Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Valuta og banker
Overføre til min Thai konto eller tage kontanter med
 Udskriv debat Udskriv debat
Lars
02-10-2017 15:07
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Hej Korse,
Jeg regner med at du har en advokat (i Thailand) med som man har i Danmark ved boligkøb. Han bør kunne fortælle hvordan reglerne er og hvordan det klares. Ellers er det en forkert advokat til bolighandel. (ejendomsformidlere er sælgers mand og kun det og oftest uden noget som helst ansvar for det de formidler - de er ikke ejendomsmæglere som kendt i Danmark)

Som jeg husker det, ved ikke om det er ændret, så skal det bevises som Girobank siger. Mangler så at foreslå hvordan.

Når pengene ankommer til Thailand skal man i banken udfylde papirer om hvor de er fra og hvad formålet er. Her kan banken helt sikkert også vejlede. Det kun input, tjek selv da det jo er mange penge der er tale om.

Der er også andre måder en bankerne og western Union - men har ikke erfaringer med dem.

Som f.eks.
transferwise.com

Danskere siger de har brugt dem med succes.

De giver god kurs, men har så stigende gebyrer jo mere der overføres. Den gode kurs skyldes at de bygger på at pengene ikke "fysisk" flyttes mellem Danmark og Thailand, men de flyttes fra en af deres konti i Thailand til din banks. Derved veksles pengene i princippet ikke hver gang. (der må dog komme underskud i deres thailandske konti, da pengetransporten hovedsagelig er til Thailand og det ikke er muligt at overføre den anden vej.)

Girobank, hvorfor anbefale at sende danske kroner? ikke at jeg nødvendigvis er uenig, mangler bare argumenterne. Fordi man altid rundt omkring ser nogle anbefaler det ene og andre det andet. Hvem skal man stole på og hvorfor?
Lars
girobank
02-10-2017 16:16
Bruger
Antal indlæg: 376
Tilmeldt: 11.03.09

Lars, jeg kunne ikke drømme om at bruge andre end en bank til overførsler!

mht. at jeg altid har anbefalet SWIFT overførsler til en bankkonto i Thailand, er at det som hovedregel vil give den bedste kurs.
Når man overfører i TBH, så købes disse jo i en dansk bank til gældende kurs, og man får ingen kursgevinst undervejs!
Det er min erfaring gennem 25 år.
Derfor anbefales, at man gennem en periode holder øje med kursen(brug evt.Superrichs købskurs) og vær klar til at lave en overførsel, når du er tilfreds med kursen. Jeg har haft gevinst hver gang gennem mange år.
www.MaePhimproperty.com
milex
03-10-2017 08:13
Bruger
Antal indlæg: 107
Tilmeldt: 10.03.16

girobank skrev:

Når man overfører i TBH, så købes disse jo i en dansk bank til gældende kurs, og man får ingen kursgevinst undervejs!
Det er min erfaring gennem 25 år.



Hvorfor får du en kursgevinst 'undervejs'?
Det kan jo ligesåvel være et kurstab.
girobank
03-10-2017 11:16
Bruger
Antal indlæg: 376
Tilmeldt: 11.03.09

hvis kursen ændres, den kan jo både stige og falde.

man har vel lov til at være heldig.

Men alle kan gøre som de nu mener er bedst for dem.

Hold derfor hele tiden øje med kursudviklingen og slå til på det rigtige tidspunkt.
www.MaePhimproperty.com

Lars
03-10-2017 16:30
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Girobank så vidt jeg forstår det, så anbefaler du en løsning som kan give mere eller mindre alt efter hvordan markedet er om 2-3 dage?

Men dertil se om de danske eller thailandske banker generelt ligger med en spænd i samme retning. Jeg ved det ikke.

Syntes det kan være svært at se hvor det er på vej hen om 2 dage, udover der den seneste tid har været nedadgående tendens. Svinger både op og ned fra dag til dag.

Her de sidste 30 dage med en dag som et punkt.
Baht per krone.

Lars
girobank
04-10-2017 17:30
Bruger
Antal indlæg: 376
Tilmeldt: 11.03.09

Hej alle

jeg opgiver at forklare mere om emnet, det ser ud til at alle foretrækker at sende TBH fra dansk bankkonto til thaibank.

Vil bare oplyse, at jeg tjente 4200 TBH sidste gang, lidt har jo også ret.
www.MaePhimproperty.com
korse
04-10-2017 17:52
Bruger
Antal indlæg: 9
Tilmeldt: 28.09.17

Jeg følger meget interesseret med. Ved nu at jeg ikke skal tage mine penge drypvis med til Thailand, men sørge for at overføre, så jeg kan dokumentere hvor de kommer fra.

Jeg følger også kursen nøje, så jeg kan regne ud om jeg sender penge i kroner eller bath

Jeg er meget glad for alle de gode råd
milex
05-10-2017 03:32
Bruger
Antal indlæg: 107
Tilmeldt: 10.03.16

girobank skrev:
Hej alle

jeg opgiver at forklare mere om emnet, det ser ud til at alle foretrækker at sende TBH fra dansk bankkonto til thaibank.

Vil bare oplyse, at jeg tjente 4200 TBH sidste gang, lidt har jo også ret.


Du har jo ikke forklaret noget som helst - bortset fra 'man har jo lov at være heldig' og 'jeg har gevinst hver gang'.

Ku' du ikke lægge det regnestykke frem, hvor du har tjent/sparet 4.200 bht på din sidste overførsel?

Lars
05-10-2017 11:55
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

korse skrev:
Jeg følger meget interesseret med. Ved nu at jeg ikke skal tage mine penge drypvis med til Thailand, men sørge for at overføre, så jeg kan dokumentere hvor de kommer fra.

Jeg følger også kursen nøje, så jeg kan regne ud om jeg sender penge i kroner eller bath

Jeg er meget glad for alle de gode råd


Har du ikke en advokat ind over? Altså din advokat og ikke sælgers. Som man vel altid vil gøre i Danmark. Endnu mere nødvendigt at gøre i Thailand måske, da alle papirer er på thai og reglerne forskellige fra Danmark. Men ved godt man mener det er nemmere i Thailand og ingen grund til advokat. Bruger vel heller aldrig sælgers advokat til boligkøb i Danmark?

At der måske er en dansk mellemhandler (provision af formidlingen/gennemførelse af køCool, som måske ikke er ejendomsmægler eller noget i nærheden af, giver lille sikkerhed?

Jeg kunne imorgen lave en webside og lave en provisionsaftale med nogle der sælger boliger og slå mig op som Real Estate forretning. Man kan ofte se samme boliger til salg på flere websider, da der er flere mellemhandlere.
Lars
Lars
05-10-2017 12:07
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

girobank skrev:
Hej alle

jeg opgiver at forklare mere om emnet, det ser ud til at alle foretrækker at sende TBH fra dansk bankkonto til thaibank.

Vil bare oplyse, at jeg tjente 4200 TBH sidste gang, lidt har jo også ret.


Jeg syntes heller ikke du har forklaret så meget andet end at det er som at spille og kan vinde eller tabe.

4.200 baht er jo ikke meget hvis du har overført en million kroner, men ja rigtig meget hvis du har overført kun 3.000 kroner.

Hvordan er de kommet frem?

Har du overført 10.000 kroner så vil det svarer til at kursen skulle være steget næsten 10 % på 2 dage - 0,4 højere. Er det af 100.000 kroner, så er kursen steget 0,04 på 2 dage og ramt en af de få gode dage?
Lars

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Tage hund med til thailand Generelt 2 25-03-2024
THAI bestilt 45 Boeing 787 Dreamlinere med option på 80 mere Fly 1 21-02-2024
THAI - status for refusionkrav indgivet før 14/9/2020 kan ses online Fly 1 01-01-2024
Wise - overførsel af penge Valuta og banker 5 29-11-2023
Udviklingen i flybillet priserne siden marts 2023 - samme afgange (THAI) Fly 4 18-08-2023
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 4
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,235
· Nyeste bruger: Mogms
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder