Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Visum til Thailand
Pædagog studerende i Thailand - hvilket visum?
 Udskriv debat Udskriv debat
Mritter
20-01-2017 22:12
bruger
Antal indlæg: 2

Godaften herinde

Jeg er i gang med en uddannelse som pædagog og er så vildt heldig at have fået muligheden for at tage 6 måneders praktik derigennem. ????
Jeg er gift og har en lille datter på 2 år - så nu er der jo selvfølgelig 1000 ting der skal styr på.
Og der håber jeg i kan komme på banen og give lidt afklaring i forhold til hvilken slags visum min familie og jeg skal søge?

Vi har selv været i gang med at kigge frem og tilbage og det skal helst gøres så simpelt som overhovedet muligt.
Arbejdstilladelse osv. Hjælper mit uddannelses sted med, men visum skal jeg selv sørge for.
Min mand og jeg er nok selv størst tilhænger af det visum METV- de 37000 er ikke noget problem mht. Det!

Hvad tænker i umiddelbart vil være det rigtige visum at søge? Og skal min datter på 2 også fremvise et dokument med de 37000?

YES VI SKAL TIL THAILAND ????
Rigtig god aften

De bedste hilsner

Mitzi
Redigeret af Mritter d. 20-01-2017 23:39
Lars
21-01-2017 12:57
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7068

Hej Mitzi,

Fantastisk mulighed du og familien får her.

Som du skriver skal du have en arbejdstilladelse og det vil praktiskstedet hjælpe med.

For at få en arbejdstilladelse kræves der et visum som giver lov til at arbejde.

Dermed er METV ikke en mulighed, da det er et turistvisum og det er ikke tilladt at arbejde med et turistvisum og der kan ej heller udstedes arbejdstilladelse.

Jeg vil foreslå et såkaldt Non Immigrant Visum at type ED - (Education) - Non-Imm-ED

Der findes en lang række typer af Nom-Imm visa hvor nogle er til arbejde og andre ikke. ED er et af dem.

For kort tid siden havde jeg korrespondance med en kvinde, der skulle i hotel praktik og hun fik et Non Imm ED visum på Ambassaden i Hellerup.

Det kræver så nogle papirer fra praktiskstedet for at få udstedt dette visum. Det må du overtale dem til at hjælpe med at få sendt til dig.

På den Thailandske Ambassade i Hellerups webside har de forklaret hvad der skal til
Studying and Internship

Gå ned til punkt 2
2. For the purpose of internship

Papirerne der skal bruges er de samme som ved turistvisum, plus nogle papirer fra praktiskstedet, din kontrakt og fra din uddannelsesinstitution i Danmark.

(Der skal så ikke vises 37.000 kr i banken)

Der er så et "men" til dette visum:
Jeg mener der kun udstedes visum med en indrejse og hver indrejse på et Non Imm visum giver ret til 90 dages ophold i Thailand. Der må jeg desværre melde pas med at komme med den helt sikre løsning. Hvis ikke andre byder ind, så spørge ambassaden. Der vil nok være to muligheder: Enten at forlænge visumet på immigrationskontor i Thailand (kræver nogle dokumenter) eller rejse ud af Thailand og å et nyt visum. Men som sagt evt. spørg ambassaden.

For din mand og datter.
Vil umiddelbart mene at de kan få visum med base i dit ophold, som andre kan i tilfælde af at den ene part arbejder i Thailand, ihvertfald datteren - her har du så ED visum.

Men det ville jeg spørge ambassaden om. Måske et METV for din mand, hvis det ikke let kan lade sig gøre at blive "medfølgende ægtefælle". Der er så det med 60 dage per indrejse som kan forlænges med 30 dage og så er de en tur ud og ind af Thailand. Forlænges ikke, så er det ud og ind hver 60. dag.

Ja, hver ansøger skal vise 37.000 kr, men kan ikke tro det også gælder en 2 årig, men ved det ikke.

Håber det kan bruges til lidt, selvom et par spørgsmål stadig står åbne eller andre har andre forslag. Måske åbnet flere nye spørgsmål, så skriver du bare dem også.
Redigeret af Lars d. 21-01-2017 16:07
Lars
Mritter
21-01-2017 16:59
bruger
Antal indlæg: 2

Hej Lars

Tusind tak for din besvarelse, det gav en lidt bedre forståelse af de visum regler Smile

Jeg tror jeg sender en mail til ambassaden og får styr på det så tidligt som muligt. Jeg vil hellere være i god tid hvis der skal opstå nogle problemer!

Men Hvordan skal vi så gøre i forhold til vores fly billetter, for hvis vi kun må opholde os i Thailand i de 90 dage, kan vi så godt bestille hjemrejsen som først er efter de ca 180 dage? Eller kunne det give nogle problemer ved indrejsen?
Jeg har 14 dages ferie i praktikken og der havde vi i forvejen tænkt vi ville rejse over grænsen! Og se en af nabolandene. Kan det løse det problem eller hvordan?

Jeg kommer jo nok til at spamme lidt herinde, hvis jeg ikke selv kan finde svarene.
Super fedt med sådan et forum her.

De bedste hilsner

Mitzi
Lars
24-01-2017 14:54
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7068

Hvis du får Non Imm ED og dokumentationen for de 6 måneder bør det være iorden at bestille til den periode - tjek når du kontakter ambassaden. Samme med din mand afhængig af hvad visum de giver ham.

Ja en tur ud og ind efter 90 dage til løse 90 dages noget af problemet hvis I får visum der kræver at I rejser ud.

For at forvirre mere - tager I en ferie mens du har dit enkelt indrejse visum og vender tilbage og vil fortsætte dit ophold på samme visum - så skal du have en re-entry permit, ellers vil visumet være brugt og kan ikke rejse ind igen.

Skal du søge et nyt visum skal det så være et sted de har ambassade eller konsulat.

Kan ikke anbefale blot at tager endagstur over grænsen mellem aranyaprathet og Poi Pet i Cambodia. Mange afvises, både med og uden visum, på disse endags visaruns og det været sådan nogle måneder.

Men for at skrive det igen:

Hvis du vil arbejde lovligt og dermed have arbejdstilladelse, kræves et visum du må arbejde på (sammen med en arbejdstilladelse).

METV kan ikke anvendes til at søge en arbejdstilladelse.

Der skal haves et Non-Imm visum af type som nu passer til din situation, for at du kan få arbejdstilladelse og få lov til at arbejde. Det kan praktikpladsen også bekræfte.

Fra den Thailandske Ambassade i Danmark omkring Turistvisa - METV er også turistvisum:

With tourist visa, travellers are strictly prohibited to conduct in all kinds of work including volunteer work and internship.

(Du kan muligvis konvertere et turistvisum til et Non Imm ED visum på et immigrationskontor, men kræver så samme papirer som til at søge et visum og det vil virke som en forlængelse - Det kunne gå hen og blive mere kompliceret og usikkert - Non Imm skal foreligge når arbejdstilladelsen søges)

Hvis I vælger løsningen uden arbejdstiladelse så er det selvfølgelig ikke nødvendigt med alt mit skriveri hehe

Lars
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Udrejse - hvornår åbnes Thailand for danskere? Sundhed og medicin 32 11-07-2020
Corona virus i Thailand - opdateringer Sundhed og medicin 243 01-07-2020
Folkepension fra Udbetaling Danmark til Thailand ? Job, banker, forretninger 23 23-06-2020
Automatisk forlængelse af visum under COVID-19 krisen Visum til Thailand 12 21-04-2020
Visum på førtidspension Visum til Thailand 3 26-02-2020
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder