Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Visum til Thailand
Turist Visum - Krav om hotelreservation, 1 eller 2 nætter ?
 Udskriv debat Udskriv debat
Jonner3000
25-09-2017 12:03
Bruger
Antal indlæg: 85

Hej,

Jeg skal søge om et Turist Visum med én indrejse.

Jeg læser følgende her inde under Turist Visum informationerne:

Til alle typer visum skal der vedlægges dokumentation for overnatning, når der søges ved den Thailandske Ambassade i Hellerup.

- altså at der skal vedlægges en "kopi af en hotel reservation"

Og at flere her inde som har søgt visum bekræfter, at der skal bookes 2 eller flere overnatninger ?..

Jeg havde ellers tænkt mig kun at booke for den første overnatning, altså for 1 en overnatning, og så tage den der fra.

Er der nogen her inde, som har søgt om et Turist Visum for nyligt, der ved nærmere.

Kan det virkelig være rigtigt at de på ambassaden i Hellerup, kræver at se hotel booking for 2 nætter ?.

På forhånd tak.

Mvh.
gall
25-09-2017 15:51
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1014

Book tre nætter på et hotel, vælg et bookingsite der kan afmeldes....
Thomas
girobank
25-09-2017 19:00
Bruger
Antal indlæg: 228

Det er korrekt, du skal anføre, hvor du bor til at begynde med.
Medsend en booking, som du så senere kan annullere.
Grand Beach,Mae Phim,Klaeng, Rayong www.MaePhimproperty.com
Jonner3000
12-10-2017 12:08
Bruger
Antal indlæg: 85

Hej,

Sidst da jeg søgte Turist Visum var på Ambassaden i Hvide Sande for nogen år siden.

Der havde jeg skrevet på ansøgelsesblanketten under feltet:

"Duration of proposed stay" (Number of days in Thailand)

- At jeg skulle være i Thailand i 87 dage, fordi det skulle jeg.

(1 indrejse 60 dage, og så forlænge med 30 dage på immigrations kontor i Thailand)

Men så blev jeg ringet op af ambassaden i Hvide Sande, og fik at vide at jeg skulle sende en ny ansøgnings blanket over til dem, fordi at der skulle stå skrevet 60 dage, i og med at det var et Turist visum med 1 indrejse at jeg ansøgte om.

Det forstod jeg ikke helt, men sendte så en ny ansøgning over, hvor jeg havde skrevet 60 dage på, og så var der ingen problemer.

Er der nogen der ved om det er samme regler der gælder på ambassaden i Hellerup.

Skal man som udgangspunkt skrive 60 dage under det punkt, eller kan jeg roligt skrive det faktiske antal dage som jeg skal være i Thailand.

Nogen der har ansøgt om et Turist Visum for nyligt, som skulle være der i over 60 dage, og som kan svare mig på, hvad de skrev under det felt på blanketten ?.

På forhånd tak.
jeno
12-10-2017 14:15
bruger
Antal indlæg: 1

Jeg har et spørgsmål vi lejer en lejlighed eller et villa nå vi er i thailland skal
vi så også have en hotel reservation.

Jeno
Lars
12-10-2017 16:49
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7069

Hej Jeno,
Nej, du skal ikke have hotelreservation, men skal have dokumentation for at du har lejet noget, lejeaftale af en slags.

Det som alle skal have når der søges visum er dokumentation for overnatning de første dage.

De fleste bor nok på hotel og det er så hotelbooking der er dokumentationen. For andre som Jer bor til leje og der en lejeaftale der skal bruges. Atter andre har måske ejerboligbolig og det kræver så kopi af skøde og nogle bor ved ægtefælle eller familie/venner og det kræver en invitation.
Lars
girobank
13-10-2017 21:28
Bruger

Sidste gang vi var i Thaland (februar) ville paskontrollen i lufthavnen have, at jeg skrev hvor vi skulle bo, så det skrev jeg selvfølgelig på arrival kortet.
Så var det bare iorden.
girobank
13-10-2017 21:30
Bruger

Jonner skrev:- At jeg skulle være i Thailand i 87 dage, fordi det skulle jeg.

(1 indrejse 60 dage, og så forlænge med 30 dage på immigrations kontor i Thailand)

Visa udstedes enten 30 eller 60 dage, aldrig skæve tal f.eks. 87.
kiml
14-10-2017 05:42
Bruger
Antal indlæg: 6

Jeg har de sidste 2 gange haft hotel booking på 2 dage. søgte 3 x 60 dage METV. fik mit visa uden problem. Jeg har lejet et hus i Thailand på år basis,har leje kontrakt og det hele, men syntes det er bøvlet. Så det er meget nemt med en hotel booking. quote]Jonner3000 skrev:
Hej,

Jeg skal søge om et Turist Visum med én indrejse.

Jeg læser følgende her inde under Turist Visum informationerne:

Til alle typer visum skal der vedlægges dokumentation for overnatning, når der søges ved den Thailandske Ambassade i Hellerup.

- altså at der skal vedlægges en "kopi af en hotel reservation"

Og at flere her inde som har søgt visum bekræfter, at der skal bookes 2 eller flere overnatninger ?..

Jeg havde ellers tænkt mig kun at booke for den første overnatning, altså for 1 en overnatning, og så tage den der fra.

Er der nogen her inde, som har søgt om et Turist Visum for nyligt, der ved nærmere.

Kan det virkelig være rigtigt at de på ambassaden i Hellerup, kræver at se hotel booking for 2 nætter ?.

På forhånd tak.

Mvh.[/quote]
Lars
14-10-2017 08:09
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7069

girobank skrev:
Jonner skrev:- At jeg skulle være i Thailand i 87 dage, fordi det skulle jeg.

Visa udstedes enten 30 eller 60 dage, aldrig skæve tal f.eks. 87.

Ikke helt korrekt. Der udstedes ingen visa til 30 dage (til danskere). Turistvisum udstedes til en eller flere indrejse, der ved hver ankomst giver 60 dage. Hver indrejse kan så forlænges 30 dage.

Planlægger man en tur på 45 dage er det naturligt at skrive 45 dages varighed, også selvom visumet udstedes til at give lov til 60 dage.

Men Girobank, hvad er svaret, når det planlagte ophold er f.eks. 87 dage? (Jonner tænker nok i at forlænge de 60 dage) Jeg vil mene det er 60 dage der skal skrives.
Redigeret af Lars d. 14-10-2017 08:11
Lars
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
God ide at købe rejsen selv, hos flyselskab eller netshop? Fly 14 14-06-2020
Automatisk forlængelse af visum under COVID-19 krisen Visum til Thailand 12 21-04-2020
Visum på førtidspension Visum til Thailand 3 26-02-2020
Visum - step by step Visum til Danmark 21 07-02-2020
Visum til DK - ansøgning skal udfyldes online, og betaling ligeså, fra 1. juli Visum til Danmark 18 12-11-2019
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder