Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Corona inkl visum, indrejser
Status for åbning af Thailand for danskere - løbende opdateringer
 Udskriv debat Udskriv debat
Lakhe
24-01-2021 02:42
Bruger
Antal indlæg: 73

Jeg har i øvrigt fundet karantæne-priser helt ned til 26-27.000 baht. Men jeg ved ikke, om det er falsk reklame.

Kender 1 som lige er kommet ud han betalte 28.000 med alt og havde fin mad og service.

Lakhe.
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
olaflacour
26-01-2021 05:53
Bruger
Antal indlæg: 92

Jeg kender to som kommer ud på torsdag. De billeder jeg har set af maden er IKKE noget jeg ville godkende. Jeg er spændt på at høre nærmere om opholdet på torsdag
Livet er for kort til idioter.
pvn2474
26-01-2021 09:39
Bruger
Antal indlæg: 24

Der er siden april 2020 foretaget over tyve undersøgelser af Ivermectins virkning over for covid19. De ser ualmindeligt lovende ud. Nu vil Oxford University lave en storstilet undersøgelse af midlets effektivitet ift. covid. Når den udkommer, kan der ingen tvivl være længere, og man kan således åbne 100% op for alt, alle vegne, alle lande. Ivermectin er løsningen - om politikerne vil.
girobank
26-01-2021 12:35
Bruger
Antal indlæg: 256

Nu har Thai airways meddelt, at der startes op pr. 1.juli med 3 ugentlige afgange CPH-BKK.

ER det mon fordi Danmark har meddelt, at vi er færdig med at vaccinere 27. juni?

Mon vi kan rejse derefter uden test?
Grand Beach,Mae Phim,Klaeng, Rayong www.MaePhimproperty.com

Lars
26-01-2021 13:31
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7561

Girobank,
Uden test vil jeg personligt ikke tro bliver muligt lige foreløbig.

1 mio kr. spørgsmålet er måske hvornår karantænekravet ophæves eller gøres kortere.

Selvisolation for turister der higer efter at komme ud i solen, stranden, poolen, restauranter, ture eller feste igennem i Patong eller besøge gamle venner i Pattaya/Jomtien og en bid mad og drikke - det tror jeg ikke kan virke.

På THAIs hjemmeside vises n6-7 ugentlige afgange i juli. Vil nok vente og se hvad der sker med de planer fra THAI. Åbner også for UK flyvninger på deres side. De er nok nødt til at være optimistiske og være klar?
Lars
styker
26-01-2021 18:07
Bruger
Antal indlæg: 106

girobank skrev:
Nu har Thai airways meddelt, at der startes op pr. 1.juli med 3 ugentlige afgange CPH-BKK.

ER det mon fordi Danmark har meddelt, at vi er færdig med at vaccinere 27. juni?

Tænker det er i håb om at sælge nogle billetter for at skaffe noget kapital til den skrantende forretning.
Så kan man jo altid aflyse senere og trække det i månedsvis/undlade at refundere billetterne.
Gad vide hvordan man står ifht betalingsstandsningen hvis man køber billetter nu og der igen bliver aflyst.
girobank
26-01-2021 22:59
Bruger
Antal indlæg: 256

Læs lige igen:

altså hvis jeg er vaccineret for covid19, skal jeg så også fremvise en negativ coronatest?

Jeg vil dog vente med at booke billet så sent som muligt, bare ved lidt søgning kan man nemt finde ret billige billetter efter den 1.juli.

(et firma i betalingsstandsning/konkursbehandling vil normalt IKKE UDBETALE PENGE TIL SIMPLE KREDITORER - uanset om det er i Danmark eller Thailand- sådan er reglerne jo.)
Grand Beach,Mae Phim,Klaeng, Rayong www.MaePhimproperty.com
Lars
27-01-2021 06:01
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7561

girobank skrev:

Læs lige igen:

altså hvis jeg er vaccineret for covid19, skal jeg så også fremvise en negativ coronatest?

Jamen jeg, og sikkert også Styker, har læst det.

Jeg har svaret omkring test og omkring THAIs udmelding og at de på nettet har op til 7 afgange om ugen og ikke tre, som jeg ser, ligesom Styker, optimistisk som alle flyselskaber har gjort hele 2020.
THAI har ikke kun sat afgange til Danmark på nettet, men til en række andre lande også.

Styker har kommenteret på THAIs udmelding også - jeg tolker den som at det har ikke noget med vacciner at gøre men taktik i billetsalg.

Men er dit spørgsmål:
Kan vi rejse til Thailand uden COVID-test når vi er vaccinerede? (og ikke noget med THAI)

Jeg vil tro at for 99,99% af dem som vil til Thailand som turist er det karantænen der gør at de ikke er rejst. COVID testen er, for mig ihvertfald, en lille detalje.

Derfor jeg omtalte karantænen.

Jeg tror ikke nogen kan give et svar på noget af det lige nu. Heller ikke thalandske myndigheder. Skal se tiden an med vaccinerne - der er jo mindst 3 forskellige i spil i EU og dertil en russisk og en kinesisk og en del flere.

Thailand skal tage en beslutning om de vil åbne uden karantæne, eller kortere, inden befolkningen er vaccineret. Det kunne jeg dog tro de vil når tiden kommer og hvis der er gode erfaringer med vaccinerne - men det er kun gætterier.

Og så skal Danmark, eller nok EU, have udformet et vaccinepas som kan godkendes internationalt. PDF filer er alt for lette at redigere efter min mening.

Det er svært - men måske ingen heller kan sige hvornår Danmark og EU åbner for turister igen? Bortset fra turister fra 6 lande har Danmark været lukket for turister udenfor EU i 10 måneder - og er nu lukket for alle turister.

Finnair har tidligere meddelt der var lukket mellem Helsinki og Bangkok til 31. marts. Allerede nu har de billetter til salg i april.

Det ser jeg lidt som det samme som THAI. Kan sælge billetter og få penge i kassen og så måske aflyse og beholde pengene en tid.

Skal nogle til Thailand så vælg de selskaber som hele tiden har fløjet til Bangkok under nuværense ordning. Ikke dem som har ligget i dvale og pludselig tilbyder billetter.
Redigeret af Lars d. 27-01-2021 06:06
Lars

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
E-magasin for skandinaver i Thailand - udkommer 11 gange om året Leve i Thailand 1 24-02-2021
Vaccine i Thailand overblik - planer for vacciner, ophæves karantæne osv Corona inkl visum, indrejser 27 23-02-2021
Thailændere der skal til Thailand - hvordan? Corona inkl visum, indrejser 55 06-02-2021
Corona virus i Thailand - opdateringer Corona inkl visum, indrejser 372 28-01-2021
Thailand på 4. plads for hvordan lande har klaret coronaen Corona inkl visum, indrejser 1 28-01-2021
Nyeste indlæg

Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder