Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Visum til Thailand
Forlængelse af visum
 Udskriv debat Udskriv debat
Pernillesoerensen90
08-10-2018 08:27
bruger
Antal indlæg: 1

Hej
Tænkte på om nogle herinde kan hjælpe os med at finde ud af, hvordan vi nemmest forlængere vores non-o visum.

Vi er i Thailand for at lave frivilligt arbejde og har fået et 90 dages non-o visum udstedt hjemmefra. Da vi skal være hernede i mere end de 90 dage, vil vi høre om det er muligt at forlænge vores visum uden at rejse ud af landet da udrejse kun giver 60 dages turist visum så vidt vi har forstået og vi har brug for mere end det?
Vi har til info kun single-entry visum.

Kan man forlænge sit non-o (frivillig) med 90 dage på immigrations kontoret i Bangkok eller evt. forlænge med 30 dage flere gange?

På forhånd tak
A12019
08-10-2018 13:33
Bruger
Antal indlæg: 136

Pernillesoerensen90 skrev:
Hej
Tænkte på om nogle herinde kan hjælpe os med at finde ud af, hvordan vi nemmest forlængere vores non-o visum.

Vi er i Thailand for at lave frivilligt arbejde og har fået et 90 dages non-o visum udstedt hjemmefra. Da vi skal være hernede i mere end de 90 dage, vil vi høre om det er muligt at forlænge vores visum uden at rejse ud af landet da udrejse kun giver 60 dages turist visum så vidt vi har forstået og vi har brug for mere end det?
Vi har til info kun single-entry visum.

Kan man forlænge sit non-o (frivillig) med 90 dage på immigrations kontoret i Bangkok eller evt. forlænge med 30 dage flere gange?

På forhånd tak

Nu får jeg sikkert skæld ud for det efterfølgende men man kan ikke forlænge et visum og for single-entry bliver det faktisk ugyldigt efter indrejse. Visum er egentlig kun en tilladelse til at rejse ind i et land og hver type af visum giver så ret til et bestemt antal dages ophold ved hver indrejse.

Man kan derimod godt forlænge sit ophold (extension of stay) hvilket er en helt normal procedure men det kræver selvfølgelig at man kan opfylde de stillede krav.

De væsentlige krav til forlængelse vil i jeres tilfælde være fremvisning af arbejdstilladelse og noget dokumentation/papirarbejde fra jeres organisation (arbejdsgiver). Kan de 2 hovedkrav opfyldes vil en forlængelse af jeres ophold umiddelbart ikke være et problem men man kan aldrig vide.

Jeg er ikke ekspert i forlængelser men mener at jeres situation hører under denne her kategori:
https://www.immigration.go.th/content/service_21service_21

Det var måske en ide at spørge jeres organisation om de kender noget til kravene men det bedste ville nok være hvis I eller jeres organisation tog kontakt til det lokale immigrationskontor for mere information.

Må man spørge hvad det frivillige arbejde går ud på og om I har fået en arbejdstilladelse. Sidstnævnte er som udgangspunkt nødvendigt hvis man har til hensigt at lave noget der bare ligner arbejde.

Jeg går også ud fra at organisation gav jer noget materiale som blev brugt ved ansøgning om non-immigrant visum i Danmark?

Læs måske også her:
https://www.thaiguide.dk/forum/forum/viewthread...ad_id=3250
https://www.thaiguide.dk/forum/forum/viewthread...ad_id=2413
Redigeret af A12019 d. 08-10-2018 17:14
girobank
08-10-2018 21:12
Bruger
Antal indlæg: 206

Pernille, jeg vil anbefale , at I kontakte det lokale immigrationskontor personligt. Medbrig de nødvendige papirer.

Som Lars skrev kan 90 dage ikke forlænges, man skal en tur ud af landet, men forsøg alligevel med et møde.
Grand Beach,Mae Phim,Klaeng, Rayong www.MaePhimproperty.com
Lars
11-10-2018 13:51
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 6703

Den nye immigrationsside, som du FarangBaa henviser til, har en lidt speciel opbygning, hvor det meste kun er på thai.Nå.

Men Pernille, er papirerne i orden bør du kunne forlænge på kontoret i Bangkok uden at forlade landet. Men det kræver de rigtige papirer fra det sted som du arbejder for. Hvilke tør jeg ikke sige, men det kan de oplyse på immigrationskontoret.

Kræver arbejdstilladelse at arbejde som frivillig og dermed også at kunne vise den når der søges forlængelse. Men det regner jeg med er på plads.

Er det en større organisation der er vant til at have frivillige, så ved de helt sikkert hvordan og kan hjælpe.

Som en guide er her link til hvor du kan finde de overordnede betingelser for at kunne forlænge opholdet og hvad der kræves af dokumentation.

Nederst på denne side er link til de 2 regelsæt:
Betingelser der skal være opfyldt - conditions.
Dokumentation der skal vises - Supporting Documents.

www.thaiguide.dk/indendurejser/visum/links.htm

Vil tro du går ind under punkt 2.21.

2.21 In the case of necessity where the
alien must stay to perform duties in a
public charitable organization, a foreign
private company, a foundation, an
association, a foreign chamber of
commerce, the Thai Chamber of
Commerce, or the Federation of Thai
Industries.

Dette er fra betingelserne (Conditions) der skal være opfyldt.

Men der kan være forskellige fra tid til anden og fra immigrationskontor til immigrationskontor hvordan det tolkes, så tjek op hvad der skal bruges.
Lars
A12019
11-10-2018 14:56
Bruger
Antal indlæg: 136

Lars skrev:
Den nye immigrationsside, som du FarangBaa henviser til, har en lidt speciel opbygning, hvor det meste kun er på thai.Nå.

Jeg beklager meget men siden blev ellers vist på engelsk da jeg så den men det skyldtes nok at jeg havde valgt engelsk på forsiden.

Den engelske version skulle se sådan her ud:

Lars
11-10-2018 16:25
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 6703

Haha specielt for for website setup. Nu kom der ENG frem for mig. Generelt har jeg lidt svært ved at finde rundt på siden og dens opbygning, men det er nok bare mig.

Det ser ud til at være samme tekst som i mine links, heldigvis. Nummeret "21" går også igen kan jeg se.
Lars
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Visum, visa run, eller? Visum til Thailand 11 17-10-2019
Visum til DK - ansøgning skal udfyldes online, og betaling ligeså, fra 1. juli Visum til Danmark 15 26-08-2019
visum 90 dage Visum til Thailand 22 26-08-2019
Har jeg husket alt, til at hjælpe kæresten med at få visum til ferien i Danmark? Visum til Danmark 4 21-08-2019
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum Visum til Thailand 67 20-08-2019
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder