Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - i Danmark - Visum til Danmark
Kæresten er arbejdsløs er det et problem ?
 Udskriv debat Udskriv debat
Jess
16-11-2019 11:58
bruger
Antal indlæg: 3

Jeg er i gang med at søge besøgs visa til kæresten.
Planen er at hun skal komme 10-11 Januar næste år og blive i to måneder
:-)

Hendes arbejde igennem de sidste syv år er så dårlig betalt, plus hun jævnligt har været udsat for sexchikane fra chefen...
Så jeg bad hende simpelthen om at sige op nu og dækker så hendes løn indtil hun kommer herop og selvfølgelig også under opholdet.

Er det et problem i forhold til at få visa at hun ikke har et arbejde i øjeblikket ?

Mvh
Jess
Lars
17-11-2019 05:57
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 6724

Hej Jess,
Jeg har ingen erfaring i hvordan ambassaden forholder sig til punktet med arbejde.
Det vil nok værre de færreste i job som kan få 2 måneders ferie sådan uden videre. (med 6-10 feriedage om året som oftest tages over mange korte perioder.)

Lønningerne kan være dårlige i Thailand set med danske øjne, men med mindre lønnen har været lavere end mindstelønnen, så er det svært at bruge det argument for ikke at arbejde. Millioner arbejder for den løn.

Skulle jeg tage ambassadens øjne på, kunne man tænke at jobbet også er sagt op med henblik på at blive i Danmark - da du forsørger indtil og under ferien. Det er aldrig en god ide at "opgive dette" ved visumansøgning.

Held og lykke med projektet.

Lars
Jess
17-11-2019 22:49
bruger

Tak for svar Lars !

Ja nu må vi se.
Da "projektet" på længere sigt er at gifte mig med hende og søge familiesammenføring, ville vi jo ødelægge muligheden for det, hvis hun blev illegalt.

Jeg går udfra ambassaden godt kan forstå det.
Lars
18-11-2019 11:49
Brugers avatar

Bruger

Hej Jess,

Mht jeg skrev "med henblik på at blive i Danmark" var ikke ment som illegalt. Men som at hun måske ville søge familiesammenføring undervejs og dermed blive i Danmark på den måde.

Skriver det fordi det kan give afslag hvis der er mistanke om dette. Ikke at det giver afslag, men kan give afslag. Opsagt job kunne måske give den tanke.

Er der enkelte punkter i dokumentationer der måske halter lidt, så kan mit råd være at gøre endnu mere ud af at alt andet er til topkarakter, solid dokumentation/argumentation for at det er solidt og reelt forhold (netdating alene giver sjældent visum) og argumenter for at det kun er en ferie.

Lars
Jess
03-12-2019 15:33
bruger

Status lige nu er, at repræsentationen har sendt ansøgningen videre til udlændingestyrelsen.

Dette er efter kæresten blev ringet op af repræsentationen og udspurgt meget grundigt.
Det handlede om hvor godt hun kendte mig og om jeg havde mødt hendes familie osv.

Derefter spurgte de til et besøg i 2017, hvor hun besøgte sin eks kæreste i Sverige og lavede overstay. Det havde hun ikke selv opdaget og forklarede at hun bare havde fulgt den billet han havde købt til hende.
Hun havde set at der stod visa fra 05-07 - 26-8
Hun var der fra 05-07 - 17-08
MEN der står altså også antal dage 38 og hun var der i 44 ;-/

Jeg tror der er maks en 50/50 chance for et ja...

Skal jeg ringe til DIS og snakke for min sag ?
Hjælper det noget ?
Lars
05-12-2019 08:43
Brugers avatar

Bruger

Hej Jess,

Jeg tror ikke du kan gøre noget lige nu. Der er nogle issues som de skal overveje og du kan så kun tale for din syge moster - og kender måske ikke hele historien og alt hvad der blev snakket om i telefonen. Du kan i værste fald komme til at sige noget modsat det kæresten har sagt.

Overstay var så en oplysning som ikke var fremme før. Ærgerligt hvis du ikke vidste det tidligere. Om hun har vidst det eller ej vides så ikke. De opdager jo altid sådan noget - det er deres job.

Hun og manden har så desværre ikke fulgt med i timen, for der følger et stykke papir med visummet, hvor netop dette er nævnt. Og der står også det antal dage man må være i Danmark/Schengen på visumet. Man skriver i ansøgningen det antal dage man søger visum til og det som visumet så er udstedt til.

Ja der står visumet er gyldigt i en periode og opholdets varighed. Dvs de opholdets varighed på 38 dage skal bruges i den periode visumet er gyldigt.

Hvis hun får visum så tjek papirerne grundigt.
Redigeret af Lars d. 05-12-2019 08:45
Lars
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Har jeg husket alt, til at hjælpe kæresten med at få visum til ferien i Danmark? Visum til Danmark 4 21-08-2019
Advarsel - kan påvirke dig resten af livet at tage til Thailand Muntre hjørne 1 05-01-2015
Arbejdsløshed på 0,6 % i Thailand Generelt 1 16-11-2013
Bliver der et K??MPE problem ud af dette?? Kærester m.m. 7 23-10-2013
KLM også med tilbud fra Bangkok resten af januar, fra 32.000 baht Fly 1 24-01-2012
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder