Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Sundhed og medicin
Status for åbning af Thailand for danskere - løbende opdateringer
 Udskriv debat Udskriv debat
Lars
06-10-2020 12:51
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7337

Tak for oplysningen om opdateringen WhiteBoyRick.

Det er pudsigt... For det var anderledes igår.

Er der nogle der ved hvad de mener i Thailand?

Nu er vi så kommet til at det ikke kun er medierne, men de officielle statsligekontorer som giver forskellige meldinger, med ambassader underlagt Udenrigsministeriet.

De har nu slettet deres FB opslag fra igår.

Men i billedet fra igår står der som vist i indlæg tidligere:

"A new type of tourist visa for non-Thais from COVID-19 low risk countries (Denmark and Lithaunia are included)..."

Teksten "(Denmark and Lithaunia are included)" er nu desværre forsvundet.

Den webside som det var på igår også slettet.

Nu er der istedet en ny webside, dateret 18. august 2018, hvor der står.

http://thaiembassy.dk/13336-2/

As of now, Denmark and Lithunia are not include in COVID-19 low-risk countries. The list will be updated on 15th and 30th of each month.
– AUGUST 10, 2018

Beklager meget, men jeg troede der kunne stoles på Ambassadens udmeldinger, når de kom både på Facebook og deres webside og teksten var klar.

Kan så nævne at en hjemmeside for Thailand Longstay Company, beskriver procedurer hvor visumet kun kan fåes ved at bruge dem som agent og til at starte kompliceret process i Thailand for senere at komme til Ambassaden for at lave COE.
En formidlingsservice der skulle koste 10.000 baht plus visumprisen.

Modsat ambassaderne der siger de klarer det hele.

Thailand Longstay Company er stiftet af regeringen i 2001 og Turistorganisationen TAT er hovedaktionær.

Thailand Longstay Company er så under Turistministeriet og Ambassaderne under Udenrigsministeriet.
Lars
Lars
06-10-2020 14:57
Brugers avatar

Bruger

Kapper skrev:
Hej Lars

Det meget fin gennemgang du har skrevet.

1 - det positivt det kan klares direkte med ambassaden, og det ikke først skal igen "agent" som rygtebørsen meldte ud i weekenden

2 - det med 500.000 bath er da vist kommet med lige til sidst, personligt øv for mig, jeg var klar til 14 dages karentæne også 4 ugers ferie - men omvendt med det krav er de sikker på der kun kommer økonomisk stabile mennesker ind i Thailand.

Ja det er meget højt beløb de har sagt. Normalt 20.000 baht for en person på turistvisum som blot skal kunne vises ved indrejse. Det blev (af medierne dog) nævnt at det bl.a. skulle være for at alle dem som bor det meste af tiden i Thailand kunne komme hjem. Det gælder nok ikke da jeg tror en del af dem ikke er superrige, men en del er almindelige dødelige pensionister.

Men når estimatet er at de 1.200 personer om måneden skal bidrage med omkring 800.000 baht om måneden så skal det være folk med lidt pengene (sarkasme kan forekomme)

Ja begge punkter er nye i forhold til rygterne, ikke overraskende hvis du læser mine indlæg hele vejen. Men passer meget godt med Thailands måde at gøre det på. At der snakkes meget og så gør man det og så gør man det og så har man besluttet sig for at gøre sådan. Men når det endelige kommer, så ser det anderledes ud.

I Thailand, modsat Danmark, kommer så alle de tanker og meninger ud løbende fra alverdens "talspersoner" som nogle journalister har gode forhold til og alle vil svare et eller andet. Hvor man i Danmark ofte holder mulighederne meget tættere på kroppen og melder ud når der er taget beslutning og ingen normalt lækker så meget og ikke svarer noget bare fordi man ikke kan sige "det ved jeg ikke".

Blot min fortolkning og andre oplever sikkert Thailand anderledes.

Myndighederne vil forøvrigt tilsyneladende ej heller offentliggøre listen over lande der kan søge - eller også findes der ikke en officiel liste endnu.
Lars
Lars
07-10-2020 12:36
Brugers avatar

Bruger

Flyaflysninger.

Det strammer til for flyselskaberne og de er måske nødt til at kunne lave lidt langtidsplanlægning nu?

FINNAIR:
Har meddelt at de indtil 31. marts 2021 kun vil flyve med passagerer på Bangkok - Helsinki turen og ikke den anden vej.

Der kan ikke bookes billeter.

Samtidig har de aflyst ruter til f.eks. New York, Los Angeles, Miama, Phuket, Beijing og Singapore indtil 31. marts.

Har ikke direkte noget med danskere mulighed for at rejse til Thailand, men siger lidt om at Finnair ser det som et stykke ude i fremtiden.
Redigeret af Lars d. 07-10-2020 12:36
Lars
girobank
07-10-2020 21:12
Bruger
Antal indlæg: 249

Du skriver: Har ikke direkte noget med danskere mulighed for at rejse til Thailand,
det er jeg ikke helt enig med dig i.

Øvrige selvskaber, der sælger billetter pt. vil da komme i samme position, nemlig de "stjæler" eller låner kundens penge i en periode, og aflyser derefter og så skal kunden bare vente på en tilbagebetaling i lang tid.

Finnair har igår aflyst min tur den 2. december- telefonisk meddelt at en refundering kan tage op til 2 måneder, men senere på dagen modtages en mail, der siger max 1 uge.
Grand Beach,Mae Phim,Klaeng, Rayong www.MaePhimproperty.com
Lars
08-10-2020 04:04
Brugers avatar

Bruger

STV visum som planlagt eller udskudt på ubestemt tid?

Blot for at vise det totale kaos der er i informationsniveauet i Thailand.

Jeg regner med der findes journalist uddannelse i Thailand eller at de udlændinge som siger de driver en nyhedsside har rigtig baggrund og forstår thai.

Ved ikke hvor det går galt, om det er "journalisterne" eller officials der blot udtaler sig om alt muligt.

Første turister skal ankomme Phuket idag. Ellers tidligere blev sagt det var udskudt.

Igår kunne læses:

Kommer ikke før efter Vegetar festival slutter 25. oktober.
Phukets guvernør har modsat sig at de kommer fordi man er bange for de skal smitte på vegetar festviallen der løber til 25. oktober. (Gæsterne vil være ude af karantæne den 23. oktober efter min. 3 negative COVID tests).
https://www.thephuketnews.com/p...

Kommer den 8. oktober
Dette modsige lidt senere af sundhedsministeren i andet medie som siger kineserne ankommer som planlagt.
https://thepattayanews.com/2020...

Helt aflyst
Idag kan så læses at visumet er udskudt og der ikke kommer nogle idag.
Det er udskudt og dermed refundres ikke for visum og betalte billetter.
Det er turistorganisationen der siger det. De siger også de føler sig sikre på visummet kommer igang i denne måned.
https://www.khaosodenglish.com/...

Det dog ikke klart om der er nogle kinesere der har booket til idag. Kina har haft nogle fridage og f.eks. har ambassaden i Beijing haft lukket fra 1.- 6. oktober, så svært at lave dokumenter?

Hvem er projektlederen som kan give de rigtige oplysninger?

Her kan man vel kun sige. Jeg tror på noget i Thailand, når jeg ser det ske (lande)

Too be continued....
Redigeret af Lars d. 08-10-2020 04:14
Lars
Jyden30
09-10-2020 11:10
Bruger
Antal indlæg: 7

Der er godt nok ikke let det her, men mange tak for det gode flow af information.
Jeg kan idag læse på bangkok post at selv elite card holders, har bøvl med beokratiet og at der ikke er godkendt nogle STV visa endnu.

While hundreds of international travellers await permission to enter the country, including Thailand Elite Card members and those applying for a special tourist visas (STVs), TAT acknowledges the process to allow entry to these groups is going slower than expected, said Thapanee Kiatphaibool, TAT deputy governor for tourism products and business.

https://www.bangkokpost.com/business/1999135/ta...entry-flow
HH
10-10-2020 14:47
Bruger
Antal indlæg: 8

Nu har jeg ikke set min kone siden februar hvor jeg kom til Danmark. Er i Danmark vedr. arbejde ellers bor vi i Thailand. Vil gerne til Thailand i december og januar og må så tage den karantæne og hvad der nu kræves. Er der nogen der har prøvet proceduren?? er der noget man skal være opmærksom på. Alle gode råd modtages med tak.
girobank
10-10-2020 19:27
Bruger
Antal indlæg: 249

https://www.facebook.com/photo....

læs lige denne opskrift
Redigeret af girobank d. 10-10-2020 19:28
Grand Beach,Mae Phim,Klaeng, Rayong www.MaePhimproperty.com
Lars
13-10-2020 10:03
Brugers avatar

Bruger

HH skrev:
Nu har jeg ikke set min kone siden februar hvor jeg kom til Danmark. Er i Danmark vedr. arbejde ellers bor vi i Thailand. Vil gerne til Thailand i december og januar og må så tage den karantæne og hvad der nu kræves. Er der nogen der har prøvet proceduren?? er der noget man skal være opmærksom på. Alle gode råd modtages med tak.

Jeg regner med at I er formelt gift og har papir på det.

Nederst er seneste vejledning fra den thailandske ambassade til hvordan du skal gøre.

Jeg ville måske nok kontakte ambassaden først for at være sikker på det stadig er sådan. Være sikker på hvilke flyafgange der kan bestilles og godkendes - har lov til at lande med passagerer - osv. (der flyver mange fly til Thailand som kun er cargo til Thailand og kun passagerer fra Thailand)

De nævner kun muligheden for selv at booke billet. Der blev for kort tid siden åbnet for at der kan rejses med andre selskaber. Der har, indtil nu ihvertfald, været muligheden for via ambassaden at komme med et af de THAI fly der flyver thaiere og skandinaver hjem direkte fra København. Billetten koster så lidt mere og der er vist lidt ventetid på de 2-3 afgange der er om måneden. Udover den er direkte, dyrere og længere ventetid er der vist ingen forskel fra selv at booke billet.

Hvis du ikke har et Non Imm O visum eller forlængelse skal du have det lavet også. Der skal så noget dokumentation til også, udover det som står i vejledningen.

Dagbog om en repatrieringsrejse til Thailand:

Måske kan du få lidt ideer fra et andet helt nyt indlæg, hvor Oluf fortæller hans historie om at tage turen lige nu. Han rejste i søndags og er så lige startet på karantænen.

Kan læses her:

En dagbog om en repatrierings rejse til Thailand

Når du har set den kompakte vejledning igennem er du velkommen til at spørge igen hvis der er noget specifikt som driller. F.eks. forsikringen.

www.thaiguide.dk/images/forum/covid19/Indrejse-thailand-05-10-20.jpg
Redigeret af Lars d. 13-10-2020 10:10
Lars
Lars
13-10-2020 14:33
Brugers avatar

Bruger

Lars skrev:
Det dog ikke klart om der er nogle kinesere der har booket til idag. Kina har haft nogle fridage og f.eks. har ambassaden i Beijing haft lukket fra 1.- 6. oktober, så svært at lave dokumenter?

Bangkok Post, og flere medier der kopierer de rigtige medier, skriver at talsperson fra Udenrigsministeriet har udtalt at der ingen havde søgt om STV visum det sted i Kina hvor de kunne til afgang den 8. oktober. Der har tilsyneladende været en del som inden havde henvendt sig og tilkendegivet de var interesserede og det var det som det var bygget på?

Men kineserne skulle være på vej engang fastholdes det.

www.bangkokpost.com/business/20...

Så ingen i det som blev anset for at være spydspidsen har ønsket at deltage.

Regeringen og thaierne går måske med tanken om at alle elsker Thailand og vil dertil for enhver pris. Det er jo verdens midtpunkt?

Måske ikke?

Istedet for at sige ingen søgte, så blev forklaringen først at man var bange for at få virus på en vegetar festival hvor de farlige ville blive udsluset fra karantæne 1-2 dage før den sluttede. Det har vel også givet lidt smil på læben rundt omkring.

Hvad så nu?

I medierne, som de sidste 6 måneder ikke er kommet med nogle korrekte nyheder om hvad der ville blive indført af åbninger, skrives om at der arbejdes på at afkorte karantæne perioden. 10 dage har været nævnt i første hug og måske så lidt mere ned.

Men vil en karantæne på 7/10 i stedet for 14 dage, og stadig ret dyr, mon ændre det store for interessen?

Der ligger data for 100.000 personer der er ankommet og venter på at blive gennemset for at finde ud af hvad den lange karantæne giver af positive ting.
Lars
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Corona virus i Thailand - opdateringer Sundhed og medicin 273 28-11-2020
Thailændere der skal til Thailand - hvordan? Visum til Danmark 42 14-11-2020
Købe rejseforsikring i Danmark eller Thailand? Sundhed og medicin 16 02-11-2020
En dagbog om en repatrierings rejse til Thailand Rejsebeskrivelser 40 01-11-2020
Dansk iværksætter succes i Thailand solgt for 100 mio. kr. Nyheder 2 16-10-2020
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder