Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Kærligheden - Kærester m.m.
Hjælp, jeg er blevet forelsket...
 Udskriv debat Udskriv debat
Bucher
25-11-2019 23:13
Bruger
Antal indlæg: 9

Hej alle, jeg søger lidt råd og vejledning fra nogle af jer erfarende og ja der er sq nok nogle af jer der griner lidt inde i jer selv når i læser dette, men det har jeg det nu fint nok med.

Jeg har altid syndes at Asiatiske piger ser godt og Thai piger bestemt ingen undtagelse og har i lang tid gået med tanken om at finde en kæreste fra udlandet.

Mit arbejde tog mig fornylig forbi Thailand (en militær havn syd for Pattaya) i nogle dage og jeg besluttede mig for at blive en extra uge i Pattaya for lige at lære det hele lidt bredere at kende til en evt. ferie da jeg nu var der gratis alligevel.

Jeg er ikke den store druk gut, så jeg gik uden om det kendte bar miljø og søgte efter andre danske hoteller og resturanter i stedet hvor jeg kunne få lidt vejledning mv. og det tog mig ikke længe at finde noget.

Men det var ikke nok til at udgå at møde en sød bar pige som kom "tilfældigt" forbi hotellet sammen med sin veninde der var sammen med en anden gæst på Hotellet som jeg snakkede med og på den måde mødte vi hinanden og var så samme hele min ferie.

Jeg betalte selvf. hendes bar for at kunne have hende hele døgnet rundt samt 1500 bath til hende pr. dag.. og tro det eller lad vær men vi nåede aldrig at have sex men istedet hyggede vi og nussede om hinanden. Ja det lyder helt forrykt jeg ved det godt, men jeg hade og har stadig reelle hensigter og det ved hun godt da jeg hade lidt svært ved at skjule det på sidstedagen.

Vi brugte meget tid på at køre rundt og se diverse Buddhaer, Templer, ZOO's og andet godt som hverken hun eller jeg hade set.

Til at starte på var der ikke meget snak om hinanden men som dagende gik åbnede vi begge mere og mere op og fortalte hinanden om vores hjem og fortid.

Hun er kun godt en mdr. gammel i bar livet og det tror jeg på, af flere årsager. Så det skæmte mig umiddelbart ikke og nu er jeg kommet til at kunne li hende på grund af hendes naturlighed og generthed (som jeg selv lider af) og fordi hun åbnede op for hende baggrund og nogle personlige hemmeligheder som jeg er ret sikker på ikke mange andre kender til.

Nu er jeg så taget der fra og vi skriver selvf. sammen mv. men nu kommer den virkelige verden så frem.. for når hun ikke har svaret på mine beskeder langtid efter Baren har lukket så ved/tror jeg at jeg ved godt hvad hun laver da hun selvf. skal tjene penge og da jeg har fået en smule følelser for hende gør det selvfølgelig lidt ondt.

Jeg søger noget råd om hvad i som har Thai kæreste eller kone ville gøre??

Er jeg det typiske naive eksempel? og skal jeg cutte kontakten med det samme og spare mig selv for yderlige spekulationer?

Eller skal jeg rejse ned til hende igen ASAP og hvis ja, hvordan finder jeg ud af om jeg skal bruge mine spare penge på at købe hende fri fra bar miljøet?

På forhånd tak

Bucher
Vandango
26-11-2019 07:20
Bruger
Antal indlæg: 27

Du skal sælge alt hvad du ejer, også din märklin togbane samt frimærke samlingen. Der efter sender du hele den bagte kage videre til hende via Western Union. Så er du en stor glad dreng, med en happy thaigirl.
Redigeret af Vandango d. 26-11-2019 07:26
Bucher
26-11-2019 10:34
Bruger

Pis også, jeg har sq ingen togbane eller frimærkesamling, men mange tak for dit ellers meget konstruktive svar.
Lars
26-11-2019 12:13
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 6760

Det ligner lidt klippe klistre/oversættelse af alle de indlæg der er på nettet om det emne. Nogle seriøse og andre som jokes, men samme indhold.

Men ja prøv at google
girlfriend experience Thailand.

Så vil du se hvad det går ud på.

Hun er på arbejde. dvs servicemedarbejder 24-7 og gør alt hvad kunden kan lide. Deltage i alt hvad han gerne vil. Og de er gode til at udføre deres job og opfylde jobbeskrivelsen.

Ellers kommenterer jeg sjældent ret meget på sådanne emner. Erfaringen har vist at mændene alligevel ikke tror på hvad de får af input og at deres bekendte servicemedarbejder er ikke som de andre og den sunde fornuft er overtaget af andre instinkter.

Taler hun ret godt engelsk kunne man betvivle hvor længe hun har haft jobbet... De færrest af de grupper i den faggruppe har engelsk færdigheder.
Lars
Lars
26-11-2019 12:16
Brugers avatar

Bruger

Her uddrag fra siden
Kæreste breve - love letters her på Thaiguide

Dear Bill

I love you and I miss you too much my friend bar say you old man look same same monkey but I know you hansum man I have problem I write you before that buffalo me sick Now it die Fall down and dead in middle rice field. Bad fortune when it fall it fall on papa and break leg he three place Now he not work Brother me make stretcher bamboo he take from roof house Roof come down and rain in house He take papa to hospital motorcycle Have big accident when he come home hit police car Police say brother me blame Police say he pay big money. not worry darling motorcycle OK but Police car bad broken Bad luck make Mama heart problem. Doctor say she must triple by-pass I no understand but brother say you understand.

You know darling I only work in bar and not go with man I wait for you come back Bangkok but if you no help me I fuck many many many many many farang get pay bills money.

(...)

Please send me 200,000 baht for my bank. Papa fix 10,000 new roof 30,000, new police car 100,000, mama fix 50,000. I take off 2,000 baht for sell buffalo meat but me have to pay more hospital bill for 24 people have problem eat contaminated meat 12,000 baht. I not know money England but my brother me say me it 71.2424 mid-market rate close of trading yesterday This means you send me 10,000 your pound

Lars
Bucher
26-11-2019 13:19
Bruger

Lars skrev:
Det ligner lidt klippe klistre/oversættelse af alle de indlæg der er på nettet om det emne. Nogle seriøse og andre som jokes, men samme indhold.

Hej Lars, Tak fordi du svarede.

Jaa, jeg har jo nok fortrudt indlægget en smugle siden hen, selvom jeg godt var klar over dette er en typisk historie da jeg skrev den.
Kærlighed kan nemt gøre blind og specielt hvis man ikke har haft noget af den i lang tid Smile

Nu taler hun netop ikke godt engelsk.. og det var måske det der var med til at give et håb om at hun kunne være noget andet.
Hun er til gengæld ærlig og siger til mig at det ikke kun er kærlighed hun er efter men at hun vil kunne forsørge sin familie, hvilket jeg jo godt kan forstå og af den oversag føler jeg mig ikke ført bag lyset da hun siger sangheden rimelig brutalt.

Hvis vi et øjeblik ser bort fra min historie her.. hvad vil du anbefale man gør, for et finde "den rigtige" fra fx. Thailand?

På forhånd tak
Lars
26-11-2019 15:04
Brugers avatar

Bruger

Bucher skrev:

Hvis vi et øjeblik ser bort fra min historie her.. hvad vil du anbefale man gør, for et finde "den rigtige" fra fx. Thailand?

Flyt til Thailand. Kom andre steder end turiststederne. Sætte sig ind i landet og kulturen. Sæt dig ind i hvad for et spil der foregår. Familiens betydning og hvor meget indflydelse den kan have over døtrenes liv.

"Gift ved første blik" gå sjældent godt selvom det er samme kultur, sprog, religion og baggrund og man ligefrem er blevet matched af eksperter.

At få opmærksomhed fra det andet køn er naturligvis dejligt. Men når man ved at det bunder i at det er et arbejde, bør alarmklokkerne ringe.

Gøre som man ville gøre i Danmark eller i andre lande? Man finder heller ikke en livsledsagerske på et turiststed i Spanien eller Grækenland på en kort ferie med hoteller, luksus og ingen hverdag?

Vi har brugt pokkers mange år på at lære at flirte og date i dansk kultur og kender spille reglerne der og har alle mere eller mindre samme baggrund og livsanskuelse og mening omkring familielivet.

Så kommer man til en næsten diamentral modsat kultur også mht familie, hvor værdierne er væsentlig forskellige.

Kender vi de spilleregler? Nej, dem skal vi først til at bruge tid på at lære.

Husk pigerne i det lette kavaleri ofte kommer fra kår hvor indtægten har været under 200 baht om dagen - til alt.

At tro at fordi man er hvid så er man alle thaikvinders drøm, så har man troet ret meget fejl.

At tro at alle thaiere drømmer om at bo i vesten er også en stor fejl. Måske nogle gør, men det er så ofte en del af det at få bedre levestandard - for familien - og ikke nødvendigvis ønsket om at bo et fremmed sted som man intet ved om. Andet end det siges folk er rige og guld vokser på træerne og Hævekortet altid er fyldt. De kunne nogle gange flytte til et hvilket som helst land som er på listen over rige lande - uden rigtigt at ane hvad det egentlig er.

Det er vel begrænset hvor meget du egentlig kender kvinden???? Hun har talt dig lidt efter munden og fulgt dig i det du ville. Hvad med hendes behov eller ønsker? Om hun er ærlig? Kunden før dig har hun måske stadig kontakt med også???

Hvad ved du om hendes liv? Hendes visioner og ikke mindst baggrund for det hun laver - og formålet? Kan man lære hinanden at kende under de forhold som ferie der uden nogle pligter og uden en hverdag - og hvor kvinden hovedsageligt ved at hun skal gøre kunden livet behageligt 24-7?

Skriver lidt hårdt, men kan ikke pakke det ind.

(Bor selv i Thailand og har boet her siden 2001)
Lars
Bucher
26-11-2019 15:11
Bruger

Lars skrev:

Skriver lidt hårdt, men kan ikke pakke det ind.

Tak Lars, meget mere er der vel ikke at sige til det.. Så kommer den hårde del :-/
Lars
26-11-2019 15:16
Brugers avatar

Bruger

Har du overvejet hvad du vil med en kæreste i det lange løb?

Forvente en kvinde der venter på du kommer forbi på ferie et par uger om året og aldrig bliver helt fast og måske du aldrig kommer igen - i de tilfælde kan det blive dyrt for så vil kvinderne ofte have noget ud af det mens de venter og måske spilder tiden.

Planlægger du at flytte til Thailand?

Eller forventer du at du bare kan forlange at en kæreste skal flytte til Danmark - thaierne elsker Thailand og familien.
Lars
Lars
26-11-2019 15:18
Brugers avatar

Bruger

Skriver også så meget så andre måske kan få lidt input end lige dig, som jeg ikke er sikker på helt mener det hele.
Lars
Bucher
26-11-2019 15:27
Bruger

Lars skrev:
Har du overvejet hvad du vil med en kæreste i det lange løb?

Forvente en kvinde der venter på du kommer forbi på ferie et par uger om året og aldrig bliver helt fast og måske du aldrig kommer igen - i de tilfælde kan det blive dyrt for så vil kvinderne ofte have noget ud af det mens de venter og måske spilder tiden.

Planlægger du at flytte til Thailand?

Eller forventer du at du bare kan forlange at en kæreste skal flytte til Danmark - thaierne elsker Thailand og familien.

Ja, har overvejet det lange løb.. det er selvf. for at gifte mig, som jeg skrev i historien har jeg kun haft reelle tanker med hende.

Har umiddelbart ikke planer om at flytte nej, men der er til gengæld heller ikke noget der holder på mig der hjemme og mit job tillader jeg kan bo hvor jeg vil mere eller mindre.
Om man ville skulle bo det ene eller det andet sted betyder ikke noget for mig og ville i bedste tilfælde være noget man skal blive enig om sammen efter flere besøg begge steder.

Jeg syndes det er fedt du tager dig tid til at svare og gøre opmærksom på tingende... Hatten af !

Bucher
Vandango
26-11-2019 16:32
Bruger

Find en sød kvinde på internettet i en af thai kærligheds grupperne. Min kone er statsansat, for mig er det fri medicin samt læge og indlæggelse.

Butcher har du så en 50CC perle scooter du kan sælge? 😋
Bucher
26-11-2019 17:07
Bruger

Vandango skrev:
Find en sød kvinde på internettet i en af thai kærligheds grupperne. Min kone er statsansat, for mig er det fri medicin samt læge og indlæggelse.

Butcher har du så en 50CC perle scooter du kan sælge? 😋

Haha Vandango, tror du en 125ccm kan gøre det? Smile

thai kærligheds grupperne.. har du nogle gode links?

BTW, det er med vilje der ikke er T i mit navn Wink
Vandango
27-11-2019 13:49
Bruger

Det kommer sådanne set an på hvad du er til?
Er du f.eks til hårdtslående ladyboys?
Bucher
27-11-2019 14:22
Bruger

Vandango skrev:
Det kommer sådanne set an på hvad du er til?
Er du f.eks til hårdtslående ladyboys?

Det ville være synd at sige.. Smile
Normal pige som ikke er udstyret med falske attributter mv. og med lidt ben i næsen er nok mere min stil. Naturlighed hvis det giver mening?
Steen J
27-11-2019 14:57
Bruger
Antal indlæg: 278

Lyt til alt hvad Lars skriver og det mener jeg sgu.
Hilsen Steen
Bucher
27-11-2019 15:06
Bruger

Steen J skrev:
Lyt til alt hvad Lars skriver og det mener jeg sgu.
Hilsen Steen

Tak Steen
Lars
27-11-2019 17:24
Brugers avatar

Bruger

Bucher skrev:
Ja, har overvejet det lange løb.. det er selvf. for at gifte mig, som jeg skrev i historien har jeg kun haft reelle tanker med hende.

Bucher

Det er jo ikke en plan for hvordan famlielivet skal spænde af. Det er jo blot et papir som gemmes væk og man har nogle billeder at vise frem.

Hvordan har du tænkt dig familien skulle fungere i det daglige?

Hmm ja, du vil stadig giftes med den pige som har været på arbejde for at behage dig og du ikke har forstået det er et arbejde? Og som idag giver en anden kunde nøjagtig den samme behandling og følelse af at være kæreste. Det er jo meget nemmere, behageligere og sikrere indkomst at have en kunde i længere tid end skulle ud og finde en ny hver dag.

Så er det, at det nok er bedst jeg stopper. Som tidligere skrevet giver det sjældent mening at komme med input. Mænd har taget deres beslutninger uanset - men det med blodet det forkerte sted.

Dating. Jo det kan sikkert være meget godt, hvis man igen bruger hovedet. Men også der er der skjulte dagsordener og kan faktisk nemmere gennemskue dagsorden hos service kvinderne, som forøvrigt også er på dating sider men med anden jobbeskrivelse.... Dating kvinderne er kvinder som helt bevidst har valgt at gå efter at finde en vesterlænding. Årsagen skal jeg undlade at komme ind på.
Redigeret af Lars d. 27-11-2019 17:33
Lars
Bucher
27-11-2019 17:49
Bruger

Lars skrev:

Hvordan har du tænkt dig familien skulle fungere i det daglige?

Som tidligere skrevet giver det sjældent mening at komme med input. Mænd har taget deres beslutninger uanset - men det med blodet det forkerte sted.

Nej nej.. du har skam åbnet mine øjne og kan godt gi dig selv et klap på skulderen, troede jeg at jeg hade givet udtryk for. Så det må du undskylde.
Dine indput er værdsat !

En familie i det daglige kommer jo an på mange ting og hvordan et forhold udvikler sig, så jeg syndes jeg har lidt svært ved at svare på det.
Lars
28-11-2019 13:25
Brugers avatar

Bruger

Kærlighed opstår nogle gange uventet og man er så ikke selv herre over alt og har ikke tænkt det igennem med fremtiden og hvordan man vil leve sammen.

Men går man bevidst ud og vil finde en thaikvinde på "den anden side af jorden", så vil jeg mene det kunne give god mening at have tænkt lidt længere.

Hvis man inderst inde tænker. Jamen jeg slæber hende da bare med til Danmark og tror man bestemmer alt - så kan man nok blive slemt skuffet den dag man kræver dette og har tænkt at alle thaikvinder er vilde med at komme til Danmark?

Et engelsk medie i Thailand skriver idag om de "berømte" Thailand til Thy tv udsendelser der har været på DR i 2008 og igen her i år. HVor man følger en gruppe personer over 10 år.

I artiklen skrives der at en af hovedpersonerne som har hentet mange thaikvinder til Danmark for at de skulle finde en mand og blive gift:

“To be honest, no one goes for love, no matter if they met online or in real life, or at Pattaya like I did. We go to help ourselves and our family, but as time goes on, some people love each other,” she said. “We don’t go because of love, or endure because of love.”

Romantic love wasn’t the most important factor in these marriages, Sommai said.

Although love is needed in a marriage, it’s not needed for us and the women who go,” she said. “We don’t need them to love us as a person, but to love our family as well.”

...

“This film helps farangs to know that we aren’t going there to trick them, but to have better lives. We just ask for somewhere to stay,” Sommai said.

...

“At first, Danes, especially older people, didn’t understand that in Thailand we basically have zero social security, bad education, and no healthcare,” she said.

Udtalt af en thaikvinde der har boet 30 år i Danmark og har stor erfaring i denne transport og aftaler om ægteskaber.

Det hele kan læses her:

IT’S NOT ALL SABAI SABAI,’ MATCHMAKER OF THAI WOMEN AND DANISH MEN SAYS

TV-udsendelserne kan ses på drtv:

www.dr.dk/drtv/serie/fra-thailand-til-thy_113944
Lars
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thailand fået ny Dronning - HM Kongen er blevet gift Kongeligt 1 01-05-2019
2 trilliarder baht infrastrukturplan er blevet til 3 Nyheder 1 13-06-2014
Er frugter blevet dyrere i Thailand, ? Generelt 40 14-12-2012
Mysteriet om Angkor Wat-templet er blevet løst Cambodia 1 06-11-2012
Hjælp mit internet er for hurtigt - internetforbindelser i Thailand blevet bedre? Internet, telefoni, computere og TV 1 19-01-2012
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder