Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Kærligheden - Kærester m.m.
At date en Thai pige: Er det helt umuligt?
 Udskriv debat Udskriv debat
Rene
18-10-2020 13:14
bruger
Antal indlæg: 1

Hej

Jeg har fundet denne side og læst rundt omkring.

Jeg vil egentlig bare spørge.

Er det helt umuligt at finde kærligheden og evt. få pigen til Danmark? det virker sådan? Smile der er så mange regler.

Jeg har nu snart i lang tid skrevet sammen med en pige fra Thailand. Hun skriver og taler fint engelsk. Er der et afsnit her på siden, der beskriver hvad hun og jeg skal gøre, hvis hun gerne vil besøge mig i DK?

Tak på forhånd.
Lars
18-10-2020 14:58
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7349

Hej Rene,

Det er jo nok ikke umuligt at date en thai pige som du spørger om i overskriften.

Men at de skulle se Danmark som det store lys for fremtiden, det gælder absolut ikke alle thaiere. Ej heller nødvendigvis at vestlige mænd per definition er mest attraktive - langt fra for de fleste.

Jeg har personligt undret mig lidt over de unge thaikvinder som helt bevidst i rimelig ung alder kun leder efter en vestlig mand og går efter det på nettet. Normalt falder man som yngre for dem man nu "render ind i"? Kender de noget til vesten og kulturen? Eller er det drømmen om penge der trækker mere end tankerne om at kunne leve sammen hvor "Øst og vest" bogstaveligt talt mødes og meget er nærmest modsatrettede i kulturerne. For kvinder lidt mere oppe i alderen og måske alenemor er der måske nogle gange en ide fordi nogle thaimænd ikke på samme måde som danske mønd interesserede i at skulle tage sig at andres børn osv.

Ved godt der er en del golddiggere som nok ikke er så seriøse.

Ja der er mange regler men det betyder jo ikke det er umuligt hvis betingelserne opfyldes. Der skal nok være nogle regler så vesten ikke bliver helt overbefolket med folk der søger dermod.

Men jo hvis man kun har haft kontakt på sociale medier så kan det være svært. Det vrimler jo med udlændinge verden over som desperat forsøger at date folk for at komme til f.eks EU og på sociale medier kan man jo udgive sig for det som man tænker den anden gerne vil høre.

Men her er 3 link som er vejen frem til et visum og kan sige guiden der skal følges. Prøv at kigge på dem og se om der er noget konkret som er klart/uvist og måske spørge om det.

Visumcentret hvor der søges visum. Der er tjeklister over hvad der kræves af dokumentation. At dokumenterne til hvert punkt er iorden betyder dog ikke der automatisk gives visum. Det er også en individuel vurdering af sagen som helhed.
https://www.vfsglobal.com/denma...

Ambassaden i Bangkok som har generel information
https://thailand.um.dk/

Ny i Danmark som krav og regler er beskrevet mere generelt for alle verdens borgere som skal have visum til Danmark/Schengen.
https://nyidanmark.dk/da/Du-vil...

Ellers kan du kigge igennem kategorien "Visum til Danmark" her på siden og se om der er nogle informationer du kan bruge. Link her

www.thaiguide.dk/forum/forum/vi...
Redigeret af Lars d. 18-10-2020 15:16
Lars
olaflacour
19-10-2020 02:09
Bruger
Antal indlæg: 71

Jeg vil sige, at du måske skal starte lidt baglæns, finde ud af om du kan honorere de krav der stilles for en familiesammenføring, for hvorfor invitere en pige til Danmark, hvis det i den sidste ende ikke kan lade sig gøre at blive gift med hende. Det giver ingen mening i mit optik. OG, hun forventer formentlig at kunne blive boende når først besøget er en realitet.

Der stilles nogle ret store krav til bolig og indkomst. Er de kun lige akkurat opfyldt, så bliver det op ad bakke. Dertil kommer, at de fleste piger som gifter sig med en vesterlænding har et forsørgerkrav i Thailand, så de forventer at du kan sende penge til hendes forældre hver måned.

De første par år skal du være klar over, at hun næppe bidrager med så meget som en eneste krone. En evt. uddannelse fra Bangkok er sjældent noget bevendt, så det kan godt være hun har en fin eksamen fra et universitet, den er blot ikke brugbar til ret meget.

Jeg vil ikke tage modet fra dig (eller andre), men efter at have været gift med en thaipige i nu snart 20 år, så har jeg set flere kuldsejle, og det er næsten altid p.g.a. økonomi.

Jeg vil foreslå, at du starter med at besøge hende i Thailand, kommer ud og ser hvor hun bor, for på den måde at danne dig et indtryk af hvad fremtiden bringer. Fremtiden er jo også et besøg i hendes hjemland fra tid til anden - ved forældrene naturligvis.
Lars
19-10-2020 12:40
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7349

Olaf, langt hen ad vejen enig.

Jeg troede bare der var tale om et besøg. Tænkte slet ikke i de baner at det måske var med henblik på at efter lidt chat og uden at have været sammen bare en time, skulle tage til Danmark med fuld baggage og slå sig fast ned der.
Ved ikke hvorfor jeg kommer til at tænke på "Bride on delivery", når det går så hurtigt

Hvis kvinden er så meget efter at finde en vestlig mand og flytte uden videre, er det måske ligemeget hvor turen går hen og agendaen er mere at få flere penge osv.

For dem som evt. ikke har været i Thailand eller har været på korte badeferier kan der vente mange overraskelser i kulturforskellene for ferietiden er overstået. Værdier i livet er ofte forskellige. Baggrunde for hvorfor man gifter sig og familie i de to lande kan også ofte være forskelligt.

Som venstre og højregevind der ikke er nemt at forbinde.

Ja desværre så skrev jeg om det. Normalt gør jeg det ikke, for ingen tror på det og man er bare en gammel sur bitter mand og alles kærester er ikke som de andre osv. Det må så være learning by doing istedet for. Kun af skade bliver man klog?

Kan evt også læse denne artikel af kvinden der var med til at lave Thailand-Thy TV udsendelserne for dem der kender dem Her på thaiguide.

Hvorfor tager thaikvinder til vesten?

Ola skrev:
Dertil kommer, at de fleste piger som gifter sig med en vesterlænding har et forsørgerkrav i Thailand, så de forventer at du kan sende penge til hendes forældre hver måned.

I nogle tilfælde bliver de hovedforsøger for forældre og ikke kun dem. Hvis noget går galt og der mangles penge rettes pegefingeren ofte mod den der bor i udlandet hvor guldet gror på træerne (det ser sådan ud med efterårsbladene) som så må betale. Der skal jo være en god grund til at rejse fra Thailand og den ser mange som at det er penge.

Nogle thaiere tror ikke på at danskere ikke er rige - dvs bugnende bankbøger. Tror ikke at mange når måneden er omme ikke lige har 2.000 kr ekstra til lige at smide "væk". At mange sparer op i løbet af året for at tage på ferie. At thaikvinden i Danmark har lav indkomst og også måske bør bidrage lidt til husholdningen i Danmark.

Selvom nogle i sjov/alvor siger:
Mine penge er mine penge - og kvindens løn er altså hendes alene.
Dine penge er vores penge.
Redigeret af Lars d. 19-10-2020 12:46
Lars
olaflacour
19-10-2020 15:36
Bruger
Antal indlæg: 71

Kære Rene.

Du skal ikke tro vi er nogle gamle sure mænd, det er vi ikke, men vi er nogle som ser realistisk på tingene. Du spurgte, og ud fra det har Lars og jeg svaret dig ud fra vores viden.

Der er i de senere år blevet strammet gevaldig op på reglerne for at blive familiesammenført / opnå opholdstilladelse. Det er langt sværere end for 15-20 år siden. Der stilles f.eks. også krav til DIN uddannelse, og den har betydet at mange er blevet sendt tilbage, sjovt nok kun asiatere, ikke dem fra Mellemøsten / Afrika. Ja, det er et surt opstød.

Held og lykke medkærligheden, den findes derude.
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
THAI tabte 21 mia baht i 3. kvartal - 49 mia baht/10 mia kroner for 9 mdr Fly 1 15-11-2020
THAI i Konkursretten for rekonstruktion - hvad med billetter og aflysninger Nyheder 33 06-11-2020
Visumansøgning og flybilletreservation her i corona-tiden - for thai til DK Visum til Danmark 27 03-11-2020
THAI underskud på 28 milliarder baht første 6 måneder 2020 Fly 2 14-08-2020
Thai til Danmark under grænselukningen Visum til Danmark 1 14-03-2020
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder