Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Generelt
Farang tigger penge i Thailand.
 Udskriv debat Udskriv debat
gall
02-09-2018 09:20
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 999

Når rejsebudgettet er for lille må man finde på alternative midler. Men dette kneb er måske ikke helt gennemtænkt. Måske glemmer den friske ungersvend at for at få indrejsevisum skal man kunne forsørge sig selv i den periode man opholder sig i landet.

Tiggeriet har skabt forargelse i brede kredse. og efter artiklens tekst at dømme er det ikke en engangsforteelse.

Hvad mener du? Kan en farang tillade sig at tigge i Thailand?

Måske burde indlægget høre under trådem,"10 ting, man ikke gør i Thailand"Grin
https://www.thaiguide.dk/forum/forum/viewthread...ead_id=123

Artiklen kan læses her; https://www.news.com.au/travel/travel-updates/p...7c208d3dc2

cdn.newsapi.com.au/image/v1/be02d9cd8c4dab7a51d4fc764a3e9e7c
Thomas
A12019
02-09-2018 15:42
Bruger
Antal indlæg: 136

De burde smides ud med det samme medmindre tiggeriet skyldtes omstændigheder som de 100% har været uden skyld i, eks. tab af hjemrejsebilletter eller pas. Ingen nåde fra min side hvis der tigges til forlængelse af deres ophold i 'Amazing Thailand'

Tiggeri er efter min bedste overbevisning også forbudt i Thailand hvilket man dog ikke skulle tro efter en aftentur op og ned af eks. Sukhumvit Road eller Ratchadamnoen Road i Bangkok.
Lone
04-09-2018 09:10
Bruger
Antal indlæg: 23

Hej!
Unge mennesker har jo altid prøvet at gøre deres rejser så billige som muligt og hvis han bare sidder stille og roligt med sit skilt, så kan jeg egentlig ikke se, at det er et problem.

Hvis tiggeri er forbudt, så er der vel nogen der tager sig af det, eller hvad? Der sidder jo også tiggere (lokale) uden for de alle de 7Eleven-butikker jeg er gået forbi i Thailand. Må de så heller ikke sidde der?

Jeg kan til gengæld godt forstå, hvis thai'er synes at det er mystisk, at man kan have råd til at rejse halvvejs rundt om jorden og så ikke have råd til at være der.
A12019
20-09-2018 18:35
Bruger

Endnu en farang som er kommet i pengenød men det ser dog ud til at han er uden skyld i pengeproblemet...

Salg af ure kan måske ikke helt sammenlignes med eksemplet i startindlægget da en form for modydelse ikke går under kategorien tiggeri - i hvert fald ikke hvis der tages udgangspunkt i den danske lovgivning hvor tiggeri i øvrigt også er forbudt.

Billedet er taget på Ratchadamnoen Klang Road i Bangkok - gaden der går fra den nordlige ende af Sanam Luang (den grønne plæne ved Grand Palace) til Democracy Monument.

o7crgq.bn.files.1drv.com/y4mChcQR3-hQgylfkULyEMlO7chur2uEyJswglFhaKADCCqKi4hFfA6otMR5kD8PmQ0vvdDQNFN4DK-nR8Vv6cwWmxw4Mm7y5ylIPyTJhTKzCmPTtmXA5nzro3HWx5vt8U3F5UexDT4Xuf40Llc4aEVUnxGSV8mpfUXd8foDDAMBmk6Ke4K3Y83vR5iBdUhqTft?width=1024&height=683&cropmode=none
tomtomDK
02-10-2018 08:49
Bruger
Antal indlæg: 38

Er generelt af den opfattelse at hvis man kun har råd til at tage jorden rundt med "Ryan Air", uden forsikring og med alt for lidt lommepenge, så har man slet ikke råd til at tage afsted og burde blive hjemme (Gælder sådan set også en tur til Kreta eller lign.) ! Alle Grunde til at man skal ud at tigge, kan dækkes ind under ovenstående, så der er ikke nogen undskyldning ......... men det er så min mening !
Lars
03-10-2018 12:48
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 6676

En ting er nok loven og noget andet holdninger. Så vidt jeg ved er tiggeri forbudt og specielt for udlændinge - det er vel en indtægt og dermed ulovligt. Var engang på tale at der skulle udstedes kort til tiggere der gav dem lov at tigge, thaiere, men blev vist aldrig til noget.

Gutterne i første indlæg fra Ukraine og Rusland blev taget og kort efter de var lukket ud stod de et andet sted med en ny syg historie, som de fleste tiggere gør for at snyde sig til penge...

thethaiger.com/wp-content/uploads/2018/08/39989459_664126633957296_650879581921738752_n.jpg

En gang ved grænsen til naboland kom en ung kvinde, tydeligvis russisk/ukrainsk, hen og spurgte om hun ikke kunne få penge til en minibus til Bangkok. Hvorfor spurgte jeg. Jo for de havde brugt (ikke mistet) alle deres penge i nabolandet og havde ikke penge til at komme videre - de var 2 eller 3 ialt. Troede man på den? Næ og hvis det var sandt, så må de jo tage toget på 3. klasse til lufthavnen og hjem og ikke en dyr minibus.
Lars
A12019
03-10-2018 16:42
Bruger

Lars skrev:
En ting er nok loven og noget andet holdninger. Så vidt jeg ved er tiggeri forbudt og specielt for udlændinge - det er vel en indtægt og dermed ulovligt. Var engang på tale at der skulle udstedes kort til tiggere der gav dem lov at tigge, thaiere, men blev vist aldrig til noget.

Der er faktisk en lov som forbyder tiggeri og som blev strammet op for er par år siden. Loven hedder noget med 'begging act'

https://www.thephuketnews.com/tough-begging-con...-58448.php
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum Visum til Thailand 66 20-08-2019
Seks eksplosioner i Thailand: Advarer danskere Nyheder 2 02-08-2019
Regler i Thailand Sikkerhed 2 30-07-2019
"Thailand til Thy" familierne gennem 10 år - ny film Kærester m.m. 9 16-06-2019
Thailand fået ny Dronning - HM Kongen er blevet gift Kongeligt 1 01-05-2019
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder