Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - som turist - Rejseplaner
Hvad koster en ferie i Thailand? Ikke billet, men hele ferien.
 Udskriv debat Udskriv debat
Lars
19-03-2010 13:54
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7723

Mange har spurgt, hvad koster en ferie i Thailand?

Ja, hvad koster det? Rigtigt godt spørgsmål, da der er mange måder at holde ferie på?

Hvad har I tidligere brugt eller hvad regner I med at bruge næste gang?

En rejse kan måske deles op i to ting.

De ?faste udgifter" som fly, vaccinationer, rejseforsikring osv.

De ?variable? som mad og drikke, overnatning, udflugter, shopping, en tur i byen om aftenen, lokal transport, fly, tog taxaer, bus og så kassen diverse?

Der er er nok stor forskel på om det er en budget tur med rygsæk, overnatning på små guesthouses og mad ved gadekøkkener og så en tur på bedre hoteller og mad på mere vestlige restauranter.

Hvad har I brugt eller regner med at bruge og hvilken type ferie har I været på?

Er 500 kroner per person per dag nok til en familie på to voksne og to børn - 2.000 kroner per dag per familie?

Eller for meget eller lidt?
SB
19-03-2010 14:29
bruger
Antal indlæg: 3

Vi plejer at sige 1.000 kr. om dagen til to voksne og to børn til "de variable". Det plejer at passe, nogen dage lidt mere, hvis man f.eks. skal på tur, andre lidt mindre.
big-viking
20-03-2010 10:58
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 179

Kommer vel an på hvilken slags ferie man ønsker.. Er jeg oppe i landsbyen hos svigerfamilie ryger ikke mangen en Bath. Men er jeg i BKK og specielt alene uden konen så ryger der er del flere Bath.. Som ungkarl brugte jeg ikke under DKK 2000,- om dagen
birkedhoj
21-03-2010 20:26
Bruger
Antal indlæg: 65

Den næste ferie til Phuket januar 2011 26 nætter:
Flybillet Thai Premium class 28416,00
Fruens indkøb i lufthavnen røg og parfume ca. 4000,00
3 hunde i kennel ca 10000,00
Hotel 26 nætter 2300 B eller ca. 350-60 dkr. 9200,00
Veksler 20000 dkr. i danmark til mad o.l. 20000,00
så fra regner jeg at sparet hjemme forbrug (brændstof ,mad (også til hundene) koster en ferie nok omkring 60000.

hilsen
Ole.

xrenovatio
24-03-2010 15:52
bruger
Antal indlæg: 1

Såfremt man gerne vil have hele familien med og for et fornuftigt budget vil jeg anbefale Rayong beach. Det er altså ikke midten af byen Rayong jeg tænker på men det smukke strand område fra Rayong til Ban Phe. Her finder man lang hvid og ren strand. Det der måske er endnu vigtigere er prisniveauet. Priser ligger næsten 40 % under andre steder som BKK, Phuket og Hua Hin.

En god service lejlighed med 2 værelser på 120m2 kan fås for under 2,500 om ugen. Mad og attraktioner ligger som sagt langt under niveauet fra andre steder. Per person kan man spise fra 10-15 kroner per person. Luksus med flotte omgivelser kan fås for 150-200 kroner for 4 personer.

mvh
Anders
Mit navn er Anders og min blog http://asiaprestigeidentity.comentity.comog er født i Thailand men adopteret til dk, som 1 årig. For 4 år siden tog jeg en tur til Thailand og har boet der lige siden.
gall
26-03-2010 14:14
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022

Vi plejede at bruge betydeligt mindre på vores årlige ophold, á ca en måned i Thailand.
....Men så fik vi børn. Førhen kunne vi nøjes med et hotelværelse til 300-500 baht, og havde ikke noget imod at køre med bumletog, hvilket også var en oplevelse - De første par år (8 år siden) brugte vi vel omkring 15000 kr. til sammen for os 2 inkl transport, hotel, mad indenrigsflyvning osv.
Nu er der gået lidt mere luksus i det. Så nu kan det meget vel være ca 1000 kr pr dag for 2 voksne og 2 småbørn/baby. Det er inkl. hotel mad transport, også indenrigsflyvning osv. Vi rejser meget rundt når vi er der, men kunne til gengæld aldrig finde på at bo på de store resorts. Vi undgår også byer som Pattong, osv. Det skyldes dog mest at vi foretrækker at se Thailand fra den lidt mere naturlige side. Beløbet er uden flyvning til og fra Thailand
Redigeret af gall d. 26-03-2010 14:21
Thomas

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Corona virus i Thailand - opdateringer Corona inkl visum, indrejser 452 06-05-2021
Vaccine i Thailand overblik - planer for vacciner, ophæves karantæne osv Corona inkl visum, indrejser 61 06-05-2021
Status for åbning af Thailand for danskere - løbende opdateringer Corona inkl visum, indrejser 348 06-05-2021
Hvad kan jeg efter ASQ karantæne på 14 dage i Bangkok? Corona inkl visum, indrejser 3 02-05-2021
Thailand til Danmark nemmere med nye rejseregler 21/4 + 1. maj Corona inkl visum, indrejser 3 01-05-2021
Nyeste indlæg

Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder