Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Corona inkl visum, indrejser
Corona virus i Thailand - opdateringer
 Udskriv debat Udskriv debat
Lars
13-09-2021 17:13
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 8512

Dagens tal - lidt forsinkede

www.thaiguide.dk/images/forum/covid19/covid-10-09-21.png
Lars
Lars
13-09-2021 17:13
Brugers avatar

Bruger

www.thaiguide.dk/images/forum/covid19/covid-11-09-21.png
Lars
Lars
13-09-2021 17:15
Brugers avatar

Bruger

www.thaiguide.dk/images/forum/covid19/covid-12-09-21.png
Lars
Lars
13-09-2021 17:19
Brugers avatar

Bruger

Dagens tal

Det ser stadig fornuftigt ud med nedstigningerne.

Det går måske med lidt mere flad kurve end der kunne håbes eller som det måske var i Danmark tidligere i år.

Jeg tror det skyldes der blev lempet på restriktionerne meget hurtigt efter tallene lige begyndte at dykke lidt. Det er givetvis for at holde gang i så mange hjul som muligt og dermed borgernes indtægter.

www.thaiguide.dk/images/forum/covid19/covid-13-09-21.png

Næsten alle thailandske opgørelser over smittede gør meget ud af med store tal at vise det totale antal smittede siden starten og samtidig vise antal der har overstået smitten.

Det har jeg valgt ikke at vise, for jeg syntes ikke det er så interessant og antallet af dem som har overstået smitten er i øjeblikket næsten mere end 100.000 lavere end totalt antal smittede og det siger for mig ikke noget som helst.

I Bangkok er der nogle steder kæmpe lystaavler der viser dagens tal og de viser også disse tal som ses af mit billede nederst. De 1,17 millioner er samlet antal smittede og de grønne 985.000 er antal overstået smitten. Hvad kan det bruges til?

(dette er taget under den største nedlukning, men kunne stadig sidde i rimelige køer for rødt lys)

Stort set ingen opgørelser viser antal kritisk syge og antal personer i respirator, som jeg synes er nogle tal som viser lidt om hvor det går hen. De tal er kun på ministeriets officielle opgørelser, men næsten ingen i mediers eller andre nyhedsopdateringer.

Redigeret af Lars d. 13-09-2021 17:35
Lars

Lars
13-09-2021 17:40
Brugers avatar

Bruger

Udviklingen i antal dødsfald i Bangkok

Den fluktuerer lidt fra dag til dag, men ser ud til tendensen nu er nedadgående?

Overordnet set den rigtige vej mod mere normalt tilstande i Thailand. Udsigt til lempelser her over efteråret så det også bliver tåleligt for turister at være i Thailand uden alt for mange restriktioner.

www.thaiguide.dk/images/forum/covid19/dodsfald-thailand-bangkok-13-09-21.png
Lars
Lars
13-09-2021 17:49
Brugers avatar

Bruger

Lempelser af restriktionerne her midt i september

Der kunne være kommet lempelser i restriktionerne her midt på måneden, 2 uger efter de første lempelser kom.

De udmeldinger der hidtil er kommet, tyder dog på at myndighederne ønsker at køre lidt længere med nuværende restriktioner og se fortsat stabil situation førend der lempes på f.eks. udgangsforbuddet, der er i mange provinser.

Jeg og sikkert også mange andre kunne godt ønske udgangsforbuddet blev f.eks fra kl. 22 istedet for kl 20. Det ville også give restauranter bedre muligheder for lidt indtjening om aftenen end nu hvor de skal lukke kl. 20 - dvs sidste gæst skal forlade steder kl. 20.

Åbning for barer ser jeg ikke som noget af det første i de 29 mørkerøde provinser og måske heller ikke åbning for alkohol indtagelse på restauranter i disse provinser. Alkohol er nu officielt at sælge, servere eller indtage på restauranter, men der er mange steder hvor det gøres alligevel.

Men må vente og se evt. udmeldinger de næste dage.
Lars
Lars
13-09-2021 18:12
Brugers avatar

Bruger

Smitten omkring privaten

Jeg ved godt dette ikke er repræsentativt for noget som helst.

Siden maj er der fundet 20 smittede i hele området, der dækker omkring 700 boliger og 40-50 ansatte.

I flere af tilfældene er det 2-3 personer i en hustand, så 12 hustande der har været berørt.

Der skrives også nationalitet på de smittede i opgørelsen og hvor de bor. Det er der område jeg har fjernet.

Det er 9 indere, 2 koreanere, 9 thailandske beboere og 2 ansatte i administration/teknik.

Ret mange indere, men de 7 er fra kun to husstande med hhv. 3 og 4 smittede.

Der er ikke fundet nogle smittede siden 6. august.

Det er selvfølgelig ikke antal smittede der vises, da stort set alle er blevet fundet efter de havde fået symptomer og selv har opsøgt en test. Der er kommet opslag om hvert enkelte tilfælde og med hvor de har været i området i dagene inden. Så det er 20 smittede der næsten alle har haft symptomer inden de blev testede.

Lars
Lars
14-09-2021 10:38
Brugers avatar

Bruger

Status for transport rundt i Thailand

TAT har været så venlige igen at opdatere om status for trasnport rundt i Thailand efter restriktionerne blev lempet 1. sptember.

Det ser ud til udbuddet af rejseformer stadig stiger. At der stadig ikke er fuld kapacitet på f.eks. tog kan skyldes at passagertallene endnu ikke er som før corona kom til verden.

Oversigten indholder status for;

Indenrigsflyvning for de THAI Airways , Bangkok Airways, Nok Air, ThaiAir Asia, Thai Lion Air, Thai Smile Airways og THai VietJet Air.

Samt tog-, bus- og færgeruter.

Updates on domestic travel in Thailand in September 2021
Lars

Lars
14-09-2021 16:50
Brugers avatar

Bruger

Dagens tal

Det er måske ved at være lidt trivielt nu da der ikke er de store udsving så længe tingene går som håbet.
www.thaiguide.dk/images/forum/covid19/covid-14-09-21.png
Lars
Lars
14-09-2021 16:55
Brugers avatar

Bruger

Vaccination - status

I sidste uge blev der givet lidt færre doser vaccine end ugen tidligere, som var hidtil bedste.

Tendensen gik igen igår mandag, hvor tallet også var lavere end sidste mandag.

Dog stadig meget bedre end da kritiken var på sit højeste for 6 uger siden.

www.thaiguide.dk/images/forum/covid19/vaccine-doser-per-dag-13-09-21.png

www.thaiguide.dk/images/forum/covid19/vaccination-13-09-21.png
Lars

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Rejs til Thailand uden karantæne - Vejen til Thailand trin for trin Corona inkl visum, indrejser 81 27-11-2021
Thailand Pass indrejsetilladelse trin-for-trin og spørgsmål Corona inkl visum, indrejser 132 25-11-2021
Hvilken VPN server er bedst i Thailand Corona inkl visum, indrejser 3 24-11-2021
I tilfælde af positiv test i Thailand Corona inkl visum, indrejser 3 23-11-2021
Svartider på PCR test efter ankomst til Thailand Corona inkl visum, indrejser 11 14-11-2021
Nyeste indlæg

Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder