Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Visum til Thailand
Turistvisum - dokumentation
 Udskriv debat Udskriv debat
krimse123
09-07-2017 21:33
bruger
Antal indlæg: 1

Hej. Jeg står og skal til at søge turistvisum, da jeg håber på et 3 måneders ophold i Thailand.

Det er første gang jeg skal søge visum, og jeg er lidt i tvivl om, hvilken dokumentation, jeg skal indlevere til ambassaden.

Jeg har bestilt flybillet til Bangkok samt hotel i Bangkok, men jeg har endnu ikke bestilt nogen hjemrejse-billet, da jeg ikke er helt afklaret med, hvornår og hvor jeg rejser fra landet igen.

Mit spørgsmål er derfor således: Skal jeg kunne dokumentere min udrejse fra Thailand via en flybillet, og i så fald, skal flybilletten være til CPH-lufthavn, som er det oprindelige udrejsepunkt, eller kan den være til f.eks. Kuala Lumpur eller Hanoi i stedet?

Håber det gav mening.

Venlig hilsen.
Redigeret af krimse123 d. 09-07-2017 21:34
kunst
10-07-2017 16:50
Bruger
Antal indlæg: 21

hej Kimse 123 ja du skal have en billet ud af thailand , hvortil er lige meget , kopi af billetter , kopi af pas samt hotel for 2-3 dage , så skulle der ikke være mere mvh Freddy
Vandk
11-07-2017 12:17
bruger
Antal indlæg: 2

Krimse jeg er meget uenig med Kunst idet jeg selv rejser flere gange til Thailand med kun et enkelt billet dog har jeg forinden sørget for en visa med multi entrance d.v.s. jeg må forblive i Thaiand i 90 dage skal ud af landet og returnere igen og få ophold i 90 dage alt indenfor et års forløb. Helt og lykke.
Lars
12-07-2017 08:02
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 6753

Jeg er nok enig med både Kunst og Vandk.

Enig med Kunst, når det drejer sig om dokumentationen til at søge turistvisum. Der kræver ambassaden en vidererejsebillet. (jeg har ikke hørt de har fraveget det krav, men det kan da ske at det er sket).

Med et Multiple indrejse Non Imm visum som Vandk har, er jeg enig med Vandk i at der normalt ikke kræves vidererejsebillet, når man rejser til Thailand.
Lars
Vandk
13-07-2017 11:11
bruger
Antal indlæg: 2

Der er dog indført en pudsig detalje med at få en Thai visa i København , der skal nu fremvises dokumentation på et bankudskrift med en klækkelig beløb på samtidig blev bevis på et antal store beløb med obligationer blevet afvist som utilstrækkeligt, det er mine egne oplevelser da jeg skal forny mit Thai visa hvert år og gør det i København sidste gang oktober 2016. Mvh Vandk
Lars
13-07-2017 18:00
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 6753

Ja Vandk der skal nu dokumenteres indkomst eller penge i banken for nogle visa. Tror det i princippet er for at se om man har penge til turen her og nu og derfor duer værdipapirer ikke.

Men for enkelt indrejsevisum er der vist ikke noget krav? Bare for at Krimse123 der skal have enkelt indrejse turistvisum ikke bliver helt nervøs.

Vandk, du må have et non imm O visum af en slags (pensionist eller ægteskab f.eks.) og du kan så forlænge det i Thailand med et år når det udløber. OK det kræver så at du igen er i Thailand omkring hvor det skal forlænges året efter. Det er billigere end nyt visum og skal ikke ud hver 90 dag. Kræver så også enten indtægt eller penge i banken.
Lars
A12019
14-07-2017 10:53
Bruger
Antal indlæg: 136

Lars skrev:
Ja Vandk der skal nu dokumenteres indkomst eller penge i banken for nogle visa. Tror det i princippet er for at se om man har penge til turen her og nu og derfor duer værdipapirer ikke.

Men for enkelt indrejsevisum er der vist ikke noget krav? Bare for at Krimse123 der skal have enkelt indrejse turistvisum ikke bliver helt nervøs.

Vandk, du må have et non imm O visum af en slags (pensionist eller ægteskab f.eks.) og du kan så forlænge det i Thailand med et år når det udløber. OK det kræver så at du igen er i Thailand omkring hvor det skal forlænges året efter. Det er billigere end nyt visum og skal ikke ud hver 90 dag. Kræver så også enten indtægt eller penge i banken.
Prisen for forlængelse vs. nyt visum er stort set det samme. En forlængelse koster 1.900 baht + 3.800 baht for multiple re-entry permit + 1.000 baht for indkomstattest ved den danske ambassade eller i alt 6.700 baht eller omkring 1.300 kr. ved en vekselkurs på 5,10. Et multiple non-o koster 1.200 dkr på den thailandske ambassade i København.

Jeg har tidligere brugt løsningen med et multiple non-o årsvisum og de obligatoriske udrejser omkring hver 90. dag men kommer desværre ikke til København i år og er derfor nødt til at søge om forlængelse på immigrationen i Bangkok. Det kræver så et besøg på ambassaden og en længere tur ud til Chaeng Wattana regeringskomplekset og jeg savner allerede besøgene på ambassaden i Hellerup hvor det var noget nemmere at fremskaffe den nødvendige dokumentation. Jeg har ikke set de mange '90. dages udrejser' som besværlige eller dyre da de for mig bare har været normale oplevelsesture som jeg alligevel har en del af hvert år.

For at vende tilbage til emnet så har jeg heller ikke hørt at der skulle være ændret på kravene til dokumentation medmindre man søger om et multiple entry turistvisum (METV). Men ambassaden i Hellerup kan sådan set godt have ændret praksis ved udstedelse af visse typer visum uden at det er blevet offentliggjort på hjemmesiden eller andre steder. Den thailandske ambassade i Hellerup er ikke just kendt for at være speciel hurtig med opdatering af deres hjemmeside ...
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Gratis turistvisum forlænget til august? Visum til Thailand 2 28-02-2017
Turistvisum hjemmefra eller forlængelse i Thailand? (+ andre spørgsmål) Visum til Thailand 13 07-01-2017
Gratis turistvisum til Thailand indtil 28. februar 2017 Visum til Thailand 17 03-12-2016
Turistvisum med 2 og 3 indrejser udgår Visum til Thailand 10 07-11-2015
Dokumentation vedr. visum Visum til Thailand 10 06-11-2015
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder