Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - i Danmark - Visum til Danmark
Visum til DK - ansøgning skal udfyldes online, og betaling ligeså, fra 1. juli
 Udskriv debat Udskriv debat
Lars
26-06-2019 16:21
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

www.thaiguide.dk/images/forum/visum-til-danmark.jpg

Indtil nu har ansøgere af visum til Danmark udfyldt ansøgning på papir og afleveret på visum centret i Bangkok sammen med bilag.

Fra 1. juli skal ansøgningen udfyldes online inden man tager til visum centret og afleverer bilag og snakker med dem.

Betaling for selve visumansøgningen skal også ske online. Men gebyr til visum centret ser ud til at skulle betales direkte til visum centret senere.

Derudover skal der så bookes tid online til aflevering af ansøgningen og bilag (det har været sådan nogen tid)

Det skal gøres på en side fra Udenrigsministeriet som er den samme til flere lande og ikke noget Ambassaden er direkte involveret i.

Der er nok et par ting at være opmærksom på, som kan give udfordringer og især i starten og for dem som ikke ved at det træder ikraft.

Dels er systemet ikke tilgængelig før den 1. juli (ifølge ambassaden per telefon) og allerede samme dag accepteres tilsynelandende kun online ansøgninger.

Efter at have udfyldt online ansøgningen skal en forside printes ud og medbringes til visumcentret. Ikke alle har adgang til printer.

Det ser ud til at siden kun er på engelsk og ikke som ansøgningspapirerne idag på thai og engelsk.

Det kan unægtelig være udfordrende for mange ansøgere, da der udover almindelig tekst som navn også er mange instruktioner som jeg er sikker på en lille procentdel kan forstå.

Betalingen:

Der skal betales omkring 450 kroner online. Det kunne tyde på der stadig skal betales gebyr til visum centret når man møder op der - 770 baht.

Siden er bygget op lidt danske/vestlige forhold ser det ud til.

Der kan betales med: Visa, Dankort, Master Card, American Express and JCB.

Kreditkort - det er de færreste thailændere der har dette.

Visa electron - kun hvis det er registreret i banken til online handel og det skal så gøres.

Dankort, så kan den danske part betale med sit kort, hvis det er familiebesøg.

Alle Bangkok Banks kunder med nyere kort har et Union Pay kort - som ikke kan anvendes. Bangkok Bank er en af de største banker i Thailand.
Bangkok Bank har valgt ikke at samarbejde med visa om debet kortene og lavet deres eget i samarbejde med kinesiske UnionPay.

Det kan også være et problem ved rejse til Danmark at der ifølge UnionPay selv kun er nogle pengeautomater i Danmark som tager imod deres kort.

Fra 1. juli skal der søges fra denne side og efter indtastningerne skal forsiden der kommer printes og medbringes til visum centret.

applyvisa.um.dk

Ansøgningen skal færdiggøres på visum centret, VFS, i Bangkok med aflevering af bilag osv.:

www.vfsglobal.com/denmark/Thail...

Booking af tid til ansøgning sker også på denne side.

Note: Kan se at i løbet af idag er den Danske Ambassade i Bangkoks hjemmeside blevet erstattet af Udenrigsministeriets generelle hjemmeside uden informationer om Ambassaden eller Thailand.

Den kan ellers normalt findes her:

thailand.um.dk
Redigeret af Lars d. 26-06-2019 16:50
Lars
Muggi
01-07-2019 14:05
Bruger
Antal indlæg: 10
Tilmeldt: 20.09.18

Hold nu kæft det er rodet.....
ved du om der skal stå 1750 baht pr.dag på hendes konto. 90 dage=ca.31.500 dk....
selv om det er mig der står som betaler eller hvordan var det med den nye formulering af teksten.....

M.V.h

Muggi
Lars
01-07-2019 15:01
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Hej Muggi,
Jeg har ikke selv erfaringer med de 90 dage og kan ikke referer til nogle som har erfaring hvor jeg kan være 100% sikker på beløbet og de evt. særlige forhold der kan være for lavere beløb.

Men på tjeklisterne til kæreste/kone visum er det formuleret sådan:

"Documention of funds to cover the trip. Original stamped bank statement covering minimum last 3 months in applicantøs name (no bank books). If staying with host, any amount less than 350 DKK (1750 THB ) per day will be subject to evaluation of the overall application"


Dvs 3 måneder og nu verficieret kontoudtog fra banken og ikke som tidligere opdateret bankbog.

Til gengæld er det blevet lidt nemmere på et punkt.

Der skal ikke længere vises flybillet eller booking af billet, når der søges til Visit boyfriend, girlfriend or friend visum. Det er ikke længere på tjeklisten. Men tjek hvis nogle vil være sikre. Det er bekræftet fra Ambassaden, at det ikke er et krav hvis der søges visum hvor danskeren bor i Thailand og rejses på ferie i Danmark.

Det har tidligere været et krav og drillet lidt. Der har nogle "anbefalet" at lave en bestilling som afbestilles lige bagefter. Vil blot nævne at det kun tager ambassaden 2-3 minutter at tjekke på nettet om en booking eksisterer.

Tilsvarende tager det kun få minutter at tjekke evt. arbejdsplads ved et telefon opkald dertil.

(Admin: Rettet så bogstaver/tegn i teksten ikke bliver til smiley)
Redigeret af admin d. 02-07-2019 11:39
Lars
girobank
01-07-2019 19:18
Bruger
Antal indlæg: 376
Tilmeldt: 11.03.09

"Documention of funds to cover the trip. Original stamped bank statement covering minimum last 3 months in applicantøs name (no bank books). If staying with host, any amount less than 350 DKK (1750 TH per day will be subject to evaluation of the overall application"

Der skal stå 1750 tbh x antal dage man søger visum.
Banken udsteder en statement , der koster 200 thb.

Bruge ikke agenter.
www.MaePhimproperty.com

Lars
02-07-2019 01:03
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Girobank, der mangler blot et B i THB. Skal stå
"If staying with host, any amount less than 350 DKK (1750 THB ) per day will be subject to evaluation of the overall application"

Konotudskifter koster 100 baht i Bangkok Bank og Kasikorn i Bangkok.

(Admin: Rettet så bogstaver/tegn i teksten ikke bliver til smiley)
Redigeret af admin d. 02-07-2019 11:38
Lars
Muggi
02-07-2019 10:51
Bruger
Antal indlæg: 10
Tilmeldt: 20.09.18

Tak for svarene...
Har lige talt med Udlændingestyrelsen og de siger at hvis der ikke står det beløb på kontoen vil de lave en vurdering af ansøgningen, så som forhold + forholdes længde, hvor mange gange hun har været på besøg m.m.
(beløbet skal kunne betale en flybillet hjem i tilfældet af man går fra hinanden)

Ang.Dokumentation af fly reservation. Brokkede jeg mig helt vildt til Udlændingestyrelsen/den danske ambassade i bkk over at man skulle lave en "fake" booking. Da vi selv oplevede første gang vi søgte visum at det trak ud og de rigtige flybilletter jeg havde købt blev jeg nød til at ændre til mig selv ( for et anseeligt beløb )
(Måske de har lyttede)

M.V.H
Muggi.
Redigeret af Muggi d. 02-07-2019 10:52
girobank
02-07-2019 12:59
Bruger
Antal indlæg: 376
Tilmeldt: 11.03.09

mærkeligt at et borstav faldt ud, jeg kopierede fra dit indlæg.
Jeg betaler 200 TBH i SCB for statement til visa.
Uanset gebyret, så er det jo småpenge.
Mugge, giver dig ret i at det er total spild at tid med at der skal laves fake booking.

Men sådan findes der mange underlige regler.
www.MaePhimproperty.com
Lars
02-07-2019 13:23
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Hvis et "B" og en " ) " står lige ved siden af hinanden giver det automatisk en smiley som her Cool .

Men jo det var helt korrekt, som jeg havde skrevet det. Det var jo citat og omkring nedsættelse af beløbet i nogle tilfælde.

Jeg har lige fået to kontoudskrifter for 100 baht stykket i sidste uge.

Men til emnet.
Muggi, det er så svært selv at vurdere om det er nok penge som er på konen/kærestens bankkonto ser det ud til.

Skal den danske part overføre penge til den thailandske part, så skal det altså være mere end 3 måneder inden der søges visum, for at det ser rigtigt ud?
Redigeret af Lars d. 02-07-2019 13:23
Lars

milex
02-07-2019 22:43
Bruger
Antal indlæg: 107
Tilmeldt: 10.03.16

Ang. flybillet.
Det er da en misforståelse at der tidligere var et krav om en booked billet.
Der var et krav om en billet-reservation - som kan fåes gratis eller blot koster 1 par hundrede baht.
Faktisk også det ambassadens vejledning sagde:
køb ikke billet før visum er godkendt, men vedlæg en reservation.

Så ingen grund til 'faked' billetter - og til Lars hvordan i alverden kan ambassaden checke om en billet er 'fake' eller ej.
Tvivler meget på at de har adgang til fly-selskabernes reservations-systemer.
Lars
03-07-2019 07:04
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Hej Milex,

På en THAI billet står booking reference og e ticket nummer.
Tast et af de numre ind på THAIs hjemmeside sammen med efternavnet og vupti kommer billeten frem og der kommer fejl hvis den ikke eksisterer.
Det kan alle gøre og tager 2 minutter.

Du kan også bruge appen checkmytrip og kun bruge samme informationer.

Det er ikke længe siden jeg så råd om at lade et rejsebureau booke og skrive billetten ud og så afbestille med det samme.

Lars

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Visum til Danmark - lange behandlingstider og ventetider på at booke tid til ansøgning - Ambassade Visum til Danmark 5 25-03-2024
Store prisstigninger for visum på vej? Visum til Thailand 2 15-03-2024
Visa udfyldt online Visum til Thailand 2 14-02-2024
THAI - status for refusionkrav indgivet før 14/9/2020 kan ses online Fly 1 01-01-2024
Vietnam - nu 45 dages visumfri indrejse og turist E-visum til 90 dage Andre lande omkring Thailand - rundrejser 1 08-12-2023
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 3
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,235
· Nyeste bruger: Mogms
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder