Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Visum til Thailand
Penge I lufthavnen
 Udskriv debat Udskriv debat
Martin T
18-08-2017 13:16
Bruger
Antal indlæg: 7

Jeg har fået mit 3 måneders visum her i dag. Der står noget bagpå at man skal have 10.000 baht for transit og 20.000 for tourist visum. Er det noget man skal kunne dokumentere i form af af at vise penge eller bankudskrift.

Jeg ringede til ambaden for lidt siden og ham jeg snakkede med var ikke kompetent til noget så simpelt et spørgsmål. Han kunne ikke svare mig på om jeg skulle have penge eller om de overhovedet kræver man har de 20.000 baht som de skriver på det papir som jeg fik med.

En der kan svare mig på det?
Martin T
18-08-2017 15:30
Bruger

giver ingen mening at på den thailandske ambassade hjemmeside intet står at man skal have penge
A12019
18-08-2017 15:42
Bruger
Antal indlæg: 136

Hvad mener du med 3-måneders visum? Turistvisum?
Martin T
18-08-2017 15:48
Bruger

Ja lige præcis. Turist visum. Ved godt jeg kun kan være der i 2 måneder hvis det ikke bliver forlænget.

Men men mener selvfølgelig om det med at skulle vise penge eller bankudskrift.

Men yænke
Lars
19-08-2017 04:50
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 6760

Det er i princippet rigtigt nok at alle rejsende skal kunne dokumentere kontanter ved ankomst. Det er en gammel regel som blot aldrig rigtigt er blevet anvendt. Det er også korrekt at det ikke fremgår på ambassadens hjemmeside, der kun skriver om kravet ved visumfrie indrejser.

Nu, her sommer 2017, er man så begyndt nogle gange at tjekke dette for nogle turister, mest visumfrie indrejse men også enkelte med turistvisum. Personer der har en historie i passet om tidligere indrejser - mest for at undgå dem som ikke er rigtige turister og de efterhånden mange "begpackere" - vesterlændinge der tigger sig gennem ferierne i asien. Finder dem siddende som tiggere og har selv mødt nogle russere der "manglede penge til at tage en bus".

Jeg har skrevet om det i en anden tråd her i forumet:

Vise kontanter ved ankomst til Thailand?

Vil ikke mene du får problemer, men kan selvfølgelig ikke garantere for hvad der sker i fremtiden og om gældende regler vil blive håndhævet mere stramt.

PS:
Du skriver der er skrevet bag på passet og fået et brev.

Har du mulighed for at tage et billede og det som er skrevet ind i paset od et brev du fik med og sætte ind her (uden dit navn og data selvfølgelig)

(Vælg "Svar" nedenfor og så kan du vedhæfte et billede på næste side du ser - éller mail til eller besked på Thaiguide på Facebook, så sætter jeg det ind her)
Redigeret af Lars d. 19-08-2017 05:22
Lars
tomtomDK
22-08-2017 12:59
Bruger
Antal indlæg: 38

Nogen der ved om det SKAL være thb eller om anden valuta også er fint nok ? Jeg har sjældent penge med når jeg rejser til Bangkok/Thailand, er begyndt at veksle i thailand da der oftest tilbydes en meget bedre kurs, derudover har vi en konto i SCB med det vi nu skal bruge når vi her "hjemme" Dertil kommer diverse kreditkort ........... Har nu aldrig selv prøvet at blive bedt om at vise noget frem ved indrejse, måske jeg bare ser "rig" nok ud ?
Lars
23-08-2017 10:20
Brugers avatar

Bruger

Jeg kan desværre ikke svare helt tomtomDK. Vist mest thai baht de gerne vil se, men nogle er vist er sluppet med gængse større valutaer. Danske kroner kunne jeg stille spørgsmål ved om en paskontrollør vil kendes ved?

Der er vist ikke mange der har thailandske kontanter med når de ankommer Thailand. Er der ATM i nærheden får man nok lov at hæve der - ved ikke med lufthavnen i Bangkok.

Tror det kom frem i juni/juli i år på nettet. Der kan sagtens have været tilfælde inden, det er jo langt fra alle der render til nettet med oplevelser.

Det startede vist ved grænser til Malaysia med visafrie indrejser og så kom historier om personer med turistvisum også nogle gange skulle vise kontanter. Der kom så historier om at lagde folk 100 baht ind i passet ved paskontrollen så gik det nemmere. Det medførte en del myndighedssnak og vist nogle forflyttede folk dernede.

Alm. turister der ikke har passet fyldt med thaistempler og/eller turistvisum vil ikke se problemer efter min opfattelse.

PS: Ser ud til trådstarter Martin ikke er med på linien. Der har været tre spørgsmål for nylig omkring ophold uden feedback fra trådstarterne. Håber da de læser svarene.
Lars
tomtomDK
23-08-2017 14:07
Bruger

tja det vil jo vise sig når man kommer næste gang ....... sidst havde jeg en del DKK med i kontanter, som kurserne svinger for tiden er det en ret god forretning at veksle i Thailand. Selv i Lufthavnen i BKK fik man 0,60 thb mere pr DKK i løbet af 30 dage var de steget til 0,80/1,00 thb pr. DKK , det bliver jo til en hel del i løbet af en ferie på 4-5 uger.

styker
23-08-2017 18:40
Bruger
Antal indlæg: 68

Så må det være et skidt sted du veksler i DK idag er kursen f.eks. 5,01 i Bangkokbank og 5,177 i Danskebank.
Og i lufthavnen plejer de nu altid at ligge ca 0,5 under de normale bankkurser.

Så det eneste sted der kan fås en højere kurs i lufthavnen er vist nede ved superrich ved airport link stationen hvor dagens kurs er 5,22.

Da vi ankom til Thailand den 8 juli så jeg ikke nogen der skulle fremvise kontanter.
Jeg bemærkede derimod de havde sat et skilt op på passkrankene hvor der stod man skulle fremvise hotelreservation.
Det så jeg heller ikke nogen der skulle, og hvad går det også ud på hvis man har egen bolig eller andet logi.
Redigeret af styker d. 23-08-2017 18:43
tomtomDK
24-08-2017 09:59
Bruger

Kurs i DK 4,26 , kurs i Bkk 4,85 i April/Maj. Der plejer nu normalt heller ikke være så stor forskel. Jeg veksler altid ved superrich, de gir normalt en bedre kurs end både banker i DK og Thailand
Lars
24-08-2017 15:59
Brugers avatar

Bruger

Syntes også det lyder voldsomt med de store forskelle dels på bankerne i DK og TH og stigning over 1 måned på næsten 1 baht/kr - 20 %.

Fra mindstepris i april til højeste i maj steg kurserne omkring 0,2 fra 4,9 til 5,1 rundt regnet.

Måske er dyr lufthavns biks/bankfilial i DK, der ikke gav ret meget, siden den var så meget lavere end markedet?

Idag er kurserne:

Danske Bank - 5,17 baht/kr.

Bangkok Bank - 5,04

Superrich, Bangkok, både det grønne og orange firma - 5,25

Superrich, Phuket - 5,13

(Ja der er to uafhængige Superrich veksel firmaer, der bare næsten hedder det samme. Det ene har orange farver og det andet har grønne og har begge outlets i Bangkok og enkelte andre steder.)

www.superrich1965.com - orange
www.superrichthailand.com – grønt

Her ligger de side om side bag Big C modsat Central World i Bangkok.

www.thaiguide.dk/images/fb/superrich-2-firmaer-bangkok.jpg
Lars
styker
24-08-2017 17:19
Bruger
Antal indlæg: 68

Enig med Lars, 4,26 må være et meget skidt sted.
Da kursen bundede den 17 april, var den i Danskebank 4,81 du kan bare indtaste en given dato på siden med kurser og se kursen på den dag.
http://www-2.dan sesskebank.dk/link/PopupOffice2007CMSValuta
Kursudviklingen fint her
https://finance.yahoo.com/chart/DKKTHB=X?ltr=1#...I6IjZtbyJ9

Mener helt bestemt at kurserne i Danskebanks vekselbod i Kastrup er de samme som i alle andre filialer.
Og det er gebyrfrit hvis man er kunde i danskebank.
tomtomDK
25-09-2017 09:45
Bruger

Har lige været et smut i Bangkok og skulle ikke vise noget ved paskontrol, så heller ikke nogen steder at der var skrevet noget med man skal vise kontanter.
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Børn ned til 3-4 år bokser for penge Lidt af hvert - alt det andet 4 14-11-2018
Farang tigger penge i Thailand. Generelt 7 03-10-2018
Politichef undersøges for at modtage penge fra alkoholfirma Nyheder 1 03-01-2017
Tag tidligere til lufthavnen i Bangkok - øget sikkerhedskontrol Fly 1 18-10-2016
THAI tjente penge i sidste del af 2015 Nyheder 1 01-03-2016
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder