Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Visum til Thailand
Vedrørende: Turist visum, Multiple Entry Tourist Visa (METV)
 Udskriv debat Udskriv debat
Noah
22-10-2018 17:52
Bruger
Antal indlæg: 127
Tilmeldt: 07.07.11

Tak for svaret Lars.

Det er helt fint, så vedlægger jeg 1250 DKK i kuverten, sammen med de andre dokumenter som de skal bruge.

God aften <3

Noah
11-11-2018 19:27
Bruger
Antal indlæg: 127
Tilmeldt: 07.07.11

Jeg har siddet og læst afsnittet:

Visum gyldighed - Længde af ophold:

Det her afsnit:

https://www.thaiguide.dk/indend...

Der er lavet et fint eksempel på et andet type visum end det jeg søger om, men jeg kunne godt tænke mig at prøve og se hvordan eksemplet ville se ud, hvis det gjaldt for et Turist visum, Multiple Entry Tourist Visa, METV:

Jeg tænker at sådan et eksempel også kunne være relevant at have under det indlæg.

Hvordan ville nedenstående eksempel være udfyldt korrekt med datoer ?:

Eksempel på Turist visum, Multiple Entry Tourist Visa, METV:

Visum udstedt 1. juli.

Enter before date vil være den ?.

Første indrejse er den 10 juli.
Der gives lov til at være i Thailand 60 dage. Dvs du skal rejse ud af Thailand igen senest efter 60 dage - senest den ?.
Både indrejse og udrejsedagene tælles som hele dage.

Der kan så rejses ind igen samme dag.

Du kan rejse ind i Thailand ligeså mange gange du vil inden ?.

Sidste indrejse kan f.eks. være ? og du vil få lov til at være 60 dage fra dennne dato, også selvom visumet udløber den ?

Visumet angiver blot senest mulige indrejse dato.


... På forhånd tak, og tak for et suverænt forum her inde.
Redigeret af Noah d. 11-11-2018 19:31
Lars
12-11-2018 16:32
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9351
Tilmeldt: 30.09.08

Jeg har ikke talt dagene op i svarene nedenfor, men det er at tælle 60 dage fra den dag man rejste ind og tælle både ankomst og afrejsedage med.

Ligeså med sidste indrejsedato og hvornår visumet er gyldigt til - der tælles så 180 dage.

Se mine svar med blåt.

Jonner3000 skrev:

Hvordan ville nedenstående eksempel være udfyldt korrekt med datoer ?:

Eksempel på Turist visum, Multiple Entry Tourist Visa, METV:

Visum udstedt 1. juli.

Enter before date vil være den ? Det vil stå på visumet. 180 dage efter det blev udstedt, inkl udstedelsesdagen (for METV)

Første indrejse er den 10 juli.
Der gives lov til at være i Thailand 60 dage. Dvs du skal rejse ud af Thailand igen senest efter 60 dage - senest den ? Her er svaret et lidt andet end for 1 års visum som er vist i eksemplet. Det fordi du efter de 60 dage til have to muligheder - rejse ud eller forlænge med 30 dage. 60 dage fra og med den 1. juli - hvor der så enten skal rejses ud eller forlænges inden eller senest den sidste dag.
Både indrejse og udrejsedagene tælles som hele dage.

Der kan så rejses ind igen samme dag. Det er normalt muligt, men nogle landegrænseovergange er lidt strikse med disse ud og ind ture og vil ikke altid tillade det. Grænseovergangen ved Poi Pet til Cambodia er blandt de mere strikse på det område.

Du kan rejse ind i Thailand ligeså mange gange du vil inden ?. I den tid visum et gyldigt. Skrevet i visumet som admitted until - dvs 180 dage efter den dag det blev udstedt (ikke den dag du modtog det)

Sidste indrejse kan f.eks. være 01-01-2019 og du vil få lov til at være 60 dage fra denne dato, også selvom visumet udløber f.eks den 05-01-2019?

Visumet angiver blot senest mulige indrejse dato.

... På forhånd tak, og tak for et suverænt forum her inde.
Redigeret af Lars d. 12-11-2018 16:34
Lars
Noah
13-11-2018 18:58
Bruger
Antal indlæg: 127
Tilmeldt: 07.07.11

Lars, tak for svaret min ven, sætter pris på det.
Jeg har lidt travlt i de her dage med at arbejde igennem for at skrabe nogen lommepenge sammen til rejsen, så jeg svarer på dit indlæg her, på et senere tidspunkt.
Redigeret af Noah d. 13-11-2018 18:59

Noah
16-11-2018 18:15
Bruger
Antal indlæg: 127
Tilmeldt: 07.07.11

Hej igen,

Vil lige fortælle at jeg har modtaget mit Turist Visum, Multiple Entry Tourist Visa (METV) med posten i går :-)

VALID FROM: 8 NOV 2018
VALID UNTIL: 07 MAY 2019

Mange tak for at ta´ jer tid til at svare her inde på forummet.
Ha`en god aften <3
Noah
20-11-2018 20:08
Bruger
Antal indlæg: 127
Tilmeldt: 07.07.11

Jeg har siddet her inde på siden og læst afsnittet "Forstå dit visum" og afsnittet "Gyldighed af visum og opholdets længde"

Har som sagt modtaget mit "Turist visum, Multiple Entry Tourist Visum".

På mit visum i passet står der:

VALID FROM: 8 NOV 2018
VALID UNTIL: 07 MAY 2019

"VALID FROM" is the day your visa is issued, which is the date you can start using your visa.

"VALID UNTIL" is the last day you can use your visa. It does not indicate the last day of your stay in Thailand.

Jeg har fået sendt en lap papir med fra ambassaden i Hellerup, i kuverten sammen med mit pas.

Papiret hedder "Understand your visa" og der står ikke "ENTER BEFORE" nogen steder men "VALID UNTIL".

Så er det mig der tager fejl, eller er "ENTER BEFORE" bare blevet lavet om, så det nu kaldes "VALID UNTIL" i visummet.

Fordi i mit METV visum står der som sagt ikke "ENTER BEFORE" men i stedet står der "VALID UNTIL" hvilket må betyde det samme.

Derfor, hvis afsnittet "Gyldighed af visum og opholdets længde" skulle opdateres under punktet METV visum, skulle der så ikke i stedet være skrevet:

Et visum giver dig ret til at rejse ind i Thailand, men du skal gøre det inden visumets gyldighed er udløbet.

Dette er angivet i visummet som "VALID UNTIL" dato på visumet.

Men visumet siger ikke i sig selv noget om hvor længe du kan være i Thailand ved hver indrejse. Det bestemmes af immigrationsmyndighederne i Thailand.

For enkelt indrejse turist visum er dette typisk 90 dage efter den dag det er udstedt.

For et METV visum med ubegrænset indrejser er gyldigheden 180 dage. Det betyder at den seneste dato du kan rejse ind i Thailand med visumet er 180 dage efter udstedelsen, skrevet som "VALID UNTIL" på visumet. Ved indrejse lige før udløb får du ret til 60 dages ophold som ellers.

Turist visum:
For tiden gives ret til 60 dages ophold på turist visum til danske statsborgere ved hver indrejse, bare du rejser ind inden visumet er udløbet.
Længden af opholdet er stemplet i passet og angivet som "ADMITTED UNTIL".

"ADMITTED UNTIL" (the last day you are permitted to stay in Thailand)

Derefter skal de 60 dage enten forlænges på et immigrations kontor i Thailand, eller du skal forlade Thailand. Også kaldet "visarun".

Indrejse kan dog ske igen samme dag som du rejser ud. F.eks. fly til Kuala Lumpur eller over grænseovergangene til f.eks. Burma, Laos eller Cambodia.

Der kan rejses ind i Thailand lige inden visummet udløber og derved få yderligere 60 dage som kan forlænges med 30 dage mere.


Lad mig venligst hvad i tænker, og om det er korrekt eller ej, at "ENTER BEFORE" i visummet er det samme som "VALID UNTIL"
Og om det blot er fordi at de har ændret dét, samt designet i visummet.

På forhånd tak.

Redigeret af Noah d. 20-11-2018 20:12

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Visum til Danmark - lange behandlingstider og ventetider på at booke tid til ansøgning - Ambassade Visum til Danmark 5 25-03-2024
Store prisstigninger for visum på vej? Visum til Thailand 2 15-03-2024
Visa udfyldt online Visum til Thailand 2 14-02-2024
Visa bekræftigelse Visum til Thailand 2 12-02-2024
Vietnam - nu 45 dages visumfri indrejse og turist E-visum til 90 dage Andre lande omkring Thailand - rundrejser 1 08-12-2023
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 3
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,233
· Nyeste bruger: Truetype
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder