Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Rejsebeskrivelser
En dagbog om en repatrierings rejse til Thailand
 Udskriv debat Udskriv debat
Lakhe
26-10-2020 16:21
Bruger
Antal indlæg: 49

Ja det må være dejligt at få friheden over sit eget liv igenYes Men jeg bliver nødt til at spørge hvis nu alt dette Cov 19 pjat forsætter, vil du så være villig til at tage en karantæne tur igen ? Jeg mener hvis du tager tilbage til DK og retur til Thailand eller vil du sige det gør jeg aldrig mere.Notgood Ingen kender jo fremtiden og hvem ved hvordan og hvorledes den ser ud.
Men Olaf. God tur, håber i får godt vejrSolSkaal på jeres bådtur.

Lakhe.
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
olaflacour
27-10-2020 00:32
Bruger
Antal indlæg: 71

Hej Lakhe

Ja det spørgsmål har jeg da allerede stillet mig selv, der som dette Covid-19 hysteri fortsætter.... Jeg forventer at returnere til DK i slutningen af april / starten på maj. Her kan jeg selvsagt risikere ikke at kunne finde en flyver til Danmark, og så må jeg blive, jeg har et sted at bo, penge på lommen, så jeg løber ikke ind i de store problemer.

Når jeg så sidst på året ønsker at komme tilbage til Thailand igen, så tager jeg bare turen en gang mere, men det bliver IKKE på det samme hotel. Til den tid vil der nok også være et langt større udvalg af hoteller, og det er allerede større end da jeg valgte i starten af september.

Så ja, jeg gør turen en gang mere, måske med lidt mere forberedelse på selve opholdet, selvom jeg synes jeg var på forkant med situationen.
Redigeret af olaflacour d. 27-10-2020 00:40
Lakhe
27-10-2020 00:55
Bruger
Antal indlæg: 49

Hej Olaf
Så kan jeg forstå at du ikke helt har mistet humøret og gejsten her op mod din løsladelse, det lyder positivt (altså ikke Cov 19 positivGrin) Men rigtig god tur med båden håber vejret holder God vind Dream

Lakhe.
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
Triplecity
01-11-2020 10:50
Bruger
Antal indlæg: 23

Hej Olaflacour. Smile
Et lille spørgsmål, som jeg ikke lige så svaret på da jeg læste dine indlæg. Smile Hvordan fik du rettidigt lavet din Covid-19 test samt Fit-To-Fly health certifikat forud for din rejse, som ved afgang var mindre end 72 timer gammelt?

Eneste sted jeg sådan lige kan finde, er i Kastrup lufthavn ved Airportdoctor, men de to test tilsammen løber op i knap 5.000,-

Så ville da lige prøve at trække på dig og dine erfaringer, idet det jo ikke er så længe siden du selv rejste. Grin Håber du kan være mig behjælpelig.

Mvh Triplecity
olaflacour
01-11-2020 11:02
Bruger

Triplecity skrev:

Et lille spørgsmål, som jeg ikke lige så svaret på da jeg læste dine indlæg. Smile Hvordan fik du rettidigt lavet din Covid-19 test samt Fit-To-Fly health certifikat forud for din rejse, som ved afgang var mindre end 72 timer gammelt?

Eneste sted jeg sådan lige kan finde, er i Kastrup lufthavn ved Airportdoctor, men de to test tilsammen løber op i knap 5.000,-

Så ville da lige prøve at trække på dig og dine erfaringer, idet det jo ikke er så længe siden du selv rejste. Grin Håber du kan være mig behjælpelig.

Mvh Triplecity

Ja, de "læger" i lufthavnen stjæler med arme og ben.

Jeg skulle flyve klokken 15:55 om søndagen, så jeg havde en tid i et af de hvide telt på Region Midt klokken 16:40 om torsdagen. Testen ville da være ca. 71 timer gammel inden afgang, men brugbar. Om fredagen havde jeg en tid ved egen læge, medbringende erklæring som jeg bad ham udfylde. Den kostede 500,- Den havde jeg fundet på nettet
Triplecity
01-11-2020 11:09
Bruger

Super, mange tak for hurtigt at komme med svar! Grin
Så kan jeg vist godt se, at det ikke er det bedste tidspunkt vi planlægger på, at kæresten skal rejse hjem til Thailand. :P Havde oprindeligt planlagt på, at hun skulle flyve hjem søndag d. 3/1-2021, men bliver nok en anelse svært at få svar på Covid-19 forinden, samt få lavet et Fit-To-Fly Health certifikat inden da, som ikke overskrider kravet til de 72 timer. Jeg må sammen med hende lægge hovedet lidt i blød og se, hvad vi så kan komme på af datoer der passer bedre. Smile
Lars
01-11-2020 13:35
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7349

Olaf, ved du om udlændinge også kan få lavet test i de hvide telte? Gratis eller betaling?

Hvor fandt du Fit-To-Fly erklæringsformularen. Har set flere er i tvivl.

Ellers håber jeg du har fået dig indrettet behageligt og renset poolen Good Det er lidt småkoldt her lige nu syntes jeg. Vinteren startede 23. oktober.
Lars
olaflacour
01-11-2020 13:51
Bruger

Lars skrev:
Olaf, ved du om udlændinge også kan få lavet test i de hvide telte? Gratis eller betaling?

Hvor fandt du Fit-To-Fly erklæringsformularen. Har set flere er i tvivl.

Ellers håber jeg du har fået dig indrettet behageligt og renset poolen Good Det er lidt småkoldt her lige nu syntes jeg. Vinteren startede 23. oktober.

Efter hvad jeg ved, så kan udlændinge også få en test, det kan Googles. Fit-to-fly ligger på min webside, den fik jeg da godkendt, men helt ærligt, så vidste de i lufthavnen ikke rigtigt hvad de skulle kigge efter.... bare det er stemplet....

Download den her: https://la-cour.eu/fit-to-fly-health-certificat...ficate.jpg
olaflacour
01-11-2020 13:58
Bruger

Triplecity skrev:
Super, mange tak for hurtigt at komme med svar! Grin
Så kan jeg vist godt se, at det ikke er det bedste tidspunkt vi planlægger på, at kæresten skal rejse hjem til Thailand. :P Havde oprindeligt planlagt på, at hun skulle flyve hjem søndag d. 3/1-2021, men bliver nok en anelse svært at få svar på Covid-19 forinden, samt få lavet et Fit-To-Fly Health certifikat inden da, som ikke overskrider kravet til de 72 timer. Jeg må sammen med hende lægge hovedet lidt i blød og se, hvad vi så kan komme på af datoer der passer bedre. Smile

Jeg kan forstå hun er thai, og så kan der være andre regler. Kontakt derfor ambassaden i Hellerup
Triplecity
01-11-2020 14:58
Bruger

Takker igen, jeg må vist hellere kontakte ambassaden når de er åben igen. Er lidt af en jungle at finde rundt i, men lykkedes det i sidste ende at få kæresten på ferie i Danmark, har jeg tænkt mig at skrive en lille guide / huskeliste, til andre i sammen situation. Smile
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Corona virus i Thailand - opdateringer Sundhed og medicin 282 30-11-2020
Status for åbning af Thailand for danskere - løbende opdateringer Sundhed og medicin 242 30-11-2020
Thailændere der skal til Thailand - hvordan? Visum til Danmark 42 14-11-2020
Købe rejseforsikring i Danmark eller Thailand? Sundhed og medicin 16 02-11-2020
Dansk iværksætter succes i Thailand solgt for 100 mio. kr. Nyheder 2 16-10-2020
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder