Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Visum til Thailand
Spørgsmål til SETV
 Udskriv debat Udskriv debat
hjernestimulanz
18-02-2017 23:27
Bruger
Antal indlæg: 8

Hej

1. Jeg undre mig lidt over hvorfor man skal have en onward billet til afgang ud af Thailand inden for 60 dage, hvis man istedet planlægger at få de 60 dage forlænget med 30 dage på immigrationskontoret?

2. Hvis jeg bestiller og får turist visumet i god tid ( 1-2 måneder før jeg skal afsted, er jeg så stadig sikker på at jeg kan få de 60+30 dage i Thailand, eller begynder tiden (visumet) at løbe ud i det øjeblik jeg jeg får tilsendt med posten?

Jeg har aldrig bestilt et visum, og er mere tryg ved at have tingene iorden i god tid istedet for en uge inden jeg skal afsted
girobank
19-02-2017 04:18
Bruger
Antal indlæg: 228

Jeg søgte inden vores tur herned om 60 dages visum.

Den starter på afrejsedage + 60 dage frem.
Grand Beach,Mae Phim,Klaeng, Rayong www.MaePhimproperty.com
Lars
22-02-2017 09:47
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7067

hjernestimulanz skrev:
Hej

1. Jeg undre mig lidt over hvorfor man skal have en onward billet til afgang ud af Thailand inden for 60 dage, hvis man istedet planlægger at få de 60 dage forlænget med 30 dage på immigrationskontoret?

(...)

Prøv evt. at spørge Ambassaden om dette, hvis ingen andre melder noget ind her. Det burde være OK med billet til vidererejse indenfor 89 dage ville jeg mene, men har ikke prøvet det.

hjernestimulanz skrev:
(...)

2. Hvis jeg bestiller og får turist visumet i god tid ( 1-2 måneder før jeg skal afsted, er jeg så stadig sikker på at jeg kan få de 60+30 dage i Thailand, eller begynder tiden (visumet) at løbe ud i det øjeblik jeg jeg får tilsendt med posten?

Du kan bruge dit visum til indrejse i Thailand i det som kaldes visumets gyldighed. Det er 90 dage fra udstedelsesdagen. Altså den dag Ambassaden har lavet visumet, ikke hverken afleveringsdagen eller den dag du har fået visumet tilbage.

Dvs du skal bare rejse ind i Thailand inden de 90 dage er gået. De er skrevet på visumet også som "Enter Before" dato.

Ved ankomst får man stempel der giver lov til at være i Thailand 60 dage og de kan så forlænges - blot du er rejst ind inden "Enter Before" datoen.

Disse to ting, visumets gyldighed og opholdets længde er helt uafhængige af hinanden.
Lars
hjernestimulanz
26-02-2017 20:18
Bruger
Antal indlæg: 8

Lars skrev:
hjernestimulanz skrev:
Hej

(...)

Prøv evt. at spørge Ambassaden om dette, hvis ingen andre melder noget ind her. Det burde være OK med billet til vidererejse indenfor 89 dage ville jeg mene, men har ikke prøvet det.

hjernestimulanz skrev:
(...)

Du kan bruge dit visum til indrejse i Thailand i det som kaldes visumets gyldighed. Det er 90 dage fra udstedelsesdagen. Altså den dag Ambassaden har lavet visumet, ikke hverken afleveringsdagen eller den dag du har fået visumet tilbage.

Dvs du skal bare rejse ind i Thailand inden de 90 dage er gået. De er skrevet på visumet også som "Enter Before" dato.

Ved ankomst får man stempel der giver lov til at være i Thailand 60 dage og de kan så forlænges - blot du er rejst ind inden "Enter Before" datoen.

Disse to ting, visumets gyldighed og opholdets længde er helt uafhængige af hinanden.

Tak for svar. Lad os sige at jeg får mit turist visum fra ambassaden med kun at vise min roundtrip billet som varer 87 dage. Er jeg så også sikker på at flyselskaberene vil lukke mig ombord når de kan se at jeg kun har visum til 60 dage, og min afgang ud af thailand (hjemrejse turen) er først efter 87 dage?
Jorgen123
27-02-2017 05:33
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 15

Desværre tror jeg ikke der er nogen der kan give en garanti for at flyselskaberne vil lukke dig ombor. Det er helt op til dit flyselskab.
Hvis du vil være sikker på det, bør du nok kontakte det flyselskab du skal bruge, og få godkendelse af det først. ( på skrift)

Da jeg for et årstid siden rejste til Thailand på et SETV, og planlage dels at få 30 dages forlængelse på det, og senere prøve at få et nyt Visum i Laos, turde jeg ikke tage chancen. ( Dels med at få afslag på mit SETV, og dels for ikke komme med flyveren)
Jeg købte derfor en 'billig' returbillet til lidt over 1.000 Kr. indenfor de 60 dage, som jeg så bare ikke gjorde brug af.
Teoretisk set skulle det dog være nok at have en endnu billigere bilet til et af nabolandene til Thailand.
Husk også at booke mindst 2 overnatninger på et eller andet hotel i Thailand ( kan få det for et par 100 Kr. online )

Andre kan sikkert give dig andre / bedre råd, og jeg siger bare hvordan jeg løste det 'problem'
milex
27-02-2017 10:42
Bruger
Antal indlæg: 70

Mht. flyselskab behøver du ikke en retur-billet hvis du har et visum til Thailand.

Kan checkes her: https://www.skyteam.com/en/flig...

Mht. hotel-booking, der kan bookes hoteller - på Agoda.com eksempelvis - hvor der ikke kræves forudbetaling og hvor bookingen frit kan cancelleres inden for en given frist.
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Spørgsmål i forbindelse med køb af lejlighed Bolig og jord - køb - salg - bygge eget hus 3 09-01-2018
Turistvisum hjemmefra eller forlængelse i Thailand? (+ andre spørgsmål) Visum til Thailand 13 07-01-2017
Spørgsmål fra førstegangs rejsende til Thailand :) Rejseplaner 19 25-08-2014
Sokker i sandaler - et spørgsmål om mode? Lidt af hvert - alt det andet 2 02-05-2012
Hjælp/ diverse Spørgsmål. Rejseplaner 7 22-01-2012
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder