Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Corona inkl visum, indrejser
Status for åbning af Thailand - løbende opdateringer
 Udskriv debat Udskriv debat
Luis
18-10-2020 13:30
Bruger
Antal indlæg: 8
Tilmeldt: 27.12.16

Det lyder lidt besværligt, ved du hvad det koster det ophold på 2 uger?

så jeg skal ikke have 500.000THB i banken til dette visum, men en sygeforsikring på 100.000 dollars? Tak for hjælpen Lars
Jyden30
18-10-2020 14:53
Bruger
Antal indlæg: 17
Tilmeldt: 17.09.20

Jeg vil lige indskyde at Gouda har rejse forsikring der dækker covid-19, hvis ikke jeres eget selvskab gør. De er noget dyre, men det eneste danske selvskab jeg har kunnet finde.
for 6mdr, fik jeg en pris på enkelt rejse for omkring 3000. alt efter tilvalg.

Så altså det der STV er altså bare at man ønsker ophold som tourist i 90 dage? er det korrekt forstået?

Og hvis man ejer lejlighed og bor sammen med kæresten, skal man ikke vise 500.000baht.

Synes jeg forstår grafikken som om:
Købe flybillet
betale for hotel (ASQ)
og så ansøge, med fare for at blive afvist og så miste alle pengene.

Læste olafs fortælling
og der lød det som om at man først skal på en liste og når det så bliver ens tur, så skal man booke det hele. eller er det 2 for skellige processor

Er der forresten nogle af jer der har hørt om at man kan lave pakkerejse med ASQ så man kan få lidt hjælp, eller er man helt palle alene om kampen.

Håber jeg kom frem med budskabet, det begynder for mig at blive en smule svært at finde ud af.
Lars
18-10-2020 15:05
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9351
Tilmeldt: 30.09.08

Luis skrev:
Det lyder lidt besværligt, ved du hvad det koster det ophold på 2 uger?

så jeg skal ikke have 500.000THB i banken til dette visum, men en sygeforsikring på 100.000 dollars? Tak for hjælpen Lars


Prisen for karantænen er fra omkring 35.000 baht og opefter. Inkl. covid tests og mad. Se evt indlægget fra Olaflacour om hans tur. Der er link til karantæne hotellernes hjemmeside i grafikken (dog thai side)

Nej skal ikke 500.000 baht i banken for Non Imm O visum. Betingelserne og krav til det visum kan du se nærmere på den thailandske ambassades hjemmeside. Det drejer sig her om at besøge sit barn og det punkt er desværre ikke dækket selvstændigt i Thaiguides visumsektion.

I de to grafikker fra ambassaden er der en for STV visumet. Den anden er for hvad alle skal igennem uanset om de har STV visum eller ej.

Så kig kun på den om hvad der kræves for at komme ind og ikke STV grafikken.

Forsikringen for COVID 100.000 USD skal alle have, men indtil videre er f.eks. Gauda blevet accepteret til de "almindelige rejser", kun STV der har andre krav. Gaudas forsikring dækker som rejseforsikring alle omkostninger ved sygdom under rejser, også COVID, uanset beløb.
Lars
Lars
18-10-2020 15:07
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9351
Tilmeldt: 30.09.08

Jyden30 skrev:
...

Synes jeg forstår grafikken som om:
Købe flybillet
betale for hotel (ASQ)
og så ansøge, med fare for at blive afvist og så miste alle pengene.

Læste olafs fortælling
og der lød det som om at man først skal på en liste og når det så bliver ens tur, så skal man booke det hele. eller er det 2 for skellige processor

Er der forresten nogle af jer der har hørt om at man kan lave pakkerejse med ASQ så man kan få lidt hjælp, eller er man helt palle alene om kampen.


Olaf rejste efter de gamle regler og derfor skrives op hos ambassaden til en afgang med THAI via Ambassaden. Siden 5. oktober har det været muligt selv at arrangere fly.

Men ja nok tilrådeligt at tjekke med ambassaden om man kan få lov til at rejse inden der købes billet. Og få oplyst hvilke afgange der har lov at flyve passagerer.

Har du bestemt dig for at du vil afsted? Eller er det stadig tanker?
Jeg har ikke hørt om nogle rådgivere endnu.
Redigeret af Lars d. 18-10-2020 15:18
Lars

Lars
18-10-2020 15:28
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9351
Tilmeldt: 30.09.08

Jyden30 skrev:
...

Så altså det der STV er altså bare at man ønsker ophold som tourist i 90 dage? er det korrekt forstået?

Og hvis man ejer lejlighed og bor sammen med kæresten, skal man ikke vise 500.000baht.


STV er til alle der er turister og minimum 30 dage. Det er alle dem som ikke falder ind i de andre grupper. Men meget begrænset antal lige nu og de næste måneder.

Skal have STV visum.
Skal følge procedurerne for at rejse til Thailand.

Som jeg forstår teksten så skal der ikke vises de 500.000 baht i banken hvis du har papir på at du ejer boligen. Da du ikke er gift går det nok ikke at kæresten ejer den da det ikke er i familie i gængs forstand.

Men jeg er ikke ekspert i detaljerne om dette STV visum som har haft en lidt flyvsk tilværelse indtil nu og det kan være sådan grafik har småfejl hist og pist.

Er valget taget med at søge afrejse så er ambassaden nok bedste bud.

Spørgsmål her er gode at få og for andre at se undervejs og få input, så skriv endelig igen.
Lars
styker
18-10-2020 15:32
Bruger
Antal indlæg: 139
Tilmeldt: 21.01.15

Det med listen er vist primært hvis man vil med Thais fly, som også er repatriering for Thaier i udlandet.
Dette pga thaier kun kan komme i gratis SQ(karantæne) hvis de flyver med Thai, vælger de et andet flyselskab skal de selv betale for ASQ.
Men de skal så også betale 7400kr for en enkeltbilllet med Thai, hvor de andre selskaber vist PT ligger på det ca det halve for en retur.

Tror proceduren må være som beskrevet hvis man vælger et af de andre selskaber, og det ville jeg personligt gøre pga to ting.

1. De thaier der skal med repatrieringsfly behøver ikke at vise en coronatest, der er lige 2 Thaier testet positiv som er kommet retur fra Sverige.
De må jo nødvendigvis have været med Thai fra CPH, det ville være ærgeligt at have sat ved siden af dem og evt være blevet smittet på flyveturen.

2. Ingen kender Thai airs fremtid, men der er en god chance for at stå med en værdiløs returbillet.

Der er en fin side her med vurderinger/anmeldelser af de forskellige karantænehoteller, tjek også deres facebookside for yderligere kommentarer.
Linket er direkte til oversigten med Hoteller med balkon, det ville jeg absolut ikke undvære.
Men det er åbenbart en god ide at tjekke op på at der ikke er låst til balkonen, det gør nogle af hotellerne åbenbart.

https://thaiest.com/blog/balcon...

Og her sorteret med billigste først.
https://thaiest.com/blog/cheape...
Lars
18-10-2020 15:57
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9351
Tilmeldt: 30.09.08

Tidligere skulle alle, både thaiere og danskere, på ambassadens liste, da der kun var den måde at komme afsted på.

Nu er måden så en anden og billetten kan købes af flere selskaber.

For STV udstedes der bare ikke så mange visa og det gør det lidt besværligt.

For de andre grupper kan man sikkert få lov at rejse, hvis man opfylder betingelserne.

At vente på THAI afgange gør kun at det tager længere tid inden man kan flyve og det bliver dyrere med billetten. Enkelt billet til 7.400 kr. Karantæne stederne og priser er det samme.

Men den mulighed med at komme på deres liste er ikke nævnt i deres procedure for udlændinge mere. Der kun nævnt at man selv booker en billet og så er THAI udelukket da de slet ikke flyver.

Thaierne har deres egen procedure med 2 valgmuligheder og de skal så kun have en enkeltbillet i nogle tilfælde.
Redigeret af Lars d. 18-10-2020 16:01
Lars
Lars
20-10-2020 08:35
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9351
Tilmeldt: 30.09.08

Indrejse opdatering/korrektion.

Og mulighed for at lave en dansk oversigt over mulighederne.

Turistvisum:
På den thailandske ambassades liste er turist visum, TR, også nævnt som mulighed når Danmark er i lav risiko landegruppen - opdateres hver 1. og 15. i måneden. (60 dages ophold og mulighed for 30 dages forlængelse).

Der er dog en hage ved det.

Den svenske ambassade skriver at der kræves min. 135.000 SEK i banken de sidste 6 måneder. Ambassaden i Finland skriver 15.000 Euro i 6 måneder. Ambassaden i Olso skriver 130.000 NOK.

Den Thailandske Ambassade i Hellerup har ikke udgivet nogle informationer omkring TR.

Følgende grupper af "almindelige" mennesker kan søge om at komme til Thailand nu.

For alle gælder stadig 14 dages tvungen selvbetalt karantæne på udvalgte hoteller eller hospitaler.

Turister - når Danmark er i lavrisiko landegruppen. Det er Danmark 16. oktober - 30. oktober - derefter revurderes igen.

Turist visum, 1 indrejse - vise indestående i bank. 60 dage plus evt 30 dages forlængelse. Tjek med ambassaden.

STV visum - vise indestående i bank i nogle tilfælde. 90 dage der kan forlængelse i Thailand 2 gange a 90 dage. Tjek med ambassaden.

Andre - kan rejse hele tiden. Personer der har følgende:

Arbejdstilladelse inkl. deres ægtefæller og børn.

Ægtefæller, børn eller forældre som er thai statsborgere.

Permanent opholdstilladelse.

Studerende i nogle tilfælde.

Har en aftale om medicinsk behandling, som er godkendt (ikke et tandlægebesøg).

Non Imm OA - minimum 50 år for at søge. Flere krav end normalt Non Imm O visum

Non Imm OX - 5 års visum for personer minimum 50 år gamle.

Elitekort indehavere.

Non Imm B til arbejde/forretningsrejse - kræver bankindestående. Må være personer der har fået job, men ikke er startet og ikke endnu har arbejdstilladelse.

Procedure for at komme afsted:

1. jeg vil anbefale at tjekke med den thailandske ambassade om betingelserne er i orden for at kunne få lov til at rejse til Thailand. Og få bekræftet hvilke flyafgange der kan bestilles og i øvrigt proceduren.

I den officielle guide fra ambassaden er det først senere i processen de skal kontaktes.

2. Haves ikke visum eller re-entry permit skal dette søges hos ambassaden. Undersøg om alle krav og dokumenter kan opfyldes - som bankindestående, karantæne betaling osv. Det gælder på turistvisum, stv og alle de andre grupper.

Derefter Ambassadens punkter.

3. Bestille flybillet - liste over selskaber givet af ambassaden.

4. dokumenter skal forberedes:
a Bilag til visum ansøgning
- se ambassadens side med krav til de enkelte typer
- For turist visum - tjek med ambassaden om deres www er opdateret.
b Declaration Form - hentes på ambbasadens hjemmeside
c Flybooking information
d Alternative State Quarantine (ASQ) booking bekræftelse.
- Bookes på www.hsscovid.com
e Forsikring der dækker COVID-19 med mindst 100.000 USD
- derudover kan være krav til forsikring visumansøgninger

5. Kontakte ambassaden for at få udstedt visum og COE, Certificate of Entry.
Ambassaden skriver mindt 5 arbejdsdage inden afrejsedagen.

Derudover skal der skaffes:

Fit to Fly Health Certificate - fra læge eller lignende. )Der findes muligvis en standard formular, men ved ikke lige hvor).

Negativ COVID-19 Test, RT-PCR test, mindre end 72 timer gammel ved afgang.tidligere end afgang. Tjek at det er RT-PCR tests der laves. Findes måske også andre hurtigere/billige tests men det er ikke det som kræves her.

Det giver denne liste af dokumenter som skal vises ved afgang:

1. Visum eller Re-entry Permit
2. COE
3. Declaration form.
4. Alternative State Quarantine booking bekræftelse
5. Forsikring for min. 100.000 USD eller tilsvarende beløb. *
6. Fit to Fly Certificate **
7. Negativ COVID-19 test. **

* Dertil forsikringspapirer der evt, er krævet for nogle typer af visum.
** Skal være seperate papirer.

Vedhæfter ambassaden oversigt fra 16. oktober igen så den er nem at finde:

Lars

olaflacour
20-10-2020 10:59
Bruger
Antal indlæg: 94
Tilmeldt: 13.10.20

Jeg er ikke kommet ind her på turistvisum, men p.g.a. at jeg er thaigift. At hun så rent faktisk slet ikke er med på denne tur her, men er i Danmark, det er en helt anden sag. Ambassaden ville blot have en slags garanti for at vi ikke var skilt, så de fik en kopi af begge pas, hvoraf mit var helt nyt. Jeg vidste ikke om de ville se om jeg havde penge til turen, så de fik et kontoudtog fra Bangkok Bank. Jeg tror det stykke papir havde en vis form for betydning..... Smile

Jeg fik at vide på en telefonisk forespørgsel i slutningen af august, at der kun var Thai-Airways som fløj. Det var der måske også kun på det tidspunkt, så jeg sendte mit nye pas og alle bilag den 9. september. Det gik hurtigt, for en uge senere blev jeg ringet op af ambassaden, at jeg kunne rejse den 11. oktober. Det var m.a.o. en ambassade arrangeret tur.

Alt er klappet som det skulle, og jeg sidder nu her på karantæne hotellet i den sidste uge. Jeg er testet første gang (negativ), så den 27. oktober drager jeg ud til vores hus i Bangkhun Tian.

Skriv endelig hvis der er nogen som har spørgsmål, eller læs min dagbog om repatrierings turen som findes her på siden. Man kan også finde en samlet billedserie fra turens første uge her: https://www.la-cour.eu/index.asp?s=91&album=104&album=104
Lars
21-10-2020 17:30
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9351
Tilmeldt: 30.09.08

Hej Olaf,
Det lyder næsten som om det faktisk var lidt nemmere med den gamle metode som du rejste under hvor Ambassaden var tovholder fra starten og guidede undervejs.

Istedet for nu hvor der selv skal arrangeres en del inden ambassaden involveres. Med fare for noget går galt eller man ikke kan få COE alligevel.

Det kan jo hurtigt gå galt hvis man kommer til Ambassaden i god tid som de skriver men de som i næste indlæg pludselig igen revidere dokumentationskravene til STV visum.
Lars

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Tage hund med til thailand Generelt 2 25-03-2024
THAI - status for refusionkrav indgivet før 14/9/2020 kan ses online Fly 1 01-01-2024
Problem at veksle danske kroner i Thailand Valuta og banker 36 29-12-2023
Thailand fået ny Premierminister 22. august. Løbende opdatering siden valget. Politik 12 01-09-2023
22-årig komet fra Thailand vandt guld i herresingle i badminton VM i København Nyheder 1 28-08-2023
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 4
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,233
· Nyeste bruger: Truetype
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder