Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Corona inkl visum, indrejser
Visumansøgning og flybilletreservation her i corona-tiden - for thai til DK
 Udskriv debat Udskriv debat
olaflacour
31-10-2020 02:15
Bruger
Antal indlæg: 94
Tilmeldt: 13.10.20

Lars skrev:
Men svaret omkring garanti fra mig er den samme. Det er vel mere end 10 år siden den metode med garanti blev afskaffet.


Garanti er på ingen måde afskaffet. Den stilles overfor kommunen som i tilfælde af et brud eller andre omstændigheder har fingre i penge til at sende vedkommende hjem. Den udgør i 2020 Dkr104.040. Læs mere om det på Ny i Danmark

https://www.nyidanmark.dk/da/Words%20and%20Conc...0guarantee
Lakhe
31-10-2020 02:37
Bruger
Antal indlæg: 104
Tilmeldt: 04.04.20

Garanti er på ingen måde afskaffet. Den stilles overfor kommunen som i tilfælde af et brud eller andre omstændigheder har fingre i penge til at sende vedkommende hjem. Den udgør i 2020 Dkr104.040. Læs mere om det på Ny i Danmark


Og det værste er at kommunerne meget nødig vil af med garantien (pengebeløbet) igen, efter vi var flyttet herud kæmpede jeg i næsten 1 1/2 år til sidst med trusler fra advokater om at få frigivet min garanti, Kommunen havde alle mulige undskyldninger for ikke at tilbagebetale og afgive garantien bl.a. tænk hvis vi nu flyttede tilbage til DK og andre latterlige svar, som hvad hvis min kone kom til at skylde i skat, selvom hun aldrig havde arbejdet i DK, kun for at kunne trække tiden med mit indestående.Notgood Men samme dag som vi var flyttet skrev de at nu havde vi ikke mere krav på børnepengeydelser fra staten Notgood Man vil kun have, men ikke yde og ja jeg betaler stadig dansk skat, men har ingen rettigheder som en dansk statsborger normalt vil have. Her tænker jeg på stemmeret osv.osv.

Lakhe
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
Lars
31-10-2020 05:48
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9351
Tilmeldt: 30.09.08

Olaf og Lakhe,

Tror det er to forskellige ting der skrives om.

- visum til Danmark - ingen garanti
- midlertidig opholdstilladelse, familiesammenføring - garanti.

Girobank taler om visum og der skal ikke stilles garanti mere og har ikke set muligheden nævnt nogle steder.

Men for mere end 10 år siden skulle der stilles garanti i nogle tilfælde. En garanti på omkring 50.000 kroner. Det blev så erstattet af at ansøgeren skulle vise 50.000 baht i banken hvis det var en thai. Det blev så for et par år siden ændret til de tal idag med 350 kr/dag for at gøre det ens overfor andre lande der skulle vise det.

For at få midlertidig opholdstilladelse, familiesammenføring, er det korrekt at der skal stilles en garanti på 100.000 + kroner.

I Olafs link til NyiDanmark er til garantistillelse ved ansøgning om familiesammenføring.
Lars
Lakhe
31-10-2020 06:05
Bruger
Antal indlæg: 104
Tilmeldt: 04.04.20

Olaf og Lakhe,

Tror det er to forskellige ting der skrives om.


Lars. For lige at præcidere hvad jeg skrev om. Jeg skrev om den garanti på 67.000 DKR. jeg måtte have stående i min bank uden at kunne hæve i næsten 1 1/2 år efter vi var udrejst af Danmark for evigt, som var stillet i forbindelse med familiesammenføring af min kone og mig.

Lakhe.
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen

Lars
31-10-2020 06:41
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9351
Tilmeldt: 30.09.08

Lakhe skrev:
Olaf og Lakhe,

Tror det er to forskellige ting der skrives om.


Lars. For lige at præcidere hvad jeg skrev om. Jeg skrev om den garanti på 67.000 DKR. jeg måtte have stående i min bank uden at kunne hæve i næsten 1 1/2 år efter vi var udrejst af Danmark for evigt, som var stillet i forbindelse med familiesammenføring af min kone og mig.

Lakhe.


Ja netop, du bekræfter Olafs indlæg om garanti stadig findes for visumansøgninger.
Men det er for familiesammenføring og gælder ikke for visumansøgninger.
Redigeret af Lars d. 31-10-2020 06:42
Lars
Triplecity
03-11-2020 18:07
Bruger
Antal indlæg: 54
Tilmeldt: 04.08.19

Bare lige et hurtigt spørgsmål:
Som jeg læser det på UM hjemmeside, så er Thailand stadig på listen over lande som er "åbent", dvs. der ikke er et krav til at kunne fremvise en negativ Corona test ved ankomst. Forstår jeg dette korrekt?
Har jeg evt. misset noget i forbindelse med afgangen med fly fra Thailand til Danmark eller er et Fit-To-Fly certifikat nok?
Tak som altid. Smile
Lars
03-11-2020 18:28
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9351
Tilmeldt: 30.09.08

Har kæresten allerede fået visum eller er du bare i ekstrem god tid ude og gerne vil have alt på plads i rigtig god tid? Vær beredt på noget kan ændre sig inden vi når ind i det nye år.

Jeg vil mene det er korrekt med COVID test.

Men dem som kommer fra høj risiko lande, dvs dem der skal have en anerkendelsesværdigt formål, skal vise COVID test.

Fit To Fly certifikat kræves så vidt jeg ved kun af Thailand og ikke af Danmark.

Men kræves noget med en kæreste erklæring der kan hentes på coronasmitte siden - men det er måske kun får Banned lande.

Muligivs er det god ide hvis kæresten kan vise i Kastrup at pengene hun viste ved ansøgningen stadig er i banken. Girobank herinde siger hans kæreste blev afvist pgra dette.

Husker ikke om der er noget dokument der skal vises i Bangkok for at sikre der kan tjekkes ind.

Tjek det igen. Syntes der var en fin liste. Måske den engelske version.

Persons resident in open countries/regions

Persons resident in banned countries/regions

Ellers er der måske nogle her der har prøvet turen og har erfaringer, men ikke ser mange indlæg om det.

Hvis og jeg siger hvis smitten i Danmark ikke falder de næste uger/måneder og der bliver ved med at være lukket for turist visum og STV visum er det måske et spørgsmål om THAI kan og vil opretholde de flyvninger de planlægger nu - som er flere afgange end hidtil.
Det samme vil gælde andre selskaber - alt kan ændre sig og kun gøre sit bedste nu.
Redigeret af Lars d. 03-11-2020 18:33
Lars
Kapper
22-12-2020 21:08
Bruger
Antal indlæg: 80
Tilmeldt: 15.09.20

Min kæreste indleverede Visum ansøgning Onsdag den 16 om morgen og pas kom retur til hende idag den 22 med visa sticker i :-)
Jeg er alligevel imponeret over det gik så stærkt - måske ambassaden ikke har så mange ansøgninger i øjeblikket.
Vedr penge så har der kun stået 90.000 bath i forhold til 44 dages visum på hendes konto siden 1 december, ikke 3 måneder som tjek listen foreskriver.

Men som der står i visumhåndbogen på restinformation, der jo en samlet vurdering om visum ansøger agter at forlade schengen området ved endt visum der lægges til grund.

WhiteBoyRick
23-12-2020 08:00
Bruger
Antal indlæg: 38
Tilmeldt: 03.01.20

Kapper skrev:
Min kæreste indleverede Visum ansøgning Onsdag den 16 om morgen og pas kom retur til hende idag den 22 med visa sticker i :-)
Jeg er alligevel imponeret over det gik så stærkt - måske ambassaden ikke har så mange ansøgninger i øjeblikket.
Vedr penge så har der kun stået 90.000 bath i forhold til 44 dages visum på hendes konto siden 1 december, ikke 3 måneder som tjek listen foreskriver.

Men som der står i visumhåndbogen på restinformation, der jo en samlet vurdering om visum ansøger agter at forlade schengen området ved endt visum der lægges til grund.



Dejligt at der var hurtig ekspedition, og at din kæreste fik sit visum. Så er der jo bare tilbage at krydse fingre for, at coronasituationen holder sig nogenlunde stabil derovre og de ikke skal gennem endnu en omgang med lockdown, der kan give rejseproblemer. Jeg står lidt i samme situation med en kæreste der forhåbentlig skal afsted inden længe, så jeg krydser fingrene med :-).

Ang. indestående på bankkontoen skal jeg lige forstå det helt; i søgte og fik, uden problemer, visum til 90 dages besøg med "kun" 90.000THB i banken?
Grunden til jeg spørger er, at sidst min kæreste fik visum, havde jeg overført beløbet svarende til 90 dage til hendes konto for en sikkerheds skyld. Det samme har jeg tænkt mig at gøre den her gang, men det er jo godt at vide, hvis det kan klares med mindre. Jeg er klar over, at det er en vurdering fra gang til gang, om mindre indestående kan accepteres, men jeg er ikke klar over, hvad de vurderer det ud fra.


Mvh
Kapper
23-12-2020 10:24
Bruger
Antal indlæg: 80
Tilmeldt: 15.09.20

Ang. indestående på bankkontoen skal jeg lige forstå det helt; i søgte og fik, uden problemer, visum til 90 dages besøg med "kun" 90.000THB i banken?
Grunden til jeg spørger er, at sidst min kæreste fik visum, havde jeg overført beløbet svarende til 90 dage til hendes konto for en sikkerheds skyld. Det samme har jeg tænkt mig at gøre den her gang, men det er jo godt at vide, hvis det kan klares med mindre. Jeg er klar over, at det er en vurdering fra gang til gang, om mindre indestående kan accepteres, men jeg er ikke klar over, hvad de vurderer det ud fra.


Mvh[/quote]

Nej det var kun for 44 dage hun søgte visum til.
Men jeg skrev det i relation til at tjeklisten siger 3 måneder på statement.
dog blev hun ringet op dagen efter indgivelse af ansøgning af thai talende mand der spurgte ind til det med pengene.

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Visum til Danmark - lange behandlingstider og ventetider på at booke tid til ansøgning - Ambassade Visum til Danmark 5 25-03-2024
THAI bestilt 45 Boeing 787 Dreamlinere med option på 80 mere Fly 1 21-02-2024
THAI - status for refusionkrav indgivet før 14/9/2020 kan ses online Fly 1 01-01-2024
Udviklingen i flybillet priserne siden marts 2023 - samme afgange (THAI) Fly 4 18-08-2023
Bedste hospitaler i Thailand. Et thai hospital er nr. 182 i verden og 4 danske i top 102 Sundhed og medicin 1 20-07-2023
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 7
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,233
· Nyeste bruger: Truetype
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder