Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Corona inkl visum, indrejser
Thailændere der skal til Thailand - hvordan?
 Udskriv debat Udskriv debat
olaflacour
14-11-2020 02:05
Bruger
Antal indlæg: 94
Tilmeldt: 13.10.20

Triplecity skrev:
Mange tak for svar! Grin
Jeg må prøve at ringe rundt til nogle andre læger, idet min egen læge som tidligere nævnt ikke kan være behjælpelig. Smile


Jeg mener nu at din egen læge SKAL udfylde den erklæring.... sååhhh.
Noget andet er, at andre læger IKKE skal, da de kender ikke din sygdoms-historik.
Livet er for kort til idioter.
Triplecity
14-11-2020 21:22
Bruger
Antal indlæg: 54
Tilmeldt: 04.08.19

olafcour: Bare lige for at afklare, er ikke til mig selv, men min kæreste til brug før hendes afrejse retur mod Thailand. Smile Men vil prøve at kontakte dem igen og forklare, det er en standard undersøgelse, som typisk koster 500,-
Lars
16-12-2020 12:05
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Ny vejledning for thaiere der skal tilbage til Thailand

Der er idag kommet opdateret version af vejledningen til hvordan thaiere kan rejse hjem til Thailand.

Der er stadig to muligheder
1. via ambassaden med den gratis karantæne type.
2. arranger selv fly og karantæne og karantæne så mod betaling.

Der kræves COE i begge tilfælde.

Prismæssigt er metode 2 måske ikke så meget dyrere end metode 1, da flyprisen i metode 1 er højere end i metode 2.

Lars
styker
16-12-2020 16:50
Bruger
Antal indlæg: 139
Tilmeldt: 21.01.15

Der er faktisk ændringer ved repatrieringfly det skal ikke klares via ambassaden mere.
Så det eneste ambassaden skal godkende nu er COE.
Det ser ud til det hele skal klares mere eller mindre online nu vedrørende repatrieringsflysæder.
Det hele står på Thaiairs hjemmeside.
https://www.thaiairways.com/en_...

https://docs.google.com/forms/d...

Det er da værd at bemærke at der max er 30sæder til gratis SQ pr afgang, det er jo også en måde at få flere thaier til at betale for ASQ.

Og ingen informationer stadig om de Thaier der har en købt og betalt returbillet kan bruges ifbm SQ fremover.
Redigeret af styker d. 16-12-2020 16:51

Lars
16-12-2020 19:23
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Tak for korrektionen at det er repatrieringsfly og eget arrangeret fly som er de to muligheder.

Er det 30 thaiere fra hver af de nordiske lande som dækkes af repatrieringsfly fra KBH (Danmark, Sverige, Norge, Finland (Island)) der er plads til med gratis SQ?

Det er nok lidt dyrere at bruge ASQ løsningen, men omvendt måske lidt fair også. Udfra de fleste der nu skal hjem måske er personer der selv har valgt at rejse ud på ferie og ikke som sådan er strandede mere?

Mon der er nogen der har erfaringer med at bruge en returbillet som er købt tidligere? Enten købt til afgang der nu flyves eller afgange som er aflyst?
Lars
Kapper
22-12-2020 20:48
Bruger
Antal indlæg: 80
Tilmeldt: 15.09.20

Nogen der har erfaringer med standarden af de SQ faciliteter ?

Har en Kæreste der kommer op sidst i Januar og hun vil rigtig gerne flyve direkte med Thai, men jeg er bekymret om det SQ er som fængsel mere end ASQ, det vil jeg ikke havde det godt med at sende hende hjem til.

Men må sige at flyve direkte med Thai og så selvbetalt ASQ, så blir det også en pebret tur.

Lars
23-12-2020 17:02
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

jeg har ikke erfaringer og kender ej nogle der har.
Ved heller ikke om der kan vælges mellem noget. Kunne forestille mig der kan være forskel.

Måske er der nogle facebook grupper for thaiere (måske thainavne) som der er med ASQ hotellerne. Hun kan jo prøve at søge. Ellers google også og se om der er thai reviews.
Lars
styker
23-12-2020 19:41
Bruger
Antal indlæg: 139
Tilmeldt: 21.01.15

Det spænder vist fra fine hoteller til militærbarakker, der har været en liste på nettet med SQ godkendte faciliteter men den kan jeg ikke finde mere.
Men der er nogle videoer på youtube med thaier der er på SQ hoteller.
Her er en der er på et almindeligt SQ hotel.
https://www.dw.com/en/quarantin...

Lars
08-01-2021 18:15
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Thaiere og alle andre skal nu have COVID-19 test INDEN de går om bord på fly.

Testen skal tages indenfor 24 timer før afgang, men må tilsyneladende godt være antigen test.

Det kunne give lidt praktiske problemer i Thailand at få svar så hurtigt og rent praktisk finde et sted der kan gøre det.

De danske myndigheder tror måske alle lande har let tilgængelige testcentre overalt.

Dr.dk skriver - https://www.dr.dk/nyheder/senes...
En lyntest gælder også, men uden test er der mulighed for bøde eller fængsel. Reglen gælder også for danske statsborgere.

Men det er ikke nævnt med antigen/lyntest på ministeriets hjemmeside om emnet herunder:

Her fra Transportministeriets hjemmeside

Krav om negative tests for alle passagerer

Fra 9. januar kl. 17.00 til og med 17. januar vil der være forbud mod at flyve til Danmark med passagerer uden en negativ coronatest.

08. januar 2021

For at begrænses smitten med de mere smitsomme varianter af Covid-19 har regeringen besluttet at indføre et krav om, at alle flypassagerer til Danmark skal fremvise negative coronatest, før flyselskaberne må tage den dem med. Testen skal være taget indenfor 24 timer før passageren går ombord på flyet.

Det er sundhedsmyndighedernes anbefaling at forebygge nye introduktioner af smitten i Danmark, og derfor udvider regeringen nu de regler, der gælder for passagerer fra Storbritannien til at omfatte hele verden.

- Vi er i en meget alvorlig situation, og derfor stiller vi nu som et krav, at hvis du vil flyve her til, skal du have en negativ coronatest. På den måde sikrer vi, at der ikke kommer passagerer fra Storbritannien eller fra Sydafrika ind via andre lande og direkte ud i det danske samfund uden en test. Mulighederne for at blive testet for Covid-19 er gode, og de fleste større lufthavne har adgang til testfaciliteter i selve lufthavnen. Det er derfor er det et overkommeligt krav, som vil give et ekstra værn mod de mere smitsomme varianter, siger transportminister Benny Engelbrecht.

Forbuddet gælder alle passagerer undtagen børn til og med 12 år, og det er op til flyselskaberne at sikre, at man ikke kommer ombord uden en negativ test.

Indenrigsflyvninger og flyvninger fra Grønland og Færøerne er undtaget fra forbuddet.

Fra: https://www.trm.dk/nyheder/2021...

Ups - det kom vist i forkert tråd i farten..
Redigeret af Lars d. 08-01-2021 18:38
Lars
olaflacour
10-01-2021 02:14
Bruger
Antal indlæg: 94
Tilmeldt: 13.10.20

Jeg anser det for at være på kant med gældende lov, for i praksis nægter Danmark nu at tage sine egne borgere retur. Årsagen er den, at antigentesten er direkte forbudt i flere lande, og som Lars er inde på, så er det tvivlsomt om man kan finde dem her i landet.

At kræve den er blot 24 timer gammel udelukker hjemrejse lige nu, det tager normalt mindst 24 timer. Dermed er vi som danskere nu strandet i udlandet uden mulighed for at komme til Danmark med fly.
Livet er for kort til idioter.

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Tage hund med til thailand Generelt 2 25-03-2024
Problem at veksle danske kroner i Thailand Valuta og banker 36 29-12-2023
Thailand fået ny Premierminister 22. august. Løbende opdatering siden valget. Politik 12 01-09-2023
22-årig komet fra Thailand vandt guld i herresingle i badminton VM i København Nyheder 1 28-08-2023
Steder i det sydlige Thailand uden Russer Rejseplaner 4 26-07-2023
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 2
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,235
· Nyeste bruger: Mogms
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder