Tidligere har det været Norwegian der har fået omtale med forsinkelser.
Nu er TUI løbet ind i en dårlig periode.
For anden gang på 2-3 uger er et fyldt fly blevet forsinket et døgns tid pgra flyproblemer, som skulle være tankningsproblemer.
Flyafgangen fra Kastrup søndag med 300 passagerer blev først udsat og derefter aflyst og da det ikke kom afsted er et tilsvarende antal rejsende strandet på Phuket i et døgn.
De strandede på Phuket har fået en sms med besked om at flyet var udsat til tirsdag. Feriegæsterne ville blev hentet på deres hotel og fordelt på nye hoteller.
Først kunne de ikke tanke flyet og da de var færdige var der gået så mange timer at besætningen ikke måtte flyve pgra hviletidsbestemmelserne og de måtte udsætte 18 timer.
Skal man tro en danskers ord fra artiklen nedenfor, så er det ikke nemme arbejdsvilkår guiderne har
34-årige Rasmus H. Sørensen understreger, at de lokale TUI-guider har gjort alt, hvad de kunne.
- Men de bliver ladt totalt i stikken af TUI. Det var os, der måtte fortælle guiderne, at vi ikke kom af sted som planlagt. Guiderne er udstyret med mobiltelefoner med taletidskort, som for længst er løbet ud. Så man kan ikke ringe til dem.
Rasmus undrer sig også over, at der så ofte er problemer med flyene.
- Det må jo koste kassen for TUI. Vi skal have refunderet næsten halvdelen af rejsens pris nu. Det kan da slet ikke betale sig. Det er mit indtryk, at flyene er gamle og udslidte. Det er måske her, at problemer ligger, siger 34-årige Rasmus H. Sørensen
Det skulle vel ikke være det samme fly de laver lappeløsningner på?
Samme fly der hver dag flyver frem og tilbage på samme rute?
Jeg har rejst en del rundt i verden de sidste mange år og faktisk aldrig oplevet et fly blive aflyst pgra tekniske problemer eller ikke er kommet frem. Har oplevet aflysninger pgra uvejr. Heller ikke oplevet de store forsinkelse udover et par timer, med enkelte undtagelser. Det efterhånden hedengangne Malaysia Airlines meget ofte forsinket med tekniske problemer der lige skulle laves og så man missede næste forbindelse, som de dog rent rutinemæssigt stod klar med nye bookinger til ved ankomst (dem som mistede to fly - et som aldrig er fundet og det som fløj en rute over Ukraine fra Holland og blev skudt ned). Dog heller ikke fløjet med charterfly eller lavprisselskaber på oversøiske ruter.
Lars
Det står på planespotters der hvor der står config Y328.
Det er åbenbart ikke registreret på seatguru at det er omregistreret til TUIfly.
Redigeret af styker d. 13-02-2018 15:55
Kan se på trustpilot om TUI at flyet nærmest beskrives som de Aeroflot i gamle dage med træsæder uden hynder (der er siddet flade) og ellers bare beskrives som et gammelt slidt fly.
Men 19 år behøver jo ikke at være nogen alder for et fly, hvis det ellers vedligeholdes og interiøret holdes up-to-date. THAI flyver stadig med nogle Boing 747 på nogle ruter og nogle af dem er 20+ - men ligner nye flyere indvendigt med nyere interiør og flyver til tiden. Været med dem et par gange de sidste par måneder. Ellers ligger THAIs flyalder dog noget lavere end 20 - som SAS.
Ved godt det ofte er dem der har haft en skidt oplevelse eller bare har forventet mere, der skriver negative ting på Trust Pilot og andre steder, og måske pepper historien lidt op, men alligevel, det er mange. Og igen er tingene billige er kvaliteten måske også ofte derefter. Kan ikke forvente 1. klasses luksus til 4. klasses pris heller.
En skriver bl.a.:
Ingen wire-fire - det mange år siden jeg har fløjet uden.
Jeg vil da også helst være foruden brænd i ledningerne.... Men er WIFI
)gratis) standard idag på Oversøiske ruter? Emirates har det ihvertfald ikke. THAI ej heller på alle udenrigsruter.
Samme person også sur over hun er blevet fløjet til Phuket og kørt i bus til Krabi og ikke er blevet fløjet direkte til den noget mindre Krabi lufthavn. Personalet holder for mange pauser.
At hun så også kom hjem 20 timer for sent gør det måske ikke bedre...
Redigeret af Lars d. 13-02-2018 16:44
Lars
Var der ikke en rejsearrangør der engang sagde dårlig omtale er bedre end ingen omtale?
Det ser ud til TUI forsøgerdette koncept, dog ikke med morgendamer, men uheld.
Igen er fly til Thailand i problemer og måtte nødlande i Turkmenistan med motorproblemer.
Problemer med en motor var så store at piloten ikke fandt det forsvarligt at flyve.
70 passagerer er kommet på hotel, mens resten 221 har fået tæpper til at sove i lufthavnen.....
Så skal passagerene måske også vente i Turkmenistan i et døgns tid?
Samtidig har et andet TUI fly også efterladt et flyfuld passagerer på PHuket igen. De vil så blive hentet af et andet fly der er på vej.
Vi var tidligere inde på det var det samme fly der flyver ruten og har haft flere problemer.
Nu er det så motoren på flyet.
Hvad bliver det næste, hvis de ikke snart får lavet gennemgribende eftersyn/vedligehold?
Måske anvendes vedligeholdelsesfilosofien - vi lader det flyve til der sker noget, så reparerer vi det - ingen grund til at bruge unødige ressourcer på noget som måske ikke er grund til?
Og de venter stadig på Phuket - dem som skulle have været fløjet torsdag. Så skulle det blive fredag.
Nu ser det ud til det bliver engang lørdag. Hvor sjovt er det at rende og tjekke ind og ud, når man ikke ved om man har hele dagen, når de hele tiden bare udsætter.
Og måske endnu mindre sjovt at strande i Turkmenistans lufthavn som start på ferien i Thailand....