Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Visum til Thailand
Gratis turistvisum til Thailand indtil 28. februar 2017
 Udskriv debat Udskriv debat
Lars
30-11-2016 23:20
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7067

Girobank, vi er vist igen på vej ind i noget ordkløveri der ikke får nogen ende og bevæge os væk fra emnet. Nu forlænngelser lige pludselig.
Visum kan KUN fåes udenfor Thailand og ikke ved ankomst (for danskere)
Jeg kan henvise til den fulde tekst i linket i 1. indlæg.
?ben gerne en anden tråd om hvordan turistvisum virker, så kan vi tage det der.
Redigeret af Lars d. 30-11-2016 23:27
Lars
Lars
01-12-2016 10:50
Brugers avatar

Bruger

Da der er enkelte der er uenighed rundt omkring og jeg nu kaldes ?Hallo dit spejlæg? og der spredes negative meldinger om thaiguide pgra usandheder spredes, vil jeg gerne finde ud af hvad der er op og ned, om aviserne eller ambassaderne har ret.
Jeg er endda blevet smidt ud og blokeret af en FB-gruppe der har bragt kritikken det op, fordi jeg har kommenteret og henviste til ambassaders info og ikke avisernes.

Minstry of Sport and Tourism, der har en længere artikel på thai om det pressemødet som aviserne vist referer til. Møde om turisme og visum rabat er blot en lille notits der.

Artiklen på thai er her:
Ministry of Tourism and Sports. "Measures to boost tourism Thailand".

Uddrag - den opmærkede tekst omhandler gebyrfritagelse for visum og visa on arrival.

lh3.googleusercontent.com/hZatIjgO_ukEVuvTYXzyPAZUmvdG16tr8MX0VkJR-h0F3iB9mYVbK1jFHAA0n5lGa6fG2_v5TN-1xfZYgXrbAeB43Brbvp16IaaPRDq_FhzC_ZflrFdaO5kiadhTni-9rEAtP6Ovcr3HNbcKITbLnTYu4gPD1QrhucdszDDyz6J8kGEIbCUdoQ41LBiyWXSmQWNHjG5-q5Rg5PexDiOI-MEq4fjBjK08JBpgv8mbzQuPm-ybbzNX_dbebAu2CrjCgMhURbU5x6v_y3GarHdb-ebt0ocCJ3eNOQiTCx0fx9_GCk1jlUIA-j2MV2a5y2pq21ejxBmSN8UhBvlzYsgaCdz0saH0vTc23vBjcIvsHIzCDixvSXq_DuptXDjS4C-jzLWskYypvKLnqg4gu5uxZtAWPtwGr3mUtSvxa9zEuIaFKAJi7r9o-keDgO4HfkVB5QR_oTa3-XhtP74afGcI7Z_o8Cz3oDnykK7XtP1j4CMkcEpD0gwZ--4zgOVcU8TNGd3wODbw9rsHlnRlDb0iLIMJKYsaMOAZtg8vC02gFpMwrkMqExeI4TqKBalkinSwD6CT8rPVVYDbnD13DWg4QjoEg05IOEvlzFbriZV24IxEbQ4=w904-h180-no

Punkt 1 beskriver så vidt jeg forstår:
Fritagelse for gebyr i tre måneder for turistvisum søgt på ambassader og konsulater.

Punkt 2:
Nedsættelse af Visa on Arrival gebyr fra 2.000 baht til 1.000 baht ved immigrationscheckpints, dvs ved ankomst i Thailand.

De to punkter står helt uafhængige af hinanden og der nævnes ikke nogen sammenhæng mellem visum gebyrfritagelse og Visa on Arrival landene.

Pressemøder er også at finde på youtube, hvor det kan høres at de to punkter nævnes uafhængigt af hinanden - ved tiden 2:18 Youtube fra pressemødet

Over natten har også de thailandske ambassader i Laos, USA og Penang konsulat i Malaysia lagt samme information ud om at turistvisum er gratis for alle.

Tilbage står 7 ambassader, et referat fra Sports og Turistministeriets pressemøde og video derfra der alle siger at turistvisum er gratis.

Overfor står de engelskprogede medier i Thailand, som referer det kun er Visa ON Arrival kvalificerede lande, 19 lande, som kan få gratis visum.

Har kontaktet den Thailandske Ambassade for deres mening også og håber at høre fra dem.

Admin: Justeret billedet med uddrag fra thaisiden, så det kan ses.
Redigeret af admin d. 04-12-2016 11:25
Lars
Lars
01-12-2016 11:02
Brugers avatar

Bruger

Har fået svar fra den Thailandske Ambassade i Danmark, der skriver følgende:

Dear Lars,

Thank you for your mail. Yes, the single entry tourist visa is free of charge during 1 December 2016 - 28 February 2017 for all nationalities.

Visa section

Så er den sag vist lukket.

Lars
A12019
01-12-2016 12:25
Bruger
Antal indlæg: 136

Godt at der endelig er kommet 100% styr på hvad der er op og ned i denne her sag - jeg har nu aldrig været i tvivl og forstår egentlig ikke at det har udartet sig som det nu har gjort men sådan er der nu så meget ... Smile

Godt at hr. KL nu har fået sin egen facebook-gruppe og jeg ønsker da ham og gruppen alt godt i fremtiden. Må indrømme at jeg også har været medlem af de 2 hjælpsom-grupper, dog kun i ret kort tid og det var så det ...

For at vende tilbage til de nye tiltag med prisnedsættelse på turistvisum så tror jeg ikke at det får den store indflydelse, i hvert fald ikke for skandinaver hvor 250 kr ikke betyder alverden. Måske heller ikke ret relevant for ret mange danskere da hovedparten ikke har brug for mere end de visum-frie 30 dage, men måske jeg tager fejl her?
Kanosejleren
02-12-2016 23:19
Bruger
Antal indlæg: 22

Lars skrev:
Da der er enkelte der er uenighed rundt omkring og jeg nu kaldes ?Hallo dit spejlæg? og der spredes negative meldinger om thaiguide pgra usandheder spredes, vil jeg gerne finde ud af hvad der er op og ned, om aviserne eller ambassaderne har ret.
Jeg er endda blevet smidt ud og blokeret af en FB-gruppe der har bragt kritikken det op, fordi jeg har kommenteret og henviste til ambassaders info og ikke avisernes.

Jeg synes helt klart, at KL har håndterret det på en meget uheldig måde.
Først skriver KL et arrogant kommentar til et indlæg, hvor et medlem af gruppen har linket tråden her.

i.imgur.com/98GDxIA.jpg

Og siden vil KL ikke erkende at han har taget fejl, til trods du, og to andre medlemmer prøvede at "skære det ud i pap"
Og at KL endda vælger at smide dig ud af gruppen, virker totalt langt ude. Man skal da vel ha lov til at være uenige, også med admin uden det skal give udelukkelse, så længe tonen er sobert.

Idag har KL så selv linket det her:

i.imgur.com/aBqpG4N.jpg
Redigeret af Kanosejleren d. 02-12-2016 23:19
girobank
03-12-2016 12:10
Bruger
Antal indlæg: 228

Bare info.

Fik mit pas med visa retur i dag den 3. dec.

Visa udstedt 29. november.
Kvitteringen udstedt 27. nov.

Altså betalt jeg 250 kr.

Der var jo en lille chance for at jeg fik mine 250 kr. retur.
Grand Beach,Mae Phim,Klaeng, Rayong www.MaePhimproperty.com
Jorgen123
03-12-2016 12:34
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 15

Du får nu nok ikke penge tilbage for et visum udstedt 29 november, selv om det blev gratis fra 1 december.
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Udrejse - hvornår åbnes Thailand for danskere? Sundhed og medicin 31 09-07-2020
Corona virus i Thailand - opdateringer Sundhed og medicin 243 01-07-2020
Folkepension fra Udbetaling Danmark til Thailand ? Job, banker, forretninger 23 23-06-2020
Køre bil i Thailand Generelt 5 28-01-2020
Norwegian stopper alle flyvninger til Thailand - også fra Oslo Fly 1 17-01-2020
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder