Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Generelt
Thai forum/chatroom.
 Udskriv debat Udskriv debat
Muggi
20-09-2018 23:55
Bruger
Antal indlæg: 9

Jeg er ny her...Jeg har en kæreste i Thailand og kom til tænke på om thailændere i Danmark eller tilknytning til Danmark har et sted hvor de kan dele deres spørgsmål/erfaringer.... altså et chatroom eller forum.. enten på nettet eller Line app...Whatsapp… Når man søger på google er det kun dating sider eller det der er værre der dukker op....
så hvis der er nogen der ved noget om det ville det være rart....

M.v.h Muggi.
Lars
21-09-2018 13:50
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 6674

Jeg kan desværre ikke hjælpe med direkte links. Men vil tro der er en del af det som du lider efter. Ligesom der er mange fora og fb grupper og lignende for danskere i Thailand.

De bare ikke nemme at finde for os når vi søger. Tror mange grupper måske bruger thailandsk sprog og bogstaver.

Så sig til din veninde, at hun skal prøve at søge facebook og lignende på thai. Thai Pantip portalen spænder også meget vidt og måske noget der. Igen skal søge på thai.

Ellers er der flere thai danske foreninger i Danmark. De må kunne give et par fif ved henvendelse?
Lars
Muggi
23-09-2018 00:30
Bruger

Mange tak Lars..
Tak for svaret.....
Min tanke var om der måske var nogen her som har en thai kæreste eller kone som benyttede sig af den slags kommunikation eller havde gjort.

Muggi.
Lars
23-09-2018 03:47
Brugers avatar

Bruger

Jeg er godt med på hvad du kigger efter men gav et par andre bud.

Har kæresten prøvet at søge selv på thai?
Lars
Muggi
24-09-2018 11:04
Bruger

Nej det har hun ikke...de har det jo med at holde tingene lidt ind til kroppen...men så taler hun med nogen på FB/messenger eller hvor hun gør det...og det er altid nogen som ikke ved sk.. om Danmark...Derfor tænkte jeg at jeg ville prøve at se om der fandtes nogle grupper for thai`er som HAR viden om at leve i Danmark.....
Lars
24-09-2018 12:54
Brugers avatar

Bruger

Ja det er ikke alt man hører som man lige skal tro på, hverken fra thaiere i Danmark eller omvendt.
Kunne tro nogle fora f.eks. på FB er lidt lukkede og måske kun for fastboende.

Men når man er immigreret så skal der jo helst være noget bedre kommet ud af det. Mener at nogle thaiere i Danmark måske vil have tendens til at gøre alt lidt rosenrødt og det er så fedt og er rig og vildt glad for at bo i Danmark - hvor virkeligheden måske kan være lidt mindre positiv. For ellers er det jo lidt nederen og nederlag at være flyttet - og flytte hjem uden noget er endnu større nederlag. Så alle har det rigtigt godt i Danmark osv.

Ligesom pigerne i den første film om Thailand til THy der kom hjem i landsbyen og fortalte om det fede, dejlige liv som luder i Pattaya - selvom det måske ikke er så fedt endda... Ja også Nigerianske kvinder lider under det er kæmpe nederlag at skulle vende hjem igen uden at være blevet rig og fundet lykken.

Ja lidt tilsvarende såmænd nok siges om danske immigranter i Thailand, hvor vi måske også kan have tendens til at rose livet mere og ikke ser det som andre ser, ikke vil se det eller ihvertfald ikke vil indrømme, hvis nogle dele af ens valg ikke er endt som man drømte om og som man siger de er endt.

Det var måske lidt rodet skrevet...
Lars
styker
24-09-2018 15:28
Bruger
Antal indlæg: 63

Det fik mig til at tænke på denne artikel, fatter desværre ikke meget af hvad hun siger da dialekten er voldsom ifht det Bangkok Thai jeg normalt hører.
https://www.sweet3mango.com/2018/02/04/isaan-gi...-princess/

Trådstarter må nok se i øjnene at det ikke er fra andre Thaier hun skal søge sin primære viden om det danske samfund.
Som han selv har observeret ved flertallet ikke noget om det hun vil vide alligevel.

Og det værste ved det er jo at hvis hun har noget hun gerne vil have svar på.
Ja så brænder de hellere en løgn af end at sige det ved de ikke, dette pga det er noget af det værste der kan overgå en Thai er at sige det ved de ikke.

Dette er jo lig med at miste Face big time, dette er nu generelt for asiater og deres kultur.

Hvis man har arbejdet sammen med vietnamesere ved man også at de aldrig siger de ikke har forstået noget, de siger bare jaja istedet og går måske hen og laver det modsatte af hvad man troede.

Min kone har været i DK i 30 år og hun taler flydende dansk og kender samfundet fint.
Men hun gider generelt ikke hjælpe nogen Thaier, da de alligevel spørger en hel masse indtil de får det svar de gerne vil have.
Også er kulturforskellen for hende der kommer fra Bangkok også dem fra nordøst thailand nok også for stor til hun kan komme overens med dem ret længe.

Også tror jeg generelt dem der har et godt netværk/organisation på nettet her i DK ikke lige er den gruppe hun skal søge hendes informationer ved.
F.eks. er thai "massagebranchen" vist ret godt organiseret med nogle bagmænd/kvinder der sørger for rejse og visum/invitation og opfyldelse af krav.
Redigeret af styker d. 24-09-2018 15:32
Muggi
26-09-2018 07:22
Bruger

Tak for til Lars og Styker….og undskyld den sene respons....

Som jeg læser det er det klogeste vist at lade være med at bruge mere tid på at lede efter et seriøst thai forum.....

Og Thaimassagebranchen skal hun i hvert tilfælde ikke snakke med....Hun er en pæn pige som læser til advokat...the law..

Men en af min brors kollegaer er gift med en thai og jeg har fået lov til at komme med spørgsmål....så måske de kan dele lidt.

Har i øvrigt tænkt mig at flytte til Helsingborg, da det hele er meget lettere i Sverige...ang. immigration.... og jeg bor i Helsingør og arb. lige i nærheden, så forskellen bliver ikke enorm for mig.

Tak igen for jeres svar.

Muggi
Muggi
26-09-2018 07:40
Bruger

Og til styker….

Ang. linket....Jeg fatter Nada af hva hun siger, men kan forstå at hun har gået i troen om at hun kom til Disneyland...Min kæreste er heldigvis godt klar over hvad det vil sige at arbejde og at livet her ikke er en dans på roser,+ at ting koster her.

Muggi
girobank
08-10-2018 21:16
Bruger
Antal indlæg: 188

Muggi og Lars, der er dansk-thai foreninger flere steder i Danmark, men de bruges faktisk kun til social samvær/ fester og snak.

Ikke noget med at hjælpe andre thailændere.
Grand Beach,Mae Phim,Klaeng, Rayong www.MaePhimproperty.com
Muggi
08-10-2018 21:38
Bruger

Tak til girobank.....
Er ikke helt med på hvad denne adr:www.MaePhimproperty.com…. har med sagen at gøre....men lad nu det ligge...Wink

Muggi
A12019
09-10-2018 00:25
Bruger
Antal indlæg: 136

Muggi skrev:
Tak til girobank.....
Er ikke helt med på hvad denne adr:www.MaePhimproperty.com…. har med sagen at gøre....men lad nu det ligge...Wink

Muggi

Adressen er bare end del af girobanks signatur som bliver vist i bunden af alle hans indlæg. Du kan også lave en signatur på siden 'Rediger profil'
Muggi
09-10-2018 06:50
Bruger

Tak til Farang baa.
Så blev jeg så meget klogere..... så lidt skjult reklame her er åbenbart okay....
Så er der snart kun en gåtur i skoven tilbage for at undgå reklame helvede...

Muggi
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thai kæreste til danmark permanent Opholdstilladelse i Danmark 5 03-07-2019
Thai Festival 2019 - Lørdag d. 6. juli, København Arrangementer i Danmark 2 01-07-2019
Hjælp til visum ansøgning for en Thai Visum til Thailand 4 25-05-2019
Nye rejsetider med Thai Airways Rejseplaner 1 15-03-2019
Thai visum til DK - op til 31.500 kr i banken - nye regler feb 2018 Visum til Danmark 12 10-12-2018
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder