Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Sundhed og medicin
Udrejse - hvornår åbnes Thailand for danskere?
 Udskriv debat Udskriv debat
Lars
17-09-2020 15:21
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7211

Hej Kapper,
Ja der er sikkert mange der gerne vil afsted trods karantænen, men mange vil nok også være lidt i tvivl når det koster den del ekstra til fly og karantænen.

Håber dem som normalt bor i Thailand med familie snart kan komme hjem igen og blive forenet.

Jeg har ikke set andre tal end de 1.200 indtil nu, men kan jo ske det er anderledes når det hele bliver offentliggjort - også med hvem der kan søge - og hvor lang turen minimum skal være?

Det store spørgsmål bliver måske om Danmark eller EU kvalificerer sig til at være blandt dem som kan søge?

Ifølge PR Thai Goverment er der nu 60 karantæne hoteller, hvor der for nogen tid siden var omkring 40.

Hvis de har 100-150 værelser per hotel kan de huse 6-9.000 gæster. Dvs 4-600 ankomster per dag. Dette så inkl. de thaiere der vender hjem og stadig venter på at komme hjem og som vælger den dyre løsning.

Tilføjet: Listen over ASQ Alternative State Quarantine Hotels

De er ikke helt billige, men priserne ikke vist her. Men de er inkl. covid tests og forplejning så vidt forståes.

(Tryk på "se mere" eller Facebook f'et for at komme til opslaget og billederne)

Redigeret af Lars d. 17-09-2020 17:03
Lars
Jyden30
17-09-2020 18:06
Bruger
Antal indlæg: 5

Er ny på forum, så håber jeg stiller dette spørgsmål korrekt.

Er der nogen af jer rare mennesker, der kan pensle dette lidt bedre ud for mig. Føler mig godt nok tungnem mere end normalt.

Jeg læser på bangkok post at kabinet har godkendt de her langtids visa (90 dage kan forlænges 2 gange til ialt 270 dage). Er kabinettet ikke det samme som at det er officielt vedtaget?

Min forlovede i thailand fortæller at myndighederne har meldt ud de sidste 2 dage.
At man skal forhånds godkendes i forhold til adresse af immigration i thailand og så have fat i den thailandske ambassade for at søge om at blive godkendt til at kunne søge om visa.

Den thailandske ambassade i hellerup, siger der ikke er noget officielt meldt ud.

Er der ikke noget jeg har misforstået? - Kan godt læse i jeres tråd man bør være varsom med "fake news"/for godt til at være sandt nyheder.
Men undre mig dog lidt over ambassadens udmelding. At det er meldt ud på tv i thailand er ikke det samme som det er officielt?
Kapper
17-09-2020 18:58
Bruger
Antal indlæg: 7

Hej Lars.
Jeg har ikke set begrænsninger i hvem man skal flyve med ?
Qatar har generelt retur billetter for 3500 - 4000 kr..

Jo umidelbart kan priserne på karentæne virke dyr, men er jo inklusive 3 måltider om dagen og de 2 obligatoriske test - free transfer - adgang til sygehus, osv osv, umidelbart afskrækker det mig ikke.

Vi må afvente og se hvad proceduren bliver.
girobank
18-09-2020 00:53
Bruger
Antal indlæg: 244

For at det nye visum kan træde i kraft skal beslutningen offentliggøres i Royal Gazette (statstidende).
(indlæg fra Lars tidligere.)
Grand Beach,Mae Phim,Klaeng, Rayong www.MaePhimproperty.com
Lakhe
18-09-2020 02:38
Bruger
Antal indlæg: 36

Man kan jo nogle gange spekulere i hvad fanden sker der her i landetShockSwinging Men Ja svaret må jo være typisk THAISTYLENotgood

Fristen for visumamnesti for udlændinge, der opholder sig i Thailand, nærmer sig. Det er sat til 26. september, 180 dage efter amnestien blev indført.

Mange udlændinge i Thailand forsøger nu at få en udvidet opholdstilladelse, mens kritikere spørger, hvorfor de jager hundreder af tusinder af udlændinge, mens de samtidig prøver at lokke andre tilbage med kun 1.200 turister om måneden.
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
Lars
18-09-2020 06:10
Brugers avatar

Bruger

HH skrev:
Et er vi kan komme ind når man er gift med en Thai med forskellige restriktioner. Jeg tror dog os der arbejder i Danmark og så rejser frem og tilbage flere gange om året får meget svært ved at finde en forsikring. Jeg er forsikret gennem Topdanmark, jeg har ikke spurgt dem om min forsikring vil dække hvis jeg rejser til Thailand men genereelt melder de Danske forsikringsselskaber ud at de kun vil dække hvis udenrigsministeriet anbefaler landet som sikkert

Jeg tjekkede et af af "de rigtige rejseforsikringsselskabers" tekster for nogen tid siden. Europæiske og Gauda. Gauda dækkede dengang skrev de. Skrev om det her i tråden. Se evt. indlæg 19 - www.thaiguide.dk/forum/forum/vi...

Noget andet er om det i øjeblikket er nok med en sådan eller der kræves noget mere specifikt, det ved jeg ikke. Men det ved ambassaden alt om.

Deruover ser flere thailandske selskaber nu ser forretning i dette og vil tilbyde disse forsikringer.

Der er en del danskere der er returneret til Thailand, så de har fået løst forsikringsproblemet. Så tror det kan løses.

Større udfordring er måske pendleriet.
Lars
Lars
18-09-2020 06:15
Brugers avatar

Bruger

Kapper skrev:
Hej Lars.
Jeg har ikke set begrænsninger i hvem man skal flyve med ?
Qatar har generelt retur billetter for 3500 - 4000 kr..

Har kun hørt om at folk af Ambassaden er blevet "bedt om" at tage med de THAI fly der har været sat ind som særfly. Men har ikke selv spurgt Ambassaden om mulighederne for at tage andre og hvilke fly der så evt er mulige og har lov til at tage passagerer med til Thailand. Kan ikke bare stige ombord i et tilfældigt fly.

Qatar sælger billetter. Men flyver der også med passagerer fra Europa til BKK alle de dage de har vist afgange? Måske.

Men må se.
Lars
Lars
18-09-2020 06:56
Brugers avatar

Bruger

Jyden30 skrev:
Er ny på forum, så håber jeg stiller dette spørgsmål korrekt.

Er der nogen af jer rare mennesker, der kan pensle dette lidt bedre ud for mig. Føler mig godt nok tungnem mere end normalt.

Jeg læser på bangkok post at kabinet har godkendt de her langtids visa (90 dage kan forlænges 2 gange til ialt 270 dage). Er kabinettet ikke det samme som at det er officielt vedtaget?

Min forlovede i thailand fortæller at myndighederne har meldt ud de sidste 2 dage.
At man skal forhånds godkendes i forhold til adresse af immigration i thailand og så have fat i den thailandske ambassade for at søge om at blive godkendt til at kunne søge om visa.

Den thailandske ambassade i hellerup, siger der ikke er noget officielt meldt ud.

Er der ikke noget jeg har misforstået? - Kan godt læse i jeres tråd man bør være varsom med "fake news"/for godt til at være sandt nyheder.
Men undre mig dog lidt over ambassadens udmelding. At det er meldt ud på tv i thailand er ikke det samme som det er officielt?

Hej og velkommen til Jyde,

jeg meldte det også ud omkring det nye visum for et par dage siden ganske kort efter det kom i thaimedierne. Men med forbehold for at se den endelige tekst og detaljerne.

Jeg har måske misset Ambassadens udmelding - hvad går den på? Der er ikke nogle opslag om det på deres facebook og kan ej heller finde noget på deres hjemmeside og det nye visum er ikke vist i visumlisterne?

Online Medier og TV fungerer ikke helt som i Danmark efter min opfattelse.

Bangkok Post er normalt et af de mest respekterede engelsksprogede medier i Thailand, men trods det sker der fejl af og til. Der kan også ske at journalister opfatter det de har hørt forskelligt. Ser forskellige udlægninger fra samme pressekonference på forskellige medier nogle gange.

Når det oversættes ses nogle gange nuanceforskelle i sproget hvor det bliver lidt uklart. Desuden blandes nogle gange udtalelser sammen med jourmalisternes egne fortolkninger af det han måske hørte.

Dermed kan der være nuancer der ikke helt er korrekte.

TV er lidt det samme. TV nyheder, som jeg ser det, er ofte en oplæser der læser en tekst forfattet af redaktionen op meget hurtig - dvs noget som er hørt og så blandet med fortolkning nogle gange. Ikke altid man ser de direkte udtalelser fra relevante ministre.
Så jeg stoler ikke på alt hvad der kommer via TV i Thailand og slet ikke detaljerne hvis det er vigtigt for mig at være helt sikker.

Når noget så er vist i TV og derefter bliver oversat til engelsk og fortalt til os danskere kan der også meget nemt komme nuancer ind som er forskellige med mindre thai personen er perfekt til engelsk. Nogle gange opfatter jeg engelske ord/sætninger forskelligt fra den opfattelse end thai har når de siger det.
Eller nogle detaljer eller dele af sætninger udelades. Nogle thaiere laver så igen deres egen fortolkning af hvad de mener det betyder det de har set og fortæller dette videre.

Kendt at thaisproget nogle gange kan misforståes eller ikke er helt så klart opfattet og når det så oversættes kan det igen blive drejet alt efter ordvalgene.

Der kan ses rigtigt mange af den sidste type fejl på facebook.

Så derfor vil jeg altid selv se det fra mere officielt hold end medierne førend det er helt klart.

Her er jeg ikke i tvivl om at der er besluttet at indføre et visum. Detaljerne mangler dog.

Så for mig er det bedst at vente til det har været i "statstidende" og vi kan se hvordan loven ser ud i ord.

Det forventes nok at ske den 30. september.

Derefter kan det træde i kraft, hvis der ikke er sat anden ikrafttrædelsesdato ind.

Ja, som skrevet før. Virker måske negativ, men det bare baseret på erfaringer og vil helst give korrekte information.
Redigeret af Lars d. 18-09-2020 07:00
Lars
Jyden30
19-09-2020 15:21
Bruger
Antal indlæg: 5

Hej lars

Ambasadens udmelding gik på at de ikke ville hjælpe mig omkring at komme til thailand med det her nye tourist visum, før det officielt var meldt ud.
Jeg har ikke før snakket med ambasade, så har ikke meget erfaring i om hvad de siger har hold i virkeligheden,(eller hvordan man får hul igennem til dem).
Forstod bare ikke (da jeg ringede til dem) at når det bliver skrevet i Bangkok post er i tv at det så ikke ligesom var officielt nok.

Immigration i thailand, virker nu som om de godt kan begynde at sætte igang, med at bekræfte bolig forhold og alt det halløj, men skal bruge papirer fra ambasaden først, som jeg jo ikke kan få fordi det ikke er officielt endnu.
Så må indrømme jeg føler lidt det er op af bakke.

Men efter din fine forklaring begynder tingene at give en smule mere mening.

Det er denne her royal gazette (http://www.royalgazette.com/)
du holder øje med?
- synes ikke det ligefrem bære præg af thailand.
Lars
19-09-2020 16:14
Brugers avatar

Bruger

Jyde (er selv jyde)

Kan godt forstå forvirringen og frustrationen, når mediernes udmeldinger er som de er.

Ambassaden har sikkert helt ret i det de siger.

For nok er det vedtaget at der er kommet et visum, men loven er ikke trådt i kraft endnu.

Betingelserne er ej heller offentligjort endnu og forleden var de ikke endeligt fastlagte da der referedes fra nyhedsbureauet at detaljerne skulle færdiggøres i mellem et par ministerier.

Indtil visumet er trådt i kraft og betingelserne og dokumentation klarlagt i detaljer kan de nok ikke gøre så meget.

Detaljer som måske bliver væsentlige er hvem der kan søge. Om der kommer begrænsninger på hvilke nationaliteter der kommer med i denne førte runde, samt at det er begrænset antal der kan få lov.

I denne artikel fra Thailands Nyhedsbureau står langt nede:
This Special Tourist Visa arrangement will be effective once publicly announced, until 30th September 2021.

https://thainews.prd.go.th/en/n...

Royal Gazette for Thailand er denne side. Den er kun på thai.

www.mratchakitcha.soc.go.th

Mere om Royal Gazette her, wikipedia - https://en.wikipedia.org/wiki/R...

Jeg holder ikke øje med Royal Gazette, men det er der mange andre der gør og når det er offentliggjort vil det hurtigt komme ud.

Jeg vil gøre mit bedste for at følge op og få skrevet om det når der er nyt.

Ellers kan du prøve at følge Richard Barrow in Thailand på Facebook. Han deler og skriver om megen nyttig viden om dette og mange andre ting i Thailand. www.facebook.com/richardbarrowt...
Redigeret af Lars d. 19-09-2020 16:21
Lars
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
En dagbog om en repatrierings rejse til Thailand Rejsebeskrivelser 14 20-10-2020
Thailændere der skal til Thailand - hvordan? Visum til Danmark 7 17-10-2020
Dansk iværksætter succes i Thailand solgt for 100 mio. kr. Nyheder 2 16-10-2020
Corona virus i Thailand - opdateringer Sundhed og medicin 259 07-08-2020
Folkepension fra Udbetaling Danmark til Thailand ? Job, banker, forretninger 23 23-06-2020
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder