Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Visum til Thailand
Automatisk forlængelse af visum under COVID-19 krisen
 Udskriv debat Udskriv debat
Lars
09-04-2020 06:18
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7349

Automatisk forlængelse af visum / opholdstilladelse.

Så kom den officielle information om forlængelser og det er rigtigt godt nyt.

Overordnet betyder det:

Alle udlændinge der er i Thailand vil automatisk få der ophold forlænget til 30. april.

Det gælder for alle visumtyper der er udløbet EFTER 26. marts.

Det skulle også være forlængelser af f.eks. Non-O ophold, selvom der kun står visum.

Det gælder også 90 dages rapportering for fastboende.

Det betyder man ikke behøves at besøge immigrationskontoret, hvis man f.eks. har Non-O forlængelse.

Men efter 30. april kan der blive køer igen på immigrationskontorerne, hvis ordningen ikke forlænges.

Anbefales at følge udviklingen løbende. Dette vil gælde indtil 30. april eller til anden updatering bliver udstedt.

Tager hele teskten på engelsk for at undgå fejl i forståelse ved oversættelse.

Dette er fra Immigrationens hjemmeside:

https://immigration.go.th/conte...

Announcing the latest visa relief measures on 7 April 2020
.
👮‍♂️ The person whose visas has expired from 26th of March 2020 will be automatically extended to 30th of April 2020. There is no need to apply for a visa extension at Immigration Office for this period and will not be fined THB 500 per day for this case.
.
👮‍♂️ Aliens who are due for 90 days reports between 26th of March 2020 and 30th of April 2020 are temporarily exempted from reporting in this period until further notice.
.
👮‍♂️Aliens who are holding Border Passes will be allowed to stay in Thailand for now. However, Aliens with Border Passes must depart Thailand within 7 days of the border crossing points opening date.
.
👮‍♂️Aliens are advised to follow announcements regarding Immigration measures closely for updates. (Currently measures announced until 30 April 2020 or further updates)

Der er også dette billede til at forklare:

Redigeret af Lars d. 09-04-2020 06:31
Lars
Lakhe
09-04-2020 08:36
Bruger
Antal indlæg: 49

Vil lige indskyde en lille fodnote her, med de 90 dage, jeg ringede til Chaiyaphum immigration i morges da mine 90 dage udløber lørdag, jeg havde prøvet siden 31/03 med 90 dages rapporten online og der sker absolut ikke noget heller ikke i app, så derfor ringede jeg og spurgte om jeg nu ikke behøves at komme, da jeg havde set at 90 dages rapporten var med i PM. særlov. Det jeg fik at vide var kom jeg ikke i dag eller i morgen ville det udløse en bøde fra og med fredag efter lukketid på 2000 THB blev jeg stoppet i en kontrol ville bøden stige til 4000 THB så jeg kørte der derind med det samme, og det som normalt tager 10-15 minutter tog så i dag 70 minutter på grund af de kun lukkede en ind af gangen, men nu er mine 90 dage så også i orden til den 07/07. Så hvad fanden skal man snart tro på, jeg tror alt er op til det pågældende immigrations kontor og den pågældende officer
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
Lars
09-04-2020 13:22
Brugers avatar

Bruger

Ja det er jo groteske at nogle tager sig den magt og selv sætter reglerne.

OK, måske var hun ikke opdateret, men kunne jo så lytte eller spørge overordnet.

Forøvrigt har hun da slet ikke ret, uanset den nye amnestilov eller ej.

Hvis dine 90 dage udløber på lørdag har du jo et vindue både før og efter til at gøre det og først derefter kan de koste bøde. Mener der er 7 dage efter. Det er jo en klar overtrædelse af reglerne at true med bøder fra fredag. Måske uden kvittering?

Det kan da hurtige blive kaos hvis alle kontorer sådan stiller egne regler op nu.
Lars
Lars
09-04-2020 13:23
Brugers avatar

Bruger

Her lidt mere fra i eftermiddags:

Information in English about the visa amnesty. Immigration has asked me to stress again, that this is for ALL types of visas & extensions. However, as the Immigration offices are still open & not crowded, you might want to go to extend your stay if you want to avoid crowds later.‬

www.facebook.com/richardbarrowt...

Redigeret af Lars d. 09-04-2020 13:25
Lars
Lakhe
09-04-2020 14:13
Bruger

Hvis dine 90 dage udløber på lørdag har du jo et vindue både før og efter til at gøre det og først derefter kan de koste bøde. Mener der er 7 dage efter. Det er jo en klar overtrædelse af reglerne at true med bøder fra fredag. Måske uden kvittering?

Nu har jeg haft retirementvisa i 12 år På Phuket hvor jeg boede før, sagde ved 90 dage 14 dage før 7 dage efter, i Khon Kaen før vi fik et immigration kontor i Chaiyaphum sagde de det samme, i starten for 4 år siden da chaiyaphum immigration åbnede, var de utrolig flinke hvis vi f.eks skulle til Phuket på ferie, sagde de du skal ikke gå på Phuket immigration, vent til du kommer tilbage hertil så får du bare 130 dage i stedet for 90 dage, så pludselig for 2 år siden var alle de flinke mennesker væk og en ny chef og da startede de med at fortælle mig at de kun accepterede 14 dage før, men ikke 7 dage efter, og ligemeget hvad jeg har vist dem af deres egne regler, fortæller de mig bare at hos dem er det sådan, og hvad fanden gør man så indordner sig eller forsvinder, de har jo magten de små konger (surt opstød) ja men jeg er sku også træt af det og håber app eller online snart kommer til at virke ved 90 dage rapporten.
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
Lars
09-04-2020 14:54
Brugers avatar

Bruger

Så er jeg glad for at bo i Bangkok, der følger de de fleste regler rimeligt. Dog tager alting lang tid fordi der kun er et kontor i hele Bangkok.
Men loven er jo ganske klar på området - utroligt ingen kan få det rettet. Men ved det er et problem for visum forlængelser også at de har forskellige krav.

Ved at websiden ikke er fantastisk godt udviklet, men mange har alligevel haft succes med den. Har du prøvet en anden browser. Evt afdøde Internet Explorer eller Edge? Hvis du da ikke kun har apple produkter. Ellers kan det også gøres med alm. post. Er det mange år siden du er rejst ind så er det måske derfor?
Lars
Lakhe
09-04-2020 15:58
Bruger

Jeg har før sendt med post, men så kom det jo frem med app og online, så det måtte Jeg prøve og jeg har prøvet både Edge og explore og Crome men ja jeg har ikke været ude af landet siden 2013 og har fået fornyet mit pas i mellemtiden det er problemet med bl.a app den acceptere ikke det nye pas og måske er det det samme med online jeg kan ikke få noget svar på det fra immigration
Lars
09-04-2020 17:00
Brugers avatar

Bruger

Det kunne meget vel være grunden at det er så længe siden du har rejst ind. Det har været nævnt flere steder at det var begrænset hvor længe tilbage i tiden de gik med at registrere. Nyt pas gør det måske heller ikke nemmere. Ville tro at appen og websiden kører op mod samme database, men intet er jo sikkert i Thailand og IT systemer.

Men forøvrigt imponerende længe du ikke har været ude af Thailand.
Lars
Lakhe
10-04-2020 02:29
Bruger

Lige for at afslutte dette her, så står der på app. Not approved og med det nye pas, hvis jeg taster det udløbne pas ind står der Pending men det hjælper jo ikke meget når passet er udløbet jeg tror pas nummeret bliver holdt op mod nummeret på departure cardet i app. På online kan det nye pas godt godkendes, men siden den 30/3 har der stået Pending, og det er jo som skrevet står ikke godkendt.

De sidste 10-12 år har jeg været omkring 50% af tiden i DK og de resterende 50% i Thailand, så da jeg fik muligheden for at flytte herud 100% i 2013, skulle der ikke meget betænkningstid til, og da jeg jo havde alt herude hus biler motorbiker. Så huset i DK blev tømt resten kørt på storskrald og så afsted med kone og børn med en enkelt billet, og Lars jeg har aldrig fortrudt og skal ikke til DK igen. Nyder det frie liv uden ejendomsskat men med masser af sol og varme
Lars
10-04-2020 12:42
Brugers avatar

Bruger

Jeg tror helt sikkert begge online muligheder tjekker i samme database. Men de er så programmeret til at give forskelligt svar når de møder noget som ikke stemmer som med dine pas og indrejse.

Du må en tur til et naboland på en lille ferie og slappe af et par dage og få nyt stempel Dream

Men håber at for alle andre vil det her fungerer uden folk behøves at henvende sig, men gøres centralt og ikke af de lokale efter egne regler.
Redigeret af Lars d. 10-04-2020 12:43
Lars
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Song Kran og andre arrangementer som er aflyst COVID-19 Begivenheder i Thailand 1 09-03-2020
Visum på førtidspension Visum til Thailand 3 26-02-2020
Visum - step by step Visum til Danmark 21 07-02-2020
Visum til DK - ansøgning skal udfyldes online, og betaling ligeså, fra 1. juli Visum til Danmark 18 12-11-2019
ophold i 67 dage ed børn på 6 mdr. og år + visum oplysninger Visum til Thailand 3 27-10-2019
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder