Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - bosat eller længere ophold - Job, banker, forretninger
Visaextension eller 90 dages stempel ved business visa / workpremit
 Udskriv debat Udskriv debat
mronet87
03-01-2017 11:40
Bruger
Antal indlæg: 8
Tilmeldt: 03.01.17

Hej Alle

Jeg har fået oprettet et Limited firma i Thailand, hvor jeg står som direktør.
Jeg var en tur i Malaysia den 7 oktober 2016, for at få lavet et non-b, hvor jeg efter fik et års arbejdstilladelse fra den 11. november 2016.

Så kommer spørgsmål, nu er jeg over de 2 måneder, for at få lavet et Visa Extension som man gør på et turist visum.

På mit gamle arbejde, hvor jeg også havde en arbejdstilladelse som medarbejder. Der skulle jeg bare hver gang der var gået 90 dage ned og få et stempel på immigration, hvor jeg bare skulle visa at jeg var her.


Så er spørgsmålet:
Har jeg over stay ligsom turist?
Gælder de 90 dage fra at jeg fik min arbejdstilladelse den 11. november 2016?
Eller noget helt andet?
Lars
03-01-2017 14:05
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9351
Tilmeldt: 30.09.08

Hejsa,

Jeg er ikke ekspert men her et par bud.

Starte med at spørge hvilket type visum du har fået. Et enkelt indrejse visum, gyldigt i 3 måneder eller et multiple visum gyldigt i 12 måneder?

Har du et multiple indrejse visum, gyldigt i 12 måneder, så har du fået stempel til 90 dage ved indrejse. Så vil jeg mene at du skal rejse en tur ud og ind af Thailand efter de 90 dage er gået. Tidligere har du nok haft en Extension of Stay som gør man ikke skal forlade landet i den periode, men rapportere hver 90 dag. Mere om de 90 dage nederst.

Eller lave en forlængelse, (temporary extension of stay) (se nedenfor).

Har du et enkelt indrejse visum, gyldigt 3 måneder vil jeg mene du har dissse muligheder:

Du har fået lov til at være 90 dage i Thailand ved indrejse og ikke kun 60 som du får ved turistvisum. Så du er ikke på overstay endnu, men nok meget snart.

Der kan du så gøre to ting.

Lave en forlængelse på immigrationen eller rejse ud og få et nyt visum.

Forlængelse - (temporary extension of stay):

Det kræver, at du opfylder kravene til at lave en forlængelse med basis i dit job, firma og arbejdstilladelse. Bl.a indtægt, dokumenteret, på min. 50.000 baht per måned. Det har dit tidligere firma sikkert sørget for alt det der.

Du kan finde oversigter over de krav der er til en forlængelse og de dokumenter der skal til på denne side på thaiguide - dækker alle de muligheder der er for forlængelser og visum/ophold, så du skal finde det som omhandler dig og arbejde:

www.thaiguide.dk/indendurejser/...

Nederst er der link til dokumenterne. Denne del her:

Regelsæt og dokumentationskrav gældende fra 29. august 2014:
ORDER OF THE IMMIGRATION BUREAU, No. 327/2557
Criteria and Conditions for Consideration of an Alienâ??s Application for a Temporary Stay in the Kingdom of Thailand
Kan ses her (pdf-fil).

ORDER OF THE IMMIGRATION BUREAU, No. 138/2557
Supporting documents for Consideration of an Alienâ??s Application for a Temporary Stay in the Kingdom of Thailand
Kan ses her (pdf-fil).


Nederst på en af dem står kravet om indtægt på 50.000 baht/måned.

Nyt visum:

�nsker du ikke eller kan ikke forlænge, kan du rejse ud og få et nyt Non Imm B visum på ambassde/konsulat i Malaysia eller Laos f.eks. Det vil så igen være med lov til 90 dages ophold.

90 dage:
Det er nok 90 dages rapporteringen som du mener. Den skal laves af alle udlændinge som er mere end 90 dage i Thailand - siden sidste indrejse. Da du ikke har visum/fået stempel i passet, til mere end 90 dage er det ikke aktuelt nu. Det vil være aktuelt hvis du får en forlængelse af Non Imm B på f.eks. et år, ikke med visum alene.

For dit tidligere job kan du sikkert i passet finde stempler med "Extension of Stay" som er længere end de 90 dage.

Overstay:
Ja alle der er i Thailand uden gyldigt ophold, visa, forlængelse eller udløbet visum frie indrejse, går under samme regler. Men såvidt jeg kan se er du ikke på overstay endnu? Stemplet i dit pas.

Hvad siger du til dette? Misforstod jeg spørgsmålet eller situationen?
Skriv endelig igen!!

MÃ¥ske andre har lyst til at supplere?
Redigeret af Lars d. 03-01-2017 16:51
Lars
mronet87
03-01-2017 17:37
Bruger
Antal indlæg: 8
Tilmeldt: 03.01.17

Hej Lars og mange tak for svaret.

Det må være det med 90 dages rapportering, hvor det ikke koster noget ligesom visa extension med turust.
Men om det så er 90 dage efter indrejse eller fra at jeg har fået min arbejdstilladelse? På mit gamle arbejde, hvor jeg var ansat havde jeg ikke engang min arbejdstilladelse / Blue Book.
Lars
03-01-2017 18:22
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9351
Tilmeldt: 30.09.08

Har du fået en forlængelse? Extension of stay, på immigrationskontoret?

Hvis ikke, hvilket visum fik du i Malaysia?

(stemplerne jeg hentydede til er i dit pas. Arbejdstilladelse er arbejdstilladelsen. Visum/forlængelser er opholdstilladelsen og de stempler er i dit pas (f.eks. extension of stay))
Redigeret af Lars d. 03-01-2017 18:24
Lars

Lars
03-01-2017 18:35
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9351
Tilmeldt: 30.09.08

Jeg spørger fordi du skriver du fik visum i oktober og rejste ind og jeg læser det som om du ikke har fået lavet forlængelse endnu.

Har du forlængelse er det 90 dage efter forlængelsen. Normalt 90 dage efter indrejse, men 1. forlængelse nulstiller dette. Det har kun noget med opholdet og opholdstilladelsen af gøre og ikke din arbejdsstilladelse. Du burde have fået en lille notits om dette da du lavede forlængelsen.
Lars
Lars
03-01-2017 18:41
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9351
Tilmeldt: 30.09.08

mronet87 skrev:
Det må være det med 90 dages rapportering, hvor det ikke koster noget ligesom visa extension med turust.


Det er to helt forskellige ting.
Lars
mronet87
04-01-2017 03:37
Bruger
Antal indlæg: 8
Tilmeldt: 03.01.17

Jeg fandt det er på immugrations hjemmeside:
NON-IMMIGRANT VISA
The date of validity stated on the visa is often misunderstood as permission of stay in the kingdom. In fact the date of validity indicates the period within the visa must be utilised entering Thailand. If used within the validity period, the visa entitles its holder of an initial stay of 90 days in the kingdom from the date of arrival, even if he arrives on the last date of validity of the visa.
Link: http://phuketdir.com/pktimmigra...

Jeg indrejste den 8. oktober. Dvs.at jeg har 90 dage derfra til at extende / lave en 90 dages rapport, som er på Fredag.
Redigeret af mronet87 d. 04-01-2017 04:48
Lars
04-01-2017 05:18
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9351
Tilmeldt: 30.09.08

Ja det er samme info omkring de 90 dage som jeg skrev i indlæg 2.

Du kan jo se på stemplet i dit pas hvor længe du har fået lov til at være i Thailand. Tjek stemplet for at være sikker på datoen.

mronet87 skrev:
Jeg indrejste den 8. oktober. Dvs.at jeg har 90 dage derfra til at extende / lave en 90 dages rapport?


Skriver det lige igen. Extension og 90 dages rapportering er to helt forskellige ting. 90 dages rapporteringen må ikke forveksles med en extension. Jeg læser det som du ser de to ting som værende det samme med "/".

Du kan IKKE lave en gratis 90 dages rapportering og de giver ikke ret til ophold som er det du har brug for nu.

Men ja du har 90 dage til at lave en extension - dvs indtil datoen som er stemplet i dit pas som "admitted until".

Se evt. mit første indlæg om extension.
Redigeret af Lars d. 04-01-2017 06:27
Lars

mronet87
04-01-2017 10:46
Bruger
Antal indlæg: 8
Tilmeldt: 03.01.17

Hej Lars

Jeg findet ud af det i morgen. Da jeg havde non-b sidste gang (Kørte på det "samme" visa i 1,5 år", betalte jeg aldrig penge for forlængelse og skulle bare rapport hver 90 dage.

Der skulle jeg bare medbringe en lejekontrakt og mit pas.
Redigeret af mronet87 d. 04-01-2017 11:20
Lars
04-01-2017 12:07
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9351
Tilmeldt: 30.09.08

Held og lykke, håber det lykkedes.

Skriv meget gerne hvordan det går.

Her fra immigrationsmyndighedernes egen side om 90 dages rapportering:
The notification of staying in the Kingdom over 90 days is in no way equivalent to a visa extension.

http://www.immigration.go.th/no...

Her lige fra det thailandske udenrigsministerium om non imm B visum:
5. PERIOD OF STAY

The holders of this type of visa are initially granted a period of stay in the Kingdom not exceeding 90 days unless otherwise instructed by the Office of Immigration Bureau.

6. EXTENSION OF STAY

Those qualified persons can obtain an additional one year stay permit counting from the date of entry in the Kingdom pertaining to the Office of the Immigration Bureau's regulations on extension of stay. The extension of stay is at the discretion of the Immigration officer.

N.B. Applicants wishing to stay in the Kingdom longer than 90 days have to file their application either at the Thai consular mission aboard or at the Office of Immigration Bureau in Bangkok located on Government Center B, Chaengwattana Soi 7, Laksi, Bangkok 10210, Tel 0-2141-9889 (or website at (http://www.immgration.go.th ) . The consular officer must refer the case to the Office of Immigration Bureau for approval. Upon receiving approval, the consular officer may issue the visa as instructed by the Bureau

www.mfa.go.th/main/en/services/...

Her fra den Thailandske Ambassade i Danmark:
Keep in mind that the embassy can only issue a single entry non-immigrant B visa, which allows you to work in Thailand for three months. Once you arrive in Thailand, you should contact the Ministry of Labour of Thailand to obtain a work permit and contact the Immigration Bureau to extend your stay permit if you should stay more than three months.

http://thaiembassy.dk/business-3/

Jeg blev måske lidt forvirret over dit oplæg, da du skrev om overstay, 2 måneder, gratis forlængelse af turistvisum - det er ikke gratis at forlænge turistvisum - og 90 dages stempel.
Redigeret af Lars d. 04-01-2017 12:10
Lars

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Visa udfyldt online Visum til Thailand 2 14-02-2024
Visa bekræftigelse Visum til Thailand 2 12-02-2024
Vietnam - nu 45 dages visumfri indrejse og turist E-visum til 90 dage Andre lande omkring Thailand - rundrejser 1 08-12-2023
45 dages ophold ? Visum til Thailand 15 16-09-2023
45 dages visumfri indrejse i vinterhalvåret Visum til Thailand 13 01-04-2023
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 2
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,233
· Nyeste bruger: Truetype
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder