Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Rejsebeskrivelser
En dagbog om en repatrierings rejse til Thailand
 Udskriv debat Udskriv debat
Lakhe
18-10-2020 03:12
Bruger
Antal indlæg: 49

Hej olaflacour.
Du holder vist stadig humøret på højt plan OlafSmile men jeg kan læse mellem linjerneFrownAngry at du glæder dig til din udgangstilladelse, Hvornår kommer datoen for din endelige udgang fra Bangkok Hilton ?Yes
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
olaflacour
18-10-2020 05:34
Bruger
Antal indlæg: 71

Så blev jeg her klokken 11:27 ringet op af en sygeplejerske fra Sukhomwit hospitalet. Min test fra i går var NEGATIV. Så kører det, for chancen for en positiv test er nu stort set NUL. Senest tirsdag den 27. oktober forventer jeg således at forlade dette "fængsel" og tage ud til mit hus cirka 35 Km her. Her venter en større oprydning, men onsdag den 28. oktober forventer jeg at kunne svømme i min pool. Den er tom, så den skal først renses, fyldes og vandet klores og balanceres.www.la-cour.eu/foto43/pool/DSC06516.jpg
olaflacour
18-10-2020 08:49
Bruger

Så er der ny billeder, de kan ses her.

https://www.la-cour.eu/index.asp?s=91&album=104&album=104
Redigeret af olaflacour d. 18-10-2020 10:44
olaflacour
20-10-2020 05:32
Bruger

Kig nøje på dette gule armbånd. Det blev lagt på bordet foran min dør i går. Jeg spurgte ham der kom med aftensmad om hvad det var et. "A sign" var det korte men ret præcise svar. Tak.... Det var en meget nyttig oplysning.

For lidt siden kom de to mega søde sygeplejersker for at kontrollere om jeg var i live, eller de skulle have mig kørt til templet. Jeg spurgte en gang mere. "It's a sign". Ja, det var jo ligesom gået op for mig allerede i aftes, men for hvad.....?

Jeg kunne tage den på når jeg fik udgangs tilladelse til pool-området, så kunne andre se jeg var blevet testes negativ for Covid-19. Det synes jeg sgu godt nok er pisse smart.

Der var også blevet klistret en gul mærkat på min dør som kunne fortælle de besøgende, at jeg var testet negativ. Waau... kom ikke og sig der ikke er styr på tingene her.

Den gule er ikke en helt tilfældig farve, hvis nogen tror det. Det er kongens farve.... bum...

Glemte jeg at fortælle, at man slet ikke kan være i pool-området hvis man ikke er testet negativ....?

www.la-cour.eu/foto91/2020/thaitur_2020_2/2020-10-20%2011.08.28.jpg
Redigeret af olaflacour d. 20-10-2020 05:35
gall
23-10-2020 06:55
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022

Hvordan så, når du bliver "løsladt"? er det så fri til at bevæge dig overalt i Thailand eller hvordan hænger det sammen?
Thomas
Lars
23-10-2020 17:06
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7349

Hej Olaf,
Du holder bravt ud i næsten isolation, men "lys" forude..

Jeg har da også et par spørgsmål inden du bliver løsladt og farer ud i den store verden.

Så kan du måske fortsætte med at give info om dine indtryk af hvordan Bangkok er nu i forhold til normalt. Jojo jeg bor her selv men ser det nok anderledes.

Har du fået en app installeret som du skal bruge hele dit ophold i Thailand og tracker hvor du er hele tiden. Eller får du det?

Nogle har snakket om "fodlænke" - nok fordi det har været fremme i tabloidpressen. Jeg har ikke hørt noget om det. Er der noget om det eller en medie and?

Hvad kostede hotellet hvis jeg kan tillade mig at spørge. Prisen inkl. alt? 2 covid tests, 3 gange "mad" om dagen, transport fra lufthavnen?

Ja det gule armbånd er eller har været populært hos mange.
Redigeret af Lars d. 23-10-2020 17:08
Lars
olaflacour
24-10-2020 01:12
Bruger

Hej Thomas. Ja, på tirsdag kan jeg rejse rundt som det passer mig.
olaflacour
24-10-2020 02:12
Bruger

Hej Lars

Jeg bor i den sydvestlige del af Bangkok - Bangkhuntian. Det er nok begrænset hvor meget jeg kommer ind til centrum, så herfra vil jeg næppe komme med "rejsebeskrivelser". MEN, jeg vil på min egen side helt sikkert komme med lidt fra andre destinationer, f.eks. har jeg allerede en tur klar til Jomtien. Chan Resort venter på mig, det samme gør en lille sejltur arrangeret af NAT.

NAT står for Naturist Association of Thailand. Interesserede kan læse mere ved at trykke på dette link: http://thailandnaturist.com/referral/?mref=olaf...olaflacour

"Har du fået en app installeret som du skal bruge hele dit ophold i Thailand og tracker hvor du er hele tiden. Eller får du det?"

Ved ankomst til hotellet den 12. oktober fik jeg installeret en app - COSTE. Det er en rapporterings-app hvor jeg to gange i døgnet skal indberette temperatur og evt. symptomer. Mig bekendt kan jeg bare slette den når jeg går ud herfra.

Til kommunikation mellem mig og Sukhomwit hospitalet, som står for overvågningen af mig som "patienten", så blev der oprettet to profiler på Appen - LINE, en til hotellet og en til Sukhomvit hospitalet. Var LINE ikke installeret i forvejen, ja så blev den det. Den vil være bekendt af mange, en fantastisk App, made in Japan. Alt er krypteret, så hverken CSI, Homeland, FBI eller andre snuskede agenturer kan bare lytte / se med.

Derud over har jeg ikke fået noget installeret, og jeg er ikke bekendt med at det skal ske. Og fodlænke? Er den i det hele taget kendt herovre? Næppe. Den er i øvrigt hunde-dyr, 10.000 kroner koster sådan en sag. Jeg så en nævne det et sted som et forslag, det er åbenbart blevet spredt lidt vel meget.

"Hvad kostede hotellet hvis jeg kan tillade mig at spørge. Prisen inkl. alt? 2 covid tests, 3 gange "mad" om dagen, transport fra lufthavnen?"

Jeg betalte 47.000 al-inclusive, men jeg kan ikke købe øl, vin og alkohol. Det er forbudte varer. En god skarp kniv er også på samme liste, men visse ting havde jeg taget højde for i Danmark Smile Prisen er pro persona!!

Evt. følgere som vil læse om hvad jeg ellers foretager mig kan gøre det fra min webside - la-cour.eu

https://www.la-cour.eu
Redigeret af olaflacour d. 24-10-2020 02:13
olaflacour
25-10-2020 02:42
Bruger

Så er jeg nået til søndag, cirka 48 timer før jeg kan komme ud, opleve Thailand og få lidt sol på den vinterblege hud. I dag var jeg lidt tidligt oppe, så jeg nåede at se dagen gry. Her ses Bangkok klar til endnu en dag i skyggen af Coronaen. www.la-cour.eu/foto91/2020/thaitur_2020_2/2020-10-25%2005.31.40.jpg

Min dag starter altid med et blødkogt æg, hverken flydende eller hårdkogt. Et ødelagt æg kan godt spolere mig dag, sådan helt seriøst, og inden afrejse var jeg godt klar over dette lille problem. Jeg har nemlig aldrig nogensinde oplevet et sted i Thailand hvor køkkenet kan servere blødkogte æg, så jeg gruede for 15 morgener med ødelagte æg.

Da jeg var i Ho Chi Minh sidste år prøvede jeg det også. Hotellet havde en mand på hotellet hvis eneste opgave var at servere æg for kunderne. Kan i forestille jer hans titel "Autoriseret æg-kok"..... wau. Det var godt nok tæt på, men man serverer sgu da ikke et blødkogt æg i en suppeskål...! En meter fra hvor jeg sad var vægen dækket af en kæmpe plakat, et morgenmåltid med bl.a. et blødkogt æg. Det blev ikke serveret i en suppeskål. Hotellets direktør kunne godt se problemet, men lovede mig at det ville blive rettet næste gang jeg kom.

Nå tilbage til Bangkok. Dette dialemma måtte jeg for enhver pris have en plan for, så hjemmefra blev kufferten pakket med bl.a. en æggekoger med akustisk alarm, naboen måtte godt høre at nu var mit æg færdigt. Dertil et æggebæger og en ægge-ske. Nogen vil nok hævde, at der ikke findes æggeskeer.

De tager helt fejl, de findes skam. De er lidt mindre end de andre. Jeg overvejede også en lille saltbøsse, men nej, det må de da for pokker have på hotellet, om end saltet nok var klumpet. Der tog jeg godt nok fejl. Dagens saltration kommer i en lille krukke, nok salt til at slå en hest ihjel. Så lærte jeg også det.

Den første morgen bestilte jeg TO æg - ukogte. Det kan/må vi ikke servere. Ej heller en bakke med 6 æg nede fra 7-eleven kunne jeg få. Den slags stod på regeringens liste over forbudte ting og sager, helt på linke med alkohol.

Manden mente dog godt de kunne lave to blødkogte æg. Jeg fik 4 kolde blødkogte pillede æg. Dette her tegnede ikke godt. Næste dag blev en gentagelse, så nu måtte jeg fortælle ham hvordan mine æg skulle være. Jeg fik dem MED skræl, men iskolde. 3 minutter ekstra i min æggekoger, og de havde den konsistens æg skal have.

Jeg vil med dette foto ønske jer alle god weekend. Husk at stille uret en time tilbage..... altså ikke æggeuret. www.la-cour.eu/foto91/2020/thaitur_2020_2/2020-10-25%2007.28.43.jpg

Admin - har gjort de to billeder aktive så de kan ses
Redigeret af admin d. 25-10-2020 06:23
Lakhe
25-10-2020 03:52
Bruger
Antal indlæg: 49

Nå man nu læser sådan en æggehistorie,Grin kommer jeg til at tænke på Hvad kom først ægget eller hønenTænker et spørgsmål som sikkert aldrig bliver opklaret. Swinging
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Corona virus i Thailand - opdateringer Sundhed og medicin 282 30-11-2020
Status for åbning af Thailand for danskere - løbende opdateringer Sundhed og medicin 242 30-11-2020
Thailændere der skal til Thailand - hvordan? Visum til Danmark 42 14-11-2020
Købe rejseforsikring i Danmark eller Thailand? Sundhed og medicin 16 02-11-2020
Dansk iværksætter succes i Thailand solgt for 100 mio. kr. Nyheder 2 16-10-2020
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder