Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - som turist - Fly
Hvor lang tid til flyskift?
 Udskriv debat Udskriv debat
Lya
28-08-2017 10:06
bruger
Antal indlæg: 3

Håber der er nogen, der kan hjælpe med følgende:

Vi skal til Khanom og flyver med Thai Airways til BKK. Plan A. var at flyve fra BKK til Surat Thani, men så har vi enten 2 eller 11 timer til flyskift. Mit spørgsmål er om 2 timer er nok, når (som jeg har forstået det) baggagen ikke går direkte med til Surat Thani?

Plan B. er at flyve til Krabi istedet og have længere tid til flyskifte (dog ikke 11 timer! 😱)

Hvad ville I gøre?

Hilsen Lykke
Lars
28-08-2017 16:17
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 6760

Jeg har ikke nye erfaringer med at lande i Bangkok og flyve videre, så skal ikke kunne sige hvor lang tid det tager. Det ved andre helt sikkert mere om.

Men jo du har forstået det ret at baggagen ikke sendes helt til Surat Thani og derfor skal I ud gennem paskontrollen, hente baggage, tjekke ind til indenrigs og gennem sikkerthedstjek der.

2 timer virker måske lidt stramt. Nogle gange kan der være køer ved paskontrollen ved ankomst og skal tjekke ind til indenrigsflyet til Surat Thani noget lignende 1 time inden og være ved gaten et stykke tid inden også.

Her fra lufthavnens side om flyskift - kun til Chiang Mai, Chiang Rai, Hat Yai, Krabi, Phuket og Samui kan der laves transfer uden at komme ud gennem paskontrollen. Det er de internationale lufthavne, som også kan håndtere baggage check/toldere.

Baggagen kan sendes helt til Krabi og dermed hurtigere skift i Bangkok.

cdn.airportthai.co.th/uploads/profiles/0000000001/filemanager/images/transfer_interinter_have_01_1%283%29.JPG

Ellers er der også en indenrigslufthavn i Nakhon Si Thammarat. Det ligger lidt sydligere end Khanom og lidt længere væk end Surat Thani, men tættere på end Krabi. Måske er afgangstiderne fra Bangkok lidt som til Surat Thani. Vist flere fly til Krabi.

Er dog ikke sikker på hvor let det er at få transport til Khanom og kan måske også være relativt dyrt da det udenfor de store turistområder (med mindre i tager en offentlig bus).

Redigeret af Lars d. 28-08-2017 16:22
Lars
styker
28-08-2017 17:04
Bruger
Antal indlæg: 68

Det er ikke muligt at flyve til Nakhon si thammarat fra suvarnabhumi, det kan man kun fra don muang.
Vi var ved Khanom (sichon) i sommerferien, og det er jo næsten 100 km kyststrækning de kalder Khanom så det er jo ikke ligegyldigt ifht hvor man skal hen hvilken af de to lufthavne man flyver til.

Alternativt skal man jo tage en taxa til Don muang også flyve til enten surat thani eller nakhon si thammarat med et af de 3 lavprisselskaber der flyver derfra.
Det er jo nok ikke meget mere besværligt når man allligevel skal ud og tjekke ind igen.
Og ifht at flyve til krabi og få en noget længere taxatur derfra, så tager det nok lige lang tid.

Og de 3 selskaber der flyver fra Don muang til de 2 lufthavne som ligger tæt på Khanom, har jo en del afgange at vælge imellem.

I Nakhon si thammarat tager det ikke mange minutter fra landing til man er uden med sin bagage.

En taxa til Tha sala/sichon kostede 700baht.
Lya
28-08-2017 18:59
bruger

Tusind tak for jeres svar!
Jeg har godt overvejet at tage til Don Muang og så videre derfra. Jeg synes blot det er svært at planlægge, hvor længe den køretur tager. Det er jo Bangkok.....😬
styker
28-08-2017 20:47
Bruger
Antal indlæg: 68

Ca 1 time, max 1,5 Google maps siger 41 minutter.
Vi har hus tæt på Don muang så har taget turen til suvarnabhumi mange gange, mener også den gratis transitbus står til at tage 45 minutter.
Det koster ca 300 baht på meter plus motorvejsafgifter.
Det plejer ikke at være et problem med trafik hvis de ellers bare tager motorvejen nord om som de normalt gør.
Den rute Google umiddelbart foreslår ind omkring centrum er godt nok også motorvej og heller ikke det store problem
Med trafik men den er virkelig dyr i vejafgifter plus den tager lidt længere tid.

Hvor vil i hen i Khanom området.
Redigeret af styker d. 28-08-2017 20:49
Lars
29-08-2017 03:12
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 6760

Tak for updatering om fly Styker. Ikke tjekket at Thai ikke flyver på den rute mere (nogen tid siden jeg selv fløj den).

Lufthavnens info om gratis shuttle bus mellem de to lufthavne. De skriver heller ikke hvor lang tid det tager Smile Siger de kører hvert 12. eller 30. min afhængig af tidspunkt, men ved ikke om den er opdateret.

www.suvarnabhumiairport.com/en/122-suvarnabhumi...

Transporttiden i Bangkok afhænger normalt en del af hvilken tid på dagen det er.
Redigeret af Lars d. 29-08-2017 03:12
Lars
Lya
29-08-2017 07:37
bruger

Tak fordi I gav jer tid til at svare. Det var meget brugbart og jeg tror faktisk det er en rigtig god idé at tage til Nakhon si thammarat via Don Muang. Bedre afgange og lufthavnen ligger tæt på Khanom Hill, hvor vi skal bo.

Tak 🤗
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Tip til ankomst - undgå lang kø ved paskontrol Fly 17 17-11-2019
Hvor meget vin må jeg medbringe? Generelt 4 06-02-2018
Med 6 mdr baby til Thailand i august - hvor er bedst? Rejseplaner 2 22-01-2017
Hvor mange x ferie per år før visum på krævet Visum til Thailand 3 07-07-2016
Bangkok - hvor skal vi bo? Thailand med børn 13 18-02-2016
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder