Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Nyheder
THAI i Konkursretten for rekonstruktion - hvad med billetter og aflysninger
 Udskriv debat Udskriv debat
Lars
15-06-2020 16:54
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7101
Tilmeldt: 30.09.08

Hej lbob,
Godt at høre nogle har succes. Kan se der også er andre der har fået refunderet for ældre billetter nu.
Lars
Lars
15-06-2020 17:02
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7101
Tilmeldt: 30.09.08

Som opfælgning på tidligere omtalte dokumenter sendt fra retten til THAIs kunder har THAI nu opdateret om situationen og forståelse (deres) på deres hjemmeside.

De skriver:

Policy on facilitation for airfare refund customers during the business reorganization period

​We sincerely apologize to our customers regarding the business reorganization process, which temporarily barred us from proceeding with the airfare refund. Nevertheless, current air ticket holders can use the ticket and postpone the travel dates when the Company resumes the operation in compliance with the easing of Thailand’s COVID-19 surveillance, prevention, and control measures in respect of inbound and outbound flights.

THAI hereby affirms that our policy is to facilitate and accommodate all refund customers to the best of our ability. We already discussed with the nominated planner on various alternatives allowed by related laws to minimize the burden of over 300,000 customers filing for refund, including a viable option where the planner shall specify conditions or details in the business reorganization plan to ensure coverage and entitlement of all refund-requesting customers.

This would eliminate any time-consuming process and prevent any expense to be unnecessarily incurred from filing the claim with the official receiver. This act is within the authority of the planner, who is entitled to determine the same in the business reorganization plan.​

​In this regard, the Company shall adhere to the abovementioned policy to facilitate and preserve the rights to refund of our valued customers while shielding all of them from unnecessary waste of time or money. We will announce the official approach after the appointment of the nominated planner is endorsed by the court.


Det er fra
www.thaiairways.com/en_TH/news/...

Direkte oversat med google og med de fejl der så er i det:

Politik om lettelse for tilbagebetaling af flybilletkunder i forretningsomlægningsperioden
Vi beklager vores kunder oprigtigt med omstruktureringsprocessen, som midlertidigt forhindrede os i at fortsætte med tilbagebetaling af flybillet. Ikke desto mindre kan aktuelle flybilletindehavere bruge billetten og udskyde rejsedatoer, når selskabet genoptager operationen i overensstemmelse med lempelsen af ​​Thailands COVID-19 overvågnings-, forebyggelses- og kontrolforanstaltninger med hensyn til indgående og udgående flyvninger. THAI bekræfter herved, at vores politik er at lette og imødekomme alle tilbagebetalingskunder efter bedste evne. Vi har allerede drøftet med den nominerede planlægger om forskellige alternativer, der er tilladt af beslægtede love for at minimere byrden for over 300.000 kunder, der indgiver refusion, herunder en levedygtig mulighed, hvor planlæggeren skal specificere betingelser eller detaljer i forretningsomlægningsplanen for at sikre dækning og ret til alle refusionsanmodende kunder. Dette vil eliminere enhver tidskrævende proces og forhindre unødvendige omkostninger, der afholdes i at indgive kravet til den officielle modtager. Denne handling ligger inden for myndighedens planlægning, der har ret til at bestemme det samme i forretningsreorganiseringsplanen.

I denne forbindelse skal virksomheden overholde ovennævnte politik for at lette og bevare rettighederne til tilbagebetaling af vores værdsatte kunder, mens de beskytter dem mod unødvendigt spild af tid eller penge. Vi vil meddele den officielle tilgang, når udnævnelsen af ​​den nominerede planlægger er godkendt af retten.

--
Min konklusion:

De siger at de håber og regner med at de engang i fremtiden kan kompensere for dem der lige nu har penge tilgode, 300.000 kunder. Det er ikke en garanti, men en udtalelse fra THAI, uden ansvar. Det ville være bedre at se en tilsvarende fra retten.

Der nævnes ikke nogen tidsramme.
Redigeret af Lars d. 15-06-2020 18:15
Lars
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thai til Danmark under grænselukningen Visum til Danmark 1 14-03-2020
Bruge Hamburg lufthavn . hvad med Visa ? Visum til Danmark 4 11-12-2019
And. giftes med en thai Visum til Thailand 2 19-09-2019
Thai kæreste til danmark permanent Opholdstilladelse i Danmark 5 03-07-2019
Thai Festival 2019 - Lørdag d. 6. juli, København Arrangementer i Danmark 2 01-07-2019
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Nyeste indlæg
     
Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 4
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,019
· Nyeste bruger: Madsen
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder