Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Sundhed og medicin
Status for åbning af Thailand for danskere - løbende opdateringer
 Udskriv debat Udskriv debat
Lars
04-10-2020 08:14
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7338

"Man har et standpunkt til man tager et nyt".

Der er ikke rigtigt kommet noget om STV visumet endnu og antallet af turister på den ordning.

Første kinesere 120 kinesrer skulle komme den 8. oktober men pgra procedureproblemer med indrejse bliver det uskudt. Dertil 7 rige kinesere der har fået lov at komme i eget fly.

Alligevel "lover" turist og sportsministeren at der vil komme 1.200 turister i oktober - Ifølge National News Bureau of Thailand. Foreløbig har der været tale om 250 ialt.

Jeg har det lidt med Thailand:

Jeg tror på noget, når jeg ser det ske.

Smitte og måling af COVID-19.

Thailand har nu i mange måneder modtaget 80.000 + personer fra udlandet. Det giver en enestående mulighed for at lave en struktureret undersøgelse af smitte og test resultater.

Hvor lang tid kan der gå fra smitte til det kan måles?
Bliver folk der meldes smittede opdaget i første eller anden test?
Desværre tages første test vist først efter nogle dage og ikke altid ens.

Det kunne hjælpe meget på hvor vigtigt en karantæne på 14 dage er.
Evaluering af test metoderne, udstyret og måden tests tages på.

(Kan måske ikke helt udelukke at nogle kan blive smittet på vej til Thailand selvom der er mange forholdsregler. Ikke alle thaiere har haft covid test inden afrejse.)
Lars
Lars
04-10-2020 09:21
Brugers avatar

Bruger

Nu er der mere klarhed (ironi kan forekomme)

Udenrigsministeren siger igen ifølge National News Bureau of Thailand her søndag eftermiddag:

Det vigtigste krav for alle STV ansøgere er at de skal komme fra lav risiko COVID-19 lande.

Han siger at mulige STV ansøgere opfordres til at tjekke hvilke landes borgere der kan godkendes Sundhedsministeriet.

Ikke mere information om hvor man tjekker.

Myndighederne vil tilsynelandende ikke fortælle hvilke lande det er eller der er ingen liste?

Ministry of Foreign Affairs Spokesman Natapanu Nopakun has clarified that the most important requirement for all Special Tourist Visa (STV) applicants is they must be coming from low Covid-19 risk countries. He said prospective STV applicants are being advised to check which countries' citizens are being permitted by the Public Health Ministry.

www.facebook.com/nbtworld/posts...
Lars
Lakhe
04-10-2020 09:34
Bruger
Antal indlæg: 48

Nu er der mere klarhed (ironi kan forekomme)

Udenrigsministeren siger igen ifølge National News Bureau of Thailand her søndag eftermiddag:

Det vigtigste krav for alle STV ansøgere er at de skal komme fra lav risiko COVID-19 lande.

Han siger at mulige STV ansøgere opfordres til at tjekke hvilke landes borgere der kan godkendes Sundhedsministeriet.

Nå nu starter du da selv LARS med fake news som du da normalt totalt fordømmer.
Som jeg sikkert ikke skal gøre dig klar på, Samtlige thaier som får en mikrofon stillet til rådighed ytre sig om alt de ikke ved en skid om, vi ser det gentagende gange lige fra den ene minister til talsmænd fra PM alle har noget at sige.... MEN MEN står det ikke ikke Royal Gazette er det til dels løgn og small talk fra alle... Ingen ved åbenbart nope, og køre ud med alt fra sladder til ????...
Med venlig hilsen
Lakhe...
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
Lars
04-10-2020 10:22
Brugers avatar

Bruger

Glemte at smide billedet med

Lars
Lars
04-10-2020 10:34
Brugers avatar

Bruger

Lakhe.
Jeg deler her informationer fra regeringens egne informationskanaler og gør det som du ser for at sige at intet virker klart - i begge mine indlæg - og der endnu ikke rigtigt findes noget STV visum.

"Jeg tror på noget, når jeg ser det ske" og skrev ironisk.

Også udfra jeg netop ved at alle siger noget hele tiden og aldrig siger "det ved vi ikke endnu".

Jeg synes ikke jeg deler fake news og ja fordømmer fake news som alle jo gør. Noget andet er de nyheder som er spekulationer og ja skrives de som om det er vedtaget så er det fake news.

Men ja det er svært at finde ud af.

Jeg tvivler faktisk på at alle detaljerne vil være at finde i Royal Gazatte. Alle detaljer og krav til f.eks. visum og forlængelser er heller ikke givet i Immigration Act.

Men deler ikke alverdens websiders historier om at nu åbnes der fordi en interesseorganisation kræver det f.eks.

Men ingen grund til at RÅBE ad mig
Lars
Lars
04-10-2020 11:55
Brugers avatar

Bruger

Det kan se ud som om nogle lande i Europa allerede kan udstede STV visumet og folk kan rejse.

F.eks. Schweiz.

De kan så udstede visum og folk kan tage med de fly som nu mere eller mindre commercielt kan lande og afsætte passagerer - efter diverse andre papirer og COE er klar.

Kravene i Schweiz kan ses i linket nedenfor.
Bla.
Lægeerklæring af en slags.
Straffeattest fra hjemlandet.
Sygeforsikring, inkl. COVID. dækning min 100.000 USD.
Bolig:
Krav om at vise om ansøger eller nærmest familie ejer bolig der skal boes i.
Ved hotel eller lejebolig skal laves booking for mindst 1 måned dage OG fremvises kontoudskrift med mindst svarende til 500.000 baht i 6 foregående måneder.

Efter man har fået visumet, så går man igang med procedurerne for at få billet, karantæne booket COE osv.

Special Tourist Visa (STV) - Royal Thai Embassy, Bern

PS: Visumet giver ret til 90 dages ophold ved indrejse og kan forlænges to gange til ialt 270 dage på immigrationskontor uden at forlade Thailand.
Redigeret af Lars d. 04-10-2020 15:18
Lars
Kapper
05-10-2020 17:03
Bruger
Antal indlæg: 8

Så kom der lidt nyt på http://thaiembassy.dk/special-t...

personligt kan kan for nuværende ikke leve op til kravet om 100.000 kr de sidste 6 måneder
Lars
05-10-2020 17:16
Brugers avatar

Bruger

Nyt om STV visum og hvordan der søges - for danskere.

Danskere er blandt dem som kan søge visumet og Danmark betragtes altså som lav risiko smitte land.

Dette revurderes 2 gange om måneden.

Ambassaden har idag offentligjort opdateret liste over hvem der kan komme ind i Thailand og hvordan. Der er tilføjet STV til punkt 7.

OG

Vejledning i hvordan der søges STV.

Der søges via ambassaden, selvom mange hævder andet.

STV ansøgning
Først skal der søges visum, som også ved de andre typer indrejser.

Derefter skal alt med billetter og Certificate Of Entry, COE osv. ordnes.

Kravene er vist som dem jeg før kopierede fra ambassaden i Schweiz.
Inkl. kravet om at vise indestående af 500.000 baht i 6 måneder bagud hvis der boes på hotel eller lejebolig.

Det vurderes, lidt som Danmark gør, 2 gange om måneden hvilke lande der kan søges fra.

Det viser igen at f.eks. Bangkoks Post fine grafik tidligere med indviklet og dyr ansøgningsvej ikke holdt vand. Ikke første gang.

1. Vejledning i at komme til Thailand

www.thaiguide.dk/images/forum/covid19/Indrejse-thailand-05-10-20.jpg

2. Sådan søges STV visum på den thailandske ambassade

www.thaiguide.dk/images/forum/covid19/STV-ansogning-procedure-05-10-20.jpg

Også info på
http://thaiembassy.dk/special-t...

Tilføjet: UPS, jeg har skrevet samme tid som Kapper så så ikke indlægget før jeg skrev.
Redigeret af Lars d. 05-10-2020 17:45
Lars
Kapper
06-10-2020 09:19
Bruger
Antal indlæg: 8

Hej Lars

Det meget fin gennemgang du har skrevet.

1 - det positivt det kan klares direkte med ambassaden, og det ikke først skal igen "agent" som rygtebørsen meldte ud i weekenden

2 - det med 500.000 bath er da vist kommet med lige til sidst, personligt øv for mig, jeg var klar til 14 dages karentæne også 4 ugers ferie - men omvendt med det krav er de sikker på der kun kommer økonomisk stabile mennesker ind i Thailand.

WhiteBoyRick
06-10-2020 11:08
Bruger
Antal indlæg: 17

Thailands ambassade i Danmark skriver på deres Facebook-side, at personer fra Danmark for nuværende ikke kan ansøge om STV, da Danmark ikke betragtes som et lav-risko land.

Mvh

Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Corona virus i Thailand - opdateringer Sundhed og medicin 273 28-11-2020
Thailændere der skal til Thailand - hvordan? Visum til Danmark 42 14-11-2020
Købe rejseforsikring i Danmark eller Thailand? Sundhed og medicin 16 02-11-2020
En dagbog om en repatrierings rejse til Thailand Rejsebeskrivelser 40 01-11-2020
Dansk iværksætter succes i Thailand solgt for 100 mio. kr. Nyheder 2 16-10-2020
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder