Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Sundhed og medicin
Status for åbning af Thailand for danskere - løbende opdateringer
 Udskriv debat Udskriv debat
Lars
28-11-2020 06:21
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7531

Hej Jyden,

Mht karantæne hoteller og websider og information om at der køres taxa til hoteller.

Jeg har ikke hørt om der køres taxaer til hoteller nu, men følger ikke så meget med på lige det område af hele projektet.

Det er naturligvis godt at kunne læse om forskellige ting på forskellige sider og kan give masser af inspiration og ideer.

Men jeg vil altid tjekke hvad det er for en side der skriver den information og hvorfor de måske gør det.

Ser man siden du har fundet.

Det et firma der gør sig som ejendomsmæglere og salg af helt nye byggerier, som nu pludselig går over i karantæne hoteller. Ser sit snit til at få kunder / besøgende ved at blande ASQ ind - og tjene penge på diverse underholdning de tilbyder - det er formålet med siden.

De kalder sig "Thailands Quarantine Information Center".

Jeg kunne lave en side her på Thaigude og skriver det samme. Alle kan skrive det. Det er ikke officiel betegnelse.

Siden her har ikke noget ansvar for hvad de skriver. Er der noget der ikke passer er det blot ærgerligt.

Den ser dog professionel ud men det er mere et spørgsmål om at lave et godt design end indholdet.

Så tjek de "rigtige" sider om karantænehoteller også.

Derfor jeg altid, hvor muligt, viser de originale informationer eller link til hvor det er fra.

Det samme gælder hele visumsektionen på selve thaiguide, som lige nu måske ikke er så relevant, hvor der altid kan findes link til de officielle regler.

Langt de fleste sider der skriver om sådan noget giver aldrig link til hvor de har informationen fra - og mange kan være gamle da de ikke skriver datoer på.

Tænker også på denne:
Et livsstilsmagasin på Phuket lavede en grafik der viste Phuket ville åbne for turister. Tja jo de kendte bare ikke reglerne og det var ikke sandt. Grafikken blev delt selv at nyhedsbureauet. Men de fik masser af besøgende til deres webside - som var formålet. Formålet var tilsynelandende ikke at infomrere, for det havde de ikke forstand på.
Redigeret af Lars d. 28-11-2020 06:22
Lars
styker
28-11-2020 17:43
Bruger
Antal indlæg: 105

Iflg en artikel i Bangkok Post ankom der 1201 foreign tourists i oktober, tænker nu mærmere det er 1201 med ikke Thai pas der er indrejst i Oktober.

Bliver spændende at se tallet for november, for det lyder mærkeligt at der iflg indlæg på facebook er besvær med at få værelser på de billigere hoteller.
For der er jo trods alt næsten 150 godkendte A(L)SQ hoteller, der fylder 1200 jo ikke meget.

Og ifht de normalt ca 4 millioner ankomster i oktober der det jo helt dødt.

Men på et tidspunkt begynder det vel også at gøre ondt på den del af eliten der ejer en stor del af hotellerne i Thailand.
Så begynder de vel at ligge pres på at lempe restriktionerne for indrejse.

Lars
29-11-2020 05:52
Brugers avatar

Bruger

Ja ikke mange der kommer nu. Færre end tidligere måneder.

Andet medie skrev for nogen tid siden at der var kommet 1465 udlændinge til landet i oktober. Heraf 501 med Non OA retirement visum og blot 13 personer pgra familie eller sygebehandling.
(indlæg 224 www.thaiguide.dk/forum/forum/vi... )

I samme periode registreredes 62 udlændinge positive for COVID-19.

Dvs at mere end 4% af de ankomne var smittede. Tidligere har tallene ligget omkring 0,5% smittede.

De har alle haft covidtest og er så smittede indenfor de sidste 6-9 dage inden ankomst.

Virker som om tallene ikke passer sammen?

Indtil videre har det været lavsæsonen, mht steder vesterlændinge besøger, som covid har ramt i hvor der i forvejen ikke er så mange turister f.eks. Phuket, Krabi og Koh Chang. Højsæsonen var næsten slut da det for alvor lukkede ned i marts.

Nogle steder skal næsten alle pengene for hele året tjenes på 3-4 måneder og det vil så først rigtigt kunne ses fra nu af?

Asiater, som der er langt flest af, kommer mere dryssende hele året igennem på kortere smutture.
Redigeret af Lars d. 29-11-2020 05:57
Lars
olaflacour
29-11-2020 12:34
Bruger
Antal indlæg: 92

Jeg tror de 1.201 er deciderede turister. Her tælles jeg f.eks. ikke med, men ret mig hvis det er forkert. Jeg tænker bare, at det altså kun er 3-4 fly, og det er altså kun hvad der lander på en dag
Livet er for kort til idioter.
Lars
29-11-2020 14:44
Brugers avatar

Bruger

Tallene passer måske ikke helt sammen og forvirrer nok en del? Men også typisk for thai journalistik og tal.

Men det medie der med TAT som talskilde skrev 1465 lavede også opdeling. De 1200 er så kommet senere fra andre steder.

Men tidligere kom omkring 4000 udlændinge om måneden.

1465 udlændinge har fået og indrejst med COE ind i Thailand i oktober.

De fordeler sig således:

501 haft Non OA retirement visum
331 STV visum
296 Elite kort
113 Non B, arbejde
86 turistvisum
84 APEC kort indehavere
41 på filmhold.

Ialt 1452 personer
Redigeret af Lars d. 29-11-2020 14:45
Lars
styker
29-11-2020 14:48
Bruger

Det er jo svært at vide hvor mange der kommer med de andre flyselskaber.

Thai er jo repatriering, og som du skrev var det fly du var med fyldt til sidste sæde.

Men flertallet var vel thaier og de tæller selvfølgelig ikke som turister.
I øvrigt mærkeligt at flyet var helt fyldt, så en thais beretning om repatriering fra Tyskland, der skriver hun det var begrænset til 200 pr fly.

Men generelt tror jeg ikke meget på de oplysninger der kommer fra myndighederne.
Det lyder af relativt mange smittede udlændinge i betragtning af de alle har fremvist en max 72timer gammel test ved boarding.

Men hvis man kigger på dem der er offentliggjort i dag så ligner det meget godt billedet hidtil de fleste kommer fra en række arabiske lande.
Og så er de næsten alle kommet via qatar, man bliver jo lidt betænkelig ved om de er blevet smittet enten i lufthavnen eller på flyet.
https://www.bangkokpost.com/tha...
Lars
29-11-2020 15:31
Brugers avatar

Bruger

Det er jo ikke svært at holde styr på i Immigrationen hvor mange der er kommet.

Vides også hvor mange der max kan komme udfra hvor mange COE der er udstedt som kun gælder 15 dage. Ser ud til tallene jeg så er baseret på COE. Der kan være nogle der så alligevel ikke er rejst.

De udenlandske smittede fra juli til starten af november fordeler sig sådan her ifølge Sundhedsminiteriet.

Ikke udpræget mange fra mellemøsten, men rigtig mange fra vesten.

Vides ikke hvor mange der er ankommet af hver nationalitet.

Indien - 38
USA - 19
Frankrig - 12
Rusland - 10
Etiopien - 8
Bangladesh - 6
UK - 7
Kuwait - 6
Fliliperne - 5
Japan - 4
Brasilien - 4
Tyskland - 4
Schweiz - 3
Canada - 2
Holland - 2
Ungarn - 2
Iran - 2
Kenya - 2
Oman - 2
Pakistan - 2
Sudan - 2
Kina - 2

Ialt 143 ud af samlet 165 smittede.

Resten fordelt med 1 person fra 21 lande. Deriblandt Sverige, Belgien, Tjekkiet, Albanien, Finland, Portugal, Italien, Litauen og Serbien - 9 fra Europa.

Så er der Mexico, Maldiverne, Laos, Israel, Taiwan, Usbekhistan, Azerbadjan, Marcedonien,
Egypten, Bahrain, Qatar, Nepal, Syrien.

Lars
styker
29-11-2020 15:50
Bruger

Er de tal der er udenlandske statsborgere eller også incl Thai, for syntes godt nok udover indien så har Kuwait og Oman ofte været nævnt i de daglige opdateringer i Bangkok Post.
Men det kan godt passe de fleste er Thai der er kommet retur fra de lande.

Men stadigvæk jeg har ikke større tiltro til de oplysninger der kommer fra myndighederne

Men det er meget mere spændende om der kommer et udbrud i Chiang Mai nu efter den syge grænsegænger.
Der er historien jo allerede blevet ændret fra i går til idag, først var hun kommet over grænsen med en minibus.
I dag har hun sneget sig illegalt over grænsen, eller som jeg skrev tidligere der er nok blevet betalt lidt til en grænsebetjent for at kigge den anden vej.
Lars
29-11-2020 16:24
Brugers avatar

Bruger

Alt det jeg har skrevet om smittede i relation til udlændinge er kun for udlændinge.

Fra juli til 12. november var der 488 thai smittede, 165 udlændinge og dertil 18 fra Burma, men de er vist alle kommet ind på pudsig vis uden karantæne og derfor ikke talt med blandt udlændinge.

Det kan jo godt have ændret sig siden 12. november. De første 12 dage i november blev opdaget 29 smittede thaiere i karantæne og 41 udlændinge.

Der har jo tidligere været udbrud og måske større hvor der aldrig blev fundet en smittekilde eller andre smittede. F.eks. DJ i Bangkok der havde arbejdet på 2-3 spillesteder og været andre steder. En fodboldspiller, mener det var fra Burinam, hvor der ej heller blev fundet andre smittede (officielt).

Ja hvad der er den rigtige historie finder man aldrig ud af med thai journalistik. Deres kilder siger forskelligt og de forstår det forskelligt. Imponerende så megen forvirring der nogle gange kan komme af noget meget simpelt Smile Alle har hørt noget af nogle som intet ved...
Redigeret af Lars d. 29-11-2020 16:25
Lars
styker
29-11-2020 16:31
Bruger

Lars skrev:
Ja hvad der er den rigtige historie finder man aldrig ud af med thai journalistik. Deres kilder siger forskelligt og de forstår det forskelligt. Imponerende så megen forvirring der nogle gange kan komme af noget meget simpelt Smile Alle har hørt noget af nogle som intet ved...

Lige det gør sig jo gældende med mange ting i Thailand.
De svarer jo aldrig, det ved jeg ikke når man spørger dem om noget.
Så brænder de hellere en løgnehistorie af så de ikke taber ansigt.

Har ikke tal på de gange vi er blevet sendt på skovtur ved at spørge om vej, der ville man ønske de bare kunne sige det ved jeg ikke.
Heldigvis er google maps opfundet nu.
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Corona virus i Thailand - opdateringer Sundhed og medicin 370 24-01-2021
Vaccine i Thailand overblik - planer for vacciner, ophæves karantæne osv Sundhed og medicin 6 21-01-2021
Gouda forsikring til Thailand - dækker ikke altid Sundhed og medicin 1 19-01-2021
Thailændere der skal til Thailand - hvordan? Visum til Danmark 54 18-01-2021
En dagbog om en repatrierings rejse til Thailand Rejsebeskrivelser 45 03-01-2021
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder