Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Visum til Thailand
visum 90 dage
 Udskriv debat Udskriv debat
nh114
30-07-2018 12:18
bruger
Antal indlæg: 3

Hej alle

Er der nogen der kan bekræfte at man kan få et 90 dages visum ved at søge på ambassaden i Hellerup ?

Venlig hilsen
nh114
milex
31-07-2018 07:26
Bruger
Antal indlæg: 65

Der er ikke noget der hedder 90 dages visum.

Du kan få et turist-visum der gælder i 60 dage - kan så forlænges i Thailand med 30 dage.
Så har du ialt 90 dage.

Men prøv at læse her:

http://thaiembassy.dk/category/visa-application/plication/

A12019
31-07-2018 15:41
Bruger
Antal indlæg: 136

milex skrev:
Der er ikke noget der hedder 90 dages visum.

Du kan få et turist-visum der gælder i 60 dage - kan så forlænges i Thailand med 30 dage.
Så har du ialt 90 dage.

Men prøv at læse her:

http://thaiembassy.dk/category/visa-application/plication/

Øh, nu blev der ikke spurgt om noget specifikt visum så svaret må være, at det kan man godt, da et non-immigrant visum giver 90 dages ophold ved indrejse.

Man bør måske også være mere tydelig med hensyn til visummets gyldighed og hvor mange dages ophold et visum giver ved indrejse. Et normalt turistvisum med en enkelt indrejse er gyldigt/gælder i 3 måneder, regnet fra udstedelsesdatoen og giver som nævnt 'ret' til 60 dages ophold.

http://thaiembassy.dk/validity-of-visa-period-o...d-of-stay/
nh114
31-07-2018 20:01
bruger
Antal indlæg: 3

tak for svar
vh nh114
girobank
10-08-2018 13:57
Bruger
Antal indlæg: 208

Jeg har lige fået 90 dages visa.
NON-IMM O single visa pris 500 kr.
Afs. 6. og retur i dag den 10.august, det var hurtig ekspedition af ambassaden.

Men jeg skal være der lidt længere, er det korrekt, at man kan få forlænget visa på det lokale immigrationskontor?

Ville jo egentlig gerne have et år (visa) med rapportering hver 3.måneder, selv om jeg er i DK ind i mellem, så skal jeg vel bare have et tilbagerejsestempel i passet?
Redigeret af girobank d. 26-08-2018 22:05
Grand Beach,Mae Phim,Klaeng, Rayong www.MaePhimproperty.com
Robin
27-08-2018 03:26
bruger
Antal indlæg: 1

Hej.

Jeg er lige nu i Thailand, Jeg rejser lidt rundt i Asien i et års tid, Men jeg vil rigtig gerne have Thailand som min "Base" Hvor jeg så kan tage et smut til feks. Myanmar, Laos osv.
Men jeg er lige for en uge siden kommet til Thailand og fået 30 Dage on arrival..
Er der mon nogen mulighed for at få Feks. Et 9 mdr. Turist Visum her i Thailand hos Immigration Office ?
Jeg befinder mig lige nu i Chiang Rai.

Jeg håber på et godt råd Smile
Mange tak
Robin

PS. Jeg har lige været inde på et lokalt Tour bureau som skriver
De også hjælper med visa.
Ham Thaien på kontoret der fortalte mig at for 20.000 Bath. Så kan jeg få et års visa uden problemer, jeg tror faktisk han prøvede at fortælle mig at jeg kunne få 1 år 3 mdrs visa for de 20,000 Bath..
Er det noget i kender til ? 😀
Redigeret af Robin d. 27-08-2018 04:01
A12019
27-08-2018 08:37
Bruger

girobank skrev:

Men jeg skal være der lidt længere, er det korrekt, at man kan få forlænget visa på det lokale immigrationskontor?

Ville jo egentlig gerne have et år (visa) med rapportering hver 3.måneder, selv om jeg er i DK ind i mellem, så skal jeg vel bare have et tilbagerejsestempel i passet?

Ja, dit ophold kan forlænges med op til 1 år, regnet fra udløb af dit eksisterende ophold. Du kan søge om forlængelse 30 dage før udløb af dit eksisterende ophold og burde være nemt, kræver selvfølgelig at du opfylder de få (økonomiske) krav til forlængelse.

Du kan ved samme lejlighed søge en re-entry permit (enkelt eller flere) som gør at du bevarer eksisterende tilladelse til ophold ved indrejse - koster 1000 baht for enkelt og 3800 baht for flere indrejser. Hvis ikke du har en sådan vil du ved indrejse miste din tilladelse til ophold og er derfor (som hovedregel) tvunget til at søge nyt visum udenfor landet igen.

Ved ophold i længere tid end 90 dage skal du som nævnt rapportere din adresse til den lokale immigration. Bemærk lige at 90 dages ‘tælleren’ nulstilles hvis du rejser ud af landet. Nyt arrival-kort betyder start på nye 90 dage.

Du skal også være opmærksom på at immigrationen i Chon Buri godt kan have lidt anderledes krav og procedurer end eksempelvis immigrationen i Bangkok. Det er i hvert fald hvad man kan læse sig frem til på ThaiVisa
Lars
27-08-2018 15:15
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 6724

Robin skrev:
Hej.

Jeg er lige nu i Thailand, Jeg rejser lidt rundt i Asien i et års tid, Men jeg vil rigtig gerne have Thailand som min "Base" Hvor jeg så kan tage et smut til feks. Myanmar, Laos osv.
Men jeg er lige for en uge siden kommet til Thailand og fået 30 Dage on arrival..
Er der mon nogen mulighed for at få Feks. Et 9 mdr. Turist Visum her i Thailand hos Immigration Office ?
Jeg befinder mig lige nu i Chiang Rai.

Jeg håber på et godt råd Smile
Mange tak
Robin

PS. Jeg har lige været inde på et lokalt Tour bureau som skriver
De også hjælper med visa.
Ham Thaien på kontoret der fortalte mig at for 20.000 Bath. Så kan jeg få et års visa uden problemer, jeg tror faktisk han prøvede at fortælle mig at jeg kunne få 1 år 3 mdrs visa for de 20,000 Bath..
Er det noget i kender til ? 😀

Lad mig starte med det sidste.

Visum kan IKKE udstedes i Thailand. Det skal ske udenfor Thailand.

Det de "tilbyder" må være en forlængelse og den måde de vil gøre det på er dybt ulovligt. En forlængelse koster 1.900 baht efter reglerne hvis man opfylder betingelserne. Så kan man jo gætte på hvorfor prisen så er 20.000 baht. Det er bla. til at smøre de rigtige steder.

Men det er ikke gyldig opholdsgrundlag, selvom stempler kan se sådan ud.

Det vil svare til at udlændinge i Danmark kunne betale store penge for at få opholdstilladelse, der så er lavet med bestikkelse af danske embedsfolk.

Men jo vil man starte med at være kriminel gæst i et andet land, så kan ingen jo forhindre det Grin
Og være med til at det hele tiden bliver sværere og sværere at få visum til længere ophold i Thailand, fordi andre har misbrugt systemerne.

Men til det mere legale og hvordan du kan få det til at hænge sammen.

Visum som sagt kan kun laves udenfor Thailand og 9 mdr. visum du nævner kan du kun få i Danmark. (regner med du mener multiple entry turistvisum, som gælder til indrejse i 6 mdr og ialt så kan give 9 mdr.
Ellers kan visum fået i nabolandene, f.eks. i Laos, Vientianne. Her kan du få et visum der giver lov til en indrejse af 60 dage. Det kan forlænges med 30 dage. I løbet af de første 60 dage kan du søge en re-entry permit og du vil så kunne rejse ind igen indenfor de 60 dage.

Ellers er det med indrejse som du har nu. 30 dage visumfrit ophold hver gang du rejser ind.
Kan så kun gøres over landegrænser 2 gange om året. Med fly flere gange.

Skal du være mere end de 30 dage kan du søge 30 dages forlængelse til 1.900 baht.

Jo, ved nok at det her måske gjorde dig endnu mere forvirret. Så spørg endelig igen ind til noget af det og jeg og andre kan forsøge at uddybe.
Lars
A12019
27-08-2018 18:22
Bruger

Lars skrev:

Det de "tilbyder" må være en forlængelse og den måde de vil gøre det på er dybt ulovligt. En forlængelse koster 1.900 baht efter reglerne hvis man opfylder betingelserne. Så kan man jo gætte på hvorfor prisen så er 20.000 baht. Det er bla. til at smøre de rigtige steder.

Jeg kan ikke se at det skulle være dybt ulovligt medmindre du hentyder til trådstarter som betaler sig fra ikke at kunne opfylde betingelserne for en forlængelse.

Metoden er god nok og betyder at du kan rejse ind i landet på et 30-dages stempel eller med et alm. turistvisum og derefter søge om forlængelse af ophold i 365 dage eks. på baggrund af 'retirement' eller andet - en forlængelse som koster de nævnte 1,900 baht. Man kan dog ikke søge om længerevarende forlængelse med 30-dages stemplet eller turistvisummet da der kræves et non-immigrant visum.

Turistvisummet kan ved brug af TM 86 konverteres/ændres til non-immigrant visum og TM 87 kan bruges til ansøgning om non-immigrant visum hvis der indrejses uden nogen form for visum, eks. det kendte 30-dages stempel som gives til bla. danskere. Konvertering til eller ansøgning om non-immigrant visum koster 2,000 baht.

Man kan herefter søge om en normal forlængelse (extension of stay) baseret på retirement, ægteskab, uddannelse eller hvad der nu findes af muligheder.

TM.86 og TM.87 kan findes nederst på denne her side:
http://immigrationbangkok.com/thailand-immigrat...ion-forms/

Krav til ansøgning om forlængelse kan ses her:
https://www.immigration.go.th/content/service_80service_80
A12019
28-08-2018 15:36
Bruger

girobank skrev:

Jeg er lige kommet tilbage fra Bangkoks Immigrationskontor som ligger i Chaeng Wattana i den nordlige del af byen. Formålet var den årlige fornyelse/forlængelse (extension of stay) af mit ophold - forlængelse på 1 år baseret på 'retirement' hvilket foregik uden de store problemer.

Krav kan sikkert læses andetsteds men jeg medbragte:

1. Ansøgningsskema (TM 7)
2. Kopi af pas (udvalgte sider)
3. Certifikat fra den danske ambassade i Bangkok som bekræftede at jeg har en månedlig indtægt over de krævede 65,000 baht
4. Pasfoto, str. 4x6 cm.
5. Gebyr på 1,900 baht

Jeg ankom omkring 8.30 og var færdig med forlængelsesdelsen omkring 10.45. Selve 'sagsbehandingen' tog kun 10 min. og resten af tiden var bare venten.

Jeg søgte derefter om en re-entry permit (flere indrejser) og medbragte:

1. Ansøgningsskema (TM 8)
2. Kopi af pas (udvalgte sider)
3. Pasfoto, str. 4x6 cm.
4. Gebyr på 3,800 baht

Den sidste del tog omkring 2,5 time og jeg kunne således forlade bygningen kl. 13.15 - den ene time skyldtes dog frokostpause fra 12-13 hvor hele kontoret lukker ned.

Ikke de store problemer men det kunne være rart hvis man kunne få klaret begge dele samme sted og ikke som det foregår nu med venten 2 gange.

Jeg kom derud ved først at tage metroen til Tao Poon stationen og derefter bus nr. 66 som (vistnok den eneste) kører direkte til døren.
Lars
29-08-2018 11:58
Brugers avatar

Bruger

Farang baa skrev:
Lars skrev:

Jeg kan ikke se at det skulle være dybt ulovligt medmindre du hentyder til trådstarter som betaler sig fra ikke at kunne opfylde betingelserne for en forlængelse.

Metoden er god nok og betyder at du kan rejse ind i landet på et 30-dages stempel eller med et alm. turistvisum og derefter søge om forlængelse af ophold i 365 dage eks. på baggrund af 'retirement' eller andet - en forlængelse som koster de nævnte 1,900 baht. Man kan dog ikke søge om længerevarende forlængelse med 30-dages stemplet eller turistvisummet da der kræves et non-immigrant visum.

Turistvisummet kan ved brug af TM 86 konverteres/ændres til non-immigrant visum og TM 87 kan bruges til ansøgning om non-immigrant visum hvis der indrejses uden nogen form for visum, eks. det kendte 30-dages stempel som gives til bla. danskere. Konvertering til eller ansøgning om non-immigrant visum koster 2,000 baht.

Man kan herefter søge om en normal forlængelse (extension of stay) baseret på retirement, ægteskab, uddannelse eller hvad der nu findes af muligheder.

TM.86 og TM.87 kan findes nederst på denne her side:
http://immigrationbangkok.com/thailand-immigrat...ion-forms/

Krav til ansøgning om forlængelse kan ses her:
https://www.immigration.go.th/content/service_80service_80

[/quote]

Du har ret i metoden kan bruges.

Der er ikke noget i teksten der indikerede at der blev informeret om de krav der er, økonomiske og alderskrav, eller at der var informeret om hvad det gik ud på.

Men jo er man mere end 50 og pensionist og kan vise den økonomi der skal til og har de papirer klar kan man søge forlængelse lovligt. Det kun retirement forlængelse, plus 50 år, der kan komme på tale som jeg ser det i dette tilfælde.
Det står der også om her på siden:

Visum og forlængelser - Pensionist

Men...

sandt at sige er det vel en offentlig hemmelighed at dem som betaler de store beløb for en forlængelse i stor udstrækning er personer der ikke opfylder kravene til forlængelser og bruger de services til at få visum uden at være kvalificerede da de bureauer kan skaffe adgangen af bagdøren.

For det er ret nemt selv at gøre, speciel for pensionister da der næsten ingen papirarbejde er. Skal der lige konverteres først så kræver det lidt mere.

Der tilbydes så også Non Imm B arbejdsvisum til dem som ikke er gamle nok af bagdøren i nogle tilfælde.

Eller omvendt en offentlig hemmelighed at det nogle steder er muligt at få lavet visum selvom man ikke er berettiget til det.

Syntes det her lignede lidt det - måske ikke.

Men lad os høre fra Robin hvad han mener om det og om han er over 50 og pensionist.
Redigeret af Lars d. 29-08-2018 12:01
Lars
Lars
29-08-2018 12:14
Brugers avatar

Bruger

Til Girobank og forlængelser.
Farang Baa har forklaret fint. Bangkok lidt af et mareridt med de lange ventetider, også for 90 dages rapportering. Har haft god succes med at komme efter frokost og der har ikke været så mange i kø. Problemet er så at nå re-entry også. Det kan også tage 1-2 timer i ventetid at få lov at betale de penge.

Du kan få et Non Imm O, base i pensionist, i DK. enkelt indrejse, 90 dages ophold nok.

En måneds tid inden de 90 dage udløber kan du få forlængelse på lokale immigrationskontor.

Måske skal du huske dit skøde som bevis på hvor du bor og i de provinser hvor de kræver TM 30 anmeldelse af adresse, også huske at gøre det inden. Har læst, men ikke hørt fra nogle personligt, at nogle steder kan man få lov at betale bøde for ikke at indgive TM 30 anmeldelsen.

Det kræves ikke i Bangkok.

Så får du en tilladelse, Permission to stay, til at være i Thailand i 12 mdr.

Ønsker du at rejse ud og ind igen skal du så have re-entry permit. Enten til en indrejse eller flere. Prisen til forskel. Søges nok nemmest mens du får forlængelse, men kan også laves i Bangkoks lufthavn ved afrejse.

Så skal du så have det til at passe året efter med at få forlænget når det er ved at udløbe og være i Thailand på det tidspunkt.

Eller den lange vej fra alm. 30 dages indrejsestempel og konverteringen til Non Imm O og så forlængelse.
Lars
A12019
29-08-2018 13:16
Bruger

Lars skrev:
Men...

sandt at sige er det vel en offentlig hemmelighed at dem som betaler de store beløb for en forlængelse i stor udstrækning er personer der ikke opfylder kravene til forlængelser og bruger de services til at få visum uden at være kvalificerede da de bureauer kan skaffe adgangen af bagdøren.

For det er ret nemt selv at gøre, speciel for pensionister da der næsten ingen papirarbejde er. Skal der lige konverteres først så kræver det lidt mere.

Der tilbydes så også Non Imm B arbejdsvisum til dem som ikke er gamle nok af bagdøren i nogle tilfælde.

Eller omvendt en offentlig hemmelighed at det nogle steder er muligt at få lavet visum selvom man ikke er berettiget til det.

Syntes det her lignede lidt det - måske ikke.

Men lad os høre fra Robin hvad han mener om det og om han er over 50 og pensionist.

Jeg kender ikke alle de offentlige hemmeligheder men tror ikke at forlængelsen bliver baseret på retirement da det er for nemt at opdage ved en kontrol og desuden lidt svær at bortforklare med sjusk eller hvad der ellers bruges i sådanne situationer. Dermed ikke sagt at der ikke foregår fusk med andre typer af forlængelser men jeg tror bare ikke at de bliver tilbudt til alle og enhver som det tilsyneladende ser ud til at være tilfældet her.

Jeg tror derimod at der er tale om en forlængelse baseret på studie/sprogskole, populært kaldet ED-visa og som der umiddelbart ikke er noget ulovligt ved - i hvert fald ikke på tidspunktet for udstedelse og såfremt ansøger har til hensigt at følge studiet.

Jeg kender ikke reglerne (for ED-visa) i detaljer men ved fra tidligere ophold på Chulalongkorn Universitetet i Bangkok at mine (sprogskole) medstuderende kun har kunnet få forlængelse til udgangen af betalte moduler og således ofte skulle en tur på immigrationen - medbringende papirer fra universitetet som bekræftede at de havde godkendt fremmøde til tidligere moduler. Spørgsmålet er så om man i Bangkok (eller andre steder) kan få forlængelse i et år ved betaling af kursusgebyr for et år på en gang eller om forlængelse sker løbende.
Jonner3000
19-08-2019 14:34
Bruger
Antal indlæg: 85

Jeg vil gerne rejse fra Danmark til Thailand og være der i cirka 4 måneder

(altså omkring 120 dage)

Jeg har tænkt mig at få lavet et Turist Visum hjemmefra med 1 indrejse, hvilket giver mig ret til 60 dage i Thailand når jeg ankommer.

(Turist visum med 1 indrejse, og lave én forlængelse og rejse ud af Thailand én gang)

De 60 dage ønsker jeg at forlænge med 30 dage på immigrationskontoret i Chanthaburi, Thailand

- Altså så jeg må være i landet i 90 dage.

Inden de 90 dage udløber vil jeg lave et "visa run" via. bus fra Chanthaburi til Cambodia.

(jeg skal huske at være opmærksom på at lave mit visa run inden datoen hvor mit turist visum udløber)

- og når jeg så ankommer til Thailand igen, får man så 15 dage eller er det 30 dage ?.

Jeg har ikke kunne finde frem til om det er 15 dage eller om det er 30 dage, hvis man laver visa run via landegrænse med bussen.

Er der nogen her inde der kan fortælle mig det?.
milex
19-08-2019 16:26
Bruger
Antal indlæg: 65

Du får 30 dage. Men vær obs. på du kan kun få visa-extention 2 gange pr. kalenderår når det er via land-border.
Jonner3000
19-08-2019 17:28
Bruger

Hej Milex.
Det lyder bare godt, for jeg troede nemlig kun at det var 15 dage.
Tak for hjælpen.
Jonner3000
20-08-2019 08:02
Bruger

milex skrev:
Du får 30 dage. Men vær obs. på du kan kun få visa-extention 2 gange pr. kalenderår når det er via land-border.

Hej Milex,

Jeg glemte at undersøge om de 30 dage fra min 'visa border run tur' kan forlænges på et immigrationskontor, så jeg får 30 dage mere.

Det kunne jeg godt tænke mig at gøre, hvis det er muligt.

Ved du om man kan det?.

Hører gerne fra nogen der ved om det kan lade sig gøre..

På forhånd tak, og ønsker jer en god dag.
Lars
21-08-2019 16:17
Brugers avatar

Bruger

De 30 dage via landegrænse kan forlænges som hvis det var ankomst med fly. Ingen forskel der.

Her et par link til sider her på thaiguide, hvor de 30 dages ophold ved indrejse over landegrænser er beskrevet

www.thaiguide.dk/indendurejser/visum/index.html
www.thaiguide.dk/indendurejser/visum/uden-visum...
www.thaiguide.dk/forum/forum/viewthread.php?thr...

I tilfælde af at du skal bo privat i Thailand, så er der sat nye procedurer iværk med at man skal sørge for at det registreres på immigrationskontor hvor man bor. Gøres det ikke siges det at kunne give problemer med forlængelser af visa og ophold.
Lars
Jonner3000
23-08-2019 10:51
Bruger

Tak for svaret Lars.

Jeg bor hos private Thai'er som snakker meget lidt engelsk.
Da jeg skulle forlænge med 30 dage
- sidste gang da jeg var i Thailand, der lånte jeg en fra familiens id kort, og viste det på immigrations kontoret, sammen med den udfyldte blanket, som et af familie medlemmerne havde udfyldt hjemmefra.
Det gik fint og var ingen problem.
(men de 30 dage, var ikke efter en "visa border run tur" det var bare mine 60 dage der skulle forlænges)
Men det er godt at vide at det osse kan lade sig gøre efter en "visa border run tur" :-)

Ha' en god dag der ude.
Lars
23-08-2019 13:58
Brugers avatar

Bruger

Men tiderne ændrer sig desværre. Det har været krav i nogle provinser nogle år men specielt i år har det taget om sig.

Der har de seneste måneder og særligt de seneste par uger været meget snak om de nye regler som egentlig ikke er nye, men blot håndhævelse af loven fra 1979, hvor verden og antal udlændinge og formål unægtelig var anderledes end idag.

Derfor kræver de fleste steder nu at der laves en rapportering af adresse for alle udlændinge i Thailand.

Det er uafhængig af selve papirerne til ansøgning om forlængelser.

Hidtil har hoteller skullet gøre det for gæsterne.

Nu skal også private rapportere hvem de har boende. Indenfor 24 timer efter vedkommende er ankommet. Gør de det ikke er det gæsten der skal betale bøde og måske have problemer med forlængelser (afhænger nok af dagsformen hos personalet/cheferne på immigrationen).

Det skal gøres hver gang men har overnattet i en anden provins også.

Det er denne rapportering der måske kan gøre det svært at forlænge ophold - hvis den ikke er gjort.

Her er lidt om det. Oversigt fra sidste uge af den der har fulgt meget med og selv deltaget forsamlinger og inviteret til forskellige handelskamres møder. Richard Barrow. Desværre på udenlandsk.

Everything I know about the TM30 form after attending chamber of commerce meetings and speaking at the FCCT
Lars
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Visum til DK - ansøgning skal udfyldes online, og betaling ligeså, fra 1. juli Visum til Danmark 18 12-11-2019
ophold i 67 dage ed børn på 6 mdr. og år + visum oplysninger Visum til Thailand 3 27-10-2019
Visum, visa run, eller? Visum til Thailand 14 26-10-2019
ca. 34 dage i Thailand Visum til Thailand 5 11-10-2019
Har jeg husket alt, til at hjælpe kæresten med at få visum til ferien i Danmark? Visum til Danmark 4 21-08-2019
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder