Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - i Danmark - Visum til Danmark
Regler for tilstrækkelige midler på konto
 Udskriv debat Udskriv debat
WhiteBoyRick
03-01-2020 22:04
bruger
Antal indlæg: 3

Hej allesammen og godt nytår.

Jeg er, sammen med min kæreste, i gang med at ordne papirer osv. for at kunne få hende til Danmark på et besøgsvisum. Planen er, at hun skal besøge mig i 90 dage fra engang i april.
Det kræver så, at hun har 1.750 THB x 90 dage stående på sin konto, hvilket hun pt ikke har.

Mine spørgsmål går så på: Er der noget i vejen for, at jeg overfører hele beløbet til hendes konto på én gang, og måske et par uger inden hun afleverer selve visumansøgningen? Eller kan det give problemer når de ser på hendes kontoudskrifter? Går de overhovedet op i hvor pengene kommer fra, så længe hun har tilstrækkeligt stående?

Håber der er nogen, der kan hjælpe. På forhånd tak!

Mvh
Jess
06-01-2020 21:58
Bruger
Antal indlæg: 11

De kan mistænke at hun har lånt pengene, for at komme afsted.
Jeg tror det er en god ide at hun dokumenterer, at pengene er overført af dig.
Det beviser jo at du er parat til at satse en lille formue på at få besøg af hende.
Lars
07-01-2020 13:19
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 6760

Hej begge,
Kan desværre ikke give erfaringsmæssig eller videnmæssig input om hvor længe og sådan pengene skal stå i banken.

Men Jess nævner at vise pengene kommer udefra.

På kontoudskrift fra banken, som man skal vise, står der forskellige om bevægelser. Det kan være forskellige hvordan bankerne skriver det. Bangkok Bank skriver lidt i koder som TRF TO OTH BK for transfer til anden bank. Kasikorn Bank skriver det mere med ord som Cash Deposit.

Kan måske være en fordel at vedlægge lister over hvad det betyder hvis det er koder.

Det er ikke umiddelbart nemt at få en oversigt over den enkelte transaktion og se hvor den kommer fra. Kan banken lave papir på det er det godt, og få stemplet af banken. Ellers netbank udskrift fra DK, omend de jo ikke er helt 100% troværdige, da mange kan ændre en pdf fil.

Kan evt. have disse papirer medbringes som ekstra papirer. Som kan udleveres hvis der spørges ind til det. FOr magne papirer der ikke direkte hører til tjeklisten, kan også skabe forvirring af VFS personalet er min erfaring.

Altid godt at have lidt ekstra dokumentation med i baghånden hvis det skulle blive nødvendigt.
Lars
WhiteBoyRick
08-01-2020 17:10
bruger
Antal indlæg: 3

Mange tak for svar begge to! Rigtig gode inputs.

Jeg overfører pengene, og sørger for at hun har en eller anden form for dokumentation for overførslen med, i tillæg til kontoudskriften, hvis de skulle spørge efter det.

Mvh
girobank
09-01-2020 19:41
Bruger
Antal indlæg: 215

dokumnentation:
jeg vil anbefale en frisk opdatering af bankbogen samt en statement fra banken, der bekræfter saldoen på hendes konto.
Koster mellem 100-200 tbh i gebyr.
Grand Beach,Mae Phim,Klaeng, Rayong www.MaePhimproperty.com
girobank
09-01-2020 19:42
Bruger
Antal indlæg: 215

dokumentation:
jeg vil anbefale en frisk opdatering af bankbogen samt en statement fra banken, der bekræfter saldoen på hendes konto.
Koster mellem 100-200 tbh i gebyr.
Redigeret af girobank d. 09-01-2020 19:42
Grand Beach,Mae Phim,Klaeng, Rayong www.MaePhimproperty.com
Lars
10-01-2020 17:14
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 6760

Det skal være kontoudskrift, stemplet og underskrevet, fra banken for mindst de seneste 3 måneder. Opdateret bankbog kan ikke bruges mere.

"Documentation of funds to cover the trip. Original stamped bank statement covering minimum last 3 months in applicant’s name (no bank books). If staying with host, any amount less than 350DKK (1750THB ) per day will be subject to an evaluation of the overall application."
Redigeret af Lars d. 10-01-2020 17:15
Lars
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Regler i Thailand Sikkerhed 2 30-07-2019
regler omkring Visa Visum til Thailand 3 09-06-2019
Thai visum til DK - op til 31.500 kr i banken - nye regler feb 2018 Visum til Danmark 12 10-12-2018
Overføre til min Thai konto eller tage kontanter med Valuta og banker 27 09-10-2017
Spritkørsel - nye regler, konfiskeret køretøj, brummen og stor bøde Transport i Thailand 2 28-12-2015
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder