udskriv debat
Lars
01-11-2016 14:19
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 6714

Grand Palace åbnede idag igen for turister for første gang siden HM Kongens død 13. oktober.

Det jeg skriver her er min bedste viden lige nu. Tjek gerne med hoteller og rejsebureauer eller her igen for evt. ændringer. Det er mange mennesker der kommer dertil de næste uger og kan betyde logistikken skal justeres hen ad vejen.

Jeg er ikke sikker på hvor længe der er åbent for offentligheden, thaiere, at sige et sidste farvel til Kongen. Men et bud vil være til slutningen af de første 100 dage af sørgeperioden, dvs midt/slut januar næste år.

Der er dels åbent for de mange tusinder thailændere, der har mulighed for at komme forbi og sige farvel en sidste gang i Dusit Maha Prasat Throne Hall og dels for turister til hele området.

Det var tidligere fremme at turister også kunne komme ind og sige farvel, men skilt på stedet informerer at det ikke er åbent for udenlandske turister i dette område.

Efter hvad jeg har læst vil det fungere ved at der uddeles numre i et område ved Sanam Luang. Der er talt om at der kan uddeles op til 40.000 numre per dag. Fordelt over 12 timer giver det 55 personer per minut.

Derfor kan være rigtigt mange mennesker, såvel udenfor og indenfor Grand Palace.

?bningstid:
Grand Palace til være åbent for turister ved en gate i den normale åbningstid fra 08.30 - 15.30. Fra kl 15-21 vil der vist være adgang for sørgende til at vise respekt for Kongen.

Adgangsport:
Der vil kun være adgang fra en indgang for turister - Wiset Chaisri Gate

Pas:
Der skal vises pas ved indgangen til Grand Palace her i sørgetiden.

Dresscode:
Der er påbud om at alle thailændere bærer sort anstændigt tøj for at komme ind og sige farvel i Hallen, også sko - omend de skal tages af indenfor.

Der er også et stort ønske om at turister der besøger resten af templet klæder sig i anstændig tøj passende til lejligheden. Det er en meget betydningsfuld periode for thailænderne og et meget betydningsfuld sted.

Ingen stroptrøjer til nogle M/K. Ingen bare skuldre. Ingen bare lår. Helst langt på benene.

Transport:
Drop-off and pick-up locations

For group tours
There are three drop-off and pick-up locations for tour companies taking foreign group visitors to visit the Grand Palace.
1. Travel by car only: drop-off and pick-up at the Royal Rattanakosin Hotel.
2. Travel by car and boat: arrival by car, drop-off at the Royal Rattanakosin Hotel; return by boarding the boat at the Tha Chang Pier.
3. Travel by boat only: boarding the boat (maximum capacity: 400 passengers) both ways at Asiatique The Riverfront, and access via the Tha Maharaj Pier. However, there is an extra cost of 130 Baht per person.

Tour buses can park at the Rama VIII Bridge, the Old Southern Bus Terminal (about 1 km past Central Pinklao), Wat Dusidaram (at the foot of Phra Pinklao Bridge on the Thon Buri side). For smaller tour vehicles or private cars, the drop-off and pick-up is at the Chang Rongsi Bridge.

For Individual
1. Travel by BTS Sky Train: get off at the Saphan Taksin Station and take a boat to the Tha Chang Pier or the Tha Maharaj Pier.
2. Travel by MRT Bangkok Metro: get off at the Hua Lamphong Station (Bangkok Railway Station) and take a bus to the Grand Palace.

NB: Imellemtiden set at Turistorganisationen nu har udgivet en vejledning Advice for all visitors to Bangkok??s Grand Palace from 1 November 2016. Indhold passer fint med ovenstående. Lige tilføjet deres transportvejledning ovenfor

Her kort over området. Det er et par dage gammel fra The Nation og ændret lidt siden mht indgangene.

Indgangen for turister er den midterste øverst - Sanam Luang ligger lige nordfor. Wiset Chaisri Gate på Na Pra Lan. De to andre indgange skulle være forbeholdt thailændere.

Lars
Lars
23-11-2016 15:30
Brugers avatar

Bruger

Grand Palace vil være lukket 1. og 2. december, da der afholdes ceremonier for at markere 50. dagen for HM Kongens død den 13. oktober.

Khaosod English

Næste større mærkedag bliver 100 dage efter HM Kongens død.
Lars
gall
24-11-2016 18:05
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1009

Der er sikkert mange der er spændt på hvor omfattende den 100 dags markering bliver, især dem der er i Bkk på det tidspunkt.
Thomas
Lars
25-11-2016 10:26
Brugers avatar

Bruger

Jeg er ikke ekspert på området, men et par bud.

Hver dag er der forskellige religiøse ceremonier i templer landet over, men 50. og 100. dag er specielle. Ligesom 7. og 15. dag var sidste måned.

Hvordan 100 dagen markeres ved jeg ikke endnu.

Så vidt jeg forstår vil det indtil den 100. dag være muligt for offentligheden og også udlændinge at komme ind og sige farvel til Kongen (dresscode til det)

Selve begravelsen, som er ligbrændingsceremoni, har jeg ikke set fastlagt dato på, men mit bud er at det bliver efter det første år er gået. Bliver en meget stor ceremoni, der strækker sig over flere dage og delvist vil foregå i Sanam Luang hvor bl.a. særligt kongeligt crematorium bygges. Dette er under design og forventes færdigt i september 2017.

Seneste kongelige dødsfald var i 2008, hvor HM Kongens storesøster, KH Princesse Galyani Vadhana, 84 år, døde i januar og kremeringscerenomierne foregik i november samme år.

Nogle medier, bla. Reuters, siger at regeringen/parlamentet, National Legislative Assembly, på tirsdag vil sende direkte i TV fra møde i parlamentet. Det er ikke meddelt hvad det drejer sig om.
Det er ikke tilladt i Thailand at spekulere i hvad det er omkring, for ikke at få spredt rygter.
Reuters - Thai parliament to hold special session as succession date nears
Redigeret af Lars d. 25-11-2016 10:35
Lars
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
TUI igen i problemer - 300 strandet på Phuket og i Kastrup Nyheder 20 01-04-2018
Problemer for TUI igen igen - mit råd til kommende Thailand gæster Nyheder 1 20-03-2018
Endnu et megacenter åbnet i Bangkoks udkant Shopping 7 05-03-2018
Grand Palace lukket 1-29. oktober Bangkok 1 24-09-2017
Visum igen igen Visum til Thailand 4 16-08-2017
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder