Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Visum til Thailand
Visum søgning osv
 Udskriv debat Udskriv debat
cks
30-12-2016 22:01
bruger
Antal indlæg: 1
Tilmeldt: 30.12.16

Hejsa,

Jeg er en smule forvirret omkring visum. Jeg skal have et visum til Thailand i det jeg rejser derned d 22 februar og jeg ved ikke hvor lang tid jeg vil være der i første omgang, men måske max 2 uger. Jeg ankommer i bangkok og regner så med at rejse rundt i nord Thailand og derefter tage videre til Cambodia og Vietnam og måske Filippinerne. Efter Vietnam(eller Filippinerne) regner jeg med at gerne vil tilbage til Thailand, men denne gang den sydlige del.

Mit spørgsmål lyder egentlig på om jeg kan rejse til Bangkok uden at tage mit Tourist Visa i brug og altså benytte mig af de 30 dage man får uden visum? Og så først tage det i brug når jeg kommer 2. gang? Måske det er et dumt spørgsmål, men jeg er meget i tvivl om hvordan jeg gør det bedst. Hvis jeg kommer med fly fra enten Vietnam eller Filippinerne, får jeg så 15 eller 30 dages visa?


Derudover er jeg i tvivl om hvorvidt det overhovedet er muligt for mig at ansøge om visum når jeg ikke har en returbillet. Jeg har nemlig tænkt mig at tage tog videre og de billetter har jeg ikke bestilt endnu. Så er det måske slet ikke en mulighed?
Lars
31-12-2016 07:58
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Hej cks,

Her et par bud/svar, men behøver du overhovedet visum?

Det svært at sige udfra din tidsplan her og hvor længe du vil være i Thailand efter at du kommer tilbage.

Kan rejse til Bangkok uden at tage mit Tourist Visa i brug og altså benytte mig af de 30 dage man får uden visum?

Nej - visum aktiveres ved første indrejse. Men kan få re-entry permit så du kan komme tilbage indenfor de 60 dage fra du fik da du rejste ind i Thailand.

Hvis jeg kommer med fly fra enten Vietnam eller Filippinerne, får jeg så 15 eller 30 dages visa?

Du får lov til at være i Thailand 30 dage når du kommer med fly, ligemeget hvilket land du flyver fra. Kommmer du på anden måde får du 15 dage - dog max to indrejser over landegrænse om året uden du har visum til Thailand på forhånd.

Muligt for mig at ansøge om visum når jeg ikke har en returbillet. Jeg har nemlig tænkt mig at tage tog videre og de billetter har jeg ikke bestilt endnu.

Jeg vil tro at det kan være svært med en togbillet, men ved ikke om det kan godtages hvis der er en troværdig rejseplan. Men måske kan returbilletten hjemrejsen til sidst bruges - ved ikke hvor længe hele din tur er.

Cambodias togsystem er næsten ikke eksisterende, dog vist en enkelt rute eller to, men ikke noget til Thailand. Du kan derfor ikke købe togbillet til Cambodia, men kun til Aranyaprathet i Thailand og det er i princippet blot en billet til en by i Thailand. Omend tog til Aranyaprathet kan antyde udrejse.

Togbilletter kan købes højst 60 dage før afrejse.

--

Ellers bestilt billig billet videre ud af Thailand.

Læs evt også om billetter under Uden visum - krav til billet og overstay
Redigeret af Lars d. 31-12-2016 08:07
Lars
DortheD
10-01-2017 06:58
bruger
Antal indlæg: 1
Tilmeldt: 10.01.17

Hejsa
hvad skal jeg tage med foruden pas når jeg skal ind og søge om visa og hvad tid på dagen er der åben
venlig hilsen Dorthe
girobank
10-01-2017 13:42
Bruger
Antal indlæg: 376
Tilmeldt: 11.03.09

du skal have gyldig visa til den dato din hjemrejse eller vidererejsebillet viser.

du risikerer ikke at komme med flyet til Thailand, hvis dit visa ikke er i orden hjemmefra.

men du kan jo bare fremvise en billet videre til en af de lande du nævner med afrejse inden de første 30 dage.

Du vil få 30 dage igen ved indrejse til Thailand.

Hvilke papirer du skal medtage til ambassaden, så se under visa her på siden.


Visum reglerne kan været lidt forvirrende at finde ud af.
www.MaePhimproperty.com

Lars
13-01-2017 16:18
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

DortheD skrev:
Hejsa
hvad skal jeg tage med foruden pas når jeg skal ind og søge om visa og hvad tid på dagen er der åben
venlig hilsen Dorthe


Kort svar herfra:
Oversigt over hvad du skal have med for at søge turistvisum kan du finde her:
- Turistvisum - thaiguide.dk

Ambassadens indleveringstider for visumansøgninger og helligdage kan du finde hos Ambassaden på:
thaiembassy.dk/co...
thaiembassy.dk/of...
Lars

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Visum til Danmark - lange behandlingstider og ventetider på at booke tid til ansøgning - Ambassade Visum til Danmark 5 25-03-2024
Store prisstigninger for visum på vej? Visum til Thailand 2 15-03-2024
Vietnam - nu 45 dages visumfri indrejse og turist E-visum til 90 dage Andre lande omkring Thailand - rundrejser 1 08-12-2023
visum declaration form Visum til Thailand 5 14-08-2023
Visum til Thailand skal søges online Visum til Thailand 79 27-01-2023
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 4
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,235
· Nyeste bruger: Mogms
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder