Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Sundhed og medicin
Status for åbning af Thailand for danskere - løbende opdateringer
 Udskriv debat Udskriv debat
Lars
29-11-2020 16:34
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7528

Og det gælder så også "officials" der spørges om noget. Så skal der falde et svar prompte for kan ikke sige det skal jeg lige undersøge....

Yes yes svares der også ofte uanset om man har hørt det der belv sagt, er enig eller vil gøre det som blev sagt. Også herhjemme i stuen....

Ret forvirrende, også i dagligdagen nogle gange, at man ikke rigtigt ved hvor man har andre...
Redigeret af Lars d. 29-11-2020 16:35
Lars
olaflacour
30-11-2020 04:59
Bruger
Antal indlæg: 91

Denne artikel er værd at læse. IATA lægger nu op til et digitalt pas, hvor både test og vaccination skal fremgå. Der er næppe nogen tvivl om at de dage er talte hvor man bare kan rejse uden vaccination.

https://www.bangkokpost.com/business/2027415/pa...lternative
Livet er for kort til idioter.
Jens Peter
01-12-2020 12:55
Bruger
Antal indlæg: 7

Hej Forum

Jeg har med stor interesse læst flere af kommentarerne på diverse tråde til stor fornøjelse.

Navnlig denne tråd har min store interesse, da jeg selv gerne vil besøge min kæreste i Bangkok ASAP, men jeg synes at jeg bliver en del forvirret over alle de ændringer, der hele tiden sker.

Desværre kan jeg endnu ikke opfylde de 6 første kriterier i (Non-Thais to travel to Thailand) så min eneste mulighed er at rejse på Tourist (TR), hvis det så overhovedet er muligt når Danmark ikke er et såkaldt "Low-Risk Country"(dette kan jo ændres hver 14 dag).

Der står at man først kan ansøge om Visa som så tager mellem 4-6 uger efter at man har bestilt ophold på et ASQ hotel samt en bestilt flybillet. Det synes jeg er lidt satset og kan blive en dyr fornøjelse(kan det være rigtigt? (så køber du jo katten i sækken).

Desuden er Thailand jo ufatteligt nok sat i "orange" af UM. alene fordi de har en 14 dages karantæneregel og ikke på grund af høje smittetal. Det skelner forsikringsselskaberne jo ikke imellem, desværre. Jeg læste et sted at man skal have en Corona forsikring fra et Thailandsk forsikringsselskab, eller har jeg læst forkert?

Det er også umuligt at forudsige om de thailandske myndigheder pludselig vælger at kræve, at man er blevet vaccineret førend man kan komme ind i landet.

Jeg vil tro, der er andre, der går rundt med nogle af de samme bekymringer som jeg. Mit spørgsmål går derfor på om jeg kan få nogle gode råd, der kan afhjælpe mine bekymringer/frustrationer så jeg kan besøge min kæreste og forhåbentlig snarlig ægtefælle i Bangkok.
Redigeret af Jens Peter d. 01-12-2020 12:59
Lars
01-12-2020 13:42
Brugers avatar

Bruger

Hej Jens Peter og velkommen til,

Dejligt hvis nogle læser med og får et par ideer eller måske bliver forvirret og kan få et par ideer mere. Forvirret da det er forvirrende hvad der er ændret de sidste 2 måneder.

Der er flere danskere der har fået TR visum og flere er på vej og i karantæner nu eller allerede blevet sluset ud i samfundet.

Inden alt det her - du er klar til karantæne, både tiden og pengene? Du er klar til at betale det ekstra det kan koste med covid test, fit to fly certificate osv.
Syntes blot det skal være klart inden ambassaden evt. kontaktes.

TR og lav smitte lande:
ikke afhængig af om Danmark er i lav risiko gruppensom det er nu og har været siden 1. november.
Det var det i starten, men som også ses af tidligere indlæg er det bekræftet fra Ambassaden i mails og også i deres seneste guide nederst.

Men måske er det afhængig af om Danmark rykker endnu en klasse op fra nu mellemrisiko til højrisiko, men det kan ikke ses nogle steder.

Tid for at få udstedt visum:
Det bør ikke tage mere end nogle dage at udstede turistvisum. Ved brev ansøgning ved jeg ikke hvordan det er nu posten også kun kommer en gang om ugen. Tjek med ambassaden.

Forsikring:
Manger har med succes brugt Gouda rejseforsikring. Dækker det hele, både COVID for det krævede beløb og almindelig rejseforsikring. KRæver måske et brev på engelsk. Det ved ambassaden også - de har også henvist nogle til Gouda.

Vaccine:
Det er meget oppe i medierne, som en lettelse at kunne snakke om det. Men ingen ved helt sikkert hvornår og hvordan verden vil reagere. Alle taler om noget et stykke ude i fremtiden. Først skal de lige godkendes, mindre detalje.

Det bliver efter min mening ikke inden jul og kan nemt komme til påske og senere inden der for alvor sker noget globalt set med vacciner. Igen gætterier.

Men er der vacciner bredt tilgængelige, så hedder der nok vaccine inden der stiges ind i flyet.

Kravet om vaccine vil nok komme samtidig med at karantæne så måske afblæses eller overgangsperiode.
Ja hvem ved, det gætterier fra min side. Skal thaierne vaccineres først er også åbent spørgsmål.

Mit råd, uden ansvar Wink

Go for it, now. Just do it. Start med at kontakte ambassaden og søg visum og få deres seneste input.

Billedet her er proceduren fra 16. november. Om der kommer ny en af de nærmest dage med 2 ugers opdatering vides ikke.

www.thaiguide.dk/forum/forum/attachments/non-thai-travel-to-thailand-16-11-2020.jpg
Redigeret af Lars d. 01-12-2020 13:45
Lars
Lars
01-12-2020 14:43
Brugers avatar

Bruger

COVID-19 test type skal være den rigtige

Blot nævne.

Der er mange der rundt på nettet giver gode råd om hvor der kan laves COVID-19 test hurtigt og billigt. Der er blot et problem at mange ikke er klar over der findes flere typer COVID-19 tests.

Har man den forkerte type test kommer man ikke med flyet til Thailand.

Testen SKAL være af typen:

RT-PCR.

Antigen test duer ikke.

Mange der anbefales og mange af de billige er IKKE RT-PCR test.
Det er antigen typen af test og den accepteres ikke af Thailand.

Det er f.eks. Falcks og andre.

Tjek det inden du planlægger og regner med lige at tage en hurtig test i sidste øjeblik tæt ved hvor du bor.
Redigeret af Lars d. 01-12-2020 14:44
Lars
Jens Peter
01-12-2020 15:18
Bruger

Tak for svar.

Kan man få sådan en test i Kbh Lufthavn? eller skal man til egen læge? og kan man få svar med det samme? af hensyn til planlægning når man kun har 72 timer at gøre godt med.
Lars
01-12-2020 15:34
Brugers avatar

Bruger

Det er genrelt et emne som er lidt et problem at få det puslespil til at gå op.

Jeg ved desværre ikke så meget om mulighederne for test i Danmark og svartiderne, så håber andre kan melde ind her - evt nogle der har prøvet det. Har læst der ikke analyseres i weekenderne, men ved ikke om det er en and.

Det er muligt i lufthavnen, men priserne er heftige. vist 2.400 kroner ved tidsbestilling og 3.500 kr uden. De kan også lave Fit to Fly certificate mod tilsvarende høje priser.

Lars
styker
01-12-2020 15:54
Bruger
Antal indlæg: 105

Der er nogle private udbydere af PCR coronatest
Pentabase.
https://www.pentabase.com/covid...
Aleris hamlet, men de er dyre og lang svartid.

https://www.aleris-hamlet.dk/he...
Og så en ret ny udbyder der også tilbyder sig i flere byer.
https://amplexa.dk/corona/?fbcl...

Mht forsikring har jeg kun læst om gouda der tilbyder sig her i DK med den krævede dækning, og vist også til rimelig pris.
https://www.gouda.dk/privat/rej...

Og mht svartid på visa er der flere i Danmark-Thailand gruppen på facebook der har fået visa på få dage.
Jens Peter
02-12-2020 11:32
Bruger

Tak for svar. Jeg synes Pentabase ser interessant ud. De kræver "kun" 850 kr. for en hurtig RT-PCR test hvorimod som Lars skriver at de tager 2500 kr. for en tilsvarende test hos lægerne i Kbh. Lufthavn.

Jeg studser stadigvæk over at de på ambassadens hjemmeside skriver at du skal have booket din rejse før du søger om Visa http://thaiembassy.dk/tourist-v...
og de thailandske myndigheder et andet sted skriver at disse ting kan man vente med indtil du har fået godkendt dit Certify of Entry (COE) https://coethailand.mfa.go.th/r... og ifølge skemaet vist tidligere skal man have et godkendt Visa før man kan udfylde et COE, men det er måske kun mig, der bliver forvirret over detteTænker

Hvad har i andre gjort i samme situation?
Redigeret af Jens Peter d. 02-12-2020 11:34
Lars
02-12-2020 12:41
Brugers avatar

Bruger

Du har helt ret at de to instanser under det thailandske udenrigsministerium ikke har samme fremgangsmåde.

For at søge COE online skal du vise ansøgning til visum og derefter så booke billet.

Ansøgning til visum på ambassaden kan kun laves hvis der er booket billet.

Jeg vil følge den procedure Ambassaden har lavet - det er i sidste ende dem der bestemmer hvordan det skal være.

Men tjek med dem inden du bruger alt for mange penge og måske kommer forkert igang.

Lægerne i lufthavnen er Copenhagen Airport Doctor, og er privat firma, jeg tænker på. Ikke offentlige telte som måske er i nærheden af lufthavnen, men de tager også tid om at give resutaltet så kræver et par overnatninger derude inden afgang.
www.airportdoctor.dk/en/booking/

Kopieret derfra:

PREBOOKED: RT-PCR incl. certificate - Result after 2.5 hours 15 minutter · DKK 2.400,00 Skal betales online

PREBOOKED: Antibody test and certificate. Result after 30 minutes. 15 minutter · DKK 1.200,00 Skal betales online (Lars: DUER IKKE TIL THAILAND)

DROP IN: RT-PCR - Result after 2.5 hours 15 minutter · DKK 3.500,00 Skal betales online
Kan bookes både til Business Center og Airport Medical Clinic

Consultation w. Fit to Fly. 15 minutter · DKK 2.500,00 Skal betales online
Consultation incuding fit to fly.
Redigeret af Lars d. 02-12-2020 12:42
Lars
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Corona virus i Thailand - opdateringer Sundhed og medicin 369 21-01-2021
Vaccine i Thailand overblik - planer for vacciner, ophæves karantæne osv Sundhed og medicin 6 21-01-2021
Gouda forsikring til Thailand - dækker ikke altid Sundhed og medicin 1 19-01-2021
Thailændere der skal til Thailand - hvordan? Visum til Danmark 54 18-01-2021
En dagbog om en repatrierings rejse til Thailand Rejsebeskrivelser 45 03-01-2021
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder