Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - som turist - Trecking - national parker
Ændrer thaierne holdning til faranger?
 Udskriv debat Udskriv debat
Lars
23-09-2020 05:06
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7225

gall skrev:
Men..... Det der piner mig er, at jeg føler at man lægger en større og større afstand til udlændinge i medierne. Uanset om vi taler turist-farangs som os selv, eller man taler expats.

Dette drejer sig lidt om forskelsbehandling pgra nationalitet og skal man bruge kraftigere ord om det er det nok racisme - samme afstandtagen som sker i Danmark.

Set sammen med alt det andet som er udtalt under corona er der flere at de udtalelser og handlinger som vil gå under racisme paragrafen i Danmark. Udlændinge er beskidte og går ikke i bad - det var faranger specifikt. Nægtet adgang nogle steder. Udlændinge er største fare for ny smitte (dem som er fast i Thailand). Ellers er der jo mange nationaliteter og nogle måske bedre end andre til at omstille adfærd og bruger den de bruger derhjemme.

Og jeg ser det som et hele. Alt det som sker omkring udlændinge og holdningerne til udlændinge.

Men nok ingen tvivl om at mange thaiere syntes der måske er lidt for mange udenlandske turister og at nogle af dem ikke opfører sig ordentligt - og de ikke behøver udlændinge i Thailand, men kan selv. Bortset fra det arbejde de ikke selv gider gøre, der er så nabolandenes immigranter til. De har så også lavstatus.
Skal altid opfører sig bedre end værterne uanset hvordan værterne selv gør?

Men du er nok inde på noget af det rigtige med thaierne også gerne vil have Thailand lidt tilbage nogle steder. Det også i snakken om det er nødvendigt at få turisterne tilbage. Nogle bruger corona som argument, men andre også blot udlændingekortet. Som danskere ikke gad se de selvfede tyske turister i 80-90erne.

Som du skriver med parkerne at nogle er trætte af alle de turister og vil gerne have mere thaistil.

Jeg skrev tidligere - og det har ikke noget med racisme at gøre, men blot Thailand tilbage til thaierne:

Nu er der ingen turister og der er nok ingen tvivl om at thaierne også kan blive mættede af så mange koncentreret nogle steder.
...
Nu kan thaieren måske ligefrem få nogle dejlige steder tilbage og besøge og være thaiere hvor det før har været besat af udlændinge og "ikke thai" stil og nogle steder nærmest følt sig frem og ikke kunnet finde en thai stils butik eller mad....?

Selv min kone har kunnet føle sig fremmed på et turiststed og ikke kunnet finde Thailand. Koh Chang White Sand beach kunne ligge et hvilket som helst sted i verden og ikke særligt meget at tilbyde en thai. Føler sig overset og overrendt af fremmede?

Som hvis Skagen blev omdannet til mekka for kinesiske/asiatiske turister med kinastils butikker, spisesteder og underholdningssteder. Asiatisk morgenmad på hotellerne....
Redigeret af Lars d. 23-09-2020 05:08
Lars
Lakhe
23-09-2020 10:03
Bruger
Antal indlæg: 36

Selv min kone har kunnet føle sig fremmed på et turiststed og ikke kunnet finde Thailand. Koh Chang White Sand beach kunne ligge et hvilket som helst sted i verden og ikke særligt meget at tilbyde en thai. Føler sig overset og overrendt af fremmede
?

Ja jeg er ikke enig, så tag dog din kone med til Phuket. Min kone har aldrig talt om at Phuket ikke har været dejligt for hende og vores 3 fælles børn.... Stranden tiltrækker både min kone og mine børn på Phuket Nu har jeg kommet i Det skønne Thailand siden 1981 Haft min base på Phuket siden 1999 1/2 år DK & 1/2 Phuket og flyttet herop fast i Isaan fra 2012 og elsker stadig både Phuket og hvor jeg nu bor i Chaiyaphum. Grunden til jeg lever i Chaiyphum er mine 3 poders skolegang, som ikke er til at betale på Phuket, men her er fint i en privatskole til en pris hvor jeg også kan betale til 3 børns skolegang og det er jo en gang det vigtigste, så må Skønne Phukets skønne strande desværre komme i næste række. Men der er jo stadig ferie 2-3 gange om året.

Lakhe.
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
Lars
24-09-2020 16:43
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7225

Lakhe,
Vi mennesker er forskellige og Phuket er for mig ikke en prioritet og nej min kone gider ikke de steder. Der er for lidt Thailand og for mange turister og turistforretninger. Men mindre der måske ses lidt på østkysten eller nord mod lufthavnen. Strandene er fine, men det er ikke nok.

Men ved mange kan lide Phuket og meget stor del af danske turister foretrækker Phuket, måske også nok fordi de har så mange tilbud til turister. Og mange andre bor og arbejder der og heldigvis for det.
Lars
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thaierne fejrer ikke jul - eller gør de? Generelt 1 23-12-2014
Pantip Plaza renoveres og ændrer koncept Generelt 2 30-03-2014
Flere hjemløse faranger. Konen har pengene og alkoholikere Leve i Thailand 21 27-08-2013
2/3 thaierne mener korruption i den nye regering er OK Generelt 1 16-08-2011
Thaierne og spøgelser - flere af dem i Thailand? Lidt af hvert - alt det andet 3 10-02-2011
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder