Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Valuta og banker
Netbanking
 Udskriv debat Udskriv debat
skovtrold
23-10-2017 20:33
Bruger
Antal indlæg: 8
Tilmeldt: 01.10.17

Hej
Er der netbanking i Thailand ?
Kan man f.eks overføre fra DK til en thaialndsk bank konto ejet af en udlænding/dansker ?
hvilke oplysninger skal afsenderen bruge ?
Tager den thailandske bank noget gebyr ??
nogen der ved noget ?
mvh
Bruno
A12019
24-10-2017 03:59
Bruger
Antal indlæg: 136
Tilmeldt: 28.02.12

Ja, der er netbanking i Thailand men det bruges ikke så meget som i Danmark hvilket betyder at thaier går mere i banken end vi gør i Danmark. De kigger også lidt mærkeligt når man siger 'Hvad er en bank...?' eller 'Banker, det bruger vi ikke i Danmark...'

Det er ikke noget problem at overføre til sin udenlandske konto fra Danmark og kræver kun: Modtagerens kontonummer, fulde navn og adresse og bankens swift-adresse.

Jeg overfører jævnligt fra Vestjysk Bank til Bangkok Bank og betaler 50 dkr til Vestjysk Bank og vistnok 300 thb til Bangkok Bank. Det tager 2-3 dage for en overførsel og hurtigst hvis man overfører lige op til deadline i Danmark som, for Vestjysk Bank, er omkring kl. 13 dansk tid.

Jeg kender ikke proceduren ved overførsel til fremmed konto i udlandet men kunne godt forestille mig at den danske bank ville kræve lidt yderligere dokumentation.

Lars
24-10-2017 06:52
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Mht hvad der skal til af information for at overføre penge.
Prøv at gå ind i din netbank og vælg "betaling/overførsel til udlandet", eller hvad der nu står i menuen. Se hvad de skriver der skal udfyldes. Der er måske som Danske Bank to sider. Udfyld felterne og gå videre til næste side, men lad være med at gennemføre overførslen. IBAN findes ikke i Thailand, her bruges SWIFT istedet.

Bankerne tager som regel 0,25 % af beløbet i gebyr. Dog mindst 200 baht og højst 500 baht.
Lars
skovtrold
24-10-2017 20:26
Bruger
Antal indlæg: 8
Tilmeldt: 01.10.17

Hej igen
nå mange tak ja det er de samme som til andre steder blot der ikke bruges iban -
Jeg overfører jævnligt til Tyskland og der skal man bruge begge -
nå men det var da fint.
mange tak for svarene.
mvh
Bruno

girobank
25-10-2017 20:41
Bruger
Antal indlæg: 376
Tilmeldt: 11.03.09

Afsenderbank tager et gebyr-se bankens hjemmeside.
modtagerbank tager også et gebyr min. 200TBH op til ?
Jeg betalte sidste gang 750 THB i thaibank.

Ja der kan overføres til hvem som helst i thaibank, nøjagtig som herhjemme, men det er vigtig at der bruges korrekt navn, ADR. O.S.V. den går ikke med nickname.
Husk overførsler over 75000 DKR skal anmeldes.
Når du udfylder ovenstående "skema" kan du under swift søge swift adresse/swiftkode på modtagerbank.
www.MaePhimproperty.com
Lars
28-10-2017 15:58
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Girobank, jeg blot nysgerrig. Jeg har selv prøvet at finde kurser og gebyrer på overførsler, men kan i netbank kun se det modtagne beløb. Hvordan har du fundet gebyrerne? Selv været i banken?

750 baht lyder dyrt. Kasikorn, Krungsri og Bangkok Bank tager max 500 baht og det først ved modtagelse af 200.000 baht og op. 200 baht op til 80.000 bath modtaget.
Lars
A12019
28-10-2017 17:57
Bruger
Antal indlæg: 136
Tilmeldt: 28.02.12

Lars skrev:
Girobank, jeg blot nysgerrig. Jeg har selv prøvet at finde kurser og gebyrer på overførsler, men kan i netbank kun se det modtagne beløb. Hvordan har du fundet gebyrerne? Selv været i banken?

750 baht lyder dyrt. Kasikorn, Krungsri og Bangkok Bank tager max 500 baht og det først ved modtagelse af 200.000 baht og op. 200 baht op til 80.000 bath modtaget.

Bangkok Bank tager mere præcist 0,25% af det overførte beløb (min. 200 Baht og max. 500 Baht)

Enig i at 750 baht lyder dyrt men måske ikke urealistisk hvis modtager betaler det 'normale' gebyr på 50 dkr til den danske bank og der samtidig overføres mere end 200.000 thb.
Lars
28-10-2017 18:59
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Farang Baa, det er også de tal jeg brugte, og de 200 baht svarer til 80.000 baht overført og de 500 baht gebyr til 200.000 baht overført.

Ja du har ret, hvis man har valgt at modtager betaler alle gebyrer, så bliver det mere end 500 baht. Omvendt tager Danske Bank vist 100 kr, hvis man vælger at afsenderen i DK betaler alle gebyrer (og de så bagefter betaler den thailandske bank).

Men hvor finder man gebyret i en overførsel - i Girobanks tilfælde de 750 baht? Jeg kan kun se det modtagne beløb efter gebyrer er trukket og ej heller hvor meget der er afsendt eller valutaen afsendt i.
Lars

A12019
28-10-2017 19:38
Bruger
Antal indlæg: 136
Tilmeldt: 28.02.12

Lars skrev:
Farang Baa, det er også de tal jeg brugte, og de 200 baht svarer til 80.000 baht overført og de 500 baht gebyr til 200.000 baht overført.

Ja du har ret, hvis man har valgt at modtager betaler alle gebyrer, så bliver det mere end 500 baht. Omvendt tager Danske Bank vist 100 kr, hvis man vælger at afsenderen i DK betaler alle gebyrer (og de så bagefter betaler den thailandske bank).

Men hvor finder man gebyret i en overførsel - i Girobanks tilfælde de 750 baht? Jeg kan kun se det modtagne beløb efter gebyrer er trukket og ej heller hvor meget der er afsendt eller valutaen afsendt i.

Jeg må være dig svar skyldig mht. direkte aflæsning af gebyret.

Jeg kan dog regne mig frem til gebyret til Bangkok Bank da Vestjysk Bank sender en overførselsmeddelelse hvor det bla. fremgår hvor meget der er overført til Bangkok Bank og til hvilken kurs. Gebyret til Bangkok Bank kan så findes ved at sammenligne det overførte beløb med det beløb som går ind på den thailandske konto - i mit tilfælde som regel kun en forskel på 200 baht da jeg sjældent overfører mere end de nævnte 80.000 baht.
Redigeret af A12019 d. 28-10-2017 19:38
girobank
28-10-2017 20:56
Bruger
Antal indlæg: 376
Tilmeldt: 11.03.09

Jeg har et print fra netbank i SCB, der står hvor meget der er overført , dernæst gebyret for overførslen til SCB.
Mit gebyr i Danske Bank var 50 kr.

Du kan gå i din bank dernede og bede om at få et print af overførslen, så kan du se detaljerne.
www.MaePhimproperty.com

Gå til kategori:  
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 7
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,235
· Nyeste bruger: Mogms
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder