Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Visum til Thailand
Nu 30 dage ved landegrænse imod 15 dage hidtil (uden visum)
 Udskriv debat Udskriv debat
Lars
23-11-2022 15:03
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Noah skrev:

Grunden til at jeg er i tvivl om det, er fordi jeg mener at ha’ læst et eller andet sted, for noget tid siden, at der ikke er blevet ændret på antallet af dage når man laver visa run.
- Altså at det ikke er ændret til 45 dage, men stadig kun er 30 dage.

Hvor henne læste du at det er 45 dage og ikke 30 dage som altid via visa run?


Antal dage der gives har jo i nu 6 år været de samme ved fly- og landegrænse-ankomster. Det som hele denne snart 6 år gamle tråd er omkring.

Kan omvendt sige der er ikke nogle steder grænseovergange er nævnt seperat. Der er kun nævnt "enter Thailand". Som grafikken nedenfor.

Også vist på flere sider her på thaiguide. F.eks. hvis du havde taget siden om de 45 dage istedet for.

Endelig skriver den thailandske ambassade dette (de har fået helt ny hjemmeside og ser ud til de nu får alle ambassadernes sider standardiserede og den ligner meget den norske.

1. For Danish and Lithuanian Passport holder

Danish and Lithuanian passport holders are allowed to enter and stay in Thailand up to 45 days (From 1st of October 2022 - 31st of March 2023) without a visa for tourism purpose. The passport holders will be allowed to enter Thailand and stay up to 45 days only 2 times per year. If your stay will be longer than the mentioned period, then you need to apply for a visa.


https://copenhagen.thaiembassy....


Reglen om to gange per år har tidligere været gældende for landegrænser kun. Om det er en fejl det ikke er nævnt eller det nu gælder alle indrejser skal jeg ikke kunne sige lige nu.

Jeg tror det er en fejl, selvom det måske virker forkert at sige de har lavet fejl.

På Thai Ambassaden i Oslo står der om de to indrejser:

For traveling to Thailand by land and sea, Norwegian and Icelandic passport holders are eligible for Visa Exemption Scheme with a maximum of twice in a calendar year.


www.thaiguide.dk/images/div/visumfri%20indrejse%2030%20til%2045%20dage.jpg
Redigeret af Lars d. 23-11-2022 16:00
Lars
Noah
24-11-2022 14:35
Bruger
Antal indlæg: 127
Tilmeldt: 07.07.11

Hej Lars,

Tak for din besked og for at uddybe.

Det jeg skrev, var blot fordi at Milex skrev følgende:

Ved visa run (inden 31 marts 2023) får man 45 dage - også over land - som kan forlænges med 30 dage.

… Som jeg forstår det (og jeg kan tage fejl) så mente han at man får 45 dage på ens visa run tur. På grund af det med at Thailand har lavet den ordning til og med den 31 marts 2023 for at få gang i turismen etc.

Om det så er sandt at man får 45 dage når man stempler ind i Thailand på ens visa run tur (og ikke kun 30 dage) det har jeg ingen ide om.

Mvh

Redigeret af Noah d. 24-11-2022 14:37
Lars
24-11-2022 16:45
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Jeg synes at både Milex og jeg har skrevet det rimeligt tydelig.

Du leder lidt efter noget der ikke findes, tror jeg.

Som jeg skrev har reglerne om antal dage ved indrejse været ens i næsten 6 år.
Der er ingen liste med undtagelser, da der ikke er nogle undtagelser.

Ved visa run (inden 31 marts 2023) får man 45 dage - også over land

som Milex skriver det kan næsten ikke skrives bedre?
Lars
Noah
25-11-2022 13:20
Bruger
Antal indlæg: 127
Tilmeldt: 07.07.11

Det er godt og høre at man får 45 dage ved visa run, det er jeg lettet over at vide.

Jeg er bevidst om at jeg har været lidt belastende her på forummet på det sidste - Det har dog ikke været min hensigt og det beklager jeg.

Det er bare når jeg ikke får mine 7-8 timers kvalitets søvn så kan jeg godt blive lidt døsig og “fatsvag”

Her i Chanthaburi har det regnet rigtig meget på det sidste. Jeg synes slet ikke at der regnede så meget i november måned da jeg var her for 3 år siden.

Håber det regner mindre i december, for jeg sover i telt udendørs, og der kan godt blive lidt fugtigt inde i teltet og der er osse mange flere myg når der har regnet.
Så snart solen er fremme så skal jeg tørre mit sengetøj ellers mugner det. Her om 15 dage så flytter jeg til en anden frugt farm hvor der er et tag som jeg kan campere under. Er sikker på at det vil forbedre min søvn, da der så blir’ mindre fugtigt i teltet.

Jeg elsker at campere og sove udendørs for har ikke rigtig mulighed for det i Danmark.

Men for lige at vænne tilbage til emnet. Det er godt at høre, for så kan min veninde fra Danmark også være i Thailand sammen med mig i lang tid, selv om at hun ikke har noget visum.

Jeg lader jer lige vide hvordan mit første visa run til Ban Laem immigration checkpoint i Cambodia kommer til at gå.
Det skal nok gå godt alt sammen, det må vi tro på.

Endnu engang mange tak for jeres hjælp, det er værdsat.

Ønsker jer allesammen en stille og rolig dag, aften, nat. <3

Lars
26-11-2022 06:15
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Hej igen Noah,

Det er helt OK at spørge, men nogle gange kan der som her bare ikke svares som der ønskes. Men godt du har fået det læst igen uden at være døsig Wink

Mht grænseovergange er der også
Ban Pakkad Border Checkpoint

Den er måske bedre.

jeg synes at huske at den ene af de to er meget brugt af visarun firmaer og dermed en masse minibusser og folk mens den anden ikke har så mange visarun minibusser.

Vær beredt på at skulle betale ekstra hist og pist på den cambodianske side af grænsen Visum til Cambodia kan søges online.

Mht vejret. Ja det er mere vådt. Jeg var til en årlig udendørs dansk julefrokost i Bangkok med 100 hovedsageligt danskere igår og det var første gang at der var usikkerhed hele dagen om vejret ville holde tørt. Plejer aldrig at være noget der skal regnes ind i planlægningen. Al græs var så blødt som en mudret mark nærmest. Det holdt trøt indtil om aftenen, hvor det vist har regnet hver aften denne uge og nogle dage midt på eftermiddagen og det er heller ikke normalt nu. Så hvad december byder på bliver spændende at se.

Du spørger bare igen hvis der dukker mere op.

God weekend til dig.
Lars
Lars
26-11-2022 06:20
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Noah skrev:
Hej forum,

Jeg har en dansk ven der kommer og besøger mig her i Thailand.
Det er sån' lidt spontant at hun har valgt at komme hertil, så hun kan nok desværre ikke nå at ansøge om et turistvisum, og modtage visummet inden at hun forlader Danmark.
Hun flyver nemlig allerede torsdag 24 november fra Danmark til Thailand.

Så jeg er ved at undersøge for hende, hvilken muligheder der er for at hun kan opholde sig i Thailand i længere tid.
(.....)

Jeg håber din ven er godt ankommet.

Det kunne være interesant at høre lidt om billetten din ven rejser med.

Forstår planen er op imod 100 dages ophold og der er rejst uden visum.

Hvordan var billetten lavet mht returrejsedato. Er den til et godt stykke ude i fremtiden? Flyselskab og flyrute?

Jeg spørger fordi der i princippet skal være en vidererejsebillet indenfor den visumfrie indrejseperiode ellers kan det nogle gange drille ved check in. Kunne være godt at høre hvordan det er nu.
Redigeret af Lars d. 26-11-2022 06:20
Lars
Kapper
26-11-2022 11:24
Bruger
Antal indlæg: 80
Tilmeldt: 15.09.20

Alså hvis man flyver med THAI fra CPH, bliver man betjent af SAS, og de har meget travlt med at hjælpe folk med automat chek ind og Bag drop hvor man selv scanner sin kuffert op på båndet.

- Men da jeg sendte min Kone hjem i September, var det ikke åben for selvbetjening - da de skulle se Vaccination papir.. eller rettere, de skulle nærmest bare se et gult papir så var det ok :-)

Og nu man hellere ikke udfylder kort ved ankomst er det umiddelbart nemt at “chance” den, men tænker risiko for kontor er støre i Immigration som ved Check in.
Noah
27-11-2022 13:42
Bruger
Antal indlæg: 127
Tilmeldt: 07.07.11

Tak for jeres beskeder.

-Jeg ankom til Thailand på en one way ticket.
Fløj med Qatar Airways fra Danmark via Doha til Suvarnabhumi lufthavn.

Da jeg søgte om mit TR METV visum brugte jeg BestOnwardTicket’s service.

https://bestonwardticket.com/

Min ven ankom til Thailand på en one way ticket og hun blev ikke spurgt efter en retur billet ud af Thailand ved check in.
Hun fløj med Turkish Airlines fra Danmark via Istanbul.
Hun har ikke købt nogen retur billet tilbage til Danmark endnu, for hun satser på at kunne være her i lang tid, selv om hun ikke har noget visum.

På den her måde kan hun gøre det, satser vi hvert fald på:
45 dage ved ankomst + 30 dages forlængelse + visa run; 45 dage + 30 dages forlængelse.

-Vedrørende visa run fra Thailand til Cambodia:
Er forberedt på at skulle betale ekstra hist og pist på den cambodjanske side af grænsen.:-/

Du skriver at visum til Cambodia kan søges online.
Gætter på at det er noget forholdsvis nyt at man kan det, for det gjorde jeg ikke for 4 år siden.

Måske det er billigere, og bedre at ansøge om visum til Cambodia online inden min visa run tur?
For det kan måske være at det er dyrer hvis jeg køber det fysisk ved grænsen?
Ved ikke noget om det gætter bare.

Men hvis der er nogle herinde som har erfaring med at købe et visum til Cambodia online, så lad mig venligst vide om jeres oplevelse med det.

På forhånd tak.

-Vi håber på mindre regn i december måned.:o)

Min Thai ven sagde at det bliver en tidlig durian og mangosteen sæson i 2023, for træerne har allerede knopper og de er tæt på at springe ud.

Venlig hilsen herfra.
Redigeret af Noah d. 27-11-2022 13:52

Lars
28-11-2022 11:35
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Noah skrev:
....

-Jeg ankom til Thailand på en one way ticket.
Fløj med Qatar Airways fra Danmark via Doha til Suvarnabhumi lufthavn.

Da jeg søgte om mit TR METV visum brugte jeg BestOnwardTicket’s service.

https://bestonwardticket.com/

Min ven ankom til Thailand på en one way ticket og hun blev ikke spurgt efter en retur billet ud af Thailand ved check in.
Hun fløj med Turkish Airlines fra Danmark via Istanbul.
Hun har ikke købt nogen retur billet tilbage til Danmark endnu, for hun satser på at kunne være her i lang tid, selv om hun ikke har noget visum.



Hej Noah,

Mange tak for din opdatering.

Ser ud til at de tager let på det med billetterne, ihvertfald Turkish Airlines. Måske nemmere end før coronaen.

Så sent som 9. november blev jeg i en anden lufthavn spurgt om jeg havde visum til Thailand da jeg rejser ind på enkelt billetter. Jeg fandt det så og alt var OK. Det er sket nogle gange det sidste års tid at de spørger til det fordi jeg rejser på enkelt billet som bosat i Thailand. Hvad der var sket hvis jeg ikke havde visum ved jeg så ikke.
Business Class som her gav ingen forskel.

Det var THAI.

Mit pas er kun 6 mdr gammelt så der er ikke mange sider fyldt ud endnu og det som fylder mest er 2,5 sider med overførsel af visum til nyt pas og re-entry permit. Men det kunne hun ikke finde.

Mht visum til Cambodia, så kunne forslåes at lave seperat tråd så alle kan se spørgsmålet (er lidt gemt her) og ikke komme alt for langt fra indrejse til Thailand emnet.

Den anden vej. Har oplevet at en kollega før coronaen skulle til Tyrkiet med Turkish og derefter videre til andet land. Da planerne ikke var helt fastlagt havde han enkelt billet til Istanbul på business klasse. Han kom ikke med førend han havde fået bestilt en returbillet. Det var en thailænder og det kan måske nogle gange gøre det mere besværligt rundt omkring.

Oplevet at THAIs personale i Suvarnabhumi lufthavnen har trukket en thai kollega ud af køen ved business klasse, hvor vi stod sammen. De kan ikke stå her for det er business klasse - uden at tjekke billet. Bad service.
THAI - døm ikke folk på deres, afslappede, rejsepåklædning.....Ikke alle behøver jakkesæt og slips for at rejse business klasse.
Redigeret af Lars d. 28-11-2022 12:10
Lars
Noah
03-12-2022 13:18
Bruger
Antal indlæg: 127
Tilmeldt: 07.07.11

Hej igen,

Ja, umiddelbart så tar' de let på det med flybilletterne (Proof Of Onward Travel) ihvertfald Turkish Airlines og Qatar Airways.
(jeg fløj med Qatar Airways og min ven hun fløj som sagt med Turkish Airlines)

Vedrørende visum til Cambodia:
God ide, jeg opretter en separat tråd her på forummet når tiden den nærmer sig.
Der er som sagt stadig noget tid endnu til at jeg skal lave mit første visa run.
Skal først forlænge med 30 dage på immigrationskontoret her omkring den 10 december, fordi så har jeg været her i Thailand i 60 dage.

Vi høres ved.

Ønsker jer alle en god december aften/dag/nat.:-)

/<3
Redigeret af Noah d. 03-12-2022 13:19

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Visum til Danmark - lange behandlingstider og ventetider på at booke tid til ansøgning - Ambassade Visum til Danmark 5 25-03-2024
Store prisstigninger for visum på vej? Visum til Thailand 2 15-03-2024
Vietnam - nu 45 dages visumfri indrejse og turist E-visum til 90 dage Andre lande omkring Thailand - rundrejser 1 08-12-2023
visum declaration form Visum til Thailand 5 14-08-2023
Steder i det sydlige Thailand uden Russer Rejseplaner 4 26-07-2023
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 4
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,236
· Nyeste bruger: Bohnielsen
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder