Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Landene omkring Thailand - Andre lande omkring Thailand - rundrejser
Årsvisa til Thailand
 Udskriv debat Udskriv debat
girobank
30-08-2019 00:21
Bruger
Antal indlæg: 232

Tekstforviring:

Jeg har lavet årsvisa i Thailand, multy-entre og re-entry. Kostede 5700 tbh.
( er stemplet i mit pas)

Min kammerat har lige fået lavet det samme på ambassaden i København, fin stickers- multi-entre, men der står intet om re-entry??
Kostede 1250 kr.

Det er meningen han vil til Thaiand flere gange i visaperioden, skal han ikke have multi-entry stemplet i passet?
Grand Beach,Mae Phim,Klaeng, Rayong www.MaePhimproperty.com
Lars
30-08-2019 05:19
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7099

Hej Girobank.
Jeg tror det er den forvirring omkring forlængelser af et ophold eller visum og så et egentligt visum.

Årsvisa bruges lidt i flæng for de to typer ophold, men er meget forskellige.

Din kammerat har nok et visum, siden der også er betalt i DKK.

Med et visum kan man få et der gælder et år og med multiple indrejser. Det er angivet som "M" på visum. Der findes derfor ikke re-entry stempler til det visum da det allerede er der. Visum kan kun udstedes udenfor Thailand.
Med et visum skal kan man højst være 90 dage i Thailand per indrejse og skal så ud og ind igen (hvis retirement basis, Non O visum. Non O-A giver ret til et års ophold per indrejse)

Det er nok det din kammerat har fået.

Du har nok fået lavet en forlængelse i Thailand, også siden du skriver prisen i THB. 1.900 baht for forlængelse og 3.800 baht for forlængelse = 5.700 baht

Der får du ikke både multi entry og re-entry stempel, da det jo er det samme. Forlængelsen er uden genindrejse mulighed. Den får du ved at bestille multi entry tilladelse og det giver så det stempel som hedder "Re-entry".

Du kan så både rejse ind og ud ligeså mange gange du vil eller kan blive indtil re-entry stemplet/forlængelsen udløber.

Derfor jeg nogle gange ikke syntes det er en god ide at tale om årsvisum - men altid tale om visum eller forlængelser. Ellers misforståes det og nogle får måske forkerte informationer rundt omkring på nettet.da det ofte misforsåes og folk får forskellige råd og regler at vide når det ikke er klart om det

Lidt i samme boldgade at nogle mener at man får 30 dages visum ved turistindrejse når den hvide ankomst seddel udfyldes. Den seddel udfyldes af alle udlændinge, og tidligere også af thaiere, og har ikke noget med opholdet eller visum at gøre. Det blot registrering af dem som rejser ind - til dels statistisk brug.

Danskere får ikke visum ved indrejse som turist under 30 dage. De får ret til 30 dages ophold som "visumfri indrejse" - og har intet med det hvide indrejsekort at gøre.
Redigeret af Lars d. 30-08-2019 06:20
Lars
girobank
30-08-2019 09:29
Bruger

Han har fået NON-IMM O multiple, gælder til 21. august 2020.

Hvis jeg forstår dig ret, så skal han lige en tur ud af landet hvert 90.dag?

skal han have re-entry stempel i også?
milex
30-08-2019 10:29
Bruger
Antal indlæg: 74

Han skal ud hver 90. dag. Han skal ikke have re-entry.
Han får 90 nye dage ved indrejse. Indrejser han på sidste-dagen for 'enter-before'-dagen får han også 90 nye dage - i alt ca. 15mdr.
Redigeret af milex d. 30-08-2019 10:35
Lars
30-08-2019 11:46
Brugers avatar

Bruger

girobank skrev:
Han har fået NON-IMM O multiple, gælder til 21. august 2020.

Hvis jeg forstår dig ret, så skal han lige en tur ud af landet hvert 90.dag?

skal han have re-entry stempel i også?

Se dele af mit lange indlæg her:

Lars skrev:
...

Med et visum kan man få et der gælder et år og med multiple indrejser. Det er angivet som "M" på visum. Der findes derfor ikke re-entry stempler til det visum da det allerede er der. Visum kan kun udstedes udenfor Thailand.
Med et visum skal kan man højst være 90 dage i Thailand per indrejse og skal så ud og ind igen (hvis retirement basis, Non O visum. Non O-A giver ret til et års ophold per indrejse)

...

Det der er pointen er at adskille de to typer. Visum og forlængelser, der er helt forskellige. Både i hvad der kræves, hvor der søges og hvor langt opholdet i Thailand kan være og at re-entry permit er en option man kan tilvælge på forlængelser.
Redigeret af Lars d. 30-08-2019 12:38
Lars
milex
30-08-2019 17:59
Bruger

Lidt præcisering - Med NON O-A skal man IKKE ud af landet, men rapportere til imm. hver 90. dag. Og man får 1 års ophold ved hver indrejse. Så ved indrejse på sidste 'enter before' dato får man også 1 år. I alt 2 år.

girobank
30-08-2019 21:07
Bruger

Mit nuværende 1 års visa/forlængelse udløber 22. januar 2020, rejser hjem den 20.januar.

Den kan jeg da ikke rejse til Thailand på igen?

Jeg bliver da nødt til at lave en ny forlængelse?

milex
30-08-2019 21:35
Bruger

Dit visum er forlængst udløbet - du har nu en extention til dette visum.

Extention er kun gyldig indtil den dato (extention of stay permitted up to: ---) der er angivet i dit pas.

Så enten må du søge ny extention inden hjemrejse eller starte hele proceduren forfra ved ansøgning om visum på thai ambassade i DK etc.
Redigeret af milex d. 30-08-2019 21:55
Lars
31-08-2019 09:49
Brugers avatar

Bruger

Girobank,

En forlængelse er 1 år og derefter er den ikke gyldig mere.

Med en forlængelse vil du se at der hver gang du rejser ind i Thailand er stemplet at du kan blive der til den dag forlængelsen og Re-Entry permit udløber. Derefter skal du finde en løsning som Milex skriver.

Du kan søge forlængelse op til 4 uger inden nuværensde forlængelse udløber. Tror de 4 uger er generelt, men Bangkok er op til 6 uger. Tjek lokalt.
Den vil så gælde i 1 år fra den dag den nuværende forlængelse udløber, uanset om du søger 3 uger inden.
Lars
Lars
31-08-2019 10:01
Brugers avatar

Bruger

Lige lidt om forlængelsen.

Økonomi, Bankindestående og indtægt.
Tjek op når tiden kommer hvad kravene er på dit lokal kontor. Hvis det er bankindestående der bruges til at forlænge med så er der nu krav om at halvdelen af de 800.000 baht skal stå der hele tiden til næste forlængelse. Og så med top-up til de 800.000 baht i rette tid inden forlængelse.

Ved indtægt skal der så vidt jeg forstår vises at der overføres beløb hver måned til Thailand. Ambassaden kan også lave et brev om pensionen, men ikke som før i tiden. Det kan måske bruges på immigrationen.
TJek det.
Lars
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Corona virus i Thailand - opdateringer Sundhed og medicin 259 07-08-2020
Udrejse - hvornår åbnes Thailand for danskere? Sundhed og medicin 36 29-07-2020
Folkepension fra Udbetaling Danmark til Thailand ? Job, banker, forretninger 23 23-06-2020
Køre bil i Thailand Generelt 5 28-01-2020
Norwegian stopper alle flyvninger til Thailand - også fra Oslo Fly 1 17-01-2020
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder