Ja 2 forskelige ting. Først snakkede vi om din kammerats visum og så bragte du din egen forlængelse på banen.
Det er og bliver to vidt forskellige typer ophold.
Din kammerat kan søge et Non Imm O-A visum, så kan han blive 1 år i Thailand per indrejse.
Lars skrev:
Med et visum skal kan man højst være 90 dage i Thailand per indrejse og skal så ud og ind igen (hvis retirement basis, Non O visum. Non O-A giver ret til et års ophold per indrejse)
det var en note som var med fra ambassaden, men jeg kan ikke finde ud af at sætte den rigtig ind på siten. Den kan se på FB (Danmark-Thailand)
Grand Beach,Mae Phim,Klaeng, Rayong www.MaePhimproperty.com
begge visa er: NON-IMM -O multipel
vi er begge pensionister.
eneste forskal er, at mit er udstedt i Thailand og min kammerats er fra ambassaden i Hellerup.
Jeg skal rapporterer hver 90.dag
han skal lige en tur ud hvert 90.dag
Grand Beach,Mae Phim,Klaeng, Rayong www.MaePhimproperty.com
Girobank,
Jeg er enig med Milex, det er to vidt forskellige ting der er tale om som ikke kan sammenlignes.
Visum kan kun udstedes af ambassader og konsulater udenfor Thailand.
Forlængelse af ophold kan kun gives på immmigrationskontorer i Thailand.
Og de fungerer vidt forskelligt, også mht kravene til at få det ene eller det andet.
Prøvede at skrive det i allerførste indlæg.
Prøv at se i dit pas. Selve visumet som du startede med er jo udløbet den dato der står på visumet.
Nu har du et stempel der siger "extension". Det er det som gælder for dig, ikke dit visum.
Ser nok ud som mit herunder.
Der står faktisk også at man skal forlade landet senest den dag der er stemplet (overstreget her) og der står også at man skal søge re-entry permit inden man evt forlader Thailand (hvis man vil ind igen på samme extension)
(Jeg er ikke helt klar over om du er i tvivl eller om du bare skriver for at drille.....)
Lars