Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Valuta og banker
Overføre til min Thai konto eller tage kontanter med
 Udskriv debat Udskriv debat
girobank
04-10-2017 18:30
Bruger
Antal indlæg: 225

Hej alle

jeg opgiver at forklare mere om emnet, det ser ud til at alle foretrækker at sende TBH fra dansk bankkonto til thaibank.

Vil bare oplyse, at jeg tjente 4200 TBH sidste gang, lidt har jo også ret.
Grand Beach,Mae Phim,Klaeng, Rayong www.MaePhimproperty.com
korse
04-10-2017 18:52
Bruger
Antal indlæg: 9

Jeg følger meget interesseret med. Ved nu at jeg ikke skal tage mine penge drypvis med til Thailand, men sørge for at overføre, så jeg kan dokumentere hvor de kommer fra.

Jeg følger også kursen nøje, så jeg kan regne ud om jeg sender penge i kroner eller bath

Jeg er meget glad for alle de gode råd
milex
05-10-2017 04:32
Bruger
Antal indlæg: 70

girobank skrev:
Hej alle

jeg opgiver at forklare mere om emnet, det ser ud til at alle foretrækker at sende TBH fra dansk bankkonto til thaibank.

Du har jo ikke forklaret noget som helst - bortset fra 'man har jo lov at være heldig' og 'jeg har gevinst hver gang'.

Ku' du ikke lægge det regnestykke frem, hvor du har tjent/sparet 4.200 bht på din sidste overførsel?
Lars
05-10-2017 12:55
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7026

korse skrev:
Jeg følger meget interesseret med. Ved nu at jeg ikke skal tage mine penge drypvis med til Thailand, men sørge for at overføre, så jeg kan dokumentere hvor de kommer fra.

Jeg følger også kursen nøje, så jeg kan regne ud om jeg sender penge i kroner eller bath

Jeg er meget glad for alle de gode råd

Har du ikke en advokat ind over? Altså din advokat og ikke sælgers. Som man vel altid vil gøre i Danmark. Endnu mere nødvendigt at gøre i Thailand måske, da alle papirer er på thai og reglerne forskellige fra Danmark. Men ved godt man mener det er nemmere i Thailand og ingen grund til advokat. Bruger vel heller aldrig sælgers advokat til boligkøb i Danmark?

At der måske er en dansk mellemhandler (provision af formidlingen/gennemførelse af køCool, som måske ikke er ejendomsmægler eller noget i nærheden af, giver lille sikkerhed?

Jeg kunne imorgen lave en webside og lave en provisionsaftale med nogle der sælger boliger og slå mig op som Real Estate forretning. Man kan ofte se samme boliger til salg på flere websider, da der er flere mellemhandlere.
Lars
Lars
05-10-2017 13:07
Brugers avatar

Bruger

girobank skrev:
Hej alle

Jeg syntes heller ikke du har forklaret så meget andet end at det er som at spille og kan vinde eller tabe.

4.200 baht er jo ikke meget hvis du har overført en million kroner, men ja rigtig meget hvis du har overført kun 3.000 kroner.

Hvordan er de kommet frem?

Har du overført 10.000 kroner så vil det svarer til at kursen skulle være steget næsten 10 % på 2 dage - 0,4 højere. Er det af 100.000 kroner, så er kursen steget 0,04 på 2 dage og ramt en af de få gode dage?
Lars
girobank
05-10-2017 13:43
Bruger

Lars, jeg kender ingen herinde der overfører millioner til Thailand, husk alting skal være billigt- fly,hotel o.s.v.
ja jeg gambler lidt på at kursen stiger, når jeg har holdt øje med den i en tid. Og jeg har indtil nu været heldig. Sidste gang tjente jeg 7 TBH pr. 100 kr., ikke meget men lidt har også ret i mine lommer.
Spørgsmål hele tiden rundt omkring, hvad koster flybilletter? alle gambler hele tiden på hver sin måde.
Alle kan gøre nøjagtig som de har lyst og føler rigtig!
milex
06-10-2017 06:17
Bruger
Antal indlæg: 70

girobank skrev:
Lars, jeg kender ingen herinde der overfører millioner til Thailand, husk alting skal være billigt- fly,hotel o.s.v.
ja jeg gambler lidt på at kursen stiger, når jeg har holdt øje med den i en tid. Og jeg har indtil nu været heldig. Sidste gang tjente jeg 7 TBH pr. 100 kr., ikke meget men lidt har også ret i mine lommer.
Spørgsmål hele tiden rundt omkring, hvad koster flybilletter? alle gambler hele tiden på hver sin måde.

Så med andre ord, dine 'gevinster' har intet at gøre med hvilken valuta man vælger ved overførslen.
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilke regler du har sat op for dig selv ved beregning af 'gevinst/tab'.
Men hvis jeg tager mine gamle overførsler kunne jeg lave beregninger der viser 'gevinst' hver gang - eller 'tab' hver gang. Alt afhængig af hvilken dato jeg sammenligner med.
girobank
06-10-2017 23:31
Bruger

MILEX SKREV:
Så med andre ord, dine 'gevinster' har intet at gøre med hvilken valuta man vælger ved overførslen.
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilke regler du har sat op for dig selv ved beregning af 'gevinst/tab'.
Men hvis jeg tager mine gamle overførsler kunne jeg lave beregninger der viser 'gevinst' hver gang - eller 'tab' hver gang

Hvis du ellers har læst mine indlæg,så fremgår det meget tydeligt,at jeg altid fremsender i danske kroner.

Men glem bare, hvad jeg har skrevet, det betyder jo intet for dig eller mange andre.

Det er da ellers ret enkelt at lave en test selv.
Lars
07-10-2017 05:33
Brugers avatar

Bruger

girobank skrev:

Jeg skrev 1 million kroner for at sætte det i perspektiv, at det ikke giver mening at skrive man mar tjent 4.200 baht uden at skrive hvor meget der var overført.

Det vil du tilsynelandende heller ikke ud med og derfor er det i praksis ikke et argument der kan bruges.

7 baht per 100 kr. der taler du om stigning på 0.07 baht per krone. Det er nok to af de meget heldige dage, som der ikke er mange af på et år og ligeså mange den anden vej.

Vil nok holde fast i det du skriver. At du gambler.

Syntes så hvis man råder til at sende i DKK, skal man udtrykkeligt gøre klart at det er for at gamble med at kursen vil stige.

Kunne jo faktisk gøre det samme omvendt. Blot vente to dage og sende i THB, så tjent eller tabt det samme.

girobank skrev:
Det er da ellers ret enkelt at lave en test selv.
[/color]

Kunne du ikke fremlægge noget af dokumentationen for de tests du har lavet? Du har ikke selv vist noget dokumentation, ej heller for de 4.200 baht.

Den skal jo laves med overførsel i THB 2-3 dage efter overførsel i DKK for at være sammenlignelig.

--

Men i øjeblikket en udfordrende tid at ville overføre mange penge. THB/krone faldet stødt den sidste tid. Det stabiliserer sig på et tidspunkt - men hvornår?

Kunne overveje at bruge alternativerne som
transferwise.com

Prøve med mindre beløb.
Redigeret af Lars d. 07-10-2017 05:34
Lars
girobank
07-10-2017 15:04
Bruger

LARS, JEG KUNNE IKKE DRØMME OM AT FORTÆLLE HER, HVORMANGE PENGE JEG OVERFØRER PR. GANG!

KONTROLLEN ER DA GANSKE ENKELT:

du overfører i THB og kender kursen omgående.
kontroller kursen efter 3 dage og se forskellen.

Ja kursen rasler ned p.t., så vent med at overføre i både kroner og TBH lige nu.

Vi gambler vel alle, også når vi køber flybillet!

Kunne du ikke fremlægge noget af dokumentationen for de tests du har lavet? Du har ikke selv vist noget dokumentation, ej heller for de 4.200 baht.( se ovenfor, ganske enkelt)

Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
THAI i Konkursretten for rekonstruktion - hvad med billetter og aflysninger Nyheder 13 04-06-2020
Thai til Danmark under grænselukningen Visum til Danmark 1 14-03-2020
Regler for tilstrækkelige midler på konto Visum til Danmark 7 10-01-2020
Visum, visa run, eller? Visum til Thailand 14 26-10-2019
And. giftes med en thai Visum til Thailand 2 19-09-2019
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder